Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 november 2018, 14:15   #41
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nee, dan beter VB stemmen.
Inderdaad!
Volgens Linda Dewin en prof. Devos interesseerde het pact geen enkele partij tot FDW 14 dagen geleden het vuur aan de lont stak in het parlement.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2018, 15:31   #42
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Inderdaad!
Volgens Linda Dewin en prof. Devos interesseerde het pact geen enkele partij tot FDW 14 dagen geleden het vuur aan de lont stak in het parlement.
Dat klopt natuurlijk niet. Er werden al veel bemerkingen gemaakt, alleen niet in het parlement, dat klopt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2018, 16:23   #43
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

N-VA'ers zijn ratten. Ik heb er geen andere woorden voor.

Als ze dit goedkeuren, tonen ze feilloos aan wat voor postjespakkers en zakkenvullers het zijn.

Dit zijn de grootste bedriegers die België ooit gezien heeft.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2018, 16:51   #44
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Ik ga voor N-VA nog stemmen op voorwaarde dat aan dit Marrakesh verdrag een addendum wordt toegevoegd dat expliciet verklaart dat de uitvoerende macht van België/Belgique niet kan gevat worden door een rechterlijke uitspraak die zich beroept op dit verdrag als basis om deze uitvoerende macht tot een concrete beleidsdaad te dwingen.

Zonder dergelijk addendum is dit verdrag onaanvaardbaar.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2018, 16:55   #45
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
N-VA'ers zijn ratten. Ik heb er geen andere woorden voor.

Als ze dit goedkeuren, tonen ze feilloos aan wat voor postjespakkers en zakkenvullers het zijn.

Dit zijn de grootste bedriegers die België ooit gezien heeft.
Ze mogen het niet goedkeuren in de vorm zoals het nu voorligt. Dit verdrag in zijn huidige vorm riskeert de nationale souvereiniteit in het gedrang te brengen.

Jouw uitval (ratten) is voorbarig. Wait and see...
Oud 23 november 2018, 17:00   #46
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik ga voor N-VA nog stemmen op voorwaarde dat aan dit Marrakesh verdrag een addendum wordt toegevoegd dat expliciet verklaart dat de uitvoerende macht van België/Belgique niet kan gevat worden door een rechterlijke uitspraak die zich beroept op dit verdrag als basis om deze uitvoerende macht tot een concrete beleidsdaad te dwingen.

Het spijt me, maar dit vind ik nogal laf.

Gewoon nee zeggen. Klaar.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2018, 17:06   #47
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Het spijt me, maar dit vind ik nogal laf.

Gewoon nee zeggen. Klaar.
Als ze gewoon "nee" zeggen is het voor mij ook goed.

Maar met dergelijk addendum kan toch vermeden worden dat "progressieve" advokaatjes een zaak aanspannen en activistische rechters er op ingaan met een vonnis die de regering tot zotte maatregelen dwingt. Daar is helemaal niets "laf" aan.

Laatst gewijzigd door quercus : 23 november 2018 om 17:07.
Oud 23 november 2018, 17:06   #48
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zo'n addendum heeft geen enkele juridische waarde, lees ik her en der. Daar trekt zich verder niemand iets van aan. Dat is ook het geval geweest met het inlegvel van Wallonië i.v.m. het EU-Canada handelsakkoord en idem dito van Nederland i.v.m. het EU-Oekraine toenaderingsverdrag. Trouwens het wel zeer de vraag of de VN zo'n weg wenst te bewandelen. De beide VN-pacten (migranten en vluchtelingen) zijn enkel ontworpen om de linkse NGO's en partijen mogelijkheden te geven om hun Europees open grenzenbeleid juridisch af te dwingen.

Laatst gewijzigd door fcal : 23 november 2018 om 17:07.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2018, 17:13   #49
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Zo'n addendum heeft geen enkele juridische waarde, lees ik her en der. Daar trekt zich verder niemand iets van aan. Dat is ook het geval geweest met het inlegvel van Wallonië i.v.m. het EU-Canada handelsakkoord en idem dito van Nederland i.v.m. het EU-Oekraine toenaderingsverdrag. Trouwens het wel zeer de vraag of de VN zo'n weg wenst te bewandelen. De beide VN-pacten (migranten en vluchtelingen) zijn enkel ontworpen om de linkse NGO's en partijen mogelijkheden te geven om hun Europees open grenzenbeleid juridisch af te dwingen.
Ik denk dat het toch tegenstelbaar is t.a.v. een knettergek vonnis uitgesproken door een "progressieve" activistische rechter.

Als zulk een addendum wordt opgesteld en met een meerderheid in het parlement wordt goedgekeurd kan eenvolgende regering met uitgesproken "links" programma dat niet zo gemakkelijk meer terugdraaien.
Oud 23 november 2018, 17:28   #50
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het toch tegenstelbaar is t.a.v. een knettergek vonnis uitgesproken door een "progressieve" activistische rechter.
Als zulk een addendum wordt opgesteld en met een meerderheid in het parlement wordt goedgekeurd kan een volgende regering met uitgesproken "links" programma dat niet zo gemakkelijk meer terugdraaien.
Er bestaat nog iets anders dan de nationale rechtspraak. Er is een EU hoger gerechtshof en in Straatsburg zetelt nog een bovennationale rechtbank inzake het EVRM en in Den Haag zit er ook nog zo'n onding voor de meer bloedige gevallen.
België kan zonder veel problemen reeds bij de huidige gang van zaken door dergelijke rechtbanken veroordeeld worden. Die VN-pacten zijn gewoon de stroppen, die rond onze nekken dienen gedragen te worden met de verzekering dat niemand, die ooit zal strikken. Erewoord!
Oud 23 november 2018, 17:38   #51
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Er bestaat nog iets anders dan de nationale rechtspraak. Er is een EU hoger gerechtshof en in Straatsburg zetelt nog een bovennationale rechtbank inzake het EVRM en in Den Haag zit er ook nog zo'n onding voor de meer bloedige gevallen.
België kan zonder veel problemen reeds bij de huidige gang van zaken door dergelijke rechtbanken veroordeeld worden. Die VN-pacten zijn gewoon de stroppen, die rond onze nekken dienen gedragen te worden met de verzekering dat niemand, die ooit zal strikken. Erewoord!
Da's wel waar. Het zal er op aankomen dat ons Mickey Mouse land zich expliciet aansluit bij het standpunt van Oostenrijk, Tsjechië, Hongarije, Polen enz. Ik heb gelezen dat er ook een groeiend verzet tegen dat verdrag aan het broeden is in Nederland. Als de Benelux-landen in deze aangelegenheid een gemeenschappelijk "neen" zeggen tegen het verdrag zoals het nu voorligt zou dat natuurlijk wel meer gewicht in de schaal werpen.
Oud 23 november 2018, 18:43   #52
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Ze krijgen mijn stem als ze de regering doen vallen, anders niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2018, 21:54   #53
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
De regering doen vallen op enkele maanden van de verkiezingen? Dat is nog zotter dan VLD in 2010.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2018, 22:20   #54
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarvoor dien je eerst de grondwet te wijzigen. Ik denk voorbeeld aan artikel 34:

De uitoefening van bepaalde machten kan door een verdrag of door een wet worden opgedragen aan volkenrechtelijke instellingen.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2018, 22:23   #55
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
De regering doen vallen op enkele maanden van de verkiezingen? Dat is nog zotter dan VLD in 2010.
Op enkele maanden komt het niet aan. De VLD heeft de regering doen vallen omdat een eenzijdige beslissing in de pijp zat aangaande Brussel-Halle-Vilvoorde. Alle blokkeringen van Franstalige kant waren verlopen en een Vlaanderen gunstige beslissing lag in het verschiet. Dat is door Decroo voorkomen. Vanzelfsprekend heeft dat zich negatief uitgewerkt t.a.v. de VLD.

Als de N-VA nu om de twee VN-Pacten van Marrakech, die van België een land zonder grenzen maakt, de regering laat vallen, dan zal dat positief uitwerken voor de N-VA. Laat de N-VA alles op zijn beloop, dan tekenen ze op termijn hun doodvonnis. De VU achterna. Ook de N-VA zal een keuze dienen te maken en dat zal haar politieke toekomst bepalen.
Oud 23 november 2018, 22:29   #56
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Daarvoor dien je eerst de grondwet te wijzigen. Ik denk voorbeeld aan artikel 34:

De uitoefening van bepaalde machten kan door een verdrag of door een wet worden opgedragen aan volkenrechtelijke instellingen.
"Bepaalde" machten. De beslissing of dit pro-immigratie Marrakesh-verdrag van die "bepaalde" machten al of niet deel uitmaakt komt toe aan onze parlementen.
Oud 23 november 2018, 22:51   #57
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
De val van de regering is geen doel op zich: de ondertekening van het Global Compact moet gewoon ten allen prijze vermeden worden.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2018, 22:53   #58
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De uitvoerende macht moet rechterlijke uitspraken respecteren. Het enige goede scenario is dat pact in de versnipperaar steken.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2018, 23:10   #59
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
De val van de regering is geen doel op zich: de ondertekening van het Global Compact moet gewoon ten allen prijze vermeden worden.
daar komt het idd op neer.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2018, 23:31   #60
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Bepaalde" machten. De beslissing of dit pro-immigratie Marrakesh-verdrag van die "bepaalde" machten al of niet deel uitmaakt komt toe aan onze parlementen.
Nope. Ons land is een monarchie geen parlementaire democratie. Alle machten gaan uit van de Koning.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be