![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij heeft wel wat gedaan ja inderdaad, maar niet wat hij moest doen. Waarom denkt u anders dat regeringspartijen een flinke rammeling hebben gekregen? Drie keer raden. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 januari 2020 om 18:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of ben je niet slim genoeg om bovenstaande te begrijpen... En wie was er toen ook alweer de verantwoordelijke federale minister die enerzijds opriep tot besparingen en anderzijds besliste over de aanstelling van de controle artsen... Laatst gewijzigd door Svennies : 3 januari 2020 om 18:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hetgeen gij hier schrijft heb ik meerdere keren met mijn Nederlandse collega studenten op het volwassenenonderwijs besproken. Besluit. In Theorie hebben Nederlanders een hoger pensioen. Omdat men in Nederland bij het officieel basispensioen (aow) ook het pensioen telt dat opgebouwd werd via extra bijdragen (werkgever, verzekering enz.) Dat AOW is voor iemand zoals ikzelf vanaf deze maand 860 euro. Nu die Nederlanders krijgen volgens die statistieken rond 1.600 euro per maand. Citaat:
Vergeleken met mij en mijn partner konden wij daar als Belgen in de verste verte niet aan tippen. Maar....toen wij daar ook eens het extra pensioen bijtelden, opgebouwd met fiscaal gunstig pensioensparen, pensioensparen, vapz enz... Toen zag het plaatje er heel anders uit. En waren wij Belgen beter af. Zeker als je rekening houdt met het feit dat heel veel Nederlandse leeftijdsgenoten nog moeten betalen voor hun woning (huur of intresten op hun lening) De statistische hoogte van het pensioen is vooral afhankelijk van het feit of dat al dan niet volledig opgebouwd wordt via de overheid. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bart De Wever had ook gewoon de medeauteurs van het Marrakech Pact Theo Francken en Jan Jambon uit de regering kunnen gooien.
![]() |
#205 |
|
![]() Het einde van de Belgische geschiedenis=het einde van de geschiedenis van Vlaanderen als bestuurlijke eenheid.
Een onafhankelijk Vlaanderen is niet leefbaar. Het verdwijnt in het niet bij andere grote ons omringende landen. Vlaanderen dat aansluit bij Nederland, hetgeen sommigen voorstellen zal er ook voor zorgen dat Bel.-Limburg zal losscheuren en zich volledig gaat richten op Ned.-Limburg. Om samen een sterk en invloedrijk geheel te vormen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is de grote verkeerde gok geweest van De Wever: gaan lopen. Let wel, het is niet de eerste keer dat De Wever gaat lopen. Michel had het kunnen weten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Joske fluit in het donker... Blijkbaar is het einde van de belziek gelijk aan het einde van de wereld... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die mensen hebben geen pensioensparen of extra bedrijfspensioen. Moest onze sociale zekerheid enkel voor de Vlamingen zijn ,dan zouden de Vlaamse pensioenen voldoende zijn om een rusthuis te betalen . Nu niet omdat er jaarlijks minstens 16 miljard € in een bodemloze Waalse put moet gestort worden;waar we enkel verfransing van de Vlaamse Rand voor in de plaats krijgen. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 3 januari 2020 om 18:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
|
![]() Waarom zou ik in het donker fluiten? Ik geef alleen weer hoe dat de toekomst volgens mij zal verlopen bij een eventuele scheiding van België. Die zal er m.i. rooskleuriger uitzien voor Limburg en zijn inwoners dan voor de meeste Vlaams-nationalisten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
|
![]() Citaat:
De Vlaamse bejaarden die alleen hun pensioen van de eerste peiler hebben kozen daar zelf voor. Iedereen had de vrijheid zelf pensioen op te bouwen door iets zuiniger te leven. Enige verschil met Nederland is dat men daar verplicht was om zuiniger te leven voor pensioenopbouw. PS als ik mijn gans leven op vakantie gegaan was van die centen voor extra legale pensioenopbouw moest ik nu ook rondkomen met een armzalig pensioentje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
|
![]() Citaat:
PS kunnen ze in Antwerpen op hunne kop gaan staan maar Limburgs wordt dan ook in 'Vlaanderen' een erkende taal. ![]() Maastricht wordt dan dé Limburgse universiteit. Dan kan men in Brabant de instroom van Limburgs talent ook vergeten. Laatst gewijzigd door pajoske : 3 januari 2020 om 18:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De mensen kijken daar zo door en beseffen ten volle dat als we die miljarden niet meer uitdelen aan volk dat geen greintje respect voor ons heeft we dat geld voor onszelf kunnen gebruiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
|
![]() Citaat:
Wilmès was daarna minister van begroting, en toen begon het tekort pas echt de pan uit te swingen. Feiten zijn feiten, ook voor zij die geen perfester zijn...
![]() |
![]() |
#215 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Gekke jongens die belgicisten... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door dpg : 3 januari 2020 om 19:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom, meester-strateeg (?) De Wever mislukt, Van Overtveldt mislukt, Van de Put die tevens geen al te mooi parcours reed, Francken die het niet kon, het is allemaal niet om over naar huis te schrijven. Enige uitzondering is Jambon. Die deed het vrij goed. Kortom de NVA is mislukt. Dat zou dan de partij moeten zijn geworden die de 'verandering' gestalte zou gaan geven. Niet veel 'verandering' gezien. De kiezers blijkbaar ook niet. En nu ga ik erover ophouden, want alles is gezegd in deze draad. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 januari 2020 om 19:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |