![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Altijd interessant om eens over dit onderwerp een andere blik te krijgen, en deze keer van een regionalist van over de oceaan, Jean-Pierre Roy, een separatistische filmmaker uit Quebec.
Hier kan je een interview over zijn documentaire lezen: http://www.francophonie.be/ndf/main/pdf/ndf91p7-8.pdf https://www.humeurs.be/wp-content/up...0-768x1086.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Uit het artikel:
"Tout le monde a accepté de me parler en français même les membres du Vlaams Belang" |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Quebec spreken de meeste mensen Frans dacht ik.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Antwoord is nochtans simpel, de N-VA is geen Vlaams-nationalistische partij maar een rechts conservatieve partij die de Vlaamse zaak gebruikt om stemmen te halen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Nederlandstalige minderheid in Wallonië, daar heeft onze "onderzoeker" uit Quebec blijkbaar nog nooit van gehoord ![]() Hij vraagt zich af waarom de Vlamingen geen referendum over de Vlaamse onafhankelijkheid organiseren . Hij weet dus blijkbaar ook niet dat de Belgische staat dit niet toelaat. ![]() Hij weet ook nog niet dat de N-VA wel degelijk voor de Vlaamse onafhankelijkheid gaat via de onmogelijkheid tot vorming van een nieuwe federale regering na de volgende verkiezingen. Onze "onderzoeker" uit Quebec heeft zijn huiswerk duidelijk niet goed gemaakt. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 8 maart 2019 om 22:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Omdat er daar geen meerderheid in Vlaanderen voor is.
Ze probeert daar een 'base' mee te plezieren (a la Trump) en via de conservatieve/anti-islam houding probeert ze te groeien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() Stilte! Geen bemerkingen van het dappere Vlaamse volk? Ik zou er een paar kunnen geven maar het zal niks uithalen. Trouwens steken wij Vlamingen te veel energie in het feit om mekaar het leven zuur te maken. Eén bemerking toch. In Quebec weet er tenminste al iemand dat wij vooral omringd worden door Engelssprekenden. Die weet dus meer dan onze regeringen willen weten. Want moeten wij Vlamingen niet als tweede taal het Frans leren in onze scholen? Wat is er nu feitelijk van? Is het een daad van de minderheid of is het een daad van de meerderheid? Sorry! Die meerderheid is er niet. En zal er ook nooit komen. En ik zal er mij ook nooit kwaad om maken. Die meerderheid is er niet voor iedereen. Ik wantrouw dit Vlaanderen. Mag dat? Ze hebben ook nooit bezwaren geopperd dat ik vijftien jaar in het Frans heb moeten werken aan een Nederlandstalige afdeling van een roemrucht Ministerie. Van kruipende knechten gesproken! Montaigu werkt nog steeds op mijn systeem. Trôp is teveel. Mogelijk is het een goede film of documentaire. Maar ik ga er zeker niet naar kijken. En toevallig zal hij hier te zien zijn juist voor de verkiezingen. Allee! Hopelijk is het succes er. Ik heb respect voor Franstaligen die mekaar steunen als broeders. Dan hinken wij Vlamingen toch serieus achterop. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 8 maart 2019 om 22:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron?
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder moet daar niet op geantwoord worden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 9 maart 2019 om 11:03. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Iedereen weet, plaatselijk, ook internationaal zeer terecht steeds zo voorgesteld, dat de N-VA een nationalistische partij is. Alleen gij (en misschien een paar anderen hier die een 'originele verbale pose' willen innemen) niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En weet maar dat dat steeds en opnieuw op de franstalig zender herhaald wordt en stelstelmatig afgekeurd wordt... De MR zal het heel moeilijk hebben om dat bedrog, verraad, gezien door de franstalige ogen te laten vergeten... Hun enige redplank is dat de mensen zouden inzien dat het met hun links beleid nog erger gesteld zou zijn dan met een samenwerking met Vlaanderen... En ten andere hebben de andere Vlaamse partijen in de regering zich niet stelselmatig opgesteld als de verketters van de NVa... Het is enkel dank zij de massale steun van Vlamingen voor de NVa dat ze hen niet durven en niet kunnen in een cordon steken... Maar weet maar dat ze het met alle plezier gedaan zouden hebben en nog doen moest de NVa genoeg afgekalfd worden... Dus wat jij zegt bewijst 2x niets... of misschien dat je veel te sterk onder de Vlaamse liegenkerktoren zijt blijven hangen en totaal geen totaal beeld hebt opgebouwd van wat er in dit land werkelijk gebeurt... |
|
![]() |
![]() |