Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juni 2020, 12:23   #81
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het probleem is dat jouw structurele problemen (sic) niet de problemen zijn die de amerikanen zien als prioritair.
Wij dienen normaal gezien onszelf als superieur te beschouwen, en toe te juichen dat alle anderen zich in een probleemsituatie bevinden. Als wij onszelf natuurlijk als schoothondje en dienaar van een meester zien, ja, dan is het zielig om te zien hoe onze meester aan het afgaan is.

Daar waar ik je kan volgen is dat anderen elkaar zoveel mogelijk te lijf dienen te gaan, en door de verloedering van Amerika, er niemand meer op het bakkes van de Russen of de Chinezen klopt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2020, 12:23   #82
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is een ongelofelijke losers attitude.
2
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2020, 12:32   #83
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat Dadee ironisch was....

Biden is medisch braindead. Trump is niet echt braindead, maar mist het brein dat hoort bij een bendeleider die men veronderstelt in het Witte Huis.
Biden is soms vergeetachtig, maar die kan nog best beslissingen nemen.

Trump is wat anders: die leeft in een alternatieve realiteit. Die denkt dat hij God de Vader, Jaweh en Allah tegelijkertijd is. Ik zie hem niet meer in staat een normaal debat te voeren.
Oud 13 juni 2020, 13:08   #84
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik vraag me af waar deze omschrijvingen vandaan komen, want ze zijn gewoon leugenachtig en respectabele mensen halen deze niet in hun mond.

Ik ben teleurgesteld kelt.

Biden is voor 78 jaar vrij vitaal en bij de pinken. Zijn speaches en publieke afspraken bewijzen dat. Ik heb dus vooral de indruk dat jij GOP propaganda leest en totaal niet Biden zelf volgt. Slechte bronnen dus.
Ik geloof al veel eerder eens gemeld te hebben dat,moest ik Amerikaans Staatsburger zijn,ik,DIEP BELEDIGD,niet zou gaan stemmen...Eigenlijk beschouwen blijkbaar de beide partijen hun kiezers niet als "respectabel" dat ze elk met dergelijke mummies afkomen.

De democraten hebben die "stunt" al eens gedaan met "hillary",de fee uit het verre verleden.....en hebben blijkbaar NIKS begrepen de laatste 4 jaar....

Voornaamste argument;iemand die voor Presidentschap van de VS gaat is best een veertiger met wat kilometers op de teller op een managementsniveau(mag zelfs een hoge ambtenaar of militair zijn hoor)

En ja,we moeten het aanzien,het beperken van de keuze tussen wat mensen wiens toekomst ver terug in de vorige eeuw lag ,is echt wel.....ongelofelijk......

Laatst gewijzigd door kelt : 13 juni 2020 om 13:12.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2020, 15:10   #85
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik geloof al veel eerder eens gemeld te hebben dat,moest ik Amerikaans Staatsburger zijn,ik,DIEP BELEDIGD,niet zou gaan stemmen...Eigenlijk beschouwen blijkbaar de beide partijen hun kiezers niet als "respectabel" dat ze elk met dergelijke mummies afkomen.

De democraten hebben die "stunt" al eens gedaan met "hillary",de fee uit het verre verleden.....en hebben blijkbaar NIKS begrepen de laatste 4 jaar....

Voornaamste argument;iemand die voor Presidentschap van de VS gaat is best een veertiger met wat kilometers op de teller op een managementsniveau(mag zelfs een hoge ambtenaar of militair zijn hoor)

En ja,we moeten het aanzien,het beperken van de keuze tussen wat mensen wiens toekomst ver terug in de vorige eeuw lag ,is echt wel.....ongelofelijk......
droge maar juiste analyse wat mij betreft. Een glas karnemelk om 'Beiden' door te spoelen?
Oud 13 juni 2020, 15:15   #86
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

Het is eigenlijk toch altijd zo geweest. De partijkandidaat haalt het tenzij er zo’n charismatische figuur als Clinton of Obama tussenzit.
Of zoiets als Trump.
Oud 13 juni 2020, 15:16   #87
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Een opa van 78 jaar voor een van de meest stressvolle management posities in de wereld. Komaan. Zelfs Monsanto wens je dat niet toe.

Kijk, mijn vader is totaal de kluts kwijt geraakt rond zijn 76 jaar. Hij heeft net zijn 80 niet gehaald maar zat toen al enkele jaren als een halve plant in een rusthuis. Natuurlijk, er zijn mensen van 85 jaar die nog meer energie hebben. Dat niet. Maar aan die leeftijd kan je nog verhalen vertellen aan uw kleinkinderen, maar zou je professioneel toch wat rustiger bezig moeten zijn.

Citaat:
Trump is wat anders: die leeft in een alternatieve realiteit. Die denkt dat hij God de Vader, Jaweh en Allah tegelijkertijd is. Ik zie hem niet meer in staat een normaal debat te voeren.
Het voordeel van Trump is dat hij de Amerikaanse staat in groot discrediet brengt Dat is exact wat wij nodig hebben om geen Amerikaans schoothondje meer te zijn, en om die bullebak organisatie haar wereld dominantie laten te verliezen. Zodat wij die plaats kunnen innemen.

Maar op 4 jaar heeft hij nog niet voldoende de Amerikaanse hegemonie omzeep geholpen. We hebben 4 extra jaren ontmanteling nodig.

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 juni 2020 om 15:28.
Oud 13 juni 2020, 16:18   #88
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een ongelofelijke losers attitude.
Nee hoor, samenwerking is altijd het beste, je kan wel pleiten voor een meer gelijkwaardige relatie, maar dat is dan ook pleiten voor een diepere EU met een echte gemeenschappelijke defensie.

Net waar ik al jaren voor pleit dus.

De VS, hoe maf of hoe egocentrisch ze ook soms zijn, dat is nog altijd 'Het westen' , onze clan dus, onze belangen, wat Rusland of China nooit zullen of kunnen zijn.
Alles is geconnecteerd en wij zijn al ruim 70 jaar hevig met de VS geconnecteerd.

Dat noemen ze realisme geloof ik.

Laatst gewijzigd door parcifal : 13 juni 2020 om 16:19.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2020, 17:23   #89
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Nee hoor, samenwerking is altijd het beste, je kan wel pleiten voor een meer gelijkwaardige relatie, maar dat is dan ook pleiten voor een diepere EU met een echte gemeenschappelijke defensie.
Leer van Athene: enkel vazallen en vijanden. Geen vrienden. De USA mag bestaan, uiteraard, maar enkel voor zoverre ze onze onderdanen zijn.

Niks gemeenschappelijke defensie. Wij moeten ons eigen wapensysteem ontwikkelen, onafhankelijk van andere mogendheden. En die mogelijkheid bestaat nu, en zou enorm industrieel interessant kunnen zijn: drone armies. De oorlog van morgen voorbereiden, niet die van gisteren.

Citaat:
De VS, hoe maf of hoe egocentrisch ze ook soms zijn, dat is nog altijd 'Het westen' , onze clan dus, onze belangen, wat Rusland of China nooit zullen of kunnen zijn.
Tuurlijk, maar die moeten er OOK aan, en wij moeten hen ook overheersen. Als je die mentaliteit niet hebt, ben je een loser he.

Je hebt gelijk natuurlijk dat we maximaal de USA tegen de Russen en de Chinezen moeten uitspelen, om al onze vijanden/concurrenten zo zwak mogelijk te krijgen, zodat de overname het gemakkelijkste is.

Maar de USA was niet echt onze schoothond ook niet.

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 juni 2020 om 17:25.
Oud 13 juni 2020, 17:30   #90
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Leer van Athene: enkel vazallen en vijanden. Geen vrienden. De USA mag bestaan, uiteraard, maar enkel voor zoverre ze onze onderdanen zijn.
Het blijft ongelofelijk hoe de Britten dit verknald hebben destijds. Dar waar ze er kundig in slaagden om de Raj in India in stand te houden met een relatief klein leger en ambtenarij door een handige verdeel- en heerspolitiek konden ze een stel boerkes uit de kolonies niet onder de knoet houden ondanks een superieur leger en marine. En dan nog met allianties met bepaalde indianenstammen. Ze zijn er wel in geslaagd on de Amerikaanse invasie van Canada een fiasco te laten worden.

Nog steeds zijn er bepaalde beslissingen van het Britse commando die vandaag de dag de wenkbrauwen doen fronsen zoals het onbegrijpelijke getalm van Henry clinton om de vloot te sturen vanuit New York om Yorktown te ontzetten.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2020, 17:43   #91
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Het blijft ongelofelijk hoe de Britten dit verknald hebben destijds.
De Europese mogendheden hebben het totaal verknald, vooral door het opgeven van hun koloniale rijken in de 20ste eeuw. Als je ziet waar Europa stond qua wereldmacht in 1900, en waar we nu staan in 2020, kan je dat enkel als een totaal loserstraject beschouwen, met nochtans de beste kaarten in 't begin.

Alles kwijtgespeeld door onszelf op te blazen.
Oud 13 juni 2020, 17:54   #92
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Europese mogendheden hebben het totaal verknald, vooral door het opgeven van hun koloniale rijken in de 20ste eeuw. Als je ziet waar Europa stond qua wereldmacht in 1900, en waar we nu staan in 2020, kan je dat enkel als een totaal loserstraject beschouwen, met nochtans de beste kaarten in 't begin.

Er is nu een omgekeerde kolonisatie bezig.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2020, 17:59   #93
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De discussie gaat een rare richting uit nu.......

"Europa" stond NERGENS tijdens de kolonisatiejaren.
Er was een kleine opperklasse die ervan profiteerde....dat zeker.

Voor een meerderheid van de bevolking,zowel hier als in de gekoloniseerde gebieden was het hard labeur voor een morzel brood gedurende een een kort leven....WO1 was een fenomenale "own goal" van de heersende klasses....

Laatst gewijzigd door kelt : 13 juni 2020 om 18:02.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2020, 18:06   #94
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

2 wereldoorlogen met massale schade aan alle infrastructuur en zeer grote schulden zal niet geholpen hebben.
Oud 13 juni 2020, 18:07   #95
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het belangrijkste is volgens mij dat Biden zich blijkbaar wel kan omringen met bekwame mensen en dat Trump enkel ja-knikkers in zijn omgeving duldt.
Oud 13 juni 2020, 18:12   #96
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat bedoel je eigenlijk? De EU is de rijkste en welvarendste entiteit ter wereld.
België hoort bij de beste landen ter wereld om in te leven.
Oud 13 juni 2020, 18:21   #97
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je eigenlijk? De EU is de rijkste en welvarendste entiteit ter wereld.
Hoelang nog, als de derde wereld hier maar blijft toestromen ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 13 juni 2020 om 18:22.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2020, 07:50   #98
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moest ik hier geen verplichtingen hebben zou ik hier niet wonen. België is een saai land met hoge belastingen. En om op Leopold 2 terug te komen petit pays, petites gens, petits esprits (niet veralgemenen maar er is iets van). Wat ze dan wel hebben is hun top medische kwaliteit.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 14 juni 2020 om 07:56.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2020, 07:52   #99
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
2 wereldoorlogen met massale schade aan alle infrastructuur en zeer grote schulden zal niet geholpen hebben.
Dat bedoel ik ook.
Oud 14 juni 2020, 07:53   #100
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ga maar eens de wereld rond als Belg. Denk je dat men overal buigt en dat ge het overal voor het zeggen hebt ? Dat ge met een vingerknip bediend wordt ?

Want dat moet toch de bedoeling zijn he, totale hegemonie en supervolk-status.

Het totaal onderwerpen van andere volkeren, en alles aanslaan.

En we waren daar niet ver af.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 juni 2020 om 07:54.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be