![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zou veel ophelderen. Och mocht men beseffen over wat men allemaal onderzoekt en en niks oplevert? In India onderzoeken ze al ik weet niet hoe lang het drinken van urine en kanker. Ongelooflijk hoeveel keer ze zeggen dat urine drinken kanker en nog 100 ziekten geneest. Niet dus! Maar men blijft onderzoeken zolang er geld voor is.
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wandel eens naar de bibliotheek en laat ons iets weten. Altijd interessant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder ging het over links en rechts, terwijl het in deze draad over medicinale cannabis gaat. Compleet off-topic dus. Blij dat je zelf toegeeft dat je dus a)puur op de man en niet op het onderwerp speelt en b)daarnaast nog eens compleet off-topic bezig bent. Citaat:
![]() |
![]() |
#125 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe ver loop jij achter seg? Citaat:
En ten tweede: hoe kortzichtig is het eigenlijk om het altijd maar te hebben over "kanker genezen"? Voor zover ik weet is er nog geen enkel medicijn of behandeling die helemaal op zich kanker geneest. Het is altijd een combinatie van. Iemand die chemo krijgt zal ook nog andere medicijnen moeten nemen, iemand die bestraald wordt eveneens, iemand bij wie operatief een gezwel wordt weggenomen, net hetzelfde,... Het is dus wel heel gemakkelijk te stellen dat cannabis nooit kanker zal genezen want dat doet geen enkel medicijn/behandeling. Op die basis kan je evengoed roepen dat bestraling of chemo 'onzin' zijn omdat ze geen kanker genezen. Ten derde is het niet meer dan gewoon misdadig om onderzoeken af te ketsen als 'onzin' zelfs als die maar het kleinste beetje kans maken een 'geneesmiddel' tegen kanker te ontdekken. Alles helpt. Of ga jij tegen een kankerpatient zeggen dat je niet wil dat er onderzoek naar de mogelijke positieve effecten van cannabis mag gebeuren (die eventueel kunnen helpen zijn ziekte te genezen) omdat jij nu eenmaal vindt dat cannabis voor losers is of omdat je niet gelooft dat "net cannabis die ene plant is die dat kan"? Citaat:
Totaal niet doordacht, praktisch onuitvoerbaar maar wel een garantie op bijval aan de toog tussen een hoop anderen die denken dat ze dankzij hun stijgende alcohol-promille de wijsheid in pacht hebben. En meer ook niet. Al eens nagedacht hoe je zulk compleet van de pot gerukt plan in de praktijk gaat uitvoeren? Is 1 jointje al genoeg om je kind te verliezen? Met een dikke buik aan de toog een Jupiler Blue drinken en kind kwijt? Handen vergeten wassen na het in de tuin werken en hop; afgeven die kleine? En wat als het kind eenmaal geboren is? Moet het dan niet meer beschermd worden? Jointje roken als vader of moeder en hop; kindje opgehaald door de kinderbescherming? 140km/u op de snelweg met de kleine achterin en bengel kwijt? En dan heb ik het nog niet over wat we met al die bengels gaan doen. Weeshuizen bijbouwen tegen honderd per uur? Duizenden pleeggezinnen zoeken? De staat er voor op laten draaien? Omdat iemand een jointje rookte?? Kompleet krankzinnig als je het mij vraagt.
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En al zou het uiteindelijk maar bij kunnen dragen tot een miniem deeltje van het geneesproces is dat een succes. Laat geert maar aan de patienten gaan uitleggen waarom dat volgens hem niet mag/kan.
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat met radioactiviteit geert?
Het is schadelijk tot en met (vraag maar na in Chernobyl en omgeving), het afval ervan is amper te verwerken, half de wereld is er tegen maar toch wordt het gebruikt in de bestrijding van kanker. Ten eerste is het al amper te geloven dat (zoals je stelde bij alle planten en cannabis) van alle soorten straling die we kennen net radioactiviteit kanker zou genezen en ten tweede is radioactiviteit zo schadelijk en risicovol dat het verboden zou moeten zijn om het te gebruiken in de strijd tegen kanker. Als zelfs een plantje al niet mag lijkt het me duidelijk dat iets 'des duivels' als radioactiviteit al helemaal uit den boze is. Akkoord geert?
![]() |
#128 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
niet zo pessimistisch geert. De eerste medische toepassingen voor menselijk gebruik zijn er, en meer zullen volgen. Taxus geneest kanker.
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Evengoed is het ridicuul om voorbij te kijken aan tal van problematische gezinssituaties waarbij alcohol een grote rol speelt, en kinderen daar slachtoffer van zijn. De oplossing is dan niet, haal de kinderen maar weg maar wel, zorg dat ouders het probleem zien, pak ook de oorzaken van drankmisbruik aan en overtuig ouders iets aan het probleem te doen. Misbruik dus maar geen gebruik, een wereld van verschil en gelukkig maar anders stonden nu rijen dik kinderen op straat.En al zeker in deze periode ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||
|
![]() Citaat:
Mag ik mij om die hypocrisie niet vrolijk maken? ![]() Ik doe nooit mee aan dat zielig kinderachtig gedoe. als er hier iemand te veel naar de mond praat, zet ik die op mijn negeerlijst. Citaat:
![]() Ge weet bovendien niet eens wat de cannabis titel is. het gaat over mirakels. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door alice : 20 december 2019 om 13:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voorlopig is het nog wat experimenteren allemaal.
In principe ...althans als ze woord houden. .zou binnen een 3 jaar door Belgische univ of iets dergelijks de volledige DNA van kanker uitgelezen zijn. En dan pas mag men mirakels verwachten. Enfin dat was in het nieuws nu bijna 2 jaar geleden. Duimen maar.
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
De wens is de vader van de gedachte. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is gewoon even nuttig om zonnebloemen pitten te onderzoeken op kanker genezende capaciteiten. Citaat:
Het aantal zwangere vrouwen dat cannabis gebruikt blijkt te stijgen na legalisatie, en heel die doortrapte propaganda dat cannabis niet enkel ongevaarlijk is, maar ook nog mirakuleuze eigenschappen heeft. Dit is exact hetzelfde als handopleggers die goedgelovige kankerpatienten aanraden om te stoppen met chemo. Uw geloof is even doortrapt. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
|
![]() Citaat:
En de evolutie is de volgende: er is nog steeds geen geneesmiddel voor kanker. Citaat:
![]() mag ik uw glazen bol eens lenen, ik wil de lotto winnen.Is dat echt? Damned, mijn bomma had kanker, had ik die nu taxus gegeven, dan was ze er nog! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ze hebben toch laten weten dat het volledige DNA van iedere kanker in kaart komt. Dan kunnen ze veel meer gericht iets ontwikkelen. Nu ja het zal ook weer niet voor iedereen zijn allicht. Maar hoop doet leven.
![]() |
![]() |
#139 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben je weer bezig met het licht van de zon te ontkennen ja? Iedereen kan op internet binnen de vijf seconden dit medicijn vinden. Iedereen weet dat er van taxus medicijnen worden gemaakt. Maar jij moet dat weer zonodig ontkennen en met een hautain toontje vragen welk medicijn dat dan wel is. En zodra ik hier nu de naam van dat medicijn gegeven heb ga je er weer rustig over zwijgen. Net als je leugens vorige pagina dat je nooit cannabis-draden start. Ik toon aan dat dat wel zo is en hop, geert kruipt in zijn hol. In de Luxemburg-draad ben je ook op die manier gaan lopen. Het water aan de lippen en hop, geert is weg. Citaat:
Citaat:
Volgens jou is er dus een verschil in mening naargelang je die mening verkondigt in een door jezelf gestartte draad dan wanneer je die mening zou geven in iemand anders' draad??? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat jij dat dan blijft ontkennen is niet nieuw. Citaat:
De pastoor in u heeft het gewoon al te snel over mirakels, meer is er niet aan de hand. Citaat:
Cannabis doet dat wel.
![]() |
![]() |
#140 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik kijk enkel wat het forumregelement zegt en dat heeft het over persoon worden in draden. Dat maakt mij geen agent. Dat maakt mij een forumgebruiker die de regels kent. En je moet niet doen alsof jij dat niet weet. Toen ik een beetje persoonlijk werd tegen jou twijfelde je ook geen minuut om op het rode driehoekje te duwen. Citaat:
Ik zie daar nergens iets over mirakels staan. t'Is niet omdat er in de bijbel gesproken wordt over mirakuleuze genezingen dat elke genezing mirakuleus is hoor Mijnheer Pastoor.
![]() |