![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#921 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ook nog dit: De commissie vindt Schots nationalisme niet erg omdat er dan "een deel van het "verenigd" koninkrijk" weer terug komt, ze nodigen Sturgeon zelfs met alle egards uit. Catalaans nationalisme is ook (de meeste partijen toch) zwaar pro Europa, maar dat telt even niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#922 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- onderdrukking - kolonialisme Hiervan kan er geen enkele ingeroepen worden. Schotland Is momenteel in dezelfde positie als Vlaanderen. Sturgeon en Jambon zullen even beleefd behandeld worden bij de EU. Voor wat betreft onafhankelijkheid zit Schotland iets gunstiger dan Catalonie omdat er een wettelijke procedure voor is. Voor de rest moet Schotland niet denken dat ze zich eenzijdig onafhankelijk kunnen verklaren. Dan wacht hen hetzelfde lot als Catalonie.
![]() |
![]() |
#923 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eens zien hoe ze zullen reageren op een verenigd Ierland.
![]() |
![]() |
![]() |
#924 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als dat verenigd Ierland er legaal komt dan gaat dat geen probleem zijn. Ik zie dat ook niet anders dan legaal ontstaan.
![]() |
#925 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik hoop het met je mee.
![]() |
![]() |
![]() |
#926 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat heeft allemaal niets te maken met zatte nonkels van VOX, de PP, Hongarije en Polen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#927 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U steunt toch ook de EU's harde aanpak van Orban en de Poolse uberkatholieken? Wel, dan moet u ook niet gaan pleiten om de Catalanen half dood te kloppen op straat.
Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 8 mei 2020 om 10:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#928 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb in het draadje over de catalaanse fratsen in het lang en breed zitten uitleggen dat ik VOLKOMEN eens ben met de beslissing van Spanje om via het gerecht diegenen die de wet met de voeten hebben getreden te dagvaarden, te berechten, te bestraffen. Zo werkt een rechtstaat. En DAT is wat heel europa bevestigde dat het normaal is : een staat die de wetsovertreders veroordeelt en straft. Dat heeft dus geen kloten van de Schoof te maken met 'half dood te kloppen op straat'. Geen van de veroordeelden, noch de voortvluchtigen trouwens, heeft ook maar 1 klop op hun kop gekregen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#929 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zijn geen bankrovers he. Misschien dat ze hoop en al eens ne keer door een rood licht gereden zijn. Zulke zaken zijn politieke processen. En dat wijst dan op onderdrukking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#930 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#931 |
Banneling
|
![]() panda, impliciet als hij het over het terecht berechten van die mensen heeft.
Mensen voor hun politieke inzichten en eventuele handelingen als dusdanis die niet geweldadig zijn gaan vervolgen en dies meer is in mijn ogen onderdrukking. Laatst gewijzigd door stuyckp : 8 mei 2020 om 12:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#932 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Komaan... De maatstaf "gewelddadig" is dikke zever, kort samengevat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#933 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar goed, laat ik het anders formuleren. Een betoging, een volksraadpleging organiseren en zo kan men bezwaarlijk criminele activiteiten noemen. Het zijn politieke processen en geen criminele. Dat heeft met een rechtstaat geen bal te maken. Laatst gewijzigd door stuyckp : 8 mei 2020 om 12:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#934 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het enige verschil tussen Tejero en Puigdemont is dat die laatste geen revolver in zijn hand had toen hij zijn coup pleegde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#935 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een gewapende staatsgreep is uiteraard wel geweldadig. Waarom zitten die van de CCC in den bak. Omdat ze aanslagen pleegden. Zouden die maar wat pamfletjes hebben uitgedeeld betwijfel ik of ze in den bak zouden zitten. Waarom gebruik je het shocked emoticon. Ik ben ![]() Laatst gewijzigd door stuyckp : 8 mei 2020 om 12:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#936 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht van niet.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#937 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welk ernstig regime gaat nu verkozenen voor jaren in de bak steken, omdat ze aan de bevolking een beleefd vraagje gesteld hebben, en vervolgens de ja- en de neen-antwoorden wilden tellen? Wie voor zoiets ook maar 1 dag gevangenisstraf wil voorzien, moet zijn dna laten testen op afstammelingsschap van Franco of Hitler.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#938 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Straffen draad hé zeg: ouwen Urbanus zegt de de politiek van hem wel eens iets mag proberen ...
![]() |
![]() |
![]() |
#939 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Weliswaar een paar decennia geleden.
![]() |
![]() |
#940 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Brits of het IRA? U dweept toch niet met Thatcher zoals Bardogan heee? ![]()
![]() |
![]() |