![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor wat de essentie van uw stelling betreft : de Nederlandstalige bevolkingsgroep in België heeft echt geen revolutie en/of welkdanig geweld nodig, hoor. Uit niets blijkt immers dat die bevolkingsgroep geen equal rights zou hebben in België, laat staan er als meerderheid onderdrukt wordt. En dat er her en der in één of ander «Vlaams» dorp iemand, al dan niet fabrikant van één of ander, zou kunnen bestaan die liever een andere taal hanteert dan het Nederlands, tja, dat kan best, maar dat is absoluut geen argument dat de achterstelling of onderdrukking van de ganse Nederlandstalige bevolkingsgroep aantoont. Wie dergelijk individueel geval als werknemer ondraaglijk vindt kan eenvoudigweg elders gaan werken, uiteraard. Ik denk dat de meeste zoniet alle IT’ers (om maar één beroepsgroep te noemen) waar dan ook ter wereld in voorkomend geval best van beroep veranderen……. Laatst gewijzigd door Gwylan : 28 juli 2019 om 00:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
andermaal dien ik u volledig gelijk te geven: het ging inderdaad om een tikfoutje. En het klopt: het enige wat de Vlamingen zouden moeten leren, is dat ze er beter aan doen het lichtend voorbeeld van hun anderstalige mede-belgen over te nemen: "Je m'en branle/fiche/foutrais/moque de comme l'an quarante. Sans gêne, sans rancune". Tenzij ze (= die Vlamingen) ervoor willen gaan, hé: "LET'S MAKE BELGIUM GREAT AGAIN". Dan gaan ze wel enkele lumumba's een kopje kleiner moeten maken, maar daar hebben ze de couilles niet voor. Zij niet.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Overigens ben ik van mening dat desgewenst een onderhandelde vorm van nog meer autonomie der beide grotere bevolkingsgroepen in België wel degelijk mogelijk is, maar dat kan enkel slagen als men aan beide zijden alvast ophoudt met elkaar te demoniseren. Daarbij wie of wat dan ook een kopje kleiner maken kan misschien wel leuk zijn, maar het is niet echt nodig en in ieder geval niet nuttig, denk ik. Laatst gewijzigd door Gwylan : 28 juli 2019 om 01:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Daarom zal een no deal splitsing , als een besluit van een Vlaamse meerderheid N-VA , VB en deels CD&V, meer voor de hand liggen. Dit gaat nog wel een paar jaar duren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als morgen de Vlamingen zich terugtrekken verliezen de Walen 20% van hun welstand... dixit Franstalige TV. En de verfransing van Bruxelles, eens een Vlaamse stad??? Oh la grande francofonie zit daar voor niets tussen... Doe uw oogkleppen af en bekijk uw eigen land met wat meer objectiviteit; het zal in ieder geval niemand kwaad doen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar nu lijken de stijl van schrijven en gedachten ontwikkelen van Gwylan steeds meer en meer in de richting van Mia Doornaert te gaan . https://nl.wikipedia.org/wiki/Mia_Doornaert Zijn er nog forumdeelnemers die een gelijkaardig gevoel hebben ? Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 28 juli 2019 om 09:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom nog wachten ? Op wat en op wie ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die weet wel veel van de Franse interne keuken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Belgicisten worden alsmaar meer zenuwachtig. Waarom speelt een kat steeds nog een hele tijd met een gevangen muis, (het zogenaamde kat-en- muis-spelletje) alvorens toe te slaan ,denk je ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is zelfs een vooraanstaand lid van ecolo dat zegt dat ze zich niet in eenzelfde kamer wil bevinden als de voorzitter van de nva ... We zitten dra aan een half jaar zonder uitvoerende macht die over een meerderheid beschikt in het wetgevend orgaan ... en zelfs in opdracht van De Onverkozene willen ze zelfs niet vergaderen tezamen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 28 juli 2019 om 09:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er lopen enkele katten rond in onze tuin ,maar die zijn niet van ons.
Die komen en gaan zoals het hun uitkomt. Eén van hen zit geregeld te wachten voor de deur van ons tuinhuisje , die denkt waarschijnlijk dat wij daar wonen ![]() Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 28 juli 2019 om 09:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja : dat is tot hiertoe quasi exclusief de verantwoordelijkheid van PS dat er tot hiertoe geen onderhandelingen waren. Citaat:
De madam bij Groen die die woorden gebruikte, komt trouwens niet meer op als kandidaat voorzitter : haar rol is finito. Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik kende en ken die mevrouw Doornaert niet, maar ik heb toen via Google opgezocht wie het is, en met alle respect voor die mij onbekende dame herinner ik mij dat ik enerzijds toch een beetje verbaasd was dat men in mij iemand kon zien die beduidend ouder is dan ikzelf, en die op geen enkele manier en in geen enkele mate met mij te vergelijken is. Anderzijds is de suggestie flatterend in de zin dat mijn al bij al qua woordenschat zeer beperkte schrijfsels in uw taal kennelijk kunnen doen denken aan deze van een ogenschijnlijk eminente Vlaamse journaliste, voor wie het deskundig en vlot gebruik van het Nederlands ongetwijfeld een fluitje van een cent is. Realistisch, nu : ik ken “de stijl van schrijven en gedachten ontwikkelen” van de bewuste mevrouw niet, maar de stelling dat deze op de mijne lijkt en vice-versa kan weinig meer zijn dan een flauwe grap. Ik denk dat mevrouw Doornaert nogal zou lachen mocht ze mij met mijn taalboekjes en voorbeeldtekstjes zien klooien, en vaststellen hoeveel moeite en omheen moeilijke zinsconstructies fietsen het mij kost om op dit forum bij wijze van taaloefeningetje enkele zinnen Nederlands aan elkaar te rijgen…... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de gelijkenis moet dan toch treffend zijn , als er al minstens twee forum deelnemers onafhankelijk van elkaar hetzelfde menen te zien in uw schrijfstijl en gedachtengang en die van Mevrouw Doornaert.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
ge begrijpt het niet. er zijn veel 'zinswijzen' die gewoon niet kloppen: Bijvoorbeeld: prostitutie is het oudste beroep ter wereld. Dat klopt gewoon niet: het is jager/verzamelaar. prostitutie bestaat maar sinds de introductie van het geld. Nog zo 1 die hier veelvuldig voorkomt: Marx die zegt, godsdienst is het opium voor het volk; of Darwinisme is het recht van de sterkste. Allemaal FOUT! Intellectuele luiheid. uw voorbeeld van Leo II heeft daar niets mee te maken. |
|
![]() |
![]() |