![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() Of schaamt ge u over uzelf?
|
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
#83 |
Minister
|
![]() Op mene GSM staat ook een 'anonieme' functie, en beschaamd da'k nu ben; 'k ga daar direkt ne topic over openen sé
![]()
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoort wel niet in partijpolitiek! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#86 |
Minister
|
![]() Ik weet nie maar diene hond doet mij aan De Gucht denken met zijn sigaarke, ik zal wel teveel cartoons in de gazet hebben gezien peins ik
![]() Ik snap nog altijd de bedoeling niet van deze topic hoor daarom da'k met die flauwe afkwam. Wat is daar nu abnormaal aan als een lid anoniem wenst te blijven?
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
inderdaad!!!!! ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() Tja zoals geweten zijn er werknemers die ontslagen worden als ze Vlaams Belang lid zouden zijn en het is een zodanig taboe geworden dat vele mensen hun voorkeur niet durven uiten uit schrik gestigmatiseerd te worden. Men plakt een etiketje op je voorhoofd, je word in het extreem-rechtse verdomdhoekje geduwd.
Op school was dat ook zo, denk maar niet dat iemand durfde te zeggen Vlaams Blok te stemmen. Ik heb dat één keer gedaan, er was een debat en iedere partij had een kopstuk mee. Wanneer de Vlaams Blokker aan beurt kwam riepen veel leerlingen 'boe' ik hield mooi mijn mond. Toen ik zei Vlaams Blok te stemmen (men wou leerlingen helpen bij stemkeuze) kreeg ik veel tegenstand. In de geschiedenislissen ging het vaak over nazisme, amper over communisme of extreem linkse slachtoffers. Wees maar zeker dat je scheef bekeken werd en gebuisd was voor geschiedenis. Onze directeur riep alle 'gabbers' (mensen die graag hardcore beluisteren) in zijn kantoor en verweet hen van hitlerianen te zijn. De Vlaams Belangers in mijn klas zwegen ook en we praatten er over onderling. Veel leerlingen (linkse kutsteden als Leuven en Gent) zijn eerder links, volledig geïndoctrineerd door de school, jong en onwetend en alles geloven wat de media zegt. Vandaar dat studentensteden zoals Gent en Leuven eerder links zijn doch gaan we er ook daar op vooruit. Het is een kwestie van het inzien en verder kijken dan je neus lang is, je moet altijd 2 kanten van het verhaal horen. Als je niets anders gekend hebt dan dagelijks naar de media te kijken of de krant te lezen (dat bij voorbaat politiek correct is), je het anti Vlaams Belang er ingelepeld krijgt in de klassen enz is het normaal dat je als jong individu gebrainwasht word, niet beter wetende. Daarom denk ik dat internet een verdomd goed medium is, voor informatie op te zoeken hoe de vork nu echt in de steel zit, omdat mensen hun vrije meningsuiting kunen uiten. Dit is een goed forum vind ik omdat de moderators de vrije meningsuiting vrij belangrijk vinden, hoe pijnlijk of verfoeilijk een mening ook kan zijn. Dit maakt het forum mede zo groot en goed. Ik ken veel mensen die een simpele stomme Vlaamse leeuw linken met het Vlaams Belang. Het is al zo erg dat merken als Tommy Hilfiger of Lonsdale of andere soorten merken gelinkt worden met 'das ne Vlaams Blokker da ziede zo' Vele mensen die over het migrantenprobleem vertellen moeten er altijd duidelijk eerst bijvertellen "ik ben geen racist maar" omdat de mensen er zowiezo van uitgaan dat als je bezig bent over zo'n zaken je aanheult met extreem-rechts. Jammer dat we moeten leven in zo een angst maatschappij louter gebasseerd op een politieke voorkeur, een mening, een gedacht die ieder mens heeft. Trouwens dat is sinds kort officieel strafbaar en heet discriminatie op basis van een politieke mening. Ach ja Einstein zei het al "de menselijke domheid is oneindig" Tobback zei ooit "alle middelen zijn goed om het Vlaams Blok te bestrijden" spijtig dat de meest fundamentele waarden overboord worden gegooid, namelijk respect voor de vrije meningsuiting. Er is enkel vrije meningsuiting voor wat in hun plaatje past. Je mag je mening hebben zolang je maar geen sympathie hebt voor het Vlaams Belang. Dan pas zullen ze naar je luisteren en je serieus nemen. Wanneer je ooit deelneemt aan een betoging of toestanden word dit in het oog gehouden door de staatsveiligheid. Stel dat (ik zeg maar iets) jij het ooit schopt in een hoge functie of bijvoorbeeld tot minister dan kunnen ze zien van "hela die heeft extreem rechtse sympathien" en dan mag je het vergeten. Denk maar aan het Euro visie songfestival, waarbij de groep vervangen werd door de multiculturele groep Urban Tred. Ik zelf ben Vlaams Blokker en militant maar ik geef dat toe ik durf me geen lid maken, ik heb al genoeg verhalen gehoord. Ik bedoel zolang je Vlaams Blokker bent in je hart is dat meer als voldoende. Ik wens niet mijn werk te verliezen, aanzien te worden als extremist door de staat en dergelijke. Vandaar ook dat andere partijen zoals de CD&V meer leden heeft dan het Vlaams Belang. Maar het Vlaams Belang heeft wel de meeste en actiefste militanten van België en denk maar niet dat die allemaal een lidkaart hebben. Vlaams Belangers zijn doorbijters, idealisten, gemotiveerde en consequente Vlaams Nationalisten. Om dat te zijn hoef je persee geen lidkaart te hebben. Daarom probeer ik het sociaal aanvaardbaarder te maken. Als men u zo behandelt zegt dat meer over hen dan over u, jij die tenminste eerlijk bent te uiten dat je Vlaams Belanger bent. Daarom is het belangrijk dat het Vlaams Belang in de media komt en ze spreekrecht krijgt, je krijgt wel lastige vragen voorgeschoteld maar je hebt toch de tijd om weer een aantal mensen te overtuigen, via begrijpbare eenvoudige zinnen, dat laat poltiek allemaal minder saai overkomen. De taal die een Dewinter praat is voor velen "te intellectueel" hou het duidelijk, de taal van het volk, de kleine man, die even zapt enz ![]() Uit ervaring vind ik dat de mensen die geen bal weten van politiek en zich er niet voor intressen het makkelijkst te overtuigen zijn omdat deze nog geen opinie hebben. Ik zeg gewoon dat ik Vlaams Belang stem en ik leg uit waarom ik dat doe, meer niet. Het gaat eerder om: niet durven een lidkaart te nemen. Niet om het schamen, ik schaam mij alleszins niet. Om het met de woorden van Gerolf Annemans te zeggen die dat zei op één of ander congres: "er is niets mooier dan een overtuigd Vlaams Blokker" Trots op ons immer Vlaanderen en de partij waarvan ik vind dat die de Vlaamse Belangen het sterkts vertegenwoordigt en verdedigt. Laatst gewijzigd door separatist : 14 februari 2005 om 03:38. |
![]() |
![]() |
#92 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mooie post, separatist.
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na het appeleren aan 'common knowledge' volgt meestal een gratuite bewering, waarvan verwacht wordt dat ze zonder veel kritische vragen geslikt wordt, gezien 'iedereen dit wel weet' Nou, ik heb dan als gepatenteerde tegendradige mens vaak de neiging om openlijk te bekennen dat de bewering niet dadelijk tot mijn courante kennisrepertoire behoort. Ook de bewering over mensen die hun werk verliezen op basis van hun politieke voorkeur lijkt me een nieuw gegeven. Iemand concrete gevallen?
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is een groot verschil !! er word gespeeld met miljoenen euro's subsidies van de overheid !! dat is met uw en mijn geld !! BBTK 2002 ! ABVV van SABENA zijn maar 2 recente dossiers !! ![]()
|
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() IK wacht er nog steeds op in de vakbondstopics in 'maatschappelijke discussies' !!! Laatst gewijzigd door ACV : 14 februari 2005 om 13:22. |
|
![]() |
![]() |
#99 |
Minister-President
|
![]() Veel Blokkers zijn zo beschaamd over hun racistische rotzooi, gortige praat en op de man gerichte scheldpartijen die ze met brede hand over de fora uitstrooien, dat ze dit anoniem doen. Nog anderen zijn beschaamd voor hun domheid...8)
|
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat: