Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2019, 11:58   #41
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Pukkelpop al vergeten?

En het lijkt er op dat het voor Van Grieken stilaan ook te gortig wordt. Met die Tinderaar en nu Blood and Honour gaat de salonfahigheit en de de potentiële stemmenwinst achteruit.
Pukkelpop?

Ja, ook daar loopt een onderzoek, zonder arrestaties, zonder verdachte misdadigers, zonder gepleegde misdaden...

Zo kan ik het ook.

Het gerecht start op eigen houtje een onderzoek op, dus Van Grieken is schuldig... Maar men weet nog niet aan wat...

Ik meen dat het gerecht beter de diefstal van Vlaamse vlaggen door de pukkelpop-SA zou onderzoeken, daar zijn wel wetten overtreden.
Oud 29 augustus 2019, 12:04   #42
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Helaas voor u, Willem hebben we buiten gebonjourd. We hebben hem moeten buiten gooien. Zijn eigen fout. En de Oranjes komen nooit meer terug.

Maar... we zijn niet fanatiek. Wat misschien niet iedereen weet, Willem I stichtte de unief van Luik. Vermoedelijk ook om de katholieke kerk en haar onderwijsmonopolie een pad in de korf te zetten. Ik heb daar geen problemen mee als VUB-er. Maar de kleuren van de VUB alsmede de de stichting van de VUB zelf,hebben niet veel te maken met Willem I. , maar met de vrijheid van gedachten (Geuzen).

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 augustus 2019 om 12:13.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2019, 12:07   #43
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Jij zit hier onafgebroken te zemelen over ''t coiffeurke" als het over Van Grieken gaat. Ik heb eens gegoogeld naar die man zijn bio. Er is van "coiffeurke" volstrekt geen sprake.
...
De bijnaam coiffeur voor Van Grieken klinkt breder dan dit forum, en is uitsluitend gebaseerd op een vermeende gelijkenis met veel mensen die dat beroep uitoefenen.

Dat dan in een andere partij een kandidaat voorzitter opduikt die een echte coiffeur is, is een ongelooflijk toeval.

Van Grieken zal die bijnaam niet licht kwijt geraken. Hij kan hem best met eer dragen. Als een geuzennaam bijna.
En jou raad ik aan om daar niet zenuwachtig over te doen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2019, 12:08   #44
XenApp
Parlementslid

XenApp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Blood and Honour was drie man en een paardenkop, bestaat dat nog wel? Ze zijn trouwens veroordeeld.
Ik vermoed dat je Bloed, Bodem, Eer en Trouw bedoelt.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2019, 12:09   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Helaas voor u, Willem hebben we buiten gebonjourd. We hebben hem moeten buiten gooien. Zijn eigen fout. En de Oranjes komen nooit meer terug.

Maar... we zijn niet fanatiek. Willem deed ook goede dingen. Wat misschien niet iedereen weet, Willem I stichtte ook de unief van Luik. Vermoedelijk ook om de katholieke kerk en haar onderwijsmonopolie een pad in de korf te zetten. Ik heb daar geen problemen mee als VUB-er.
Buiten gooien is een eerbaar politiek procédé.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 29 augustus 2019, 12:12   #46
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Oh, dat zou wel eens kunnen ja.

edit: heb eens gegoogeld, Blood and Honour organiseren concerten.

Erg hé?

Laatst gewijzigd door Xenophon : 29 augustus 2019 om 12:13.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2019, 12:17   #47
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De bijnaam coiffeur voor Van Grieken klinkt breder dan dit forum, en is uitsluitend gebaseerd op een vermeende gelijkenis met veel mensen die dat beroep uitoefenen.

Dat dan in een andere partij een kandidaat voorzitter opduikt die een echte coiffeur is, is een ongelooflijk toeval.

Van Grieken zal die bijnaam niet licht kwijt geraken. Hij kan hem best met eer dragen. Als een geuzennaam bijna.
En jou raad ik aan om daar niet zenuwachtig over te doen.
“Zenuwachtig”??? Gewoon nieuwsgierigheid ja. Voor het overige maak ik me als N-VAer geen “zorgen” over hoor!
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2019, 12:20   #48
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U vergist zich Monsieur Quercus. Zoals zo diwijls. In ben geen adept of product van de Broeders in Bokrijk. Maar van de Vrije Universiteit Brussel. De Vlaamse aanwezigheid in Brussel heb ik tijdelijk versterkt.

En het motto van de VUB is:

Scientia vincere tenebras
ofte
Door de wetenschap de duisternis overwinnen.
Bemerk de kleuren van de VUB, Monsieur Quercus: Oranje-Blanje-Bleu.
Dat is dan prettig nieuws. Des te meer daar ik een zoon heb die prof is aan de VUB. En, zoals u natuurlijk reeds zeer lang weet, heb ik evenmin iets met "paters" te maken maar wel met de Universiteit Gent waar ik destijds als economist afstudeerde. En wat was dan uw faculteit of sectie aan de VUB? Tenzij u die vraag als een "privacy" aangelegenheid beschouwt...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2019, 12:27   #49
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Juist. Tot nu toe hebben jij, Tavek en uiteraard panda de beste definities gegeven van hetgeen VB'ers in werkelijkheid betekenen. Aangezien ze geen mensen zijn mogen ze uitgeroeid worden. Geen gemakkelijke taak.

!
Er zijn er nog die er zo over denken.

Citaat:
Lierenaar roept op om kantoren Vlaams Belang en ‘rechtse mensen’ in brand te steken.
http://vlaamsbelanglier.org/lierenaa...V1SjRdf_nJZ-rU
De ex-belanger die een paar dagen geleden die uitspraken over negers deed kreeg alle persaandacht maar over dit dat veel zwaarder is (oproep tot geweld en zelfs moord ) zwijgt men in alle talen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 29 augustus 2019 om 12:45.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2019, 12:31   #50
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is dan prettig nieuws. Des te meer daar ik een zoon heb die prof is aan de VUB. En, zoals u natuurlijk reeds zeer lang weet, heb ik evenmin iets met "paters" te maken maar wel met de Universiteit Gent waar ik destijds als economist afstudeerde. En wat was dan uw faculteit of sectie aan de VUB? Tenzij u die vraag als een "privacy" aangelegenheid beschouwt...
De VUB draag ik hoog in het vaandel. Een fijne, niet al te grote universiteit met zeer open geest, waar Walen en Vlamingen het altijd goed hebben kunnen vinden met mekaar. Nooit was er een probleem. Waar de profs goed les geven. En voor wat de Vlaamse afdeling betreft, is de VUB een hart onder de riem voor de Brusselse Vlamingen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 augustus 2019 om 12:33.
Oud 29 augustus 2019, 12:31   #51
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190829_04581532

Citaat:
Ooit wilde hij Vlaams Belang-kopstuk Filip Dewinter doodschieten - met een kalasjnikov - om zo de Belgische Staat te ontwrichten. Nu organiseert hij op 15 september de Mars op Brussel,omdat het Vlaams Belang wordt geweerd van de Vlaamse regeringsonderhandelingen. Tomas Boutens (37), de veroordeelde neonazi van Bloed, Bodem, Eer en Trouw, is terug.
Citaat:
Dat hij een van de mensen achter de aangekondigde Mars op Brussel van 15 september is, werd woensdag door Vlaams Belang-voorzitter Tom Van Grieken zelf bevestigd. Het was volgens hem meteen de reden waarom het Vlaams Belang die betoging uitdrukkelijk niét steunt.
Oud 29 augustus 2019, 12:34   #52
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Er zijn er nog die er zo over denken.

De ex-belanger die een paar dagen die uitspraken over negers deed kreeg alle persaandacht maar over dit dat veel zwaarder is (oproep tot geweld en zelfs moord ) zwijgt men in alle talen.
Citaat:
Lierenaar roept op om kantoren Vlaams Belang en ‘rechtse mensen’ in brand te steken.
Mensen levend verbranden, stijl Nelson Mandela.

Spoedig zullen we een Lierenaar hebben die de Nobelprijs voor de vrede krijgt.
Oud 29 augustus 2019, 14:59   #53
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik durf niet meer te zeggen dat ik daar ooit een licentiaatspapierke behaalde, sedert ik dit filmpje moest aanschouwen:

https://www.skoften.net/skft/245220/...horeografie-op

Oud 29 augustus 2019, 15:07   #54
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik durf niet meer te zeggen dat ik daar ooit een licentiaatspapierke behaalde, sedert ik dit filmpje moest aanschouwen:

https://www.skoften.net/skft/245220/...horeografie-op
Tja, kunst is nu eenmaal volgens Willem Kloos de 'allerindividueelste expressie van de allerindividueelste emotie'.

En dat lijkt hier wel het geval in het filmpje.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 augustus 2019 om 15:11.
Oud 29 augustus 2019, 15:15   #55
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Buiten gooien is een eerbaar politiek procédé.
Alleen wanneer de "buitengegooide" m/v daden heeft gedaan die nadelig zijn/waren voor de regio waarin ze leven. Hier is dit niet het geval, in tegendeel. Willem 1, koning der Nederlanden, was een zegen voor Vlaanderen.
Tijdens de korte periode die hem gegund was, de periode 1815 - 1830, heeft de man formidabele zaken gerealiseerd. Te weten de stichting van de universiteiten Gent en Luik in 1817, de vernederlandsing van het onderwijs in Vlaanderen, de verbetering van het wegennet in gans België, de stichting van Cockerill-Sambre in Wallonië enz... Dikwijls betaald uit eigen middelen. Kortom, hij heeft het leven voor de modale inwoner van België aangenaam gemaakt.

Het is dan ook om die reden dat dat een oranjegezinde uit Gent Willem een standbeeld geschonken heeft. In deze stad zijn er nog veel mensen die Willem terecht bewonderen. Het werd tijd trouwens nadat het licht na 1830 voor ruim 100 jaar was gedoofd in onze regio.

Het is dan ook verwonderlijk dat uitgerekend jij, de gedoodverfde woordvoerder van de N-VA, deze uitspraak doet. Laat die toch over aan bepaalde belgicisten die geen moer geven om Vlaanderen maar ijveren voor la belgique une et indivisible.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2019, 15:41   #56
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alleen wanneer de "buitengegooide" m/v daden heeft gedaan die nadelig zijn/waren voor de regio waarin ze leven. Hier is dit niet het geval, in tegendeel. Willem 1, koning der Nederlanden, was een zegen voor Vlaanderen.
Tijdens de korte periode die hem gegund was, de periode 1815 - 1830, heeft de man formidabele zaken gerealiseerd. Te weten de stichting van de universiteiten Gent en Luik in 1817, de vernederlandsing van het onderwijs in Vlaanderen, de verbetering van het wegennet in gans België, de stichting van Cockerill-Sambre in Wallonië enz... Dikwijls betaald uit eigen middelen. Kortom, hij heeft het leven voor de modale inwoner van België aangenaam gemaakt.

Het is dan ook om die reden dat dat een oranjegezinde uit Gent Willem een standbeeld geschonken heeft. In deze stad zijn er nog veel mensen die Willem terecht bewonderen. Het werd tijd trouwens nadat het licht na 1830 voor ruim 100 jaar was gedoofd in onze regio.

Het is dan ook verwonderlijk dat uitgerekend jij, de gedoodverfde woordvoerder van de N-VA, deze uitspraak doet. Laat die toch over aan bepaalde belgicisten die geen moer geven om Vlaanderen maar ijveren voor la belgique une et indivisible.
Dat is het verhaal dat de Oranjegezinden altijd graag ophangen. En het is waar dat Willem I goede dingen gedaan heeft voor Vlaanderen en zeker ook voor Wallonië. Ook op onderwijsvlak nam hij initatieven, zij het wellicht met politieke motieven. Maar Willem I was voornamelijk koning-koopman. Die geld had geïnvesteerd in de opkomende industrie. En dat moest opbrengen. Willem I en John Cockerill waren dan ook opperbeste maatjes.

Het zijn dan ook vooral de arbeiders die de Belgische opstand steunden (blauwe kielen). Zij werden aan hun lot overgelaten door Willem I toen in 1828 een economische crisis uitbrak en heel wat fabrieken moesten sluiten: armoede troef bij de arbeiders. Bovendien hield Willem nauwelijks rekening met het Zuiden. Hij hief belastingen op het graan en op het vlees in het Zuiden en niet in het Noorden (cfr de volkse uitdrukking: "Bij elke boterham eet Jan Kaas mee...)." Hij legt de vrijheid van pers aan banden en wierp menig journalist in de gevangenis. Hij hervormde de belastingen ten nadele van handelaars uit het Zuiden. Verplaatste het Hof Van Beroep van Brussel naar Den Haag, bevolkte de administratie met ambtenaren uit het hoge Noorden, en noem maar op. Hij gedroeg zich als een autocraat en hield te weinig rekening met de heersende taaltoestanden, zijn leger bestond weliswaar wel soldaten uit het Zuiden, maar de bevelhebbers waren meestal Noorderlingen. En dit omdat de koning de Zuiderlingen niet helemaal vertrouwde. Misschien terecht overigens. Enz, enz

Moest hij nu niet zo voortvarend zijn geweest, zijn verlichte despotisme wat getemperd, en moest hij zijn hervormingen rustig hebben doorgevoerd, over enkele decennia gespreid, ja dan had Willem I zeker een kans gehad hier in het Zuiden. Sommigen meenden echter dat het Zuiden een soort wingewest was van het calvinistische Holland. Willem bestuurde dan ook het land vanuit het verre calvinistische Den Haag.

En zo zongen de mensen hier dan ook op het laatst:

"Wij Willen Willem Weg
Wilde Willem Wijzer Worden
Wij Wilden Willem Weer
."

Maar Willem werd niet wijzer, en dus ging Willem weg, en kwam Willem niemals wieder.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 augustus 2019 om 15:55.
Oud 29 augustus 2019, 16:59   #57
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
't Is waar. Flaminganten zijn de negers van b.
Schoofken, ondanks het feit dat je een bovenste beste kerel bent, verdien je af en toe een flink pak kletsen. Vooral als je weer eens bewust alles door elkaar haalt

Ik sprak over Blokkers, racisten & fascisten dus, en helemaal niet over flaminganten. Die laatsten vormen een niet onbelangrijke minderheid bij de neo-Belgicistische partij N-VA maar hebben in de verste verte niks te maken met de Bruine kliek die het Blok is. Die hebben maar één doelstelling : de jacht op de makak.

Als je nog eens tekenen van verwarring voelt aankomen : altijd bereid om hulp te bieden ! In de nood kent men zijn vrienden
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2019, 17:03   #58
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

2
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2019, 17:05   #59
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is het verhaal dat de Oranjegezinden altijd graag ophangen. En het is waar dat Willem I goede dingen gedaan heeft voor Vlaanderen en zeker ook voor Wallonië. Ook op onderwijsvlak nam hij initatieven, zij het wellicht met politieke motieven. Maar Willem I was voornamelijk koning-koopman. Die geld had geïnvesteerd in de opkomende industrie. En dat moest opbrengen. Willem I en John Cockerill waren dan ook opperbeste maatjes.

Het zijn dan ook vooral de arbeiders die de Belgische opstand steunden (blauwe kielen). Zij werden aan hun lot overgelaten door Willem I toen in 1828 een economische crisis uitbrak en heel wat fabrieken moesten sluiten: armoede troef bij de arbeiders. Bovendien hield Willem nauwelijks rekening met het Zuiden. Hij hief belastingen op het graan en op het vlees in het Zuiden en niet in het Noorden (cfr de volkse uitdrukking: "Bij elke boterham eet Jan Kaas mee...)." Hij legt de vrijheid van pers aan banden en wierp menig journalist in de gevangenis. Hij hervormde de belastingen ten nadele van handelaars uit het Zuiden. Verplaatste het Hof Van Beroep van Brussel naar Den Haag, bevolkte de administratie met ambtenaren uit het hoge Noorden, en noem maar op. Hij gedroeg zich als een autocraat en hield te weinig rekening met de heersende taaltoestanden, zijn leger bestond weliswaar wel soldaten uit het Zuiden, maar de bevelhebbers waren meestal Noorderlingen. En dit omdat de koning de Zuiderlingen niet helemaal vertrouwde. Misschien terecht overigens. Enz, enz

Moest hij nu niet zo voortvarend zijn geweest, zijn verlichte despotisme wat getemperd, en moest hij zijn hervormingen rustig hebben doorgevoerd, over enkele decennia gespreid, ja dan had Willem I zeker een kans gehad hier in het Zuiden. Sommigen meenden echter dat het Zuiden een soort wingewest was van het calvinistische Holland. Willem bestuurde dan ook het land vanuit het verre calvinistische Den Haag.

En zo zongen de mensen hier dan ook op het laatst:

"Wij Willen Willem Weg
Wilde Willem Wijzer Worden
Wij Wilden Willem Weer
."

Maar Willem werd niet wijzer, en dus ging Willem weg, en kwam Willem niemals wieder.
Overgaan van een wingewest voor Holland naar een wingewest voor Frankrijk... Wat zijn we erop vooruit gegaan...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2019, 17:13   #60
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Schoofken, ondanks het feit dat je een bovenste beste kerel bent, verdien je af en toe een flink pak kletsen. Vooral als je weer eens bewust alles door elkaar haalt

Ik sprak over Blokkers, racisten & fascisten dus, en helemaal niet over flaminganten. Die laatsten vormen een niet onbelangrijke minderheid bij de neo-Belgicistische partij N-VA maar hebben in de verste verte niks te maken met de Bruine kliek die het Blok is. Die hebben maar één doelstelling : de jacht op de makak.

Als je nog eens tekenen van verwarring voelt aankomen : altijd bereid om hulp te bieden ! In de nood kent men zijn vrienden
Ge voelt dat schoof inzake VB aan het veranderen is, waar hij voor de laatste verkiezingen nog anti was, daar is hij nu ietwat neutraler van opstelling.

Slecht nieuws voor Belgie.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be