Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2019, 08:01   #221
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Even deze twee posts naast elkaar gezet en je hebt het antwoord. Als vandaag een autochtoon iets meer dan keyboard warrior speelt dan is het een racist en wordt hij voor jaren cel veroordeelt. Doet een allochtoon iets dan wordt het muisstil. Allochtonen mogen alles doen zonder enige vorm van verantwoording te moeten afleggen. De politie heeft gewoon schrik van allochtonen. En justitie staat er bij en kijkt er naar. Allemaal lafaards die enkel hun dik betaald job'ke verdedigen.
Dit doet me denken aan dat geval van 'racisme' ergens in Wallonië (Charleroi?), die jonge moslima (mét hoofddoek) die door 'racisten' was aangevallen.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...haam~a31eabd4/

Dat verhaal heeft enkele dagen de media gehaald en is ook hier op het forum besproken geworden, maar ondertussen is het daaromtrent inderdaad muisstil geworden.

Wat is daar nu écht gebeurd?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 8 juni 2019 om 08:03.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2019, 08:12   #222
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Even deze twee posts naast elkaar gezet en je hebt het antwoord. Als vandaag een autochtoon iets meer dan keyboard warrior speelt dan is het een racist en wordt hij voor jaren cel veroordeelt. Doet een allochtoon iets dan wordt het muisstil. Allochtonen mogen alles doen zonder enige vorm van verantwoording te moeten afleggen. De politie heeft gewoon schrik van allochtonen. En justitie staat er bij en kijkt er naar. Allemaal lafaards die enkel hun dik betaald job'ke verdedigen.
100 % akkoord !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2019, 15:40   #223
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maatschappelijk parasitaire wezens zoals dop-toeristen en andere uitkeringsjunkies moeten zich ver weg houden van morele beschouwingen over de maatschappij, laat staan dat ze in aanmerking komen om een oordeel uit te spreken. En zich beperken tot het in ontvangst nemen van de inhoud van hun bedelnap die de maatschappij hen aanreikt.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2019, 15:51   #224
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Er zit veel waarheid in je tekst. Maar wat ik dan weer vindt is dat deze generatie jongeren toch wat watjes zijn geworden;
Je spreekt van die generatie van 40 jaar geleden. Wel ik denk dat die generatie nogal eens vlug wat bijeenkomsten zou georganiseerd hebben waar afspraken werden gemaakt om die ongewenste bezoekers te trakteren op een gezellige ontvangst of geschenk wanneer ze zich zouden beginnen roeren.

Ik kan maar moeilijk begrijpen dat enkele duizenden studenten van autochtone afkomst die paar tientallen allochtonen die zich daar roeren niet samenspannen om dat gespuis een pak rammel te geven
Ik denk dat de generatie van Tobback wel eens makkelijker hun krik ging halen thuis.
Ik heb de indruk dat die mannen toch wat beter konden vechten als die huidige generatie die nooit meer heeft afgezien dan op een achterbank te liggen en alleen maar fel te zijn tegen moeder en vader die braaf luisterden.

Maar ja nu is het ieder voor zich en kun je van enige solidariteit nog moeilijk spreken.....en net dat zijn die allochtonen nog wel.

Nu begrijp ik wel dat men vandaag de dag wat terughoudender is geworden want bij dit soort conflicten is de kans groot dat de autochtoon uiteraard weer de schuld van alles krijgt wat in de jaren 70 dan weer een pak minder het geval was.

Met alleen maar stoer te doen in het stemhokje zal er niet veel veranderen

Kunnen die studenten daar niet wat hooligans laten optreden tegen dat schorremorrie ?

Het studentenmilieu is niet direct iets dat zich kan (en hoort) bezig te houden met de organisatie van een uitgangsbuurt. In mijn tijd in Gent begonnen er in de Overpoortstraat ook al problemen te komen omdat er stilaan te veel volk begon op af te komen dat daar gewoon niets te zoeken had. Dikwijls miserie met zatte miliciens uit de naastgelegen kazerne die wilden uitgaan in de studentencafees en daar dan binnen de kortste keren boel hadden... Als grote(re) groepen niet-studenten beginnen binnen te dringen in de de typische studenten uitgangsbuurt is het 100% gegarandeerd resultaat dikke miserie.
Oud 8 juni 2019, 15:53   #225
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Keyboard warriors bedoel je...

Ik herken dat ook bij m'n ene buur & z'n aanhang, wel geen studenten maar ook 'VB': grote mond maar als het erop aankomt kruipen ze in hun schulp.
Je hebt hier zelf nog ad extenso zitten beschrijven hoe je buur vol walging "chinees" riep naar jou, en hoe JIJ toen in je schulp kroop.
Oud 8 juni 2019, 17:44   #226
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoe zou het nu zijn met die "nieuwe belgen" ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2019, 18:00   #227
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Hoe zou het nu zijn met die "nieuwe belgen" ?
Ze zijn terug aan het studeren ....de examens komen er aan.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2019, 19:08   #228
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Er zit veel waarheid in je tekst. Maar wat ik dan weer vindt is dat deze generatie jongeren toch wat watjes zijn geworden;
Je spreekt van die generatie van 40 jaar geleden. Wel ik denk dat die generatie nogal eens vlug wat bijeenkomsten zou georganiseerd hebben waar afspraken werden gemaakt om die ongewenste bezoekers te trakteren op een gezellige ontvangst of geschenk wanneer ze zich zouden beginnen roeren.

Ik kan maar moeilijk begrijpen dat enkele duizenden studenten van autochtone afkomst die paar tientallen allochtonen die zich daar roeren niet samenspannen om dat gespuis een pak rammel te geven
Ik denk dat de generatie van Tobback wel eens makkelijker hun krik ging halen thuis.
Ik heb de indruk dat die mannen toch wat beter konden vechten als die huidige generatie die nooit meer heeft afgezien dan op een achterbank te liggen en alleen maar fel te zijn tegen moeder en vader die braaf luisterden.

Maar ja nu is het ieder voor zich en kun je van enige solidariteit nog moeilijk spreken.....en net dat zijn die allochtonen nog wel.

Nu begrijp ik wel dat men vandaag de dag wat terughoudender is geworden want bij dit soort conflicten is de kans groot dat de autochtoon uiteraard weer de schuld van alles krijgt wat in de jaren 70 dan weer een pak minder het geval was.

Kunnen die studenten daar niet wat hooligans laten optreden tegen dat schorremorrie ?
Wat zou je zeggen van beschermende patrouilles door een Schild en Vriendachtige groep?
Oud 10 juni 2019, 06:26   #229
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Maatschappelijk parasitaire wezens zoals dop-toeristen en andere uitkeringsjunkies moeten zich ver weg houden van morele beschouwingen over de maatschappij, laat staan dat ze in aanmerking komen om een oordeel uit te spreken. En zich beperken tot het in ontvangst nemen van de inhoud van hun bedelnap die de maatschappij hen aanreikt.
Dat is eigenaardig, want zij zijn toch de essentiele bestaansreden van het dinges dat "staat" heet, he. Dus mogen ze daar wel degelijk hun opinie over geven, het is voor hen en door hen dat de staat er is !
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2019, 06:47   #230
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is eigenaardig, want zij zijn toch de essentiele bestaansreden van het dinges dat "staat" heet, he. Dus mogen ze daar wel degelijk hun opinie over geven, het is voor hen en door hen dat de staat er is !
Dat slaagt nergens op... De staat is geen creatie van/voor nietsnutten en leeglopers.
Oud 10 juni 2019, 06:49   #231
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oew het pikt bij velen Dus jij bent zo een groenstemmer die liever een allochtoon die geen seconde hier heeft bijgedragen een gouden hangmat aanbiedt dan een autochtoon die wel al 25 jaar een klein fortuin heeft bijgedragen Wat u hier schrijft is hetzelfde zeggen is in mijn ogen gewoon een extreme vorm van jaloezie, afgunst. Iemand die zelf slaaf van een baas is en niet hetzelfde kan (of durft) doen. In mijn ogen dus niet meer een dan bange ezel
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2019, 07:55   #232
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Dat slaagt nergens op... De staat is geen creatie van/voor nietsnutten en leeglopers.
In de praktijk lijkt het er anders wel veel op .......
Oud 10 juni 2019, 11:47   #233
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
In de praktijk lijkt het er anders wel veel op .......
2
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2019, 12:24   #234
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Wat zou je zeggen van beschermende patrouilles door een Schild en Vriendachtige groep?
Wat Hells Angels lijken me efficiënter maar t'ja die worden binnenkort dan weer verboden. Heb niet veel weet dat die mannen ooit mensen zonder reden hebben afgetroefd maar bon......
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2019, 15:22   #235
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Uitschot.
Zwak. Zo kennen we u wel
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2019, 15:27   #236
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:

Ze gaan nog Russen moeten inhuren om de veiligheid te vrijwaren. Deze generatie is nu eenmaal opgevoed met de politiek correcte waarden wat zelfverlammend werkt in dit soort situaties.

Het is een normale stap in de evolutie van een samenleving maar valt nu wel ongelukkig in de confrontaties met een cultuur die het nog moet hebben van tribale waarden en waar vrouwen nog bekeken worden als handelswaar. De confrontatie met die cultuur maakt helaas dat bepaalde geevolueerde waarden moeten teruggeschroefd worden tot nader order tot dit culturele conflict opgelost is.
Oud 10 juni 2019, 15:42   #237
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Anderzijds, wees blij dat dit soort conflicten nog met de vuist worden beslecht. In Amerika zou zoiets snel escaleren tot een vuurwapengevecht. De politionele reactie zou dan ook navenant zijn natuurlijk.
Oud 10 juni 2019, 15:45   #238
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Anderzijds, wees blij dat dit soort conflicten nog met de vuist worden beslecht. In Amerika zou zoiets snel escaleren tot een vuurwapengevecht. De politionele reactie zou dan ook navenant zijn natuurlijk.
hebben "jullie" daar evenveel last van "nieuwe Amerikanen" als wij hier van "nieuwe Belgen" ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2019, 15:51   #239
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
hebben "jullie" daar evenveel last van "nieuwe Amerikanen" als wij hier van "nieuwe Belgen" ???
Je doelt op moslims? Waar ik woon zijn er wel maar zeker niet genoeg om controle te hebben over de straat. Immigratie komt veelal uit Mexico en Centraal-Amerika en ten dele ook de Carraiben.

Ik heb meestal geen problemen met Mexicanen. Er zijn er natuurlijk die zich bezighouden met criminele zaken maar door de band genomen zijn het harde werkers die willen vooruit komen in het leven en niet aan de uiers van de staat willen hangen. Zwarten zijn dan weer een ander verhaal. Enkele individuen niet te na gesproken.
Oud 10 juni 2019, 19:17   #240
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eh, toch wel he. Dat is er de essentie van. Sinds het prille begin. Dwingelandij is enkel maar nodig als je wil kunnen profiteren, anders gaat het om wederzijds akkoord he. En is er geen "macht" nodig.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 juni 2019 om 19:19.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be