Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2019, 18:32   #441
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Uiteraard, een beetje zoals de VS, verregaande autonomie voor de deelstaten en Defensie en Buitenlandse Zaken federaal
Fyi.

De VS zijn begonnen als Confederatie. Na korte tijd heeft men vastgesteld dat zoiets niet werkbaar was omdat de Staten uiteindelijk toch hun eigen zin deden.

Daarom is de VS nu een FEDERATIE.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2019, 18:34   #442
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Confederalisme = splitsing.
Voor de francofonie die nu de touwtjes stevig in handen hebben natuurlijk wel... Verdomme het zal moeilijker worden om de Vlamingen nog aan hun egoïstische eisen ondergeschikt te maken...
Weet je, normaal gezien noemt men dat kolonialisme...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2019, 18:35   #443
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Fyi.

De VS zijn begonnen als Confederatie. Na korte tijd heeft men vastgesteld dat zoiets niet werkbaar was omdat de Staten uiteindelijk toch hun eigen zin deden.

Goed, je bent een democraat of je bent het niet... maar kom dan ook niet zeveren dat je de democratie moet vrijwaren...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2019, 18:37   #444
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fyi.

maar de Staten hebben een zeer verregaande autonomie, ook financieel (er zijn rijke, minder rijke en ronduit arme staten) en juridisch (bijv. niet in alle staten bestaat de doodstraf)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2019, 18:44   #445
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fyi.

De Zuidelijke Saten zijn 4 jaar een Confederatie geweest.

CSA

Confederate States of America.

Die zijn door de USA met de wapens verslagen

omdat ze zich afgescheurd hadden

niet omdat hun staatsvorm niet werkbaar was.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2019, 19:17   #446
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Ik blijf het grappig vinden, voor de verkiezingen "vind" men geen VB kiezers in de peilingen. Na de verkiezingen weet men "plots" alles over de VB kiezers.

onnozele peilingen die enkel voor wat animo moeten zorgen bij de commerciële media.
Heel juiste analyse, die ik ook meteen maakte na het lezen van het artikel. Kritisch denken is helaas aan de meesten niet besteed. Als de meesten voordat ze gaan stemmen niet durven toegeven dat ze VB stemmen, ergo, Groen! er steevast beter uitkomt, kan je er donder op zeggen dat ook na de verkiezingen er veel niet gaan toegeven dat ze VB hebben gestemd.

Wie het wel zal toegeven, is de extreemrechtse laagopgeleide sukkel die te weinig hinder ondervindt van het taboe op VB-stemmen om er over te liegen, terwijl de échte hoger opgeleiden vanwege hetzelfde sociale taboe o.a. zullen jokken dat ze Groen! stemmen.

Ik ken er alvast genoeg die tot mijn verbazing vlak voor de verkiezingen opmerkingen maakten waaruit hun kiesintentie af te leiden viel wiens nek stevig in een witte boord is ingesnoerd, maar dat nooit expliciet toegeven.

Maar ja, de échte groene kiezer is tenminste weer gerustgesteld nu, het wereldbeeld blijft oveteind, de realiteit zou anders werkelijk ondraaglijk zijn...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 2 juni 2019 om 19:17.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2019, 19:24   #447
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De Zuidelijke Saten zijn 4 jaar een Confederatie geweest.

CSA

Confederate States of America.

Die zijn door de USA met de wapens verslagen

omdat ze zich afgescheurd hadden

niet omdat hun staatsvorm niet werkbaar was.
Ik ben contra geweld.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2019, 19:27   #448
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fyi.

Nee, na een korte tijd heeft een kartel beslist van de anderen te annexeren met geweld.

Het punt is immers dat, inderdaad, in een confederatie, staten hun goesting doen. Dat was niet naar de goesting van een dwingeland. Die is dan, zoals de geschiedenis vol staat, met een leger de anderen gaan onderwerpen. Hij had een "moral high ground", de "slavenarbeid", wat niks anders was dan een economische oorlogsvoering van het industriele noorden dat ARBEIDERS nodig had, tegenover het agrarische zuiden dat SLAVEN nodig had.

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 juni 2019 om 19:29.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2019, 19:29   #449
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik ben contra geweld.
er hoeft bij confederalisme dan ook geen geweld te zijn. Confederalisme is een oefening in verantwoordelijkheidszin.

Citaat:
Oud 2 juni 2019, 19:30   #450
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben contra geweld.
Dat zegt elke heerser eens hij gewonnen heeft met geweld.
Oud 2 juni 2019, 19:31   #451
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
er hoeft bij confederalisme dan ook geen geweld te zijn. Confederalisme is een oefening in verantwoordelijkheidszin.
Staten tegen hun goesting in een federatie opsluiten, daar is wel geweld voor nodig natuurlijk. Maar dat is de geschiedenis van de notie "staat" he. Die is begonnen met geweld en verovering. Het is er inherent aan. Het is er zelfs de DEFINITIE van: een staat is de geweldmonopolist. De grote pistolenheld waar niemand tegen op kan.
Oud 2 juni 2019, 19:33   #452
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
VTM en HLN hebben een studie laten uitvoeren waar het volgende uit blijkt: VB aanhangers zijn laaggeschoolde mannen waarvan het kwijl uit hun muil druipt van dommigheid en Groen stemmer zijn zeer slimme mensen met goede manieren:

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...temd~a26394f6/

Dat zijn nogal eens studies he
Bewijst nog maar eens hoe onze pers en TV van alles de eter mag in blazen.

Is dat niet discriminerend? Is dat niet racistisch, degenererend ten aanzien van mensen die leven op Vlaamse bodem.

En als het “gewone volk” dan Vlaams koos, hoe komt het dan zover?

Zelfs Miet Smet stelde: De vakbond zuilen hebben de band met het "gewone volk" verloren en spreken steeds en alleen voor de genen die al het meest begunstigt omgekocht werden door de particratie partijen >> de massa’s van midden tot hoge ambtenaren … Zoals de loodsen en vliegcontrole ivoren torens die nooit genoeg hebben en het gewone volk die hun loon moet opbrengen gijzelt om steeds meer.
Terwijl mutualiteiten " beschermde" verzekeraars geworden zijn.....

En dan maar afgeven over denkbeeldige “rijken” die gepluimd zouden moeten worden om opgedrongen solidariteit te spekken en ondertussen het “gewone volk” pluimen….

Miet Smet niet zomaar iemand, dochter van CVP-senator Albert Smet …trouwde ze met mede-CVP-kopstuk en voormalig premier Wilfried Martens verwoorde het heel ondubbelzinnig duidelijk op de VRT: de kleine partijtjes >> daarmee bedoeld ze CD&V, sp.a en Open Vld hebben hun band met de mensen verloren.

En nu gaan de slechte verliezers die de macht probeerden te behouden zoals Kabila in Congo >> schelden, beschuldigen en autoritair discrimineren via oude krokodillen >> pers en TV…..waar geéén tegenspraak is zoals op het internet!
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 2 juni 2019 om 19:36.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2019, 19:33   #453
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Staten tegen hun goesting in een federatie opsluiten, daar is wel geweld voor nodig natuurlijk. Maar dat is de geschiedenis van de notie "staat" he. Die is begonnen met geweld en verovering. Het is er inherent aan. Het is er zelfs de DEFINITIE van: een staat is de geweldmonopolist. De grote pistolenheld waar niemand tegen op kan.
Ik sluit niemand op waar dan ook, maar het door De Wever voorgestelde confederalisme is het enige waardige alternatief voor een totale splitsing.

Citaat:
Oud 2 juni 2019, 19:35   #454
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik sluit niemand op waar dan ook, maar het door De Wever voorgestelde confederalisme is het enige waardige alternatief voor een totale splitsing.
Federalisme.
Oud 2 juni 2019, 19:35   #455
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, na een korte tijd heeft een kartel beslist van de anderen te annexeren met geweld.

Het punt is immers dat, inderdaad, in een confederatie, staten hun goesting doen. Dat was niet naar de goesting van een dwingeland. Die is dan, zoals de geschiedenis vol staat, met een leger de anderen gaan onderwerpen. Hij had een "moral high ground", de "slavenarbeid", wat niks anders was dan een economische oorlogsvoering van het industriele noorden dat ARBEIDERS nodig had, tegenover het agrarische zuiden dat SLAVEN nodig had.
En dan te weten dat in Maryland ,ook een Staat van de Unie,

slaven houden wel toegelaten was.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2019, 19:36   #456
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Federalisme.
zijt gij De Wever ??

Citaat:
Oud 2 juni 2019, 19:37   #457
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tuurlijk niet, indien de 2/3 er op alle niveaus is leg ik me vredig neer met de keuze.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2019, 19:37   #458
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zijt gij De Wever ??
PA = RD
Oud 2 juni 2019, 19:38   #459
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tuurlijk niet, indien de 2/3 er op alle niveaus is leg ik me vredig neer met de keuze.
Ik sluit mij hierbij aan.
Oud 2 juni 2019, 19:39   #460
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Een voorbeeld van deze morgen. Ik overhoor een burenruzie op straat. In feite meer een scheldpartij. Ik hoor roepen "vuile 'zwette'" "met 20 durft ge wel maar nu laat ge uw kop niet zien", "Makaak", iets van "terug maar Afrika" en tussendoor een paar keren "hoe hoe hoe..." wat klonk als een mens die een aap nadoet. En dan het geluid van een moto die ervan door raast.
Vergeet ook niet te liegen he. Ik kan mij dat moeilijk indenken, tenzij die "vuile zwette" toch wel iets heel onheus zou gedaan hebben. Diefstal ? Aanranding ? Vandalisme ? Ik kan mij totaal niet indenken dat *spontane* uitbarstingen van zulk een verbaal racistisch geweld schering en inslag zijn bij het louter aanschouwen van een anders-gekleurde medeburger op straat.

En inderdaad, mocht het zo zijn dat die "vuile zwette" iets onheus gedaan heeft, dan zou het veel beter zijn van in plaats van zo een verbaal diarhee, gewoon uw revolver boven halen en die aflappen, en we zwijgen erover he.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be