![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, voor mij mag dat standbeeld er blijven staan. Niet omdat ik deze koning of zijn politiek genegen ben, maar wel omdat ik van mening ben dat men culturele erfgoed niet zomaar moet verwijderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#323 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het heeft geen zin om alles te vernietigen wat aan een zwart verleden doet denken. Anders heeft het iets als doodzwijgen, en van wat je niet meer ziet dan zullen er altijd pipo's zijn die zullen beweren dat het nooit heeft bestaan.
Dachau bestaat nog steeds (jaren geleden bezocht), Breendonk ook, en in Krakow heb je nog zo van die zwarte geschiedenis lokaties die meer vertellen dan een standbeeld. Laat die beelden van Leopold maar staan. Ze staan in niemands weg. En voor de rest denkt ieder het zijne over de symbolische waarde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#324 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die ook ja. Laten we alles afbreken waar iemand ooit voor in het zak is gezet, bloed en tranen heeft gezweet, in de slavernij is gedwongen of tegen zijn goesting heeft moeten aan mee werken.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#325 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want moest het uw huis zijn dat tegen de regels in gebouwd werd: het werd afgebroken en zonder pardon! Maar ja, Huts is een vriendje van De Wever en 'ons kent ons'. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 juni 2020 om 19:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#326 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog een beetje en een aantal schilderijen van Rubens gaan wat zwarte personages moeten overschilderd krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat u iemand waard van : de sterkste moet overwinnen en wat niet nuttig is moet tegen de grond en we beginnen opnieuw met diegenen die het overleefd hebben. Ik zal me vergist hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het de oude loodsen van katoennatie aan het park spoor noord betreft zou ik bvb niet begrijpen waarom dat advies diende gegeven te worden. Er stopt daar een dikke twee honderd meter verder een tram, het park ligt er vlakbij, er zijn meerdere loodsen waarvan een parking kan gemaakt worden en de leien zijn vlakbij. Maar ik weet dus niet of het daar is. Ik ken de kern van de zaak niet. Over de kern van de zaak las ik trouwens ook in de media niets ... enkel dat de vermaledijde De Wever het advies naast zich neer gelegd heeft om Huts te plezieren. Het zijn nochtans geen dikke vrienden dacht ik ooit gelezen te hebben. De renaultgarage aan de leien waarvoor De Wever het vorige advies naast zich heeft neergelegd is trouwens geen kanker geworden. Dat past perfect, kon zelfs nog hoger. Enkel die rare doorverkoop daar klopt iets niet maar dat heeft De Wever uiteindelijk niets met te maken. Dat stonk naar een eerdere afspraak uit een vorige deal tussen de twee dealmakers. Een terugbetaling van iets dat vroeger overeengekomen was en dat niet open en bloot kon betaald worden.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dus, het heeft geen zin dat men in Antwerpen nog een bouwambtenaar betaalt, of dat 't stad een stedenbouwkundig plan opstelt waar alle burgers zich moeten aan houden als kapitaalkrachtige personen of bedrijven hiervan mogen afwijken. En zo is nochtans het gegaan in het Antwerpen van De Wever. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 juni 2020 om 20:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien er manifest regels worden geschonden, kan men klacht neerleggen bij de toeziende hogere overheid. Hier: de provincie. Indien men meent dat men daar onterecht werd behandeld, kan men ook nog een procedure inleiden bij de Vlaamse overheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#335 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het willen afbreken van de standbeelden van Leopold 2 is - de terminologie van 'links' hanterend - een vorm van culturele toe-eigening, negatieve toe-eigening eigenlijk. Het is dus naar hun eigen diarreedefinitie puur en onversneden racisme.
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In plaats van dure tentoonstellingen te organiseren zou hij beter zijn fortuin onderwerpen aan de normale Belgische belastingaanslagen die gelden voor elke Belgische onderdaan. En dan houdt hij nog geld genoeg over om af en toe eens een tentoonstelling in mekaar te flansen. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 7 juni 2020 om 09:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#337 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou er een paar laten staan, maar met een begeleidende tekst. Zoals bijvoorbeeld het Congo monument in het Jubelpark.
![]() |
#338 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#339 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is fout die periode proberen te vergeten.
Herinneren, situeren en lessen uit leren.
![]() |
#340 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Het paleis van Laken zou ook een mooi museum zijn.