![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De zoveelste belasting op uw auto of het "gouden kalf".
Zonder auto gaan de staatsfinanciën dood met auto moet jij er aan geloven of toch zoiets in die aard ....? Steeds meer lasten, steeds minder baten. Om het verkeer vlotter te laten lopen zouden de wegen aangepast moeten worden of het openbaar vervoer beter georganiseerd. Daar is geen geld voor, dan maar de Belgische oplossing; belastingen heffen. Door die belastingen gaan zij evenveel binnen halen niettegenstaande het verlies aan taksen op je minder brandstof verbuik maar jij hebt wel minder comfort.
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Openbaar vervoer: Vlaanderen en zeker de provincies Vlaams Brabant en Antwerpen hadden al lang een ondergronds netwerk voor treinen en trams moeten hebben.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is de draad die daarover al wat langer bestaat, niet mooi genoeg misschien?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dankzij deze minkukel, Bean Weyts. Die man is een ramp. Citaat:
Laatst gewijzigd door Pandareus : 6 april 2019 om 09:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() Om de politici af te straffen en uit protest tegen het leegzuigen van mensen die niet het geluk hebben een firma/salariswagen met tankkaart te hebben, zou ik volgende aktie willen voorstellen. Als nu eens alle arbeiders , bedienden, ambtenaren op een bepaalde maandag te beginnen , de wagen in de garage laten staan en enkel en alleen nog gebruiken voor privédoeleinden' maw, verplaatsingen naar het werk enkel en alleen nog met het openbaar vervoer. Gevolgen van deze aktie: veel , heel veel mensen geraken niet op hun werk, het openbaar vervoer krijgt de toevloed aan honderd duizenden extra passagiers niet geslikt, de staat loopt per dag miljoenen euro's mis aan accijnzen op brandstoffen.......verder gevolg, de captains of industry komen na enkele dagen in opstand tegen de nitwits van politici, want hun bedrijven vallen stillen of de werking word ernstig verstoord.......na 3 dagen word de regering op haar knieeën gedwongen en smeekt ze alle arbeiders en bedienden en ambetaren om alstublieft terug met de eigen wagen , bromfiets, moto naar het werk te komen, want ze hebben de capaciteit niet om iedereen te vervoeren naar eender welke werkplaats op eender welk moment van de dag. Forumgenoten, vooral zij die ook getroffen zullen worden door de extra kilometerheffing, zou deze aktie een goed idee zijn ??? Hoe krijgen we zoiets georganiseerd....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alle partijen, uitgezonderd Vlaams Belang en PVDA zijn vóór de kilometerheffing! Het is dus niet opgelost met voor SP.a, CD&V, O-VLD of Groen te stemmen!
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 6 april 2019 om 09:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hier nog een nvAer die wat boter op z'n hoofd heeft. In België passeert dat allemaal onder de politieke dekmanten van de Omerta maar de Amerikanen kunnen er niet om lachen en anderen lachen ons uit.
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Niet gezien die draad sorry.
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- Vervangt deze de BIV ? - Vervangt deze de jaarlijkse rijbelasting ? - Geldt ze op alle wegen of enkel op snelwegen ? - Kostprijs per kilometer ? - Privacy ? De kilometerheffing zal erg nadelig zijn voor kleinere bedrijven die een aantal vertegenwoordigers op de baan hebben en die toch aanzienlijke afstanden moeten rijden om hun klanten te gaan bezoeken. Zeker als het bedrijf niet centraal in BXL gevestigd is. Persoonlijk vindt ik het huidige systeem beter. Laatst gewijzigd door Henri1 : 6 april 2019 om 10:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is mij helemaal niet te doen om stemmen voor nva, spa, cd&v of eender wie. Het gaat mij om een disfunctionele minister Bean Weyts, die man is een ramp. Al wat hij voorstelt ivm verkeer is gewoon pesterij en regeldrift.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze man is een karikatuur en totaal onbekwaam/ongeschikt voor "een" job. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is vooral nadelig voor lichte vracht.
Nu betalen die vrij lage taks. En met km heffing is dat gans weg. Voor wie veel op en af moet zoals ik bv, zal ik misschien de taks van een jaguar mogen betalen op mijn berlingo LV ![]()
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
De investeringen in het nieuwe systeem moeten trouwens ook terugbetaald worden. En het zal voor de overgrote meerderheid van de Vlamingen een ferme strop worden. Openbaar Vervoer? Dan wordt mijn reistijd 3 keer zo lang, ik denk zelfs dat ik dan sneller ben met een electrische fiets, en dat is geen teken van snelheid.
![]() |
![]() |
#14 |
Vreemdeling
|
![]() Ik rij LV , en betaal nu 125€ per ( - 2400kg ) jaar om met mijn wagen op de weg te mogen , ik in 2013 , 1860€ betaald om mij wagen om te plaatsen naar LV , en comfort weg te nemen , ik bezit maar 2 plaatsen ! als ik het nieuwe systeem uitreken , met de verplaatsing iedere dag naar werk en terug , + privé rij ik 25000km per jaar !!
Als de kilometer heffing er komt aan bv +- 3 cent per km , kost me dat veel meer , doe daar nog bij de extra verhoging van dieselbrandstof bovenop , betaal ik veel meer dan iemand die met een dikke Porsche rijd en zonder maar te zeggen dat dit een firmawagen is en alles 90% aftrekbaar is . Ik ga betalen voor op mijn werk te geraken , terwijl de rijke lui terug voordeel gaan doen . |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het moet nu maar eens stoppen dat belasten, de structuur moet aangepast worden aan de realiteit en niet omgekeerd.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Die dikke wagen zou een veel verbruikende diesel mogen zijn die in absolute termen meer verbruikt, een grotere ecologische voetafdruk heeft, dan een klein oud dieseltje van iemand die zich niet elke paar jaar een nieuwe wagen kan veroorloven. Die armere persoon met zijn kleinere ecologische voetafdruk wagen gaat wel boetes moeten betalen als hij in de steden rond rijdt terwijl die met zijn grote diesel niet want zijn wagen is NIEUW. Het huidig beleid is erop gericht de industrie te stimuleren met als excuus milieu (of veiligheid, of gezondheid...) ten koste van 'de kleine man'. In feite een wraakroepend beleid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze mogen Weyts samen met die belasting definitief afvoeren.
|
![]() |
![]() |