![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1321 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Reken me nu eens voor hoeveel m2 zonnepanelen je nodig hebt 42 TWh electriek te maken hier in Belgie? En reken me eens voor hoeveel zonnepanelen( in m2 en in €)uitgedrukt en hoeveel Tesla batterijen ( in m3 en € uitgedrukt) om na opslag voor de tijden dat de zon niet schijnt 42TW beschikbaar te hebben en met 99.99999% leveringszekerheid te garanderen? Je mag de panelen wat mij betreft zelfs in de privé-woestijn van de ruler van Abu Dhabi leggen en de transportverlien van ginder naar hier verwaarlozen. Maar maak nu eens die berekening zonder een of ander grafiekje op te googlen van een of andere lobbygroep.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1322 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil alleen maar aantonen dat een nieuwe centrale niet zo duur is als dat ze momenteel, verkeerdelijk, wordt voorgesteld. Wat mij betreft mag je de prijs van een nieuwe centrale gerust delen door 2. Ik had dit trouwens al eens gepost dacht ik, en ik denk dat dit zelfs een vrij realistische schatting is. Je kan ook ipv 50/50, 40/60 of 60/40 als verhouding nemen, mij om het even, maar dan gaan we wel al een idee hebben van de kostprijs die ons te wachten staat. Mocht kernenergie écht zo goedkoop zijn... Dan zal dit zeker doorwegen in de uiteindelijke kosten-baten analyse, daar mag je wat mij betreft, zeker van zijn. Zo dom zijn onze politici nu ook weer niet.
![]() |
![]() |
#1323 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Alleen zonne energie, of alleen wind energie, of wedden op één paard, dan is de kans groot dat je in de problemen geraakt. Zorg voor en back-up, en die kan van alles zijn, en je zit al een heel stuk veiliger.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 30 augustus 2018 om 22:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1324 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1325 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1326 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben je daar 100% zeker van ? ![]()
![]() |
![]() |
#1327 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ook binnen de energiewinning is er een derde oplossing. Maar hiermee heb ik dus nog steeds geen verklaring dat kernenergie nodig is of dat het gewoon kan afgebouwd worden. Nu ja, de groene idioten willen niet enkel de kerncentrales dicht, ze willen alle centrales op delfbrandstoffen dicht. En ik heb al gezegd, dat zonne en windcentrales leuke speeltjes zijn voor huis en tuinplezier en ik heb al de cijfers gegeven dat het financieel veel leuker is om met die zaken een groot vermogen op te bouwen, dan te investeren in een kerncentrale. Windmolens kosten +/-1070€/kw, zonnecentrales +/-1000€/kw en de bouwprijs is nog steeds dalend. Een kerncentrale kost +/-4500€/kw en de prijs is nog steeds aan het stijjgen. Biogascentrales kosten +/- 1500€/kw en watermolens +/-750€/kw. Aan brandstof hebben wind-, zonne-, water- en biogascentrales geen kosten. De kosten aan brandstof voor kerncentrales is niet gratis. Terwijl er geen personeel nodig is voor de aanvoer en het toezicht op de brandstof en verbranding voor wind en zonnecentrales, en slechts een minimum aan laag geschoolden voor water en biogascentrales, zijn er meerdere hoog gschoolden nodig voor kerncentrales. Dus ook daar valt alles financieel in het nadeel van kerncentrales. In de 10 jaar dat het duurt om een kerncentrale volgens de normen van 1960 te bouwen, hebben de andere systemen reeds al het geïnvesteerde kapitaal terug opgebracht. Financieel is er dus geen enkele reden om in kerncentrales te investeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1328 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1329 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Al mag je uiteraard evenzeer investeren in fossiel gestookte zaken om hetzelfde effect te bereiken; makes fully sense in een maatschappij die streeft naar minder CO2-uitstoot |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1330 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Because of design & physics. Meer woorden moeten er niet aan vuil gemaakt worden, want al de rest zuig je toch gewoon uit je duim. Je prult wat met electronica en je kan wat googlen en je denkt dat je daarom een mening kan vormen over dit onderwerp. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1331 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De stabiliteit van het netwerk, is het probleem van de netwerkbeheerder, niet van de producent. De investeerder en uitbater van een centrale moet daar dus geen rekening mee houden. Het is de netwerkbeheerder die dat moet oplossen en in orde houden. Citaat:
Milieu is wel wat meer dan enkel cO2. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1332 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1333 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
'...door gebrek aan koelwater smolt een aantal splijtstofelementen...' Duidelijk bewijs dat jij hier maar wat uit je nek aan het kletsen bent of anders weet je niet meer wat jezelf zegt. ![]()
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 31 augustus 2018 om 10:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1334 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maw, je kan het gewoonweg niet.
![]()
![]() |
#1335 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je algemene kennis zit wel op een heel laag nieveau. Zeker wat TMI betreft. Van in het begin wist men reeds dat 'er iets niet klopte'. http://www.psandman.com/articles/3-mile.htm En de rest... https://www.nytimes.com/1979/10/31/a...le-island.html https://www.tandfonline.com/doi/abs/...alCode=rcns20& https://www.ecowatch.com/36-years-of...882023488.html http://www.oxfordscholarship.com/vie...4638-chapter-4 http://www.oxfordscholarship.com/vie...4638-chapter-4 https://www.alternet.org/story/13417...clear_accident https://en.wikipedia.org/wiki/Three_...health_effects https://eu.ydr.com/story/news/2018/0...ng/1038264001/ https://www.thebalance.com/three-mil...-today-3306337 Voor iemand die met kernenergie bezig is, zou dit algemene kennis moeten zijn. A ja, buiten mijn ingenieursdiploma heb ik ook nog heel wat andere diploma's en getuigschriften. O.a. Managment (VUB/Solvay) en Mensa, als u dat laatste mss iets zegt ? ![]()
![]() |
![]() |
#1336 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hover heeft trouwens een tweeledige taak. En eleketriciteitsopwekking is daar ondergeschikt geworden aan de drinkwaterwinning. Citaat:
Daarom dat ik spreek over een goed samenwerkende combinatie van de verschillende mogelijkheden om elektriciteit op te wekken en geen voorstander ben van opwekking in TW grootheden. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1337 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Intellectuele oneerlijkheid van uw kant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1338 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge had kunnen weten dat zelfs de vervalwarmte van een gebruikt splijtstofelement genoeg is om het te laten smelten. Een vermogensexcursie van een PWR reactor kan gewoon niet als er een gebrek aan moderator is, oftewel, in een PWR of BWR, koelwater... En dat is 1 van de fundamentele verschillen met een RMBK reactor, die grafiet als moderator gebruikt.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 31 augustus 2018 om 16:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1339 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie is er oneerlijk geweest in die uitspraak ? In mijn linken die ik nadien gepost heb is dat ook duidelijk aangetoond. Van in het begin wist men reeds dat er iets niet klopte. In eerste instantie meldde men zelfs dat er helemaal niets aan de hand was. Van een smelting was er zelfs helemaal geen sprake. Nadien hebben ze schoorvoetend toegegeven dat er toch wat gesmolten was. Later, is dan ook nog gebleken dat het véél erger was dan ze hadden medegedeeld aan de media & de bevolking. Buitenlandse experten kregen toen ook geen toegang tot de centrale. Raar hé. Het is één grote doofpotaffaire geweest, en ver moet je niet gaan zoeken. Je kent ook Amerika... schadeclaims kunnen daar serieus oplopen, en daar hadden ze schrik van. Kost wat kost zijn ze de gevolgen blijven minimaliseren. Ik vraag me trouwens af, maar daar heb ik (nog) geen bewijzen van, hoeveel zwijggeld ze zo ook uitbetaald hebben. Kan volgens mij zelfs in de miljoenen zijn, als je kijkt naar de miljarden die ze anders mogelijk moesten ophoesten. Nu kennen we de gevolgen van Tsjernobyl. Wat ze nu gedaan hebben, zijn die gevolgen gelinkt aan de gevolgen van TMI. En wat zou er blijken ? Dat de stralingswaarden véél hoger waren dan de cijfers die zij 'officieel' hadden medegedeeld. Tsjernobyl ga ik zeker niet vergelijken met TMI want daar waren de gevolgen véél erger. Wat Tsjernobyl zelf betreft, hebben ze nadien ook ingezien dat hun initiële veilige zone eigenlijk veel te klein was. Tsjernobyl, Fukushima, TMI hebben 1 ding gemeen, ongeacht het type centrale het ook is. De achilespees van elke kerncentrale, en dat mag je draaien of keren hoe je dat wil. Heb je problemen, kan technisch of menselijk zijn, met het primaire koelcircuit, dan is de kans heel groot dat je in big shit terecht komt. In het ene geval wat erger dan in het andere, maar het blijft big shit. Geen enkele kernfysicus zal dit trouwens ontkennen. Je kan de schade wel wat beperken, maar dat is ook alles wat je kan doen, en dan nog. @Maddox... Waar ben ik ergens oneerlijk geweest ? Ik geef alleen maar 'feiten' weer. Mocht ik ergens een fout gemaakt hebben, dan was dat zeker de bedoeling niet om oneerlijk te zijn. Verre van, en mag je dat gerust rechtzetten. Daar heb ik hoegenaamd geen enkel probleem mee. ![]()
![]() |
![]() |
#1340 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog één puntje...
We zitten hier wel in de VS en niet in Europa. Berichtgeving (VS), gelijk uit welke bron, neem je best met een korreltje zout. Vergelijken is hier wel aan te raden. Verder zijn er hypotheses, meningen & feiten. De eerste 2 kan je mss nog weerleggen, met feiten ligt dat wel wat anders...