![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wat kost uw elektriciteit? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
- Fontainebleau - Auxerre - Beaune - Mâcon Natuurlijk vind je zowel in Parijs als Lyon meerdere superchargers. Op hetzelfde traject plant Ionity 3 snelladers. Verder vind ik nog een tiental semi-snelle Chademo laders op die route, deze zijn beperkt tot 50 kW. Je wil er niet op wachten maar als je wat uitgebreider wil eten is het zeker een optie. Die Chademo's staan wel gewoon op de snelwegparkings. De volgende keer gewoon wat beter kijken denk ik! De superchargers zijn meestal aan een hotel gelegen, Van Der Valk hotels hebben dikwijls een supercharger maar ook een heel aantal Novotels. Dit heeft enkele voordelen. Je kan van de diensten van het hotel gebruik maken, sanitair, restaurant, animatie voor de kinderen. Soms krijg je als Tesla-rijder een korting op bv. koffie. In Duitsland vind je ze typisch op een Autohof, net van de snelweg en zeer dikwijls vlakbij een McDonalds. Er zijn enkele locaties op de snelweg, bv. de supercharger net voorbij Milaan in Dorno. Daar ze je gelijk ook een tweede reden warom een supercharger naastt de snelweg efficiënter is. De laders kunnen immers door voertuigen die in beide richtingen rijden gebruikt worden. Daarom staan er in Dorno eigenlijk twee superchargers aan beide kanten van de snelweg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Gouverneur
|
![]() Natuurlijk, het navigatiesysteem is vrij geavanceerd en gebruikt googlemaps. Gezien de auto altijd een dataconnectie heeft is de verkeersinformatie altijd up-to-date. Het systeem houdt zelfs rekening met hoogteverschillen. De status van de Tesla superchargers wordt ook constant bijgewerkt.
Zoals de meeste navigatiesystemen plant hij rond files als dit een tijdswinst oplevert. De navigatie komt het je mooi vertellen als er zo'n route is. Op de snelweg zal allicht de autopilot aanstaan, 'navigate on autopilot' en je hoeft zelf niet meer van snelweg te wisselen, dat doet hij zelf wel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enig nieuws over de wachttijden op de zwarte weekends naar vakantie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag mij gewoon af hoe hij daar mee omgaat als ge uren in de file staat. Het is niet altijd mogelijk om die te omzeilen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.google.com/maps/place/Te...24!4d8.9911965 via Tesla: https://www.tesla.com/nl_BE/findus/l...er?redirect=no Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 22 juli 2019 om 18:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je zo telkens om de 2 uur een uur kwijt zijt om zeker te zijn en dan nog een half uur moet opladen? Een autorit van die omvang is wel lastig om den duur. Ik bedank er toch voor.
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de oude tijd toen de mensen nog langs de route nationale naar Spanje reden waren ze ook 3 dagen onderweg.
Marteling was dat.
![]() |
#49 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je via de A10 Oostenrijk komt, ligt er twee in Anif op 1 km van de snelweg, prijsverschil 34 cent met een tankstation dat ik xx km ervoor voorbij reed. Die Türmol, klein beetje verder ligt een Shell: https://www.google.com/maps/place/50...7!4d13.0649391 Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 22 juli 2019 om 19:53. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Micele;9073605]
Citaat:
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb net eens naar de locatie gezocht voor die superchargers.
Toch allemaal via route nationale of ergens in een industriezone of hotel. Dat is voor de avonturiers die houden van korte dagtripjes en naast de auto pissen.
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als ik in Parijs ben wil ik geen centimeter afwijken van mijn piste. Klotestad . En dan rij ik rechtdoor naar Milau en zo naar perpignan en Spanje binnen. Lyon en Macon en zo dat is allemaal oude troep waar je beter niet komt.
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |