Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2020, 18:05   #341
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Mijn moeder is vorige week in. het rusthuis overleden zonder dat we erbij konden, daarna een horror-begrafenis....

De maatregel kwam voor mij te laat, niemand verdient alleen te moeten sterven.
Dju man. Mijn oprechte deelneming. Zoiets wens ik niemand toe.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2020, 18:09   #342
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het zijn vooral de madammekes die de rusthuizen runnen en bemannen die een panische angst hebben om het virus zelf op te lopen.

Dat mensen in totale eenzaamheid dood gaan, dat is bijzaak.

Ik ben kwaad eigenlijk.
Mijn moeder heeft vorig jaar ook een lijdensweg moeten ondergaan toen haar partner naar een rusthuis ging na eerst 2 jaar op een wachtlijst te hebben gestaan met verregaande Alzheimer.

Op een keer wees ze er een personeelslid op dat haar partner uren op zijn kamer zat in een broek dat ondergepist was. Ze kreeg meteen toegeblaft "zeg madam, ik ben uw slaaf niet he".

Is het een Belgisch/Vlaams probleem? Waren er geen horrorverhalen uit Spanje waar het leger rusthuizen binnetrok die verlaten werden door het personeel die de oudjes daar gewoon lieten sterven?

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 16 april 2020 om 18:12.
Oud 16 april 2020, 18:31   #343
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Mijn moeder heeft vorig jaar ook een lijdensweg moeten ondergaan toen haar partner naar een rusthuis ging na eerst 2 jaar op een wachtlijst te hebben gestaan met verregaande Alzheimer.

Op een keer wees ze er een personeelslid op dat haar partner uren op zijn kamer zat in een broek dat ondergepist was. Ze kreeg meteen toegeblaft "zeg madam, ik ben uw slaaf niet he".

Is het een Belgisch/Vlaams probleem? Waren er geen horrorverhalen uit Spanje waar het leger rusthuizen binnetrok die verlaten werden door het personeel die de oudjes daar gewoon lieten sterven?
Ach, ik ken een madammake dat in een rusthuis werkt.

Iedere dag komen de grootouders oppassen op de kinderen, en ze trekken zich geen kloten aan van de social distancing.

Als dit over is, moeten we dit systeem herzien: wat kost dat aan de overheid, zo een rusthuis, en kunnen we dat geld niet beter geven aan 60'ers die hun 80-90 jarige ouders verzorgen zodat die thuis kunnen blijven ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2020, 18:46   #344
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ach, ik ken een madammake dat in een rusthuis werkt.

Iedere dag komen de grootouders oppassen op de kinderen, en ze trekken zich geen kloten aan van de social distancing.

Als dit over is, moeten we dit systeem herzien: wat kost dat aan de overheid, zo een rusthuis, en kunnen we dat geld niet beter geven aan 60'ers die hun 80-90 jarige ouders verzorgen zodat die thuis kunnen blijven ?
In mijn moeder haar geval ging het niet anders. Ze is zelf al in de 70 en de zorg voor een Alzheimer patient is echt wel belastend. Het had mss gekund mits steun van zijn dochters maar dat was echt te veel gevraagd. Ze wilden zelfs niet een weekje hem in huis halen zodat mijn ma eens op krachten kon komen.

Het zou goed zijn om bejaarden zo lang mogelijk in huis op te nemen maar in deze maatschappelijke context met hyperindividualistische prioriteiten is dat heel moeilijk. Maar zoals de rusthuizen nu functioneren is het eigenlijk weggesmeten geld.
Oud 16 april 2020, 20:20   #345
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Het woon-zorgcentrum Hof ter Heyde in Bekkevoort laat al enkele weken in bepaalde omstandigheden een familielid toe, bij bewoners die minder eten dan voorheen. Dat gebeurt onder strikte voorwaarden en begeleiding.
Vulkaan, daar. En blijkbaar is het nuttig. En kan het.
Oud 16 april 2020, 20:20   #346
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
In mijn moeder haar geval ging het niet anders. Ze is zelf al in de 70 en de zorg voor een Alzheimer patient is echt wel belastend. Het had mss gekund mits steun van zijn dochters maar dat was echt te veel gevraagd. Ze wilden zelfs niet een weekje hem in huis halen zodat mijn ma eens op krachten kon komen.

Het zou goed zijn om bejaarden zo lang mogelijk in huis op te nemen maar in deze maatschappelijke context met hyperindividualistische prioriteiten is dat heel moeilijk. Maar zoals de rusthuizen nu functioneren is het eigenlijk weggesmeten geld.
Voor sommigen kan het niet anders, maar ik heb bvb veel respect voor kojak die zijn twee ouders nog in huis heeft.
Oud 16 april 2020, 20:46   #347
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Er dwaalt er hier ook zo een rond uit Grenoble.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2020, 21:24   #348
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Nog een mooi voorbeeld van hoe besmettelijk dit virus is :
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...smet~a977b4a9/
Citaat:
Volgens het ministerie werden 1767 matrozen, bijna allen opvarenden van de Charles de Gaulle getest op het virus. Minstens 668 van hen zijn besmet. Dat aantal zal naar verwachting oplopen, want een derde van de testresultaten is nog niet beschikbaar. “31 personeelsleden verblijven momenteel in het ziekenhuis. Er worden nog meer tests uitgevoerd”, klinkt het in een verklaring.
Dus op een 1200 testen (2/3), meer dan de helft besmet.
Een schip is een beetje als een rusthuis.
Omzichtigheid met contact met de buitenwereld zou toch beter gehandhaafd worden.
Oud 16 april 2020, 21:39   #349
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn moeder is vorige week in. het rusthuis overleden zonder dat we erbij konden, daarna een horror-begrafenis....

Mijn deelneming Henri

Dit is verschrikkelijk

Sterkte
Oud 16 april 2020, 21:48   #350
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Note: ik heb in een WZC gewerkt en veel visite kregen die oudjes niet, dus bon
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2020, 21:49   #351
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

RIP Henri
Oud 16 april 2020, 22:10   #352
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is mij ook overkomen met mijn moeder twee weken geleden. De mini begrafenisstoet van 4 auto's werd twee keer onderbroken door politie. We moesten de grens over naar het crematorium.

Laatst gewijzigd door Bach : 16 april 2020 om 22:10.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2020, 22:12   #353
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Het is mij ook overkomen met mijn moeder twee weken geleden. De mini begrafenisstoet van 4 auto's werd twee keer onderbroken door politie. We moesten de grens over naar het crematorium.
Mijn deelneming en veel sterkte.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2020, 22:14   #354
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
RIP Bach

Laatst gewijzigd door bembem : 16 april 2020 om 22:15.
Oud 16 april 2020, 22:28   #355
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn deelneming en veel sterkte.
Dank je. Voor jouw ook. We hebben iets gelijkaardigs meegemaakt. Ik hoop ooit eens een mis te kunnen doen voor mijn moeder. Ze zong in het koor. Ondertussen is ook de pastoor van haar dorp overleden aan het Virus.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2020, 23:35   #356
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mijn oprechte deelneming, zeker met deze afschuwelijke regelgeving.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2020, 00:16   #357
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor u en je familie.
Sterkte !
Oud 17 april 2020, 18:54   #358
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Voor u en je familie.
Sterkte !
Met alle respect voor ieders mening maar mijn moeder zelf ex
verpleegster heeft zelf gewild om éénmaal het niet meer ging om te opteren voor het rusthuis. Ze had zelf te veel toestanden meegemaakt .
Ze wou niemand ten laste zijn. En vond dat iedereen recht heeft op een waardig leven.....

Veel oudjes worden heel egoïstisch .....Het worden terug kleine kinderen die kan je ook niet altijd geven wat zij wel willen.
Ze zei me altijd we hebben een uitstekende gezondheidszorg en ja ook voor ouderlingen.....waarom er geen gebruik van maken.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 april 2020 om 18:55.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2020, 20:26   #359
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Nog een mooi voorbeeld van hoe besmettelijk dit virus is :
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...smet~a977b4a9/

Dus op een 1200 testen (2/3), meer dan de helft besmet.
Een schip is een beetje als een rusthuis.
Omzichtigheid met contact met de buitenwereld zou toch beter gehandhaafd worden.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12729195
Citaat:
2003 Apr;130(2):263-71.
A large outbreak of influenza A and B on a cruise ship causing widespread morbidity.

Morbidity was high with 40 passengers hospitalized, two of whom died. A questionnaire was sent to passengers 3 weeks after the cruise and 836 of 1,119 (75%) responded. A total of 310 passengers (37%) reported suffering from an influenza-like illness (defined as cough, fever, myalgia and weakness) and 528 (63%) had seen a doctor for illness related to the cruise. One-third of passengers reported receipt of influenza vaccination in 2000; however neither their rates of influenza-like illness nor hospitalization were significantly different from those in unvaccinated passengers. A case-control study also found no significant protective effect of influenza vaccination. With the increasing popularity of cruise vacations, such outbreaks are likely to affect increasing numbers of people.
Dus je "Nog een mooi voorbeeld van hoe besmettelijk dit virus is :" geldt net zo voor "gewone" griep (influenza). En klaarblijkelijk maakte vaccinatie niet veel uit.
Alleen waren ze er toen in 2003 niet elke dag over aan het spammen in de media en al die vrijheidsinperkingen evenmin.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2020, 06:08   #360
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
En klaarblijkelijk maakte vaccinatie niet veel uit.
Dit is wel verwonderlijk. Soms is men verkeerd met het griep vaccin (men heeft niet de goeie strains in het vaccin gestoken, men moet die namelijk ongeveer 6 maanden op voorhand raden). Bijvoorbeeld, in 2015 zat men ernaast met 1 strain. Maar dat er totaal geen effect merkbaar is, is wel heel merkwaardig.

Deze tabel is ten eerste voor het noordelijk halfrond (dit was het zuidelijk halfrond) en gaat niet terug tot 2000:

https://www.cdc.gov/flu/vaccines-wor...estimates.html

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 april 2020 om 06:11.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be