![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1101 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Energievoorziening is heel simpel: je voorziet kerncentrales voldoende om de grootste mogelijke vraag te kunnen bedienen (meestal woensdagen in december). Met de overschot tijdens dalen van de vraag maak je waterstof aan die je gebruikt voor mobiele toepassingen. Zon en wind en soortgelijk marginaal gezever stop je mee en het geld dat je daar niet aan uitgeeft spendeer je aan onderzoek en ontwikkeling van propere kernenergie, wellicht op basis van breederreactors. De grote hoeveelheid mensen die zich nu bezig houden met windmolens en zonnepanelen komen dan vrij om zich met economisch interessante zaken bezig te houden. Je legt ook een verbod op verbranding van koolwaterstoffen (dus geen fossiele centrales, geen biobrandstoffen meer). Nucleaire met waterstof voor mobiele toepassingen. Ik zie een bos en niet alleen maar bomen en takjes en twijgjes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1102 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1103 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1104 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus: met een methode van energie-opwekken die niet van het weer af hangt kan je door degelijk onderhoud en vrij beperkte overcapaciteit de beschikbaarheid van electrische energie garanderen, met weersafhankelijke methodes zoals zon en wind kan je dit niet en daarom kunnen zon en wind niet vervangend werken voor geinstalleerde capaciteit in klassieke centrales. Investeringen en zon en wind zijn dus investeringen die je alleen maar doet om brandstof van klassieke centrales uit te sparen, niet om klassieke centrales uit te sparen. Spijtig genoeg wordt er in de media wel het verhaal opgehangen dat we meer moeten investeren in zon en wind om klaar te zijn voor de kernuitstap van 2025.Ook na 2025 zal de zon niet altijd schijnen en de wind niet altijd waaien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1105 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1106 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1107 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er werken daar meer mensen dan op de containerkaaien. Stop A.U.B met de onzin dat kernenergie goedkoop is. Kerncentrales zijn niet meer dan turbinecentrales. Dus het onderdeel turbine en generator is in onderhoud volledig hetzelfde als alle andere turbinecentrales. We moeten dus enkel de kostprijs voor het opwekken van de aandrijfbron in rekening brengen om de prijsverschillen te kennen. Of nee, we moeten ook de kostprijs voor het verdeelnetwerk in rekening brengen. De kostprijs om wind op te wekken voor windturbines is 0.0 De kostprijs om getijstroming op te wekken voor getijturbines is 0.0 De kostprijs om waterstroming op te wekken bij een waterturbine op een stromende rivier is 0.0 Deze centrales kan men op korte tijd bouwen, gemiddeld vanaf ontwerp tot oplevering 12 maanden. Kostprijs +/- 1500€/kw. Ik bouw het eerste jaar 2 waterkrachtturbines van +/-650 KWh, voor de prijs van 1 miljoen Euro/stuk. het 2de jaar bouw ik de volgende 2. Tegen dat turbines 5 & 6 worden opgeleverd, hebben de eerste 2 reeds hebben turbines 1, 2, 3 & 4 reeds het geld opgebracht om die te betalen. Tegen dat dat jij je kerncentrale van 1.6 MWh opgeleverd krijgt 10 jaar na het begin van de bouwwerken, Heb ik ook al 20 waterturbines staan en een stroomopbrengst van 1.3MWh. Met dat verschil, dat ik slechts de eerste 4.000.000€ zelf heb moeten ophoesten om dat vermogen te kunnen bouwen, terwijl jij tegen de kostprijs van de kerncentrales uit 1960, 2.000.000.000€ hebt moeten ophoesten en nog moet beginnen aan het terugverdienen. Een jaar later zit ik met 22 waterturbines over jou 1.6MWh en heb ik slechts 22.000.000€ uit gegeven, waarvan er slechts 4.000.000€ uit eigen vermogen is moeten komen, de rest is afkomstig van de opbrengsten van de turbines. Als ik de deelnamen in de winsten verlaag en de aanbouw van de turbines versnel, dan kan ik zelfs aan de 2MWh productievermogen zitten, voor jou kerncentrale word opgeleverd. Maar ik gebruik het overblijvende geld niet om sneller waterstromingstubines te bouwen, ik gebruik het om op de gebouwen van mijn waterturbinecentrales zonnepanelen te leggen en windturbines te plaatsen . Hierdoor verhoog ik mijn opbrengstvermogen en heb ik backup bij te lage waterstanden op de stromingsrivieren. Na 10 jaar begin ik met de reeds opgebouwde winsten, biogascentrales te bouwen. Mijn brandstof is dan gas-restafval van de biologische afvalverwerking en ik krijg betaald om die brandstof binnen te halen en voor derde te verwerken. De vaste restafval van die afvalverwerking verkoop ik als biologische meststoffen. Tegen dat jij je kerncentrale van 2.000.0000.000€ eindelijk hebt afbetaald zit ik allang aan een stroomopbrengstvermogen van meer dan het 5 voudige van jou kerncentrale. En het leuke is, dat ik tegen dat jou kerncentrale afgeschreven is en moet vervangen worden, niet eens mijn productievermogen verlies, daar ik met kleine centrales aan het werken ben en dus niet zonder productie val als ik er een turbine tussenuit haal voor herstellingen of vervanging. Laatst gewijzigd door Jantje : 25 augustus 2018 om 09:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meer moest ik niet weten.
![]() ![]()
![]() |
#1110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan jij nu écht niet lezen wat de anderen hier posten ?
![]()
![]() |
#1111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij leest niet wat de andere mensen hier posten, rukt alles uit de context. Tovert met cijfertjes die hij uit zijn duim heeft gezogen, maakt kanjers van rekenfouten, maar .... 't is allemaal eenvoudig hoor.... Energievoorziening los je op met een vingerknip. Hij weet het allemaal beter dan de rest van de wereld. ![]()
![]() |
![]() |
#1112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Energievoorziening, we hebben de technologie, maar we MOETEN nu denken aan morgen.
Als we morgen niet genoeg energie hebben om iets nieuws bij te bouwen, zitten we overmorgen in dikke miserie. (morgen is een eufemisme)
![]() |
#1113 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Naast de hoge kosten van kerncentrales en de lange terugverdientijd, maakt kernenergie ons dus afhankelijk van NIET Europese landen. Als morgen de RF beslist een boycot in te voeren tegen Europa en weigert nog Uranium naar hier uit te voeren, dan zitten we dik in de problemen. En de winning van uranium is nu niet direct milieuvriendelijk. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En , we hebben nog steeds uraniumvoorraden binnen de EU, ze zijn alleen niet zo gemakkelijk "winbaar" als de voorraden die nu aangesproken worden. En we mogen niet vergeten dat we enorme "afvalbergen" U238 liggen hebben, wat opgekweekt kan worden tot Pu239. Is dat geen perfect voorbeeld van recyclage/afvalverwerking?
![]() |
![]() |
#1115 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1116 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1117 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ga inderdaad niet in op posts die erop neerkomen dat de wind wel altijd ergens waait. Dat zal wel maar het is mij al lang duidelijk dat je zelfs met de meest geavanceerde windmolens dit probleem niet omzeilt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1118 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1119 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Argumentatie? Referentie? Rekenfouten: waar? En wat Uw laatste zinnetje betreft: hoeveel procent van de electrische energie wordt er wereldwijd opgewekt door windmolens en hoeveel door kerncentrales? Als U het niet zelf opzoekt zal ik het doen voor U en U hier posten met vermelding van de bron en referentie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1120 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik vind overigens dat je zinnige zaken stelt.
![]() |