![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 30 juli 2018 om 21:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=341 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De uitbaters van een taverne, man en vrouw, gaan samen inkopen doen ieders neemt een kar en laden die met de zelfde artikelen. De ene op factuur de andere zonder. Het is aan de overheid van er voor te zorgen dat alle achterpoortjes gesloten zijn. een mens is maar een mens en niet alleen het vlees is verlokkelijk. Laatst gewijzigd door Garry : 30 juli 2018 om 22:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is net het zelfde voor de politie, geeft die voortaan hun platte loon en schaft allerhande premies af en ge hebt morgen geen politie meer. Laatst gewijzigd door Garry : 30 juli 2018 om 22:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 30 juli 2018 om 22:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Ge krijgt hier wat minder loon jonge, maar later, als ge op pensioen gaat, krijgt ge een goe dik pensioen." Dat het helemaal niet zeker is dat die " later " er ooit komt , en inderdaad voor vele er nooit komt, is winst in de zak van vaderke staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bij de groothandelaars is het op factuur, en dat willen ze niet.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In de privé, in deze neo-liberale tijden, moet je opbrengen, renderen, uitgewrongen worden... Toen mijn vrouw nog in een druk verzekeringskantoor werkte, zaten haar bazen al te kijken waar ze bleef als ze 5 minuten naar het toilet was. Als ambtenaar stopt ze, zoals iedereen op haar interne dienst ( enkel contact met sociaal assistenten, niet met klanten) 20 minuten eerder dan eigenlijk mag. Haar baas vertelde al vanaf dag 1 dat het allemaal niet zo nauw steekt. Probeer dat eens 1 keer in de privé??? Dagelijks deed ze onbetaalde overuren om haar dossiers af te krijgen... Ze heeft 42 dagen betaald verlof per jaar ipv 21 in de privé. En ik kan eindeloos doorgaan. Ik gun het mijn vrouw van harte, want ze ging ten onder aan de werkdruk in de privé. Maar wat ambtenaren echt niet snappen, is dat we niet allemaal ambtenaar kunnen worden. Dat argument van "ga er dan zelf voor", slaat dan ook nergens op. En wat ze zeker al niet snappen, is dat de voordelen voor ambtenaren voor werknemers in de privé als surrealistisch worden ervaren. Wat betreft "het niet jaloers zijn op andermans voordelen en pogen een beter statuut voor iedereen te bekomen ipv een minder voor een ander"-argument: Doe eens normaal: De tijd van de 6 werkmensen die voor het stad werken die een put moeten graven, waarbij er één delft en 5 anderen betaald op staan te kijken is voorbij hoor. Geen enkele overheid ontsnapt aan die wetmatigheid. Er is geen geld meer en we hebben al genoeg linksgeoriënteerde regeringen gehad die net zo min als de huidige rechrsgeoriënteerde regering hee geld vond waar het zat. Ambtenaren zijn voor overheden broekzak-vestzak-operaties. Alles wordt betaald door belastingen in de privé. Alles!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 31 juli 2018 om 12:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb niet de indruk dat de loketbediende van het plaatselijke bankkantoor hier harder werkt dan de loketbediende van een Brussels OCMW ....Integendeel. En die laatste heeft zeker niet meer verlof dan de bankbediende maar heel zeker niet de voordelen van de banksector. Het ene bedrijf of ene job is zeker de andere niet en de ene overheidsdienst is niet de andere; Vergeet niet dat bejaarden helpsters verpleegsters hulpdiensten grafdelvers treinconducteurs en nog vele andere mensen ook ambtenaren zijn. Ik weet niet of die allemaal een luizenleventje hebben ?? Laatst gewijzigd door fred vanhove : 31 juli 2018 om 13:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zal haar zeggen dat ze zich moet vergissen. Ook wat haar ervaring betreft inzake werkdruk in de bank- en verzekeringssector en deze bij het OCMW. U hebt immers een andere indruk, gespeend van elke vorm van realiteit, die niet overeenkomt met de ervaring van mijn vrouw. En zo kan iedereen maar wat uit zijn nek kletsen en zijn "indrukken" als feiten poneren.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als beroepsmilitair heb ik letterlijk niks gedaan.
En al de anderen ook niet.
![]() |
#353 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 |
Minister
|
![]() Want een richting volgen waarmee je niet aan de bak geraakt, dat gaat hen wel happy maken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat de politie betreft. Men schaft dan beter de premies af, en verhoogt het platte loon. Lijkt mij veel transparanter en rechtvaardiger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het wordt stilaan hoogtijd dat ik na al dat werken ook wat uit de SZ-Kas ga zuigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zeker bij de masters zijn er maar weinig richtingen die anno 2018 rechtstreeks toegang bieden tot een geknipt beroepsprofiel op de arbeidsmarkt. Beter dan te focussen op de studiekeuze van onze jongeren, moeten we hen de mentaliteit aanleren van 'life long learning', overigens bewonderenswaardig wat je met latere omscholing nog allemaal kan bereiken. Een vriendin van mij heeft journalistiek gestudeerd, was haar job daar beu en heeft zich dan omgeschoold tot balsemer - begrafenisondernemer. En ik ken nog zo mensen die een totale ommekeer in hun leven bewerkstelligen. Moraal van het verhaal: laat uw kinderen op hun 18de gewoon iets doen dat ze graag doen, waar hun passie ligt. Tewerkstelling zijn zorgen voor later, ze moeten toch nog zelf hun weg maken, sommigen slagen daarin, anderen iets minder. Ik wist ook niet op mijn 18de dat ik nu leerkracht zou zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 |
Minister-President
|
![]() U schijnt niet te begrijpen dat 'de ambtenaar' niet bestaat. Ambtenarij gaat van de mensen die werken voor de groendienst van de gemeente tot professoren en functies die duizenden mensen onder hen hebben staan. Het zijn dus zeker niet enkel maar kneusjes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De ene firma zal dus de andere niet zijn. |
|
![]() |
![]() |