Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2020, 20:43   #41
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik zal misschien als een zaag overkomen, maar de maatregelen in acht nemen helpt.
Ik geloof daar niks van. Veruit de meeste maatregelen, daarvan WEET men dat ze niks doen. Sommige maatregelen gaan misschien een klein beetje helpen.

Citaat:
De streek rond Leuven (Oost Vlaams Brabant) doet het nog altijd goed. En dat is gewoon het gevolg van mensen die zich als verantwoordelijke burgers gedragen.
Dat is een totaal idiote redenering. De REDEN waarom jij beweert dat Leuvenaars zich als verantwoordelijke burgers gedragen is dat er daar geen gevallen zijn. En dan ga je hieruit afleiden dat "zich volgens de regels gedragen wel degelijk helpt".

Je hebt geen ONAFHANKELIJKE BRON om aan te tonen dat Leuvenaars zich veel beter aan de regels houden dan Antwerpenaren. Je besluit dat enkel uit het resultaat dat je ermee wil linken. Dat is een totale cirkelredenering. Dat is het goei poeier van Urbanus.

Mensen die OPRECHT weesgegroetjes zeggen, worden niet ziek van corona. Bewijs: in Leuven zeggen ze hun weesgegroetjes veel oprechter op dan in Antwerpen. Want kijk, in Leuven zijn er minder gevallen dan in Antwerpen dus WERKT WEESGEGROETJES OPZEGGEN.

Begrijp je het idiote aan die redenering, die blijkbaar standaard epidemiologen lulkoek is ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 20:52   #42
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik geloof daar niks van. Veruit de meeste maatregelen, daarvan WEET men dat ze niks doen. Sommige maatregelen gaan misschien een klein beetje helpen.

Dat is een totaal idiote redenering. De REDEN waarom jij beweert dat Leuvenaars zich als verantwoordelijke burgers gedragen is dat er daar geen gevallen zijn. En dan ga je hieruit afleiden dat "zich volgens de regels gedragen wel degelijk helpt".

Je hebt geen ONAFHANKELIJKE BRON om aan te tonen dat Leuvenaars zich veel beter aan de regels houden dan Antwerpenaren. Je besluit dat enkel uit het resultaat dat je ermee wil linken. Dat is een totale cirkelredenering. Dat is het goei poeier van Urbanus.

Mensen die OPRECHT weesgegroetjes zeggen, worden niet ziek van corona. Bewijs: in Leuven zeggen ze hun weesgegroetjes veel oprechter op dan in Antwerpen. Want kijk, in Leuven zijn er minder gevallen dan in Antwerpen dus WERKT WEESGEGROETJES OPZEGGEN.

Begrijp je het idiote aan die redenering, die blijkbaar standaard epidemiologen lulkoek is ?
Er zijn hier wel gevallen. Zo’n 1 of 2 per gemeente.

En wat ik hier vooral merk is dat de mensen hier niet zitten te zagen en klagen over de maatregelen. Ze volgen die gewoon op. Simpel toch?

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 7 augustus 2020 om 20:53.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 20:54   #43
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

code rood warmte trumps code oranje covid.
Oud 7 augustus 2020, 20:55   #44
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

En wat ik hier vooral merk is dat de mensen hier niet zitten te zagen en klagen over de maatregelen. Ze volgen die gewoon op. Simpel toch?
En nu tijdens de zomermaanden, is de bevolkingsdichtheid bij u te vergelijken met de bevolkingsdichtheid in Antwerpen...

Weet dat waar ik woon ik zelfs geen weet heb van één coronageval... en dat terwijl het lief van mijn zoon in een rusthuis enkele dorpen verder vacantiewerk doet...

Oh jawel er zijn wel twee gevallen van oud-inwoners van hier maar die zijn aan corona gestorven in een Brussels rusthuis...

Denk je echt dat dat zou zijn omdat wij hier geen BDW hebben om tegen te werken

Laatst gewijzigd door marie daenen : 7 augustus 2020 om 20:55.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 20:56   #45
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En nu tijdens de zomermaanden, is de bevolkingsdichtheid bij u te vergelijken met de bevolkingsdichtheid in Antwerpen...

Weet dat waar ik woon ik zelfs geen weet heb van één coronageval... en dat terwijl het lief van mijn zoon in een rusthuis enkele dorpen verder vacantiewerk doet...

Oh jawel er zijn wel twee gevallen van oud-inwoners van hier maar die zijn aan corona gestorven in een Brussels rusthuis...
Goed dorp waar gij woont Marie.
Oud 7 augustus 2020, 21:06   #46
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe weet gij dat ? Omdat er weinig besmettingen zijn ? Of hebt gij iedereen gesproken en die hebben U dat allemaal gezegd ?
Misschien spreekt gij enkel met mensen die graag regeltjes volgen he, en mijden mensen die die niet graag zomaar volgen, U ?

Zeker dat gij niet in een soort sociale kring zit van mensen die ne stijve krijgen van regeltjes volgen ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 7 augustus 2020 om 21:07.
Oud 7 augustus 2020, 21:09   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Het is niet omdat sommige mensen, inzake gezondheisproblematiek zo ongeschoold als een buideldier, veel toeteren, in vele posts, dat ze gelijk hebben.

Bovendien is er niet alleen de droge biologische wetenschap die meespeelt (een mondmasker draagt niets bij als je het draagt in een straat waar amper volk rond loopt; of een avondklok draagt niets bij als je alleen rondloopt om 5 uur 's ochtends enz. enz. ..),
er is ook de (massa)psychologie. Met de invoering van de avondklok zie je tenminste quasi geen onnozele 'blijven hangen party's en zwansuurtjes' in de uitgangsbuurten.

En mekkeren dat het allemaal niets is, die covid-19.
Wil er iemand echt toestanden dat de ziekenhuizen overspoeld geraken als we op tv gezien hebben in Italië? Ja, misschien enkele kalveren die dat willen.

Luistert hé, dat gaat hier niet over burgerrechten tegenover de overheid, of tegenover andere mensen,
dat gaat hier over een biologische strijd tegen een ziekte. Tegen een virus. En geloof me: een virus houdt zich niet aan oorlogsrecht of aan beschaving.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 21:10   #48
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe weet gij dat ? Omdat er weinig besmettingen zijn ? Of hebt gij iedereen gesproken en die hebben U dat allemaal gezegd ?
Misschien spreekt gij enkel met mensen die graag regeltjes volgen he, en mijden mensen die die niet graag zomaar volgen, U ?

Zeker dat gij niet in een soort sociale kring zit van mensen die ne stijve krijgen van regeltjes volgen ?
Neen, gewoon naar den Delhaize, apotheker, winkelier gaan. Iedereen mondmasker op en handgel gebruiken als vanzelfsprekend.

Tijdens het wandelen een babbeltje: mensen houden afstand.
Oud 7 augustus 2020, 21:14   #49
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, gewoon naar den Delhaize, apotheker, winkelier gaan. Iedereen mondmasker op en handgel gebruiken als vanzelfsprekend.

Ik doe dat ook, veel zegt dat dus niet. Het moet en je wil beleefd blijven tegenover die andere persoon want je weet niet hoe die tegenover dit alles staat. Idem voor afstand houden en handjes geven.

Bijna iedereen is ongeveer wel akkoord met de maatregelen maar hopen dat het niet te lang meer duurt.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 7 augustus 2020 om 21:17.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 21:19   #50
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ja, maar dat zijn geen "maatregelen", dat deden wij hier in Frankrijk al tijdens de lockdown toen overal gezegd werd dat maskers dragen een verkeerd idee was he. Dat belet U niet van op andere momenten gaan te feesten he. Met mensen die duidelijk ook willen feesten.

Het is gewoon omdat je daar met onbekenden te maken hebt, een soort regel van beleefdheid.

Gans het punt is dat je juist de rekker niet moet aanspannen, want dan wordt het teveel he. Op straat zou het totaal idioot zijn van een masker te dragen, iedereen WEET dat het idioot is. U daartoe dwingen is gewoon hemeltergende idiotie, en iedereen WEET dat.
Een masker opzetten op de tram, waar ge opeengepakt staat, is eigenlijk wel een goed idee. Dat zou eigenlijk allang een goed idee geweest zijn, om minder andere prulziektes op te doen. En het stoort niet, want het duurt niet lang.

Een masker opzetten als het 10 minuutjes is, dat gaat. Er een moeten dragen voor een half uur, dat is al veel gevraagd. Dan moet het ECHT nuttig zijn, je moet het idee hebben dat je echt zonder masker zo goed als zeker ziek wordt om dat willen te doen, he.

Ik heb een collega met smetvrees.... en hij verdraagt geen maskers meer. Je kan moeilijk een grotere angsthaas voor ziektes tegenkomen, die gebruikte al handgel sinds jaren, en wreef telkens zijn handen in als hij de hand gegeven had. Wel, hij kan gewoon geen masker meer ophouden. Hij verstikt erin. Hij wordt er gewoon niet goed van. En je kan die niet verdenken van "losbandig" te zijn.

Op plekken waar we gezien kunnen worden, hangt hij een masker aan een oor, en houdt het rekkertje aan de andere kant in zijn hand, om vrij kunnen te ademen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 7 augustus 2020 om 21:25.
Oud 7 augustus 2020, 21:20   #51
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jij bent voor mij haast een antropologisch raadsel. Waarom ga jij nooit in op de vraag of maatregelen INHOUDELIJK zinnig zijn. Zoniet vervalt toch al de rest aan overwegingen?

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 7 augustus 2020 om 21:20.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2020, 21:24   #52
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja, maar dat zijn geen "maatregelen", dat deden wij hier in Frankrijk al tijdens de lockdown toen overal gezegd werd dat maskers dragen een verkeerd idee was he. Dat belet U niet van op andere momenten gaan te feesten he. Met mensen die duidelijk ook willen feesten.

Het is gewoon omdat je daar met onbekenden te maken hebt, een soort regel van beleefdheid.
Bwah, in veel gevallen is het gedrag van mensen wel nog tamelijk consistent. Als ik ergens binnen zou zijn en ik zie iemand met een masker dat veel te los hangt bv., dan kan ik daar, denk ik, al half uit afleiden dat die mens zich ook privé niet te strikt aan regels zal houden. Dat is zoals 'tragische liefdes' en zo he: vaak kan je dat zien aankomen als je vroeg genoeg op de juiste signalen let. Dat terzijde en uiteraard niet als argument om absurditeiten als wet te aanvaarden.
Oud 7 augustus 2020, 21:24   #53
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Niet gaan feesten nu is iets wat onder ‘gezond verstand’ valt.
Oud 7 augustus 2020, 21:27   #54
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hangt er nog van af hoe je dat definieert. Echt feesten verbieden, daar kan ik nu wel inkomen. Tenzij je de redenering zou volgen: we moeten toch aan groepsimmuniteit geraken, dus organiseer maar een paar festivals buiten (risico sowieso niet al te groot, niet zoals binnen waar de meerderheid in één klap besmet kan raken), zolang die jongeren zich nadien maar twee weken van ouderen verwijderd houden.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 7 augustus 2020 om 21:27.
Oud 7 augustus 2020, 21:27   #55
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Jij bent voor mij haast een antropologisch raadsel. Waarom ga jij nooit in op de vraag of maatregelen INHOUDELIJK zinnig zijn. Zoniet vervalt toch al de rest aan overwegingen?
Je hebt veel mensen die gewoon een grote bewondering hebben voor "regeltjes" en "gezag", en die het gewoon als ondenkbare blasfemie zien dat er mensen zijn die die regeltjes niet willen opvolgen.

Voor die mensen volstaat het dat het gezag waarvan men hen gezegd heeft dat het de "baas" is, regeltjes uitvaardigt, en dat volstaat voor hen, het is heilig.

En wie die regeltjes durft te overtreden zijn slechte mensen, want regeltjes moeten gevolgd worden. Die mogen niet in vraag gesteld worden, want anders zou men het gezag zelf in vraag stellen, wat niet mag natuurlijk.
Oud 7 augustus 2020, 21:29   #56
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is nog nooit zo geweest. Feesten zijn altijd goed en plezant geweest. We gaan toch niet ophouden met goeie en plezante dingen te doen, nee ?

Wat voor een wereld zou dat zijn, een waar er niet meer gelachen en gefeest wordt ?
Oud 7 augustus 2020, 21:32   #57
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is nog nooit zo geweest. Feesten zijn altijd goed en plezant geweest. We gaan toch niet ophouden met goeie en plezante dingen te doen, nee ?

Wat voor een wereld zou dat zijn, een waar er niet meer gelachen en gefeest wordt ?
Zoals die bende Brusselaars aan zee?
Oud 7 augustus 2020, 21:34   #58
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Echt feesten verbieden, daar kan ik nu wel inkomen.
Maar dat is toch geen leven ?

Men dient goed te begrijpen dat de virologische situatie die men nu heeft, niet meer gaat veranderen he. Nooit in de toekomst gaan we veel minder corona besmettingen hebben dan nu, juist omdat we een piek gehad hebben en na een piek komt er altijd een daling. Een vaccin gaat dat ook niet veranderen he.

Alles wat we ons NU ontzeggen, gaan we ons in de afzienbare toekomst, als we coherent willen zijn, ook moeten ontzeggen. De enige maatregelen die zinvol zijn, zijn permanent.

Als men NU feesten wil verbieden, dan is dat voorgoed, he. Want de situatie gaat er natuurlijk niet op verbeteren. Er zullen in de toekomst enkel nog zulke lage besmettingscijfers gehaald worden na een piek, waar er dus een voldoende immuniteit is om zo laag te zakken. Nadien neemt het dan weer gestaag toe. Een vaccin zal, in het beste geval, werken zoals een piek, en de getallen weer wat omlaag halen. Nadien gaat het dan weer stijgen (en weer dalen en weer stijgen), en zal het waarschijnlijk seizoensgebonden worden.

Dus, gaan we vanaf nu nooit meer feesten ?
Oud 7 augustus 2020, 21:34   #59
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals die bende Brusselaars aan zee?
Welke bende brusselaars aan zee ?
Maakten die mensen plezier, zoals het hoort ?
Oud 7 augustus 2020, 21:41   #60
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar dat is toch geen leven ?

Men dient goed te begrijpen dat de virologische situatie die men nu heeft, niet meer gaat veranderen he. Nooit in de toekomst gaan we veel minder corona besmettingen hebben dan nu, juist omdat we een piek gehad hebben en na een piek komt er altijd een daling. Een vaccin gaat dat ook niet veranderen he.

Alles wat we ons NU ontzeggen, gaan we ons in de afzienbare toekomst, als we coherent willen zijn, ook moeten ontzeggen. De enige maatregelen die zinvol zijn, zijn permanent.

Als men NU feesten wil verbieden, dan is dat voorgoed, he. Want de situatie gaat er natuurlijk niet op verbeteren. Er zullen in de toekomst enkel nog zulke lage besmettingscijfers gehaald worden na een piek, waar er dus een voldoende immuniteit is om zo laag te zakken. Nadien neemt het dan weer gestaag toe. Een vaccin zal, in het beste geval, werken zoals een piek, en de getallen weer wat omlaag halen. Nadien gaat het dan weer stijgen (en weer dalen en weer stijgen), en zal het waarschijnlijk seizoensgebonden worden.

Dus, gaan we vanaf nu nooit meer feesten ?
Ja, dat hangt dan af van wat je elders schreef over die herbesmetting zeker? Als die de schade VERGROOT, wordt dat feesten wel een danse macabre...

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 7 augustus 2020 om 21:47.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be