Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2020, 15:27   #4321
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groteAntwerpseGust Bekijk bericht
Ik denk dat het niet zozeer super spreading persons, als wel super spreading events zijn.
Dat komt op hetzelfde neer hoor. De mensen die daaraan deelnemen zijn die superspreaders, gewoon door eraan deel te nemen. Het gros van het volk doet dat niet.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2020, 15:30   #4322
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het niet zozeer super spreading persons, als wel super spreading events zijn.

Zingende kerkkoren, discotheken, slachthuizen, slecht verluchte ruimten, of de juiste combinatie temperatuur en vochtigheid, gecombineerd met mensen die door fysieke inspanningen meer virus deeltjes verspreiden.
Of shisha bars, waar de waterpijp van mond tot mond gaat. Dit zou ook de oorzaak zijn in de apres ski bar in Ischl heb ik ergens gelezen, pingpong balletjes die van glas tot glas werden geblazen / gespuwd. Ik was er niet bij, geen idee waar ik het gelezen heb, dus absoluut niet zeker.
Inderdaad, dat is ook logisch. Een goed zieke persoon, die volop virussen afscheidt in een daarbij geschikte drukke en gesloten omgeving. Niet eenzelfde persoon, die thuis zijn echtgenote besmet.
Oud 27 juli 2020, 15:38   #4323
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat komt op hetzelfde neer hoor. De mensen die daaraan deelnemen zijn die superspreaders, gewoon door eraan deel te nemen. Het gros van het volk doet dat niet.
Dat komt niet op hetzelfde neer als je maatregelen bedenkt he. Dat is net het hele punt, dat de ventilatie nog steeds geen topprioriteit is. ('Situaties' is ook beter dan 'events'.)

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 27 juli 2020 om 15:39.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2020, 15:40   #4324
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Overigens sluit dat nog niet uit dat de huidige verspreiding wel degelijk riskant KAN zijn, aangezien de besmettingen in het gezin en zo overschat zouden worden en we qua IC-bezetting de toestand van 15 maart benaderen.
Oud 27 juli 2020, 15:50   #4325
groteAntwerpseGust
Partijlid

Standaard

Citaat:
ok, ik dacht dat je zeldzame enkelingen bedoelde die x maal zo besmettelijk zijn.
groteAntwerpseGust is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2020, 15:50   #4326
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Tiens, mijn bijdragen hier zijn van "Nature" niveau

Dit vond ik de belangrijkste passage in dat heel goeie artikel, dat spijtig genoeg niet verder uitgewerkt werd:

Maw, het "globale R getal" heeft geen dynamische betekenis, omdat het een tijdelijk fenomeen is dat van *verschillende* onderliggende R-waarden in verschillende deelpopulaties voortkomt.
En door de onbestaande tracing kunnen we niet zien hoe groot het gebied is waardoor de R veranderd zoals in Houthalen waar de burgemeester zei dat de besmetting grotendeels beperkt was tot 4 gezinnen.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2020, 16:25   #4327
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

https://www.hln.be/in-de-buurt/roese...wKLNHddh3bqByw

Mensen zijn straffeloosheid blijkbaar beu.
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 27 juli 2020 om 16:25.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2020, 16:44   #4328
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
https://www.hln.be/in-de-buurt/roese...wKLNHddh3bqByw

Mensen zijn straffeloosheid blijkbaar beu.
Ze zijn wel te dom om te vatten dat die brave skater gelijk had toen hij zij dat al deze maatregelen ongrondwettelijk zijn.
En de paar agenten die ik al eens hebben moeten te woord staan verdenk ik van een even grote domheid.
Oud 27 juli 2020, 16:57   #4329
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Mensen zijn de straffeloosheid overheid beu.

Citaat:
Man gooit molotovcocktails naar federaal parlement
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200727_95183231
Oud 27 juli 2020, 17:06   #4330
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Ze zijn wel te dom om te vatten dat die brave skater gelijk had toen hij zij dat al deze maatregelen ongrondwettelijk zijn.
En de paar agenten die ik al eens hebben moeten te woord staan verdenk ik van een even grote domheid.
ongrondwettelijke maatregelen vecht je aan bij de rechter, niet door een agent het leven zuur te maken. Die doet immers ook maar gewoon zijn werk.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 27 juli 2020 om 17:07.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2020, 17:10   #4331
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het kan natuurlijk ook net andersom zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2020, 17:18   #4332
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
het kan natuurlijk ook net andersom zijn.
Ik heb van externe bronnen dat dit niet het geval is.
Oud 27 juli 2020, 17:20   #4333
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, maar het is niet aan die agent om dat uit te maken. Die volgt de wet zoals ze nu is en doet wat noodzakelijk is, het zijn de politiekers die er een potje van gemaakt hebben.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2020, 17:21   #4334
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
ongrondwettelijke maatregelen vecht je aan bij de rechter, niet door een agent het leven zuur te maken. Die doet immers ook maar gewoon zijn werk.
Ah nee, als een agent de grondwet niet volgt waar eindigt het dan, als de ambtenaren en politici zich zouden houden aan hun eed van getrouwheid aan de grondwet zou ons juridisch systeem er niet zo erbarmelijk bij liggen als nu.
Oud 27 juli 2020, 19:17   #4335
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Overigens sluit dat nog niet uit dat de huidige verspreiding wel degelijk riskant KAN zijn, aangezien de besmettingen in het gezin en zo overschat zouden worden en we qua IC-bezetting de toestand van 15 maart benaderen.
Maar dat was een groot succes, die IC bezetting in maart, nee ? Ik dacht dat het een voorbeeld was van hoe een anders heel zware epidemie tot heel schappelijke proporties was herleid ?
Oud 27 juli 2020, 19:21   #4336
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ok, ik dacht dat je zeldzame enkelingen bedoelde die x maal zo besmettelijk zijn.
Het model was bedoeld als zijnde een subgroep die een grotere interne R waarde heeft dan het gros van de bevolking, en verder ook gekoppeld is aan de rest van de bevolking. Maar "het behoren tot die subgroep" kan gewoon bestaan door deel te nemen aan een superspread event, he. Dat hoeft geen intrinsieke persoonlijke eigenschap te zijn.
Oud 27 juli 2020, 19:44   #4337
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar dat was een groot succes, die IC bezetting in maart, nee ? Ik dacht dat het een voorbeeld was van hoe een anders heel zware epidemie tot heel schappelijke proporties was herleid ?
In april is de bezetting wel op 60 procent geweest of zo, en ik neem aan dat het niet weer de bedoeling is om andere operaties uit te stellen etc. Maar goed, het is nog niet per se dramatisch.
Oud 27 juli 2020, 19:46   #4338
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het model was bedoeld als zijnde een subgroep die een grotere interne R waarde heeft dan het gros van de bevolking, en verder ook gekoppeld is aan de rest van de bevolking. Maar "het behoren tot die subgroep" kan gewoon bestaan door deel te nemen aan een superspread event, he. Dat hoeft geen intrinsieke persoonlijke eigenschap te zijn.
Het wordt echter door Van Ranst wel als zodanig gepresenteerd, waardoor nog steeds niet de ventilatie centraal staat voor de herfst/winter. Dan kunnen we maar hopen dat we tegen dan de groepsimmuniteit benaderen.
Oud 27 juli 2020, 19:53   #4339
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
In april is de bezetting wel op 60 procent geweest of zo, en ik neem aan dat het niet weer de bedoeling is om andere operaties uit te stellen etc. Maar goed, het is nog niet per se dramatisch.
Dat was ook niet nodig die andere operaties uitstellen maar dankzij het geloof in domme modellen dacht men dat dat nodig was.
Ze hadden gewoon kunnen verder doen maar met een goed draaiboek om maatregelen te nemen afhankelijk van hoe de bezetting zou evolueren.

Maar dat is goed beleid voeren en onze politici zijn daar allergisch voor.
Oud 27 juli 2020, 19:55   #4340
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat was ook niet nodig die andere operaties uitstellen maar dankzij het geloof in domme modellen dacht men dat dat nodig was.
Ze hadden gewoon kunnen verder doen maar met een goed draaiboek om maatregelen te nemen afhankelijk van hoe de bezetting zou evolueren.

Maar dat is goed beleid voeren en onze politici zijn daar allergisch voor.
Bovendien zou men nu 2 of 3 maanden kunnen gebruiken om nog veel en veel meer capaciteit te hebben, zodat zelfs een 5 keer hogere piek opgevangen kan worden he.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be