![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#921 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Het West-Vlaams ligt aan de basis van het Nederlands. Dat komt omdat zowel het economische als het culturele zwaartepunt van de Nederlanden van de vroege Middeleeuwen zich in het Graafschap Vlaanderen bevond. Het Latijn is toch ook een taal die naam waardig, zelfs al is dat ondertussen gedegenereerd tot Italiaans, Spaans, Roemeens, Portugees, Frans, ... ? Het verschil is dat WIJ nog steeds deze oude cultuurtaal bezigen, terwijl het Latijn ondertussen een 'dode' taal is (op de paar keer dat Bart De Wever denkt zich interessant te moeten maken na) ![]() ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#922 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
43% van de Vlamingen hebben Vlaams-nationalistisch gestemd. Dat zijn er méér dan alle Franstaligen in dit land samen. Dat is geen toeval. De redenen somde ik hierboven op. Franstalig België wil deze toestand bestendigen door links te stemmen. Vlaanderen wil net het tegenovergestelde en stemt rechts. De bevolking heeft feitelijk al voor de splitsing van België gestemd door de vorming van een werkbare regering onmogelijk te maken. [/quote]Alweer moet ik je gelijk geven. Degenen die voor Di Rupo II pleiten, met opnieuw een minderheid van de Vlaamse meerderheid, tekenen voor eenzelfde soort doodstrijd van België die kankerpatiënten strijden. De Belgische kanker zit in fase vier en is ongeneeslijk. Het leven van de Belgis[/quote]che staat kan enkel met zwaar invaliderende operaties, chemo, bestralingen, en morfine gerekt worden.[/quote]Alleen jij kan dergelijke analyse maken. Raak én gevat. Toch vind ik dat Jambon, de erbarmelijke toestand van belgië in acht genomen, een goede premier zou zijn. Hij heeft als minister van binnenlandse zaken, een uiterst moeilijk departement, bewezen dat hij uit het juiste hout gesneden is. Als de boel toch zou ontploffen ligt de weg naar de splitsing van dit onland open en hebben de bewuste Vlamingen hun doel bereikt. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#923 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Degenen die voor Di Rupo II pleiten, met opnieuw een minderheid van de Vlaamse meerderheid, tekenen voor eenzelfde soort doodstrijd van België die kankerpatiënten strijden. De Belgische kanker zit in fase vier en is ongeneeslijk. Het leven van de Belgis[/quote]che staat kan enkel met zwaar invaliderende operaties, chemo, bestralingen, en morfine gerekt worden.[/quote]Alleen jij kan dergelijke analyse maken. Raak én gevat. Toch vind ik dat Jambon, de erbarmelijke toestand van belgië in acht genomen, een goede premier zou zijn. Hij heeft als minister van binnenlandse zaken, een uiterst moeilijk departement, bewezen dat hij uit het juiste hout gesneden is. Als de boel toch zou ontploffen ligt de weg naar de splitsing van dit onland open en hebben de bewuste Vlamingen hun doel bereikt.[/quote] Allemaal goed & wel maar wie doorbreekt het CS ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#924 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Xenophon : 3 juni 2019 om 10:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#925 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#926 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() [quote=fred vanhove;9034577]In België is iedereen Franstalig.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door robert t : 3 juni 2019 om 10:41. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#927 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#928 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#929 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#930 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#931 |
Banneling
|
![]() ik moet met frisse tegenzin bekennen dat mijn Frans nog steeds beter is dan mijn Engels.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#932 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goh, t'is niet omdat Walen een soort frans praten, dat de Franse taal an sich verkeerd zou zijn.
![]() |
#933 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Of veralgemeen ik te vlug of verwacht ik te veel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#934 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien zie ik er gewoon véél gemener en gevaarlijker uit? Nu is het wel zo dat de 'negatieve' reacties doorgaans van 'échte belges' komen. En de 'positieve' reacties doorgaans van enerzijds Vlamingen (uiteraard) en anderzijds van 'allochtonen'. Onlangs nog in een Vietnamees restaurantje (eigenlijk eerder een veredelde snackbar) in de buurt: de menukaart was ééntalig Frans, maar toen ik in het Nederlands bestelde probeerde de eigenaar-gerant mij toch in het Nederlands te antwoorden, en hij deed dat vrij goed, moet ik zeggen (wel met een 'accent', maar dat klonk dubbel zo leuk omdat het geen 'Frans' accent was). Hij was bovendien heel vriendelijk. Ik ga daar dus zeker nog terug, ook al omdat het lekker én goedkoop was.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#935 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sommige winkels in Brussel proberen wel of halen er die ene Vlaams sprekende medewerker erbij, we gaan het ermee moeten doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#936 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De 'Witte Roos' (Bahn Bao Vac) wordt gemaakt van rijstvellen en gevuld met gekruid gehakt, garnalen of varkensvlees. Een beetje zoals de 'Dim Sum', maar soms worden hierbij ook hondenbrokken uit blik (veilig en goedkoop) gebruikt. De Vietnamese varkensvleesgehaktballetjes (Bun Cha) in een hartige bouillon worden ook vaak bereid met het broeierige vlees van loslopende honden, die hiervoor door deskundige jagers worden gevangen. Vaak wordt dit geserveerd in een kom met rijstnoedels, knapperige sla en verse kruiden. De Vietnamese loempia's (Goi Cuon) doen eerder beroep op de wildsmaak van de civetkat ook wel fruitvos geheten aldaar. In combinatie met een vulling van groene banaan en tropisch fruit is dat een lekkernij zonder weerga. De Vietnamese keuken is top!
![]() |
![]() |
#937 |
Europees Commissaris
|
![]() [quote=robert t;9035557]BDW een klootzak noemen vind ik er ver over ook al heeft hij mij uit de partij gezet. Eén van de weinige verschillen tussen ons is het feit dat ik niet rancuneus ben, maar het is je goed recht dat wél te zijn. Gans mijn politiek bestaan (reeds meer dan een halve eeuw) heb ik eerst voor de VU en daarna voor de N-VA gestemd en ik kan me niet inbeelden dat ik voor een andere partij zou stemmen. Ik ben blij dat het VB enorm gestegen is maar er voor stemmen is nog iets anders.
Welkom in de kring! En ook al vijftig jaar actief geweest? Ik ben niet uit de partij gezet. Ik heb zelf mijn schop afgekuist destijds. Maar jij bent niet rancuneus? Dat mag en kan. Maar ik wel. Die ganse Vlaamse problematiek heeft dit volk aan zichzelf te danken. In mijn gemeente staat een standbeeld van de seizoenarbeider die in Walbanië de bieten ging trekken. En op zeker ogenblik stemden al die domme kloten met een meerderheid anti-bietentrekkers. Toen had ik mijn bekomst van die Vlaamse mentaliteit. Maar ik snapte het wel hoor. Er werden enorm veel jobkes uitgedeeld. En daar kruipt de Vlaming voor. Ik merk het hier ook op dit forum. Het zit hier vol met kazakdraaiers. Mij kan het dus geen yota meer schelen. De tijden van voorheen zijn te mooi geweest. Stront aan mijn deurklinken, klinken afgebroken, beplanting voortuin midden op straat gezet, postbus vernield, hakenkruis op mijn rolluik geschilderd en briefjes in mijn postbus gedeponeerd om mijn echtgenote te verwittigen dat ze niet de enige was. En vooral dat er toen reeds een baas was die de partij verkocht voor een paar daalders. En over de periode voorafgaand aan dit Vlaming zijn ga ik niet uitweiden. Toen reeds bepaalden strontvliegen wat ik mocht worden in het leven. Het zou nu beter zijn? Ik betwijfel het. Het zal nooit beteren. Ze maken van iemand graag een mestkever. Alhoewel; dat is ook niet gelukt. Ik ben er te lui voor. Ik ben in mijn zetel gaan zitten en kom er niet meer uit. Dat die democraten hier allemaal hun plan trekken. Maar niet meer dank zij mijn zweet en inzet. Dat heeft de N-VA trouwens niet meer nodig. De kar die rijdt zit vol met hoger gediplomeerde arrivisten die er voorheen nooit waren. De kaas op de boterham was er toen niet. Aan een gevulde tafel schuift iedereen graag aan. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 4 juni 2019 om 07:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#938 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#939 |
Europees Commissaris
|
![]() En nu is het wachten op een paar reacties van trollen.
Het voorgaande moet zo vlug mogelijk uit het zicht verdwijnen. Het is ongezonde lectuur voor democraten. Lap. Er is reeds ene mij voor. Laatst gewijzigd door werkman : 4 juni 2019 om 07:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#940 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nu zit ik reeds te wachten vanaf deze morgen op het antwoord van de eerste op de tweede trol. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 4 juni 2019 om 16:16. |
|
![]() |
![]() |