Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 5 maart 2019, 08:45   #881
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Toestellen welke dienen om iets af te koelen verbruiken belachelijk weinig stroom).
Een ganse nacht een airco laten aanstaan in uw (kleine) slaapkamer kost u bijna 2 euro. Airco's verbruiken helemaal niet belachelijk weinig. Zo ongeveer 0.75 Kwh

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 maart 2019 om 08:45.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2019, 08:54   #882
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Een vleugje adulte waarheid:

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...7651/#comments

Een pareltje....

IK zei toch dat het een louter politieke zaak is…
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2019, 08:56   #883
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Jeff Hoeyberghs hebben een bericht gedeeld.

Olav ten Broek
3 maart om 23:32

Mij bekruipt het gevoel dat er een heleboel niet klopt aan Gretha Thunberg. Zoals haar onmiddellijke en onvoorwaardelijke toegang tot de belangrijkste leiders op topconferenties en de onvoorstelbare media-aandacht.

Zoek haar op Google en je krijgt letterlijk honderden foto's van het schattige Zweedse klimaatmeisje met de lange staarten en het verongelijkte smoeltje.
Zoek op Wikipedia in alle talen en lees: "Al toen ze acht jaar was werd Gretha geconfronteerd met de gevaarlijke opwarming van de Aarde". Hoezo, toen ze acht jaar was? Wat deed ze dan, behalve met poppen spelen en naar de tweede klas basisschool gaan? Wat is dat voor waanzin?
"Toen Gretha elf was ging ze in hongerstaking waarna ze aan de Ziekte van Asperger leed". Hongerstaking?
"In december ging ze met haar vader naar de milieuconferentie van Katowice waar ze een onderhoud had met de Secretaris-Generaal van de Verenigde Naties, António Guterres.

Wacht even, hier wordt het verdacht. Ik kan mijn kinderen in de auto prakken en naar Den Haag, Brussel of Rome rijden, maar mijn zoontjes en dochtertjes worden dan absoluut niet zomaar ontvangen door de regeringsleiders of door de voorzitter van de Europese Commissie of de paus of wie dan ook. Dat zijn zaken die je minstens een jaar van tevoren geregeld moet hebben. Hier klopt iets niet.

Maar het wordt nog gekker: ze had in januari onbeperkt toegang tot het Wereld Economisch Forum in Davos. Davos is tijdens dat evenement een fort in zeven lagen en hindernissen waar geen muis doorheen komt. Maar Gretha kon ongehinderd op het podium plaatsnemen en een perfect ingestudeerde toespraak afsteken voor alle wereldleiders en voor de aanwezige wereldpers.
"In Davos sprak ze uitgebreid met Bono en Christine Lagarde, waarna ze achter gesloten deuren discussieerde met 58 regeringsleiders".

Vreemd, heel vreemd. Er zijn minstens een miljoen kinderen die zich zorgen maken om de armoede in de wereld, kinderen die weten dat er een gebrek aan schoon water is, kinderen die zien dat het milieu te lijden heeft en dat er plastic in hun rivieren drijft, kinderen die dagelijks armoede en ziekte om zich heen zien, kinderen zie bang zijn voor een derde wereldoorlog, kinderen die dagelijks bommenwerpers zien overvliegen en kinderen die werkelijk onder de roet en de rook van fabrieken wonen, maar die komen nooit aan het woord in Davos en ontmoeten al helemaal geen 58 wereldleiders achter gesloten deuren. Gretha Thunberg wel. Rara hoe zit dat. Het lijkt wel gepland.

Ik heb eerder zo'n schattig meisje gezien.

Vijftien jaar schijnt de ideale leeftijd te zijn voor dit soort stunts. Dat meisje sprak het voltallige Congres toe op uitnodiging van de Amerikaanse president Bush. Ze sprak heel goed. Ze huilde zelfs. Het was Nayirah, een Koeweitse verpleegster, die vertelde dat haar couveuses waren leeggehaald en meegenomen naar Irak. De baby's crepeerden op de koude vloer. Een paar weken later begon een grootschalige oorlog om oliebelangen, die dertig jaar later nog steeds voortduurt. Het was dan ook nep. Ze was helemaal geen verpleegster, maar de dochter van de Koeweitse ambassadeur in Washington. Ze was wekenlang getraind door het reclamebureau Hill & Knowlton, om heel smerige politieke doelen door te duwen. Die oorlog had niets met couveuses te maken, maar met de macht in het Midden-Oosten.

Ik weet niet zeker of Gretha Thunberg ook nep is. Maar ik weet wel zeker dat als een kind zoveel aandacht krijgt en altijd iets te volwassen dingen zegt, er iets niet klopt.

En als Gretha Thunberg niet klopt, dan klopt het hele klimaat - CO2 - opwarming - zeespiegelverhaal erachter ook niet.
tettenman Jef!

Laatst gewijzigd door Anna List : 5 maart 2019 om 09:26.
Oud 5 maart 2019, 09:06   #884
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
tettenman Jef!
De jef slaat nagels met koppen.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2019, 09:21   #885
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Een ganse nacht een airco laten aanstaan in uw (kleine) slaapkamer kost u bijna 2 euro. Airco's verbruiken helemaal niet belachelijk weinig. Zo ongeveer 0.75 Kwh
Concreet sprak ik over koelkasten & diepvriezers. Ik vermelde airco niet omdat ik niet wist hoe dat juist in elkaar zat.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2019, 09:25   #886
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Concreet sprak ik over koelkasten & diepvriezers. Ik vermelde airco niet omdat ik niet wist hoe dat juist in elkaar zat.
hmm ... toch ook weer met een korrel zout te nemen ...

Citaat:
...(ALLE electrische toestellen welke dienen om écht te verwarmen, zijn electrische slokkoppen. Toestellen welke dienen om iets af te koelen verbruiken belachelijk weinig stroom).

Oud 5 maart 2019, 09:27   #887
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
wat vind je van #883 Boduo?

heb jij kinderen?
mss eentje bij die bezorgd is over iets?
wat denk je, afspraakje regelen met de wereldleiders?
Oud 5 maart 2019, 09:27   #888
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
tettenman Jef!
Is dit een tekst v.e. man die door politiek gestuurde fictie beïnvloed is ?
Oud 5 maart 2019, 09:29   #889
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Is dit een tekst v.e. man die door politiek gestuurde fictie beïnvloed is ?
ik weet niet wie die Olav ten Broek is.

maar ik vind zijn opmerkingen wel pertinent.
Oud 5 maart 2019, 09:31   #890
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hmm ... toch ook weer met een korrel zout te nemen ...

Altijd een zoutvaatje bij de hand houden als je op Politics bezig bent. (In het algemeen)

Oud 5 maart 2019, 09:32   #891
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Altijd een zoutvaatje bij de hand houden als je op Politics bezig bent. (In het algemeen)

Oud 5 maart 2019, 09:32   #892
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik weet niet wie die Olav ten Broek is.

maar ik vind zijn opmerkingen wel pertinent.
Ik vind ook een déél v.z. opmerkingen pertinent maar voor een ander deel heb ik hier een mooi zoutvaatje staan.

Oud 5 maart 2019, 09:35   #893
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, dat is niet de redenering. Als ik uw woorden even gebruik (al heb ik daar toch enige kanttekeningen bij): "Greta is een fantastisch meisje OMDAT ze consequent handelt en vanuit die redenering de trein neemt". Dus niet "omdat ze de trein neemt".
Dat is niet eens "consequent zijn". Er is geen enkele reden om het vliegtuig niet te nemen als klimaatsactivist. Alles hangt enkel af van welke oplossing je voorstaat. Als Greta de oplossing voorstaat dat we niet meer mogen vliegen, dan:
1) heeft ze gelijk van de trein te nemen en is ze consequent, ja
2) lost ze niks voor het klimaat op

Als Greta de oplossing voorstaat van grote bevolkingsgroepen met de trein naar exterminatie kampen te deporteren:
1) is ze ironisch als ze zelf de trein neemt
2) heeft ze wel een goed plan voor het klimaat.

"niet met het vliegtuig vliegen" heeft niks te maken met "een oplossing vinden voor het klimaatsprobleem".

Je kan alle vliegtuigen aan de grond leggen, dat geeft ons op zijn best enkele jaren uitstel. Enkel een gigantische genocide lost het probleem gegarandeerd op. Dus, bekijk dat Gretaaken in haren trein dus maar als de meesteres van de genocide voor het klimaat. Of anders als een kieken zonder kop dat veel wind zal maken, maar niks zal oplossen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 maart 2019 om 09:36.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2019, 09:35   #894
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind ook een déél v.z. opmerkingen pertinent maar voor een ander deel heb ik hier een mooi zoutvaatje staan.

daarom heb ik een deel in vet aangeduid.
wat vind jij daarvan? en heb je kinderen?
Oud 5 maart 2019, 09:48   #895
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
daarom heb ik een deel in vet aangeduid.
wat vind jij daarvan? en heb je kinderen?
Ja, wij hebben kinderen waaraan we al heel veel vreugde beleefd hebben.
Toegang tot topconferenties: zouden de media dat georganiseerd hebben ?
Hun hoofddoel is altijd sensatie brengen, dat weet jij even goed als ik.
Zij moeten dat NIET vooraf regelen: ze hebben overal connecties.
De ouders van Greta zijn geen "ordinary people". Een van haar eigen voorvaderen won een Nobelprijs.
Zola: het leven van een mens wordt bepaald door z'n OPVOEDING en het milieu waarin hij leeft.
Oud 5 maart 2019, 10:04   #896
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wat vind je van #883 Boduo?

heb jij kinderen?
mss eentje bij die bezorgd is over iets?
wat denk je, afspraakje regelen met de wereldleiders?
De meeste mensen kunnen amper een afspraakje geregeld krijgen bij hun Burgemeester.......laat staan bij de secretaris generaal van de Navo
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2019, 10:14   #897
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, wij hebben kinderen waaraan we al heel veel vreugde beleefd hebben.
Toegang tot topconferenties: zouden de media dat georganiseerd hebben ?
Hun hoofddoel is altijd sensatie brengen, dat weet jij even goed als ik.
Zij moeten dat NIET vooraf regelen: ze hebben overal connecties.
De ouders van Greta zijn geen "ordinary people". Een van haar eigen voorvaderen won een Nobelprijs.
Zola: het leven van een mens wordt bepaald door z'n OPVOEDING en het milieu waarin hij leeft.
bwa
ik heb familiaal ook een behoorlijk netwerk achter de hand Boduo, artsen, professoren doorheen heel Europa en de US
wellicht kan ik met een beetje goede wil dus op gelijk welke univ in Europa of de US met gelijk welke prof een afspraak regelen zonder veel problemen.
met de rector zal al iets meer aandringen kosten, maar zal zelfs wellicht ook nog lukken.

maar werkelijk ? dit is andere koek hoor ...

en WEF Davos ??? daar heeft geen enkele journalist de power voor om daar iemand binnen te krijgen, dat moet je zeker aan de andere kant zoeken.
Oud 5 maart 2019, 10:21   #898
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De meeste mensen kunnen amper een afspraakje geregeld krijgen bij hun Burgemeester.......laat staan bij de secretaris generaal van de Navo
Anna en zijn burgemeester sinds 2018 en later: samen boomvrijen met twee handen op enen buik !!
Oud 5 maart 2019, 10:24   #899
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Anna en zijn burgemeester sinds 2018 en later: samen boomvrijen met twee handen op enen buik !!
vergeet het maar, digitaal een afspraak maken, en als je geen computer hebt, langs de bib gaan om een afspraak te maken in t gemeentehuis!

echt super logisch allemaal
Oud 5 maart 2019, 10:28   #900
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
bwa
ik heb familiaal ook een behoorlijk netwerk achter de hand Boduo, artsen, professoren doorheen heel Europa en de US
wellicht kan ik met een beetje goede wil dus op gelijk welke univ in Europa of de US met gelijk welke prof een afspraak regelen zonder veel problemen.
met de rector zal al iets meer aandringen kosten, maar zal zelfs wellicht ook nog lukken.

maar werkelijk ? dit is andere koek hoor ...

en WEF Davos ??? daar heeft geen enkele journalist de power voor om daar iemand binnen te krijgen, dat moet je zeker aan de andere kant zoeken.
De belangrijkste zin in m'n tekst is:
Het leven van een mens wordt bepaald door z'n OPVOEDING en het milieu waarin hij leeft. Zola.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be