Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2019, 23:19   #101
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Geert gefileerd.
ik breng links en rechts weer bij mekaar)

De VB'er die het hier opneemt voor linkiewinkies, dat kan niemand ...

NIEMAND!

En maar over mekaar buikje russen: tegen die snode geertvdb die tegen cannabis is! hoe durft hij, net zoals het VB en de NVA!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2019, 23:23   #102
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Gij beweerde dat je nooit links leest. Sindsdien heb ik besloten ook die van U niet meer te lezen. .
Jamaar, ge moet mij niet kopieren, ge zelf uw stijl vinden.
Oud 19 december 2019, 06:55   #103
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik heb nog nooit een cannabisdraad geopend. Ik reageer enkel op gepredik.
... nog nooit een cannabisdraad geopend...

1 op 4 van uw draden gaan erover jong.
Ga elders liegen.
Oud 19 december 2019, 06:56   #104
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En maar over mekaar buikje russen: tegen die snode geertvdb die tegen cannabis is! hoe durft hij, net zoals het VB en de NVA!
Oud 19 december 2019, 08:37   #105
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

NIEMAND!
Niet verwijtend bedoeld, maar gij denkt dat omdat gij dan ook een zwart-wit denker zijt. Alles of niks. Eenzijdig links of rechts. Geen cannabis, of alle dagen cannabis. Alles geloven of geen geloven.
Dat stelt gij hier immers steeds opnieuw en opnieuw tentoon.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 19 december 2019 om 08:51.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2019, 13:26   #106
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Niet verwijtend bedoeld, maar gij denkt dat omdat gij dan ook een zwart-wit denker zijt. Alles of niks. Eenzijdig links of rechts. Geen cannabis, of alle dagen cannabis. Alles geloven of geen geloven.
Dat stelt gij hier immers steeds opnieuw en opnieuw tentoon.
Helemaal niet. In ALLE andere draden zit Xenophon obsessief op links te kakken, en elke post van linkse forummers ridiculiseert hij met emoticonnekes,

BEHALVE

BEHALVE

BEHALVE

op cannabis draden, RARARA waarom zou dat nu zijn? Hier zit hij over de buikjes te russen van de linkiewinkies die hij veracht op andere draden...

En jullie laten u dat welgevallen.

Dat is hilarisch! (en vies)

En dat is pas ZWART WIT denken.
Oud 19 december 2019, 13:55   #107
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
RARARA waarom zou dat nu zijn?
Omdat niet iedereen dichotoom links/rechts denkt tiens...
Ik kan perfect over de hele lijn akkoord gaan met linkse standpunten zijn en op 1 vlak rechts zijn.
Eigenlijk bevestigt ge gewoon mijn punt.
Oud 19 december 2019, 14:09   #108
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
irrelevant gezwets verwijderd

en mijn vraag is 100% on topic. Het gaat hier over het verspreiden van mirakelverhalen, waar gij lustig aan meedoet. dan mag ik u daar toch vragen over stellen?
Betekenis 'mirakel'

mi·ra·kel (het; o; meervoud: mirakels, mirakelen) 1bovennatuurlijk feit; = wonder

wat natuurlijk tegengesteld is met de post waarop gij reageerde met uw futiele vraag, die niks te maken had met de wetenschappelijke feiten die in die post stonden.

ik wil gerust verder discutiëren over het endocannabinoid systeem, en zijn antikankerwerking, en alle wetenschappelijke data die tot nu toe gepubliceerd zijn, maar de geschiedenis leert dat eens het een beetje te wetenschappelijk wordt voor Geert, Geert zijne kak intrekt en ofwel verdwijnt, ofwel ganse paginas begint vol te vullen over futiliteiten die niks te maken hebben met het onderwerp, ofwel op de persoon reageert
Wat gaat het deze keer zijn geert?
Oud 19 december 2019, 14:28   #109
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Betekenis 'mirakel'

mi·ra·kel (het; o; meervoud: mirakels, mirakelen) 1bovennatuurlijk feit; = wonder

wat natuurlijk tegengesteld is met de post waarop gij reageerde met uw futiele vraag, die niks te maken had met de wetenschappelijke feiten die in die post stonden.

ik wil gerust verder discutiëren over het endocannabinoid systeem, en zijn antikankerwerking, en alle wetenschappelijke data die tot nu toe gepubliceerd zijn, maar de geschiedenis leert dat eens het een beetje te wetenschappelijk wordt voor Geert, Geert zijne kak intrekt en ofwel verdwijnt, ofwel ganse paginas begint vol te vullen over futiliteiten die niks te maken hebben met het onderwerp, ofwel op de persoon reageert
Ik vermoed dat we penicilline dan ook als een mirakel moeten catalogeren.
Oud 19 december 2019, 14:32   #110
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Betekenis 'mirakel'

Laat me raden .....iets over Nina ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2019, 14:33   #111
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. In ALLE andere draden zit Xenophon obsessief op links te kakken, en elke post van linkse forummers ridiculiseert hij met emoticonnekes,

BEHALVE

BEHALVE

BEHALVE

op cannabis draden, RARARA waarom zou dat nu zijn? Hier zit hij over de buikjes te russen van de linkiewinkies die hij veracht op andere draden...

En jullie laten u dat welgevallen.

Dat is hilarisch! (en vies)

En dat is pas ZWART WIT denken.
Wat heeft dit weer allemaal te maken met de aanzet tot deze draad ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2019, 16:49   #112
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
waarom leven er dan nog zoveel linksen? Als cannabis kanker doodt, waarom is er dan nog zoveel linkse kanker? Die waaiers doen niets anders dan zich kapotsmoren
Good One!
Oud 19 december 2019, 18:09   #113
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Omdat niet iedereen dichotoom links/rechts denkt tiens...
Ik kan perfect over de hele lijn akkoord gaan met linkse standpunten zijn en op 1 vlak rechts zijn.
Eigenlijk bevestigt ge gewoon mijn punt.
maar dat kan héél goed zijn , maar de meeste mensen denken wel degelijk éénzijdig links of rechts op dit forum, en ik had het niet over u, maar over xenophon, die zonder enige twijfel extreem rechtse denkbeelden heeft (hij vindt oprecht dat Hitler in WO II het slachtoffer was!), dat ook uit door op systematische manier alles wat ook maar een klein beetje uit linkse hoek komt verkettert.

maar op cannabisdraden is hij plots super lief voor alle linkiewinkies hier.

En jullie doen allemaal uw buikje bloot (ja gij ook) en hopen dat hij erover rust.

Zielig! Effenaf zielig!
Oud 19 december 2019, 18:13   #114
geertvdb

Standaard

Citaat:
Betekenis 'mirakel'

Al sinds de jaren 30 is er onderzoek naar medische effecten van cannabis. We zijn 50 jaar later, en wat is het resultaat? NOPPES! Of is er al een medicijn dat al getest wordt op mensen?

Er zijn meer dan 100 000 verschillende soorten planten op deze aarde. geen enkel geneest kanker. En gij wilt mij doen geloven dat NET cannabis, wel degelijk kanker geneest, waar al die ander planten in falen?

Yeah right!

Mirakels bestaan niet. En ik vind ook dat zwangere vrouwen die cannabis nemen , hun kind moet afgepakt worden, en gedwongen gesteriliseerd. Akkoord?
Oud 19 december 2019, 18:15   #115
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat heeft dit weer allemaal te maken met de aanzet tot deze draad ?
maar ge hebt zelf uw aanzet al ondergraven!

Of gij wilt terug over mirakels beginnen?
Oud 19 december 2019, 20:27   #116
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

NIEMAND!

Mss een kleine opmerking. Ondertussen is het VB serieus opgeschoven naar links en met success.

Ze doen appel aan de mensen die graag krijgen in plaats van af te geven en dit past perfect in het kraam van de blowers die op het VB stemmen.

Dus zo inconsequent zijn ze niet.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2019, 22:46   #117
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

here we go

Citaat:
Al sinds de jaren 30 is er onderzoek naar medische effecten van cannabis. We zijn 50 jaar later, en wat is het resultaat? NOPPES!
de classificatie van cannabis als schedule I drugs heeft lange tijd verhinderd dat er studies opgezet werden met cannabis. Tis pas recent, met het toelaten van de medische cannabis, dat er eindelijk deftige klinische studies opgezet kunnen worden

Citaat:
Of is er al een medicijn dat al getest wordt op mensen?
er zijn er zelfs al toegelaten voor menselijk gebruik. Nog niet voor kanker, maar dat komt nog

Citaat:
Er zijn meer dan 100 000 verschillende soorten planten op deze aarde. geen enkel geneest kanker.
Geen enkel?
Taxus doet dat ahv paclitaxel. Synribo bevat Omacetaxine, afkomstig van een taxusvariant, en is in de US goedgekeurd voor de behandeling van leukemie.
Dat zijn er al 2

Het National Cancer Institute in de US heeft 35.000 planten gescreend voor hun antikankerpotentieel, en identificeerde ongeveer 3000 planten met reproduceerbare antikankeractiviteit. We hebben nog een heel lijstje te gaan dus. Voor een aantal staan we al zeer ver:

Curcumine, van de kurkumaplant, wordt uitgebreid getest voor een aantal kankers:
Citaat:
After promising results in phase I–II trials, multiple phase III trials in different indications are currently under way to test for direct anti-cancer effects. In addition, CUR exerts beneficial effects on cancer treatment-related neurotoxcity, cardiotoxicity, nephrotoxicity, hemato-toxicity, and others.
Citaat:
En gij wilt mij doen geloven dat NET cannabis, wel degelijk kanker geneest, waar al die ander planten in falen?
geloven is voor kaloten geert. Ik heb gewoon de huidige wetenschappelijke feiten gepresenteerd. Geneest het kanker? Voorlopig nog geen uitsluitsel, maar de 2 klinische studies die ik gelinkt en geciteerd heb zijn alvast veelbelovend.

Citaat:
Yeah right!
right

Citaat:
Mirakels bestaan niet. En ik vind ook dat zwangere vrouwen die cannabis nemen , hun kind moet afgepakt worden, en gedwongen gesteriliseerd. Akkoord?
Waarom stoppen bij Cannabis geert? Breid het dan tenminste uit met stoffen en producten waarvan we tenminste met zekerheid kunnen zeggen dat het nefast is voor de ontwikkeling van een foetus. Alcohol tijdens de zwangerschap? Kind kwijt en sterilisatie. Roken? Kind kwijt en sterilisatie. Koffie? Ge weet zeker niet hoe gevaarlijk caffeine is? Kind kwijt, en sterilisatie! Niet-gepasteuriseerde melk of kaas eten? Kind kwijt en sterilisatie. Oh, we eten américain préparé? Kind kwijt en sterilisatie. Niet gewassen groenten en fruit eten? Toxoplasmose is niet om te lachen, zo onverantwoord: kind kwijt en sterilisatie! Wat, ge hebt een kat? Als zwangere vrouw? Ongehoord! Toxoplasmose is niet om te lachen: kind kwijt en sterilisatie
Oud 19 december 2019, 23:05   #118
geertvdb

Standaard

Citaat:
here we go

de classificatie van cannabis als schedule I drugs heeft lange tijd verhinderd dat er studies opgezet werden met cannabis.
maar dat is in 1 land op deze aardbol. In de rest van de wereld, in de laatste 50 jaar is volop onderzoek gedaan. Weet ge waar we nu staan na 50 jaar:
NERGENS!
Citaat:
Tis pas recent, met het toelaten van de medische cannabis, dat er eindelijk deftige klinische studies opgezet kunnen worden

er zijn er zelfs al toegelaten voor menselijk gebruik. Nog niet voor kanker, maar dat komt nog

Geen enkel?
Taxus doet dat ahv paclitaxel. Synribo bevat Omacetaxine, afkomstig van een taxusvariant, en is in de US goedgekeurd voor de behandeling van leukemie.
Dat zijn er al 2

Het National Cancer Institute in de US heeft 35.000 planten gescreend voor hun antikankerpotentieel, en identificeerde ongeveer 3000 planten met reproduceerbare antikankeractiviteit. We hebben nog een heel lijstje te gaan dus. Voor een aantal staan we al zeer ver:

Curcumine, van de kurkumaplant, wordt uitgebreid getest voor een aantal kankers:

geloven is voor kaloten geert. Ik heb gewoon de huidige wetenschappelijke feiten gepresenteerd. Geneest het kanker? Voorlopig nog geen uitsluitsel, maar de 2 klinische studies die ik gelinkt en geciteerd heb zijn alvast veelbelovend.
Wat gij hier doet is wat typisch is voor gelovigen indien de mirakels in vraag worden gesteld: mist spuiten.

We zijn in 2019, en er is geen enkele plant die kanker geneest.

Kijk naar draad titel. Ik heb die niet uitgevonden. het gaat hier dus niet over planten die 'mogelijk eventueel veelbelovend' zijn.
Citaat:

right

Waarom stoppen bij Cannabis geert?
Gij hebt heel goed de taktieken van JvdB bestudeerd. Ik stel u een simpele ja/nee vraag, en gij antwoordt met een andere vraag, en ge begint te muzzen over iets anders.

Moet ik echt de vraag nog eens herhalen? of gaat ge ze toch weer ontwijken?
Oud 19 december 2019, 23:52   #119
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
maar dat is in 1 land op deze aardbol. In de rest van de wereld, in de laatste 50 jaar is volop onderzoek gedaan. Weet ge waar we nu staan na 50 jaar:
NERGENS!
Wat gij hier doet is wat typisch is voor gelovigen indien de mirakels in vraag worden gesteld: mist spuiten.

We zijn in 2019, en er is geen enkele plant die kanker geneest.

Kijk naar draad titel. Ik heb die niet uitgevonden. het gaat hier dus niet over planten die 'mogelijk eventueel veelbelovend' zijn.Gij hebt heel goed de taktieken van JvdB bestudeerd. Ik stel u een simpele ja/nee vraag, en gij antwoordt met een andere vraag, en ge begint te muzzen over iets anders.

Moet ik echt de vraag nog eens herhalen? of gaat ge ze toch weer ontwijken?
Officieel is er nog niet zoveel onderzoek gedaan naar cannabis en kanker. Wettelijke beperking.
Officieus natuurlijk wel.

Nu je geneest er niet van maar het kan het wel wat draaglijker maken waardoor je een kleine winstmarge zou kunnen behalen op de levensverwachting. Enkele weken hoogstens.
Oud 20 december 2019, 00:31   #120
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Officieel is er nog niet zoveel onderzoek gedaan naar cannabis en kanker. Wettelijke beperking.
Officieus natuurlijk wel.

Nu je geneest er niet van maar het kan het wel wat draaglijker maken waardoor je een kleine winstmarge zou kunnen behalen op de levensverwachting. Enkele weken hoogstens.
In israel is men al sinds 1958 bezig met de medische eigenschappen van cannabis te onderzoeken.
Ik wil wel eens nagaan hoelang china en japan al cannabis aan het onderzoeken zijn.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be