Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2019, 21:38   #41
1000 miles
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ambtenaren hebben veelal een langere carriere bij de eenzelfde werkgever, nl. de staat. Probeer maar eens tot uw 64-65 jaar bij een prive werkgever te blijven, ge wordt daar veelal buitengebonjourd of gewoon eerder wandelen gestuurd. Bij de overheid moogt ge een paar jaar uitbollen op het archief met behoud van loon.

Ambtenaren worden veelal in bruto loon betaald, wat meetelt voor pensioen, terwijl werknemers vaker in de vorm van autos, maaltijdcheques en dergelijke worden betaald.

Zelfstandigen hebben in der tijd zelf gekozen voor deze miserabele sociale bescherming. Mijn grootvader moest er allemaal niet van weten, hij regelde alles wel zelf. Inclusief pensioen. Nu is dat ook aan het wegebben. Blijft wel dat zelfstandigen veel minder sociale bijdragen betalen dan werknemers....
Enkele mythes uit de wereld helpen:
Ambtenaren stoppen meestal al voor hun 62ste omdat ze enkele jaren ziekteverlof hebben opgespaard (uitbollen...)
Maaltijdcheques zijn ook reeds lang in voege.
Laptop en GSM idem dito.
Enkel de bedrijfswagen loopt (nog) achter...gelukkig maar.
Hun loon...? Is gelijk gesteld met de betere privé lonen
Schilder ze dus a.u.b. niet af als sukkelaars, want dat zijn ze sinds de jaren '80 niet meer.
EN wat hun pensioen betreft...vorige zomer meegemaakt:
2 schoolvrienden volgen dezelfde studierichting en starten en eindigen hun loopbaan tegelijk op 62 jaar..
vriend A: Pensioen ambtenaar netto: + 3000 euro (leraar - laatste 8 jaar schooldirecteur) - pensioen berekend op de laatste 5 actieve jaren.
Vriend B: Pensioen prive : netto:1250 euro (werknemer in verzekeringsmaatschappij) - pensioen berekend op de hele loopbaan.

Van discriminatie gesproken....
Ik zeg het nogmaals: tijdens een carrière mag elkeen doen en laten wat men wil, maar een pensioen moet voor iedereen gelijk zijn in verhouding met de effectief gewerkte jaren.
Dit is en blijft het eerlijkste voor elke werkende mens.

ik wil de mensen geen eten geven die op het einde van hun loopbaan (en daar ben ik gelukkig nog niet bij) s'nachts wakker liggen over het feit dat ze misschien niet meer zullen rondkomen na hun pensioen.
Niet elke werknemer in de prive is "kader" of heeft een bedrijfswagen of veel extra legale voordelen....
Vraag dit maar eens aan vb. de winkelverkoopsters...als je de volgende keer uw boodschappen doet in gelijk welke supermarkt of kledingzaak.
1000 miles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2019, 22:25   #42
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat hebben die mensen uitsluitend aan zichzelf te danken. Zoals hoger al uiteengezet.

Hoe dan ook, ik pleit voor het rugzakje inzake pensioenen.
En als het enigszins mogelijk is, voor het Nederlands systeem.
Dat heeft men enkel aan de ambtenarij te danken.
Wij zelfstandigen voldoen aan al onze verplichtingen terwijl jullie ambtenaren maar verder blijven graaien in onze portemonnee.

U schiet op de verkeerde.
Oud 22 mei 2019, 08:21   #43
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Men vergeet wel dat de mensen tewerk staan bij een zelfstandige die ook hun bijdragen heeft betaald he.

Het komt niet van de paasklokken.

...
Als het niet van de paasklokken komt, van wie komt het dan?
Van de klant !!!!!
Niet van die zelfstandige!

Die zelfstandige was niet verplicht om een werknemer aan te werven.
Maar hij deed het wel, omdat hij berekend had dat de globale kosten van die werknemer (loon plus sociaal) minder zouden zijn dan de opbrengst.

Let wel, hoe lager de sociale lasten, hoe beter!
Want wie een arbeidsplaats creëert, die verdient een medaille!!

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 09:05   #44
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als het niet van de paasklokken komt, van wie komt het dan?
Van de klant !!!!!
Niet van die zelfstandige!

Die zelfstandige was niet verplicht om een werknemer aan te werven.
Maar hij deed het wel, omdat hij berekend had dat de globale kosten van die werknemer (loon plus sociaal) minder zouden zijn dan de opbrengst.

Let wel, hoe lager de sociale lasten, hoe beter!
Want wie een arbeidsplaats creëert, die verdient een medaille!!
Oké de klant heeft dan geen werkgever en leeft dan idd van de paasklokken.

AMBTENAREN hun loon en pensioen dan ook.

Dat ik dat gemist heb?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be