![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Duidelijk dus. Je weet van geen kanten wat het IPCC is, en dan kom jij hier praten over... juist.
Je kan nog eens de naam niet correct spellen... Bovendien heb je het ook nog eens niet opgezocht, anders zou je wel iets anders gepost hebben... ![]() Dat noemen ze bij ons 'afgaan als een gieter'. ![]() ![]()
![]() |
#382 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In andere gebieden is het uitzonderlijk dat ze er niet zijn. Ach nieuws...clickbaits
![]() |
![]() |
#383 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#384 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk, stel dat ik 20 huizen ken, waar wel thermometers op zolder en in het salon zijn.
De metingen zijn de volgende: Huis 1: salon: 15 graden, zolder: 10 graden, gemiddelde: 12.5 graden Huis 2: salon: 18 graden, zolder: 13 graden, gemiddelde: 15.5 graden Huis 3: salon: 25 graden, zolder: 20 graden, gemiddelde: 22.5 graden ... Huis 20: salon: 21 graden, zolder: 16 graden, gemiddelde: 18.5 graden Ik merk dus dat de zolder altijd 5 graden lager is dan het salon. Als in huis 21, mijn zolderthermometer kapot is, en ik meet in het salon, zeg maar, 22 graden, dan kan ik: A) zeggen dat ik het gemiddelde niet kan berekenen want mijn zolderthermometer is kapot B) zeggen dat ik veronderstel dat huis 21 lijkt op die 20 andere, en de zolderthemperatuur OOK 5 graden minder zal zijn, dus waarschijnlijk 17 graden. Dan zou mijn gemiddelde dus zijn: 19.5 graden. C) zeggen dat ik het gemiddelde neem van wat ik weet. Dan neem ik 22 graden. Laatst gewijzigd door patrickve : 26 januari 2019 om 07:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#385 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soit doe ze de groetjes.
![]() |
![]() |
#386 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 26 januari 2019 om 10:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#387 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hoeft geen schrik hebben Mambo niemand gaat het record aan zeverreacties kloppen in jouw zeverdraad.
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 26 januari 2019 om 10:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#388 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals het gemiddelde van hun huis. Die is dubbel + een triple bonus. Ik heb hier al meer dan 4600 volgers in deze draad. ![]()
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 26 januari 2019 om 11:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#389 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#390 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gemiddelde van uw woning met slechts 1 temperatuur in uw salon kan alle kanten uitgaan. Het kan vriezen op zolder, het kan een hittegolf zijn. Ge doet erg uw best om uit te blinken, dat wel. Spijtig dat het een drama geworden is. Wat betreft geen data in de witte hokjes is het zoals uw zolder. Je weet het niet. En de grootste meetinstrument vult ze eerlijk dat ze zijn ook niet in. Omdat ze het niet weten. Het is missing data.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 27 januari 2019 om 01:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat heb jij toch?
![]() |
#393 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want jij hebt dat OOK met uw techniek. Op uw zolder kan het warmer zijn tegen het dak dan op de vloer. Hoe meet je dat ? Met 2 thermometers ? Maar het kan ook warmer zijn links dan rechts. Wat doen we nu ? 4 thermometers ? En moeten we de WC en de keuken meerekenen ? En bovenaan en beneden in de keuken ? Je ziet, je simpele idee van "de gemiddelde temperatuur van mijn huis" moet via een protocol gedefinieerd worden, want in werkelijkheid zijn er altijd getallen die ontbreken. Je kan niet alles meten, gewoon omdat uw huis niet propvol thermometers steekt, en de kubieke centimeter waar er geen thermometer is, een andere temperatuur kan hebben die je niet kent. Dus, oftewel wil je dat uw huis helemaal vol thermometers steekt, zodat je er niet meer binnen kan, of anders zeg je "ik kan het niet berekenen" ; oftewel zal je tevreden zijn met missende gegevens. Als je maar 1 thermometer hebt op zolder, dan ken je de gemiddelde temperatuur van uw zolder niet. Je kent maar de temperatuur op 1 klein plekje, daar waar die thermometer zit. Maar je gaat toch zeggen "de temperatuur op mijn zolder is gelijk aan 21 graden". Terwijl je dat ook niet weet. Je kan enkel zeggen: "op de kubieke centimeter waar mijn thermometer op zolder zit, is de temperatuur 21 graden". En van alle andere kubieke centimeters op mijn zolder weet ik niks. En DUS kan ik zelfs niet de gemiddelde temperatuur van mijn zolder berekenen, laat staan, van mijn huis. Gans de kaart is dan wit, geen data. Tenzij je WEET dat de zoldertemperatuur min of meer uniform is. Maar dan zijn we weer andere gegevens aan het gebruiken en schattingen maken van wat we niet weten. Dan ga ik die meting op die ene kubieke centimeter samen gebruiken met de kennis dat meestal de temperatuur in gans mijn zolder dezelfde is. Als dat "raden" of "schatten" tenminste zo staat in mijn protocol. Maar dat is dan niet verschillend van enkel maar mijn salon thermometer te gebruiken, en te zeggen dat het meestal op mijn zolder 5 graden kouder is. Citaat:
Omdat men dan NIKS zou kunnen zeggen, moet men een protocol opstellen. En naargelang het protocol, besluit men hier en daar dat men niet de geschikte gegevens heeft, of juist wel. Het protocol "het gemiddelde van de 7 thermometers op zolder" geeft aan dat we de kaart wit kleuren daar waar we maar 6 thermometers op zolder hebben. Uw protocol, met 1 thermometer op zolder, zal daar wel iets kleuren. Laatst gewijzigd door patrickve : 27 januari 2019 om 09:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#394 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iets wat jij niet hebt blijkbaar.
Als je iets wenst te weten over ons klimaat en de opwarming ervan is die organisatie toevallig wel dé plaats om eens te gaan lezen. En jij kent ze nog niet eens ? ![]()
![]() |
#395 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar soit jij hecht meer belang aan hun conclusies. Ik meer aan hoe ze tot die conclusie komen. En die verschillen is de inhoud van mijn bijdrage. Want al wie eerlijk is kan niet anders dan vaststellen dat er geen eindconclusie in hun verhaal mogelijk is
![]() |
![]() |
#396 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tenzij men de uitkomst als data neemt en het gemiste getal er in steekt. ![]() Dat noemen ze dus frauderen. HadCRUT4 is the only dataset to leave regions with missing data blank, rather than try to fill them in. This effectively assumes temperatures there are in line with the global average. Om die reden. Nu hadcrut4 is wel geen klein dingetje. Er zijn 4 officiële meetorganisaties ter wereld. Elk volgens grote van hun dekkingsgebied. Hadcrut4 is de grootste of de 2 grootste ter wereld.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 27 januari 2019 om 12:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#397 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#398 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als we zo strikt zijn, dan kunnen we gewoon nooit iets "meten". En dat dient ook tot niks. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#399 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat "sneeuwval" niet iets is dat helemaal zal verdwijnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#400 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We beschikken wel over veel datapunten die wel meetbaar zijn. Dat is gans het uitgangspunt van hadcrut4. Die zeggen; laten we deze en enkel deze gebruiken.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 27 januari 2019 om 12:31. |
|
![]() |
![]() |