![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanhoop ook. Panda blijft zichzelf overtuigen dat derde keer goede keer is. Als ik panda zie spartelen moet ik aan een van de uitspraken van mijn vader denken die ik hem als kind hoorde doen, en die ik, om een of andere reden nooit vergeten ben: Er zijn nu eenmaal mensen die aan zichzelf de hele wereld denken te kennen.
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat ik je in eerdere draadjes al een keer of 3 deze link heb gegeven naar een interview waar federaal onderhandelaar Francken duidelijk de ambitie van N-VA weergeeft : federaal mee regeren met PS, met ofwel een strengere migratiewetgeving ofwel confederalisme. https://www.tijd.be/politiek-economi.../10163658.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ook Leterme toont zich in Knack voorstander van herfederalisering van een aantal bevoegdheden. Hij verwijst o.m. naar onze vier klimaatministers. Dat kan nog interessant worden. Als er een staatshervorming op tafel komt, zal wellicht alleen de N-VA tegen welke herfederalisering ook gekant zijn. Gaan ze daar een breekpunt van maken of zullen ze het slikken als onderdeel van een groter geheel waarin uiteindelijk meer naar de regio's gaat dan omgekeerd? Ik zal daar maar geen poll aan koppelen in de trant van "(niet) wenselijk, (niet) realistisch", want dan gaan er hier weer een paar hun toetsenbord met mayonaise moeten opeten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of dat u de verkeerde conclusies trekt. Laatst gewijzigd door reservespeler : 26 januari 2020 om 20:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Als hij zegt 'Zonder streng migratiebeleid wordt confederalisme onvermijdelijk', zegt hij eigenlijk ook: 'Met een streng migratiebeleid wordt confederalisme misschien niet onvermijdelijk.'
Enfin, dat zijn allemaal maar ballonnetjes natuurlijk. Eenmaal aan de onderhandelingstafel zal de waarde van dat soort uitspraken nog moeten blijken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is wellicht ingewikkelder, maar je kan het simpel voorstellen:
wat gaat er gebeuren met een regering die vaak "moeilijke" beslissingen gaat moeten nemen, als de nva (samen met het vb) in de oppositie zit? Klaar en duidelijk: die regeringspartijen die geen groenvoordeel bij de jeugd hebben, gaan gegeseld worden. Tot de dood er op volgt, in de volgende kiescampagne. Tsjeven lijken dit te snappen. De helft van de liberalen nog niet. Die zijn wat verblind.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat er aan de onderhandelingstafel gebeurt weten we niet, maar we weten wel dat er na een voldragen zwangerschap van negen maanden nog geen regering is. Misschien komt er na een ezelsdracht een muilezelsregering.
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik haalde ook de uitspraak van De Wever aan.
![]() |
#35 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze hebben het allebei over confederalisme, en er is nog altijd geen regering.
![]() |
#37 |
|
![]() In 2014 bleek hij toch niet zo’n meester-strateeg te zijn door in de regering-Michel te stappen. Idem door uit regering te gaan in 2018.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Ik vraag me wel af hoe de N-VA confederalisme wil realiseren, of zelfs een staatshervorming met én een grondwet die niet voor herziening vatbaar is verklaard én een regering met 4 zetels op overschot ipv een 2/3 meerderheid.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het doel is Belgie kapotmaken.
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |