Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2020, 11:32   #81
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is dan toch de perceptie bij de mensen, vandaag net nog gehoord.

"vorig jaar de eerste keer een griep vaccin genomen en nog nooit zo zwaar de griep gehad"
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2020, 13:02   #82
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat is dan toch de perceptie bij de mensen, vandaag net nog gehoord. "vorig jaar de eerste keer een griep vaccin genomen en nog nooit zo zwaar de griep gehad"
Oud 10 juni 2020, 22:25   #83
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Citaat:
Naar wat ik bij iedereen hoor die het griep vaccin neemt is dat net omgekeerd, als ze dan toch griep krijgen is het net zwaarder
Ha, dat wordt blijkbaar ook ondersteund door onderzoek. Als je dan toch griep krijgt van een strain die niet in het vaccin zit is de griep zwaarder dan wanneer je geen vaccin neemt.

https://medicalxpress.com/news/2013-...ed-strain.html

"The current findings add weight to studies of the 2009 outbreak of H1N1 flu in Canada, which discovered that people who had received the normal seasonal flu vaccine were more likely to be affected by H1N1 than those who had not been vaccinated."

Oude mensen zouden dan beter geen vaccin nemen.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 10 juni 2020 om 22:27.
Oud 10 juni 2020, 22:29   #84
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

"vorig jaar de eerste keer een griep vaccin genomen en nog nooit zo zwaar de griep gehad"
Sinds ik stop voor een rood licht heb ik nog nooit zoveel schade aan mijnen auto gehad. Ze rijden nu allemaal in mijn gat.
Oud 10 juni 2020, 22:32   #85
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Sinds ik stop voor een rood licht heb ik nog nooit zoveel schade aan mijnen auto gehad. Ze rijden nu allemaal in mijn gat.
Zie antwoord hierboven
Oud 11 juni 2020, 09:39   #86
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ha, dat wordt blijkbaar ook ondersteund door onderzoek. Als je dan toch griep krijgt van een strain die niet in het vaccin zit is de griep zwaarder dan wanneer je geen vaccin neemt.

https://medicalxpress.com/news/2013-...ed-strain.html

"The current findings add weight to studies of the 2009 outbreak of H1N1 flu in Canada, which discovered that people who had received the normal seasonal flu vaccine were more likely to be affected by H1N1 than those who had not been vaccinated."

Oude mensen zouden dan beter geen vaccin nemen.
de Canadese studie waar hier naar gerefereerd wordt vind je hier. Zoals elke observational studie kan het enkel associaties aangeven, geen causale verbanden identificieren.
Citaat:
As in previous seasons, we found that prior vaccination with TIV significantly reduced the risk of medically attended seasonal influenza in 2008–09, with ORs consistently and significantly <1
dus seizoensvaccin werkt tegen de seizoensgriep.

Citaat:
Conversely, receipt of TIV was associated with significantly increased risk of medically attended pH1N1 illness with fully adjusted OR (95% CI) of 1.68 (1.03–2.74) overall and 2.23 (1.31–3.79) for participants <50 years
een hoger risico dus voor -50 jarigen, niet bij bejaarden, hoewel de studiegroep van bejaarden klein was.
Belangrijker: het seizoensvaccin vergrootte wel het risico op het krijgen van de pandemische griep, maar niet de ernst van de ziekte

De resultaten uit Canada steken af tegen resultaten uit andere landen. Australische studie toonde geen associatie (positief noch negatief), net zoals een studie uit de VS. Terwijl 2 studies in Mexico net een beschermend effect zien door het seizoensvaccin.

aangezien de resultaten van de verschillende studies tegenstrijdig zijn, kunnen we niet concluderen dat het seizoensvaccin een te groot risico vormt in geval van een pandemische griep, en kunnen we niet besluiten dat bejaarden beter geen vaccin laten zetten.

Laatst gewijzigd door morte-vivante : 11 juni 2020 om 09:40.
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2020, 10:40   #87
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Jawel, maar het was dus voldoende om enkel de niet actieve bevolkingsgroep in lockdown te plaatsen. Het was dus helemaal niet nodig om

1. de economie volledig om zeep te helpen
2. de jongeren hun opleiding te ontzeggen

Dus de vraag die ik u kan stellen is wat mij betreft nog veel belangrijker. Zijn de mensen onder de 21 jaar voor u niet belangrijk?
De economie volledig om zeep helpen ?? Ik denk dat jij nog nooit een economie hebt gezien die echt om zeep is.....

Hoeveel huizen weet jij ondertussen al te koop staan van mensen die hun lening niet meer kunnen afbetalen ? Hoeveel ?
Hoeveel grote bedrijven ken jij die ondertussen leeg staan ?? Hoeveel ?
Hoeveel bedelaars en daklozen zijn er ondertussen bijgekomen in uw straat ?
Heb jij weet dat er momenteel geen vrachtwagen meer is te bespeuren op onze wegen ? Dat een bestelwagen een rariteit is geworden ?
Hoeveel mensen ken jij die hun auto ondertussen hebben verkocht en nu noodzakelijkerwijze met de bus moeten gaan werken ?

Hier een stad waar de economie volledig om zeep is. Ik vind dat hier die economie nog goed meevalt
Ben jij niet wat wat ze noemen te veel verwent ?

Naam: Destruction_in_Homs_(4).jpg
Bekeken: 562
Grootte: 705,0 KB

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 juni 2020 om 10:41.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2020, 11:49   #88
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ze rijden nu allemaal in mijn gat.
Een beetje discretie over uw seksuele exploten zou niet misstaan.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2020, 12:06   #89
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De economie volledig om zeep helpen ?? Ik denk dat jij nog nooit een economie hebt gezien die echt om zeep is.....

Hoeveel huizen weet jij ondertussen al te koop staan van mensen die hun lening niet meer kunnen afbetalen ? Hoeveel ?
Hoeveel grote bedrijven ken jij die ondertussen leeg staan ?? Hoeveel ?
Hoeveel bedelaars en daklozen zijn er ondertussen bijgekomen in uw straat ?
Heb jij weet dat er momenteel geen vrachtwagen meer is te bespeuren op onze wegen ? Dat een bestelwagen een rariteit is geworden ?
Hoeveel mensen ken jij die hun auto ondertussen hebben verkocht en nu noodzakelijkerwijze met de bus moeten gaan werken ?

Hier een stad waar de economie volledig om zeep is. Ik vind dat hier die economie nog goed meevalt
Ben jij niet wat wat ze noemen te veel verwent ?

Bijlage 112403
En dan hebben we het nog even niet over de beurs......die boomt als nooit tevoren....En wat te denken van de luchtvaartmaatschappijen die de voetbal clubs rijkelijk blijven miljoenen toestoppen terwijl die al maanden geen vliegtuig of balletje meer hebben doen vliegen?
Laat me niet lachen
De economie om zeep

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 juni 2020 om 12:06.
Oud 11 juni 2020, 12:14   #90
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ik neem al jaren een griep vaccin, nooit griep gekregen sindsdien. idem voor mijn ouders en vrouw.
Oud 11 juni 2020, 12:19   #91
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik neem al jaren een griep vaccin, nooit griep gekregen sindsdien. idem voor mijn ouders en vrouw.
Ik heb eens een serieuze griep gehad. Een week KO. Sindsdien altijd griepprik.
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2020, 12:26   #92
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
de Canadese studie waar hier naar gerefereerd wordt vind je hier. Zoals elke observational studie kan het enkel associaties aangeven, geen causale verbanden identificieren.

dus seizoensvaccin werkt tegen de seizoensgriep.

een hoger risico dus voor -50 jarigen, niet bij bejaarden, hoewel de studiegroep van bejaarden klein was.
Belangrijker: het seizoensvaccin vergrootte wel het risico op het krijgen van de pandemische griep, maar niet de ernst van de ziekte

De resultaten uit Canada steken af tegen resultaten uit andere landen. Australische studie toonde geen associatie (positief noch negatief), net zoals een studie uit de VS. Terwijl 2 studies in Mexico net een beschermend effect zien door het seizoensvaccin.

aangezien de resultaten van de verschillende studies tegenstrijdig zijn, kunnen we niet concluderen dat het seizoensvaccin een te groot risico vormt in geval van een pandemische griep, en kunnen we niet besluiten dat bejaarden beter geen vaccin laten zetten.
Bij varkens was er toch een duidelijke correlatie en dat is een dier die erg gelijkt op mensen, medisch gezien dan.

Hoe dan ook kun je het idee niet weglachen zoals iedereen hier lijkt te doen en nu dat blijkt dat het vaccin toch niet werkt bij oude mensen dan blijft het veiliger om niet te nemen.

Voor een vaccin gebruikt op deze schaal zijn er nog veel onbekenden, ook herhaaldelijk gebruik blijkt de effectiviteit aan te tasten.
https://www.statnews.com/2015/11/11/...effectiveness/
Oud 11 juni 2020, 12:35   #93
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Kijk, het is maar anedoktisch maar mijn grootvader had ook nog nooit de griep gehad totdat hij voor de eerste keer zo'n spuit had laten zetten. Is dan heel ziek geweest en heeft jaren geen prik meer gewild. Op oudere leeftijd heeft hij zich dat opnieuw geriskeerd maar vanaf dan heeft het wel gewerkt.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2020, 12:36   #94
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
En dan hebben we het nog even niet over de beurs......die boomt als nooit tevoren....En wat te denken van de luchtvaartmaatschappijen die de voetbal clubs rijkelijk blijven miljoenen toestoppen terwijl die al maanden geen vliegtuig of balletje meer hebben doen vliegen?
Laat me niet lachen
De economie om zeep
Nu de ECB is wel al bezig om te zien of ze geen 'bad bank' moeten oprichten van zo'n 500 miljard € om de Europese banken, weeral, recht te houden.
Wij hebben hier in België er al eentje van 50 miljard die wij nog moeten afbetalen en nu nog eens 50 miljard schulden extra.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2020, 13:37   #95
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Een beetje discretie over uw seksuele exploten zou niet misstaan.
Als ik zo wat lees wat jij er nu van gemaakt hebt, dan moet ik denken aan ' waar het hart vol van is, loopt de mond van over '
Oud 11 juni 2020, 14:33   #96
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Nu de ECB is wel al bezig om te zien of ze geen 'bad bank' moeten oprichten van zo'n 500 miljard € om de Europese banken, weeral, recht te houden.
Wij hebben hier in België er al eentje van 50 miljard die wij nog moeten afbetalen en nu nog eens 50 miljard schulden extra.
Simpel dan lenen we 100 miljard .
Om schulden af te betalen ga je een andere lening aan. Wat is het probleem ? Zo lang ik leef hoor ik datzelfde verhaaltje.
Oud 11 juni 2020, 15:20   #97
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Deze keer gaan ze echt geld moeten bijdrukken en uitdelen, dat zou de beste optie zijn al zal het natuurlijk inflatie veroorzaken.
Oud 11 juni 2020, 16:44   #98
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Simpel dan lenen we 100 miljard .
Om schulden af te betalen ga je een andere lening aan. Wat is het probleem ? Zo lang ik leef hoor ik datzelfde verhaaltje.
Jij gaat een lening aangaan voor een lening die je al niet kunt terugbetalen!
Ik vermoedt dat er achter uw nick naam een Belgische minister van begroting schuil gaat, die durven ook zoiets te vertellen.

Of de Belgische nationale bank die zijn privé aandeelhouders besteelt.

https://activismenbb.be/
Oud 11 juni 2020, 16:45   #99
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Deze keer gaan ze echt geld moeten bijdrukken en uitdelen, dat zou de beste optie zijn al zal het natuurlijk inflatie veroorzaken.
Drukken is tegenwoordig al teveel moeite. Men schuift gewoon digitaal de komma wat op.
Oud 11 juni 2020, 16:51   #100
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Jij gaat een lening aangaan voor een lening die je al niet kunt terugbetalen!
Ik vermoedt dat er achter uw nick naam een Belgische minister van begroting schuil gaat, die durven ook zoiets te vertellen.

Of de Belgische nationale bank die zijn privé aandeelhouders besteelt.

https://activismenbb.be/
Ik niet. Ik kan geen lening krijgen als ik nog een andere heb lopen. Maar blijkbaar gaat dat wel voor overheden.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be