Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2019, 08:46   #101
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als ze de tarieven zo laag maken dat het voor iedereen een nuloperatie wordt, dan zal het aan de files ook niks doen en is een vignet beter en goedkoper.
Alleen al het feit dat een "vrijwillige" werkloze als profiteur voor de maatregel is zou je aan het denken moeten zetten.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2019, 08:48   #102
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Een bijzonder simplistische stelling. Oplossing is immers eenvoudig; verhuis for fuck's sake. R-e-s-p-o-n-s-a-b-i-l-i-s-e-r-e-n weet u wel. De handen uit de mouwen steken.

Ook de overheid speelt hierbij een belangrijke rol in de zin van een flexibel woonbeleid te stimuleren.
Verhuis? In functie van het werk van de man of de vrouw? En nog eens verhuizen als er van werk wordt veranderd?
En elke keer een nieuw netwerk opbouwen? Juist ja, zeeer realistisch
Oud 9 april 2019, 08:52   #103
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Gezin met 3 kinderen, mevrouw werkt in A en (moet - flexibiliteit van job he) om de 3-4 jaar veranderen van job, en meneer werkt in B en (moet - flexibiliteit van job he) om de 3 - 4 jaar veranderen van job, niet-synchroon.

==> huis verkopen om de 2 - 3 jaar, nieuw huis kopen, ergens midden tussen A en B, die elk op 50 km gemiddeld van elkaar liggen. Hoe doe je dat ?

Scheiden en kinderen wisselend houden ? 3 dagen bij mama die in A woont en 3 dagen bij papa die in B woont, op 5 km van zijn job zodat hij met de fiets kan gaan ?
hoe doen die Amerikanen dat?

maar idd een compleet afschaffen van beschrijf bij aan- en verkoop van vastgoed is wsl de beste file bestrijdende maatregel.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2019, 08:54   #104
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah, bij te weinig gebruikers is er dus geen infrastructuur meer ?

Want de snelweg is niet om VEEL verkeer toe te laten, maar wel om SNEL kunnen te verplaatsen he.

Maw, als je maar 2000 bent, dan moet je er veel langer over doen om uw doel te bereiken ?

Hier zie je al dat de kost niet evenredig is met het aantal km gereden. Wat jij gewoon zegt is dat de dienstverlening dan afgeschaft wordt.

deze redenering zou kunnen opgaan in landen zonder maximum snelheid op de snelweg.
bij ons gaat die redenering niet op dus. hier is het doel van een snelweg, zo veel mogelijk mensen te verplaatsen.

en ja, als er maar 2000 gebruikers zijn, leg je daar geen snelweg voor aan, maar een gewone weg.

de investeringen moeten daar gebeuren waar de gebruikers zijn.

geen lege treinen en snelwegen in Wallonië.

Laatst gewijzigd door Anna List : 9 april 2019 om 08:54.
Oud 9 april 2019, 08:55   #105
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ah, dan moogt ge dus werkloos zijn als ge in uw dorp geen gepaste job vindt ?
Dat is inderdaad ook een oplossing aan het fileprobleem, he.

"ik ben scheikundig ingenieur, maar in mijn boerendorp is geen enkele scheikundige fabriek of labo, dus ben ik werkloos, geen probleem ?"

"ik ben ambtenaar van de Vlaamse overheid, maar aangezien er geen kantoren zijn in mijn dorp, blijf ik maar thuis ?"

Niet zeveren hoor jongens! De opbouw van dit land is destijds gebeurd door dictator Pol in samenwerking met een zekere Depauw. Gevolg? Alle buildings moesten in Brussel komen. Alle directies van alle ministeries werden in deze bidonville gehuisvest. Zelfs kleine handelszaken vestigden hun administratieve zetel in Brussel omdat het een publiek geheim was dat er daar geen controle was zoals het hoorde op hun inkomsten. Het nazicht gebeurde er toch door beginnende ambtenaren die niet; tot overmaat van het rampscenario; tweetalig waren.
En nu hebben we dus een hoofdstad van Europa die niet meer op een serieuze manier bereikbaar is.
Feitelijk is het onzin om mekaar nu de schuld te geven.
De betrokken elementen die schuldig waren en zijn liggen nu onder de grond.
Wat er hoogstens kan beweerd worden is dat de huidige generatie van poltitiekers wel ogen hebben voor allerlei futiliteiten maar in feite blind zijn en niet willen beseffen dat we op een kankergezwel leven.
En de generatie die nadien met de modderhoop geconfronteerd wordt zal hetzelfde over hen denken zoals ik nu over Pol Trôp denk. Zolang denken nog mag natuurlijk. Maar zeggen is meestal verboden.
Voor de rest geen probleem. Kakel maar verder jongens en meisjes.
Een ei zal er toch niet van komen. Tenzij je toch alleen maar in de belangstelling wil staan. Maar dat is een zeer persoonlijke oplossing.

Laatst gewijzigd door werkman : 9 april 2019 om 08:59.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2019, 09:08   #106
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Keuzes moet je zelf maken. Wie in de file wilt gaan staan kiest daar deels zelf voor. Niemand verplicht u om in steden zoals Brussel te gaan werken!
Gesproken als een echte beroeps dopper
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2019, 09:09   #107
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
²
Oud 9 april 2019, 09:19   #108
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het vervoer per spoor of via kanaal zou hier zeer efficiënt ingezet kunnen worden.
Ze zijn er vol met bezig, alle belanghebbenden gaan meer en meer samenwerken.
De haven subsidieert in de start zodat er minimaal 30 containers per handling geladen of gelost worden dit moest starten vorig jaar september.
Er was ondertussen te veel wachttijd bij het laden en lossen van kleine partijen wat de kostprijs danig deed oplopen.
Een modern binnenvaart containerschip neemt ca. 100 - 40 voet containers mee.
Met duwbak erbij ca. het dubbele en tussen Antwerpen en Rotterdam zijn die ca 12u onderweg.
Oud 9 april 2019, 09:22   #109
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
deze redenering zou kunnen opgaan in landen zonder maximum snelheid op de snelweg.
bij ons gaat die redenering niet op dus. hier is het doel van een snelweg, zo veel mogelijk mensen te verplaatsen.
Dat is gewoon niet waar, he. Zelfs aan 120 km/u op een snelweg ga je sneller dan langs secundaire wegen met ronde punten, rode lichten, dorpen en weet ik allemaal.

Citaat:
en ja, als er maar 2000 gebruikers zijn, leg je daar geen snelweg voor aan, maar een gewone weg.
En daar ga je veel trager over. Doe maar eens 100 km op een snelweg die vrij is, of een secundaire weg die vrij is.

Maw, de dienstverlening is gewoon dezelfde niet.

Je kan dus niet zeggen dat die ene automobilist, die voor zijn 5000 km betaalt, evenveel waar krijgt, als hij de enige is, dan als er 10 000 automobilisten zijn, die voor hun 5000 km betalen elk.

Er is, voor *dezelfde dienstverlening* en zelfs zonder files, geen proportionaliteit tussen "verbruikte kilometer" en "infrastructuurkost" bij gelijkblijvende koopwaar. In tegenstelling tot water of stroom.

Als er 1 gast is die 5000 liter water gebruikt, dan kan je dat grosso modo met 1/10 000ste van de kost om 10 000 man elk 5000 liter water te laten verbruiken. Niet helemaal, er is een beetje "vaste kost" maar niet veel.

Als je 1 gast om 1 uur van Brussel naar Oostende wil laten rijden, kan je dat niet doen voor 1/10 000 ste van de kost om 10 000 man op 1 uur van Brussel naar Oostende laten te rijden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2019, 09:23   #110
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
2
Oud 9 april 2019, 09:23   #111
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Een bijzonder simplistische stelling. Oplossing is immers eenvoudig; verhuis for fuck's sake. R-e-s-p-o-n-s-a-b-i-l-i-s-e-r-e-n weet u wel. De handen uit de mouwen steken.

Ook de overheid speelt hierbij een belangrijke rol in de zin van een flexibel woonbeleid te stimuleren.
We leven niet in een communistisch regime met door de overheid bepaalde vastgoedprijzen.
Als ik mijn woning zou verkopen, en een vergelijkbaar pand wil kopen in Gent of Brussel kost me dat zeker 125.000 euro meer, plus notariskosten.
Oud 9 april 2019, 09:23   #112
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hoe doen die Amerikanen dat?
Veel 't vliegtuig pakken...
Oud 9 april 2019, 09:25   #113
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Verhuis? In functie van het werk van de man of de vrouw? En nog eens verhuizen als er van werk wordt veranderd?
En elke keer een nieuw netwerk opbouwen? Juist ja, zeeer realistisch
Inderdaad, gewoon krankzinnig. Men kan niet:
- en tegelijkertijd vinden dat man en vrouw gelijkwaardig zijn en allebei een carriere moeten hebben
- en tegelijkertijd vinden dat men flexiebel moet zijn op de arbeidsmarkt
- en tegelijkertijd vinden dat men dicht bij zijn job moet wonen

he.
Oud 9 april 2019, 09:26   #114
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
veel verhuizen vooral, niet gaan voor de 3000km woon/werk verkeer.
Oud 9 april 2019, 09:33   #115
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gezin met 3 kinderen, mevrouw werkt in A en (moet - flexibiliteit van job he) om de 3-4 jaar veranderen van job, en meneer werkt in B en (moet - flexibiliteit van job he) om de 3 - 4 jaar veranderen van job, niet-synchroon.

==> huis verkopen om de 2 - 3 jaar, nieuw huis kopen, ergens midden tussen A en B, die elk op 50 km gemiddeld van elkaar liggen. Hoe doe je dat ?

Scheiden en kinderen wisselend houden ? 3 dagen bij mama die in A woont en 3 dagen bij papa die in B woont, op 5 km van zijn job zodat hij met de fiets kan gaan ?
Waarom zou men om de 3-4 jaar moeten veranderen van job?

Wij zijn bewust gaan wonen op fietsafstand van het centrum van Antwerpen. Als mijn huidige job me niet langer bevalt, zoek ik een andere job in Antwerpen.

Geen denken aan dat ik elke dag in de file ga staan.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2019, 09:43   #116
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
veel verhuizen vooral, niet gaan voor de 3000km woon/werk verkeer.
of huren iets voor in de week en vliegen in het weekend terug. De meeste werkgevers in mijn branche bieden een relocation pakket aan indien nodig. Weinig realistisch in een land dat een zakdoek groot is (hoewel ik een collega heb die eigenlijk in Waregem woont maar door de week in Vilvoorde verblijft)
Oud 9 april 2019, 09:44   #117
XenApp
Parlementslid

XenApp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals even geleden aan het licht kwam dat een Greenpeace directeur echt wel bezig was met het fileprobleem. Die pendelde gedurende 2 jaar bijna elke dag tussen Luxemburg en Amsterdam met het vliegtuig. Die nam echt wel zijn verantwoordelijkheid.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2019, 09:46   #118
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht

Wij zijn bewust gaan wonen op fietsafstand van het centrum van Antwerpen. Als mijn huidige job me niet langer bevalt, zoek ik een andere job in Antwerpen.

Geen denken aan dat ik elke dag in de file ga staan.
²
mja, niet iedereen kent de geneugten van de ware metropool hé ...
Oud 9 april 2019, 09:59   #119
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Job flexibiliteit. Bedrijven nemen aan en ontslaan als functie van hun marktevolutie. Jij ook, als functie van de opportuniteiten.

Citaat:
Ten eerste is zo een stad vrij duur. Maar wat doe je als je morgen buitenvliegt omwille van marktflexibiliteit, en een job in Gent of in Brugge kan vinden ?
Oud 9 april 2019, 10:00   #120
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
of huren iets voor in de week en vliegen in het weekend terug. De meeste werkgevers in mijn branche bieden een relocation pakket aan indien nodig. Weinig realistisch in een land dat een zakdoek groot is (hoewel ik een collega heb die eigenlijk in Waregem woont maar door de week in Vilvoorde verblijft)
Het fenomeen bestaat, maar enkel voor een beperkte groep. De financiële impact is te groot. Voor executives kan het een oplossing zijn.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be