![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen die allerlei serieuze tegenslagen ondergaan, bv kanker, krijgen wél veel terug. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ene is bevoegdheid van de Gemeenschappen, de andere van de federale overheid. Sorry...
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is daar ook niet allemaal koek & ei maar toch, ze doen hun best met de middelen die ze hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() En iemand die eeuwigdurend op de dop staat... wat is dat voor een geval???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het enige verschil is degene die betaalt; punt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() BA probeerde je op een beleefde manier erop te wijzen dat je kritiek gaf dat een vlaamse partij akkoord gaf voor een besparing op de Sociale Zekerheid, daar waar die federaal is en niets te maken heeft met het probleem/fenomeen dat je eerder beschreef. Dat valt namelijk onder zorg, wat een regionale bevoegdheid is. De door jou geviseerde en bekritiseerde besparing heeft dus niets te maken met het goede of slechte niveau van zorg in wallonië (of vlaanderen)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hunne hele werkstructuur is totaal verkeerd en kost emmers van geld en lost niets op... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(probeert rustig te blijven...) Marie : zorg is 100% ten laste van wallonië zelf, ze KUNNEN helemaal geen rekening voor zorg doorsturen naar "de vlamingen". (wat overigens ook al een groteske bewering is, want je bedoelt : naar het federale niveau). Probeer misschien eerst eens te begrijpen hoe het land ineen zit, wie wat doet, wie waarvoor verantwoordelijk is, dat zou een bijzonder grote hulp zijn. Nu zit je anekdotes te vertellen, je legt de verantwoordelijkheid daarvoor bij het verkeerde niveau en je trekt bijgevolg (onvermijdelijk...) de foute conclusies. Know your stuff. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er blijft veel te veel plakken aan die organisaties van de zuilen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar wel de nep-visie die (vooral) de PS daaromtrent hanteert. Ik had duidelijker moeten zijn, en vb. beginnen met een "I second you", een "2" dus. Weinig mensen beseffen, ivm de autoverzekering, dat hoe meer pk de motor van je auto kan leveren, hoe groter je verzekeringspremie is. Een voorzichtige chauffeur van een jaguar met heel vette motor, betaalt stukken van mensen, terwijl een bruut van een would be racer met een kleinere auto veel minder betaalt. (ook zo voor de verkeersbelasting. Ik rij met een 2.2 diesel, ik kan het weten. Nu, ik wist het op voorhand ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast is het enige wat de maatschappijen doen ivm jonge onervaren chauffeurs (dus met meer risico): hen weigeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Francken en Jambon die eerst het Marrakech pact onderhandelen en goedkeuren en dan kazakkendaraaien. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We weten het wel... Linksachters zijn witte raven... Achterlijke linksen zijn zwarte kraaien... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De NVA heeft een show opgevoerd om de leegloop naar het VB tegen te gaan, en ze hebben verloren. En nu zitten we met de gebakken peren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nemen we de pensioenen... Ik heb nu geen link naar internationale studies die het globaal van de sociale zekerheid omvatten, maar hetgeen ik in mijn hoofd heb, was toch telkens dat de kosten te hoog waren voor de baten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20190319_04268832 https://doorbraak.be/marrakeshpact-i...-eu-commissie/
![]() |