Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 september 2018, 13:13   #2261
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Stel dat ik een hakenkruis vlag laat wapperen in mijn voortuin. Ik ben eens benieuwd hoe lang het gaat duren alvorens de politie aan mijn deur zal staan.

Hier een voorbeeld van hoe er in dergelijke situatie toch een proces verbaal is opgemaakt :

https://www.hln.be/regio/keerbergen/...waad~a8643678/
Blijkbaar zonder vervolgingen tot gevolg.
Dus niet verboden.

Mijn punt dus.
Oud 14 september 2018, 13:15   #2262
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Het is toch een beetje zo, ik lees niet alles wat je geschreven hebt, dat jij het voorstelt, niet???

Een slimme mens, maar ik denk een beetje dat als er vele van die slimme mensen blijven opstaan dat ze misschien het vel van de beer verkopen voor ze hem geschoten hebben...

In ieder geval deed dat artikel mijn haren rechtop doen staan en zag ik het inderdaad als een bevestiging evan dat dat Jodendom alles behalve zuiver zou zijn... en misschien wel eens een groter gevaar in het leven kan roepen dan de vroegere nazies...

Het gevaarlijkste dat men kan doen is er zijn ogen voor sluiten...
Zeg Marie heb jij echt niets anders te doen dan hier te zitten chatten; ik dacht dat Durbuy zoveel mooie natuur heeft, ongerept & grotendeels Islamieten-vrij
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2018, 13:18   #2263
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dus niet verboden.

Mijn punt dus.
Wat is dan het probleem met Schild en Vriend ? Als er geen probleem is ga je een student zijn recht op onderwijs ontnemen ? Gaat het parket geen computers in beslag nemen ? Blijkbaar is er toch geen vrijheid van mening...

Of het zou moeten zijn dat het parket een onderzoek voert naar computerhacking vanwege Tim Verheyden natuurlijk

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 14 september 2018 om 13:20.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2018, 13:18   #2264
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Zonder Das Kapital van Marx zat jij nu niet op je klavier te tokkelen.
Waar haal jij dat vandaan ? Ik denk niet dat er ooit iemand in mijn familie ooit een dag ergens een sociale bijdrage van wat dan ook heeft gekregen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 september 2018 om 13:19.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2018, 13:19   #2265
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dus u vindt het normaal dat iemand op een lijst van de NVA blijft staan die Hitler vereert. Dat is dan genoteerd.
Noteer wat je wil maar ik vind het heel hypocriet dat je steeds met nazi-duitsland en de Vlaamse collaboratie afkomt terwijl je het francofoon nazimse tegen de Vlamingen en de politiek van la Belgique, racistisch geinspireerd tegen het Vlaamse volk dat la Belgique voert en de Vlaamse collabo's met dat anti-Vlaams Belgique normaal vindt...

Door de eeuwen heen heeft het Vlaamse en zelfs het Belgische grondgebied veel en veel meer te lijden gehad van de steeds weer terugkerende fransen plunderingstochten, oorlogen, vernielingen, volksverlakkerij en zoveel meer... maar dat mag in la Belgique niet gezegd worden want de Fransen zijn onze vrienden en blijven ons uitbuiten overal waar ze kunnen... Spons erover...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2018, 13:20   #2266
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Waar haal jij dat vandaan ?
Begrijpend lezen please
Oud 14 september 2018, 13:21   #2267
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar haal jij dat vandaan ? Ik denk niet dat er ooit iemand in mijn familie ooit een dag ergens een sociale bijdrage van wat dan ook heeft gekregen.
In de tijd bestond dat ook niet
Oud 14 september 2018, 13:22   #2268
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Noteer wat je wil maar ik vind het heel hypocriet dat je steeds met nazi-duitsland en de Vlaamse collaboratie afkomt terwijl je het francofoon nazimse tegen de Vlamingen en de politiek van la Belgique, racistisch geinspireerd tegen het Vlaamse volk dat la Belgique voert en de Vlaamse collabo's met dat anti-Vlaams Belgique normaal vindt...

Door de eeuwen heen heeft het Vlaamse en zelfs het Belgische grondgebied veel en veel meer te lijden gehad van de steeds weer terugkerende fransen plunderingstochten, oorlogen, vernielingen, volksverlakkerij en zoveel meer... maar dat mag in la Belgique niet gezegd worden want de Fransen zijn onze vrienden en blijven ons uitbuiten overal waar ze kunnen... Spons erover...
Goh zeg zoveel wrok tov de grote Francofonie (maar wel in la Wallonie wonen); faut le faire
Oud 14 september 2018, 13:23   #2269
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Sommigen zijn inderdaad plebs van hun eigen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2018, 13:23   #2270
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
voor enkelingen.
Heb je het ooit anders geweten??? En wat doen onze linkiewinkies, werken voor de werkmens??? Neen ze buiten hem uit dat het niet meer kan... zogezegd in de naam van de sollidariteit; maar vreemd het zijn altijd linkse koppen die aan de top van al die zogezegde sollidaire werking staan en zich schandalig verrijken...
Dus het enige dat ze willen is deel uitmaken van die enkelingen en zij op kosten van de arme werkende mensen...
Oud 14 september 2018, 13:24   #2271
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Bijlange niet. Quasi elke burger was op het einde van de 19de eeuw er beter aan toe dan zijn familie aan het begin ervan.

Dat kan je niet zeggen vanaf de jaren 70 he. De meeste mensen nu leven minder goed (relatief gezien) dan hun familieleden in de jaren 60-70.
Maar dat is toch het doel; iedereen even arm behalve zij die aan de top van de piramide staan...
Oud 14 september 2018, 13:27   #2272
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus niet verboden.

Mijn punt dus.
Waarom komen ze die mens dan lastig vallen?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2018, 13:27   #2273
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Wat is dan het probleem met Schild en Vriend ? Als er geen probleem is ga je een student zijn recht op onderwijs ontnemen ? Gaat het parket geen computers in beslag nemen ? Blijkbaar is er toch geen vrijheid van mening...

Of het zou moeten zijn dat het parket een onderzoek voert naar computerhacking vanwege Tim Verheyden natuurlijk
Niet alles door elkaar halen, hé.

Ik ben er absoluut niet van overtuigd dat er bij Schild en Vrienden iets strafbaars gebeurd is. Eventueel zou je kunnen praten over een privé-militie, maar dat is al ver gezocht.

Iets dat niet strafrechtelijk verboden is, kan wel als onaanvaardbaar beschouwd worden in andere contexten.
Bij voorbeeld in de politiek. Zie ook die Jood op de Antwerpse CD&V lijst. Geen hand willen geven aan een vrouw is totaal niet strafbaar, maar kan politieke gevolgen hebben.
Ook maatschappelijk kunnen sommige zaken niet door de beugel. Veel gevolgen heeft dat niet, maar er zal toch over gesproken worden.
Idem binnen de academische wereld, al vind ik de reactie om Driesje uit de universiteit te gooien, te ver gezocht. Zeker omdat ik zelf ervaring heb met extreem-links dan, en dat werd wel "getolereerd".
Oud 14 september 2018, 13:27   #2274
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb je het ooit anders geweten??? En wat doen onze linkiewinkies, werken voor de werkmens??? Neen ze buiten hem uit dat het niet meer kan... zogezegd in de naam van de sollidariteit; maar vreemd het zijn altijd linkse koppen die aan de top van al die zogezegde sollidaire werking staan en zich schandalig verrijken...
Dus het enige dat ze willen is deel uitmaken van die enkelingen en zij op kosten van de arme werkende mensen...
Je bedoelt, het kapitaal buit de mensen uit. Always has, always will. Vooral in deze tijden van technologische (r)evolutie. Enige bagage is dan ook vereist om niet -zoals in de achterlijke '30er jaren- te zitten afgeven op een imaginaire zondebok aka 'de vreemdeling'

Laatst gewijzigd door bembem : 14 september 2018 om 13:28.
Oud 14 september 2018, 13:28   #2275
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ergo, je hebt geen flauw idee wie ze zijn, en je praat zoner ook maar iets te weten.
Hoe verassend...

Zelfs Trump slaagt er niet in zoveel onzin te vertellen.
De fertiliteitsgraad bij de Israelische Joden is immers hoger dan die van de Arabische Israeli's.
https://www.jns.org/israels-jewish-f...ographic-doom/

De echte demografische bom in Israel zijn dan ook de ultra-orthodoxe Joden die inderdaad als konijnen kweken, met 6,9 kinderen per vrouw...

Nog iets te vertellen?
Hewel, dan zal die Jood verschonend die extremistische Joden, die uiterst conservatief en alles behalve inventief zijn op de rug van de islamieten geschoven hebben...
Zijn visie dat de kweek wel eens falikant kan aflopen en het grote gevaar inhoudt van 'modern' Israël blijft daarmee overeind...
Oud 14 september 2018, 13:31   #2276
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah ja, doet mij steeds aan die Vlaams-nationalisten denken die menen namens alle Vlamingen te kunnen/mogen spreken...
Hela voor de politiek correcte media bestaat de Vlaming toch niet en buiten om hem te bashen spreken zij toch ook niet voor hem.
Er is toch iemand die het dan moet doen... Meer en meer Vlamingen gaan zich nog vinden in de Vlaams nationalisten, de enige die hen in la Belgique niet afkafferen en hen hun elementaire waardigheid van volwaardig mens teruggeven en niet het uitschot te zijn van la Belgique...

Stoort het dat zij wel nog in goede bewoording over de Vlamingen durven praten...
Buikgevoel?
Oud 14 september 2018, 13:32   #2277
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet alles door elkaar halen, hé.

Ik ben er absoluut niet van overtuigd dat er bij Schild en Vrienden iets strafbaars gebeurd is. Eventueel zou je kunnen praten over een privé-militie, maar dat is al ver gezocht.

Iets dat niet strafrechtelijk verboden is, kan wel als onaanvaardbaar beschouwd worden in andere contexten.
Bij voorbeeld in de politiek. Zie ook die Jood op de Antwerpse CD&V lijst. Geen hand willen geven aan een vrouw is totaal niet strafbaar, maar kan politieke gevolgen hebben.
Ook maatschappelijk kunnen sommige zaken niet door de beugel. Veel gevolgen heeft dat niet, maar er zal toch over gesproken worden.
Idem binnen de academische wereld, al vind ik de reactie om Driesje uit de universiteit te gooien, te ver gezocht. Zeker omdat ik zelf ervaring heb met extreem-links dan, en dat werd wel "getolereerd".
Ik niet Un bon coup de pied au cul pour ce petit con qui se croyait chef
Oud 14 september 2018, 13:32   #2278
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
In de tijd bestond dat ook niet
Waarom zou ik dan niet op mijn klavier getokkeld hebben zonder de aanhangers van Das Kapital ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2018, 13:34   #2279
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hewel, dan zal die Jood verschonend die extremistische Joden, die uiterst conservatief en alles behalve inventief zijn op de rug van de islamieten geschoven hebben...
Zijn visie dat de kweek wel eens falikant kan aflopen en het grote gevaar inhoudt van 'modern' Israël blijft daarmee overeind...
Jouw bron is dus een Jood die erin slaagt Joden met Moslims te verwarren? En jij vind hem geloofwaardig?

Hoeveel -smileys zou ik plaatsen?
Oud 14 september 2018, 13:34   #2280
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hela voor de politiek correcte media bestaat de Vlaming toch niet en buiten om hem te bashen spreken zij toch ook niet voor hem.
Er is toch iemand die het dan moet doen... Meer en meer Vlamingen gaan zich nog vinden in de Vlaams nationalisten, de enige die hen in la Belgique niet afkafferen en hen hun elementaire waardigheid van volwaardig mens teruggeven en niet het uitschot te zijn van la Belgique...

Stoort het dat zij wel nog in goede bewoording over de Vlamingen durven praten...
Buikgevoel?
'De Vlaming' Veralgemeen alsjb niet want bijlange niet alle Vlamingen zijn uw mening -en die van die Dries & co- toegedaan . Ik ben btw ook Vlaming (ook al zal ik voor een deel van de Vlamingen altijd een Chinees zijn)
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be