Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2020, 05:07   #41
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zo zal het zijn en niet anders. Gezien de wereld blijkbaar alleen nog wil teruggaan naar de normaliteit wanneer er wereldwijd 0,0 besmettingen zijn en er van uitgaande dat er nu nog alle dagen tienduizenden bijkomen zal lesgeven wel gedaan zijn voor het volgende decennia.
Inderdaad. Maar dat is waanzin, he. Zoals je zegt, het is enkele keren gelukt in het verleden om een ziekte uit te roeien, en dat neemt een paar decennia.... of dat mislukt.

De poging op zich is natuurlijk lovenswaardig, maar de waanzinnigheid zit hem in de middelen die men ervoor wil gebruiken die veel en veel en veel meer schade aanrichten dan de ziekte die men wil uitroeien ; maar vooral, aan de ondoordachtheid waarbij men aan dit IMPLICIETE plan is begonnen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2020, 07:03   #42
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad. Maar dat is waanzin, he. Zoals je zegt, het is enkele keren gelukt in het verleden om een ziekte uit te roeien, en dat neemt een paar decennia.... of dat mislukt.

De poging op zich is natuurlijk lovenswaardig, maar de waanzinnigheid zit hem in de middelen die men ervoor wil gebruiken die veel en veel en veel meer schade aanrichten dan de ziekte die men wil uitroeien ; maar vooral, aan de ondoordachtheid waarbij men aan dit IMPLICIETE plan is begonnen.
Ondoordacht zou ik het niet noemen, het lijkt eerder allenmaal volgens plan te lopen. In 2015 stelde Bill Gates en het WHO een actieplan voor die gevolgd moest worden bij een pandemie zoals de Spaanse Griep. Ze worden nog steeds gezien als profetisch maar in feite werd dit 5 jaar in de koppen van virologen gedramd die sindsdien zaten te wachten op de onvermijdelijke pandemie waar ze het in de praktijk konden brengen.

In 2020 was het zover, ze hadden de grote pandemie ontdekt en konden eindelijk als helden de wereld redden, miljoenen en miljoenen doden voorkomen. Het bleek een storm in een glas water te zijn maar de machine was in gang gezet en is niet meer te stoppen. De virologen kunnen het niet meer stoppen omdat ze zichzelf hebben vastgereden en hopen nu stiekem dat politiekers en economen het gaan overnemen, maar dat lijkt maar half te lukken want de bangmakerij is iets te goed gelukt.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2020, 07:57   #43
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ondoordacht zou ik het niet noemen, het lijkt eerder allenmaal volgens plan te lopen. In 2015 stelde Bill Gates en het WHO een actieplan voor die gevolgd moest worden bij een pandemie zoals de Spaanse Griep. Ze worden nog steeds gezien als profetisch maar in feite werd dit 5 jaar in de koppen van virologen gedramd die sindsdien zaten te wachten op de onvermijdelijke pandemie waar ze het in de praktijk konden brengen.
Ach ja, de PLANdemie complottheorie.
Neem een ticketje en zet u in de rij voor een psychiater aub.

Citaat:
In 2020 was het zover, ze hadden de grote pandemie ontdekt en konden eindelijk als helden de wereld redden, miljoenen en miljoenen doden voorkomen. Het bleek een storm in een glas water te zijn maar de machine was in gang gezet en is niet meer te stoppen. De virologen kunnen het niet meer stoppen omdat ze zichzelf hebben vastgereden en hopen nu stiekem dat politiekers en economen het gaan overnemen, maar dat lijkt maar half te lukken want de bangmakerij is iets te goed gelukt.
De Pandemie is nog niet achter de rug, we zitten nu ergens tussen golf 1 en 2 wellicht.
Bovendien kunnen virologen perfect hun advies bijstellen, dat zijn wetenschappers, die kunnen dus morgen perfect zeggen dat ze zich vorige maand vergist hebben.

Bij de politici ligt dat helemaal anders, zij zijn het probleem omdat zij uiteindelijk ook de verantwoordelijkheid dragen en zo weinig mogelijk risico willen nemen en dragen.

Helaas is de prijs van dit risico-vermijdend gedrag torenhoog en momenteel nog grotendeels onzichtbaar.
Pas tegen volgend jaar zullen we de schade -beter- zien....
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2020, 08:11   #44
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vergeet niet de rol van het WEForum en de Rockefeller Foundation.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2020, 08:12   #45
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Vergeet niet de rol van het WEForum en de Rockefeller Foundation.
Gooi anders nog een beetje olie op het vuur, beste Willy.

Laatst gewijzigd door parcifal : 16 augustus 2020 om 08:13.
Oud 16 augustus 2020, 08:20   #46
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht

.
Het was te denken dat je weer op de man zou spelen en intimideren door een 'bad company'-argument.

Hoofdstraat stelt (neem ik aan) niet dat COVID-19 specifiek gepland was, dat weten we niet, de herkomst is nog onbekend, het kan per ongeluk ontsnapt zijn etc.

Maar de aanpassing van de definitie van 'pandemie' zelf, Event 201 in oktober 2019, het Lockstep-scenario van 2010, de voorgeschiedenis met de Mexicaanse griep (waar de Nederlanders een bedenkelijke rol in hebben gespeeld, wat goed aangetoond is), dat zijn gewoon feiten. En dan kan je verder nadenken in plaats van jezelf uit vrees voor imagoschade bij meelopers een denkverbod op te leggen.

Gelukkig merk ik steeds meer dat verdachtmakingen als 'complotdenken', 'aluhoedjes' etc. steeds minder werken. Mensen doorzien die truc, ook al bestaan er natuurlijk altijd lieden die effectief doorslaan en fantaseren.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 16 augustus 2020 om 08:21.
Oud 16 augustus 2020, 08:24   #47
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Gooi anders nog een beetje olie op het vuur, beste Willy.
Wat is dat nu weer voor zever. Welke Willy? Omdat ik een paar artikels van Willy Van Damme citeerde? Ik denk dat jij veeleer naar de psychiater moet dan.

(Overigens houdt Van Damme zich sterk op de achtergrond in dit alles, of leek hij zelfs mee te gaan in het officiele verhaal.)
Oud 16 augustus 2020, 08:33   #48
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is dat nu weer voor zever. Welke Willy? Omdat ik een paar artikels van Willy Van Damme citeerde? Ik denk dat jij veeleer naar de psychiater moet dan.

(Overigens houdt Van Damme zich sterk op de achtergrond in dit alles, of leek hij zelfs mee te gaan in het officiele verhaal.)
Je moet niet zo schuchter zijn beste jongen.

Als je schrijft als Willy, 'Denkt' als Willy, dezelfde politieke ideeen hebt als Willy en Willy's blogje herhaaldelijk citeert en ernaar refereert, wat niemand ooit eerder deed op dit forum, afaik, wie ben je dan?

Zijn broer eventueel?
Right.

Laatst gewijzigd door parcifal : 16 augustus 2020 om 08:35.
Oud 16 augustus 2020, 08:35   #49
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je moet niet zo schuchter zijn beste jongen.

Als je schrijft als Willy, 'Denkt' als Willy, dezelfde politieke ideeen hebt als Willy en Willy's blogje herhaaldelijk citeert en ernaar refereert, wat niemand ooit eerder deed op dit forum, wie ben je dan?

Right.
Jij bent in elk geval gestoord. Het toont ondertussen wel aan hoe 'zinnig' je redeneringen zijn. Je kan misschien solliciteren bij Bellingcat.
Oud 16 augustus 2020, 08:38   #50
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij bent in elk geval gestoord. Het toont ondertussen wel aan hoe 'zinnig' je redeneringen zijn. Je kan misschien solliciteren bij Bellingcat.
Je weet toch dat je in sceptisch vlaanderen en nederland wordt gezien als een doordraaiende complotgelover, Willy?

Vooral na je hilarische en tenenkrullende optredens in Café Weltschmerz met andere droeftoeters zoals Kees Van Der Pijl?
Tot ik dat zag, had je nog het voordeel van de twijfel.

Maar nu niet meer dus.
Oud 16 augustus 2020, 08:39   #51
discuz
Minister

Standaard

Sciensano test kinderen onder de drie sinds een hele tijd niet meer systematisch, maar ze gaan dat in het vervolg ook niet meer doen tot de leeftijd van 12/13 jaar!

Wat wil dat zeggen?

Citaat:
Als een kind in het basisonderwijs een bevestigd COVID-19 geval is, worden
alle kinderen in de klas, evenals de leerkracht, beschouwd als contactpersonen
met een laag risico.

Als de leerkracht een bevestigd COVID-19 geval is, worden alle kinderen in de
klas ook beschouwd als contactpersonen met een laag risico (omdat de
leerkrachten in de basisschool een afstand van 1,5 m kunnen bewaren)
Leerkrachten in de basisschool kunnen een afstand van 1,5 m bewaren met de klas, yeah right. Pas als er twee of meer kinderen binnen dezelfde klas positief testen wordt de rest van de klas en de leerkracht getest. Zo is het natuurlijk makkelijk om de cijfers laag te houden.

Ik heb Van Gucht en Co nog veel te hoog ingeschat toen ik dacht dat de virologen de scholen gingen open laten gaan om te zien waar de besmettingen zaten. Ze sluiten bewust de ogen, ze willen het dus niet weten. Geen tests verspillen aan kinderen, natuurlijk.

Alleen kinderen uit de humaniora worden hetzelfde behandeld als mensen die in een bedrijf werken. De jongere kinderen worden behandeld niet als mensen maar als ... vee.

Dat zou niemand moeten verbazen, want Van Gucht is helemaal geen dokter, hij is een dierenarts. LOL

Laatst gewijzigd door discuz : 16 augustus 2020 om 08:42.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2020, 08:42   #52
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je weet toch dat je in sceptisch vlaanderen en nederland wordt gezien als een doordraaiende complotgelover, Willy?

Vooral na je hilarische en tenenkrullende optredens in Café Weltschmerz met andere droeftoeters zoals Kees Van Der Pijl?
Tot ik dat zag, had je nog het voordeel van de twijfel.

Maar nu niet meer dus.
Jij bent echt gek. Ik ben niet Willy Van Damme, ik ken die mens niet eens, behalve van zijn blog...
Oud 16 augustus 2020, 08:48   #53
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Ik vermoed wel dat de kwaliteit die hij levert (de reden waarom ik hem citeer), net als Van der Pijl trouwens, een bedreiging is voor een NAVO-propagandist. Maar dat is geen reden om te gaan delireren.
Oud 16 augustus 2020, 08:51   #54
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vermoed wel dat de kwaliteit die hij levert (de reden waarom ik hem citeer), net als Van der Pijl trouwens, een bedreiging is voor een NAVO-propagandist. Maar dat is geen reden om te gaan delireren.
School 's out forever
Wat is het verband met een NAVO-propagandist ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2020, 08:54   #55
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij bent echt gek. Ik ben niet Willy Van Damme, ik ken die mens niet eens, behalve van zijn blog...
Een kloon dus, nog erger.
Oud 16 augustus 2020, 08:56   #56
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Sciensano test kinderen onder de drie sinds een hele tijd niet meer systematisch, maar ze gaan dat in het vervolg ook niet meer doen tot de leeftijd van 12/13 jaar!

Wat wil dat zeggen?

Leerkrachten in de basisschool kunnen een afstand van 1,5 m bewaren met de klas, yeah right. Pas als er twee of meer kinderen binnen dezelfde klas positief testen wordt de rest van de klas en de leerkracht getest. Zo is het natuurlijk makkelijk om de cijfers laag te houden.

Ik heb Van Gucht en Co nog veel te hoog ingeschat toen ik dacht dat de virologen de scholen gingen open laten gaan om te zien waar de besmettingen zaten. Ze sluiten bewust de ogen, ze willen het dus niet weten. Geen tests verspillen aan kinderen, natuurlijk.

Alleen kinderen uit de humaniora worden hetzelfde behandeld als mensen die in een bedrijf werken. De jongere kinderen worden behandeld niet als mensen maar als ... vee.

Dat zou niemand moeten verbazen, want Van Gucht is helemaal geen dokter, hij is een dierenarts. LOL
Dat is toch goed? Als ze testen, dan vinden ze gevallen en dan krijg je weer een hoop paniek en druk om de scholen te sluiten.
Oud 16 augustus 2020, 09:36   #57
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Dat is toch goed? Als ze testen, dan vinden ze gevallen en dan krijg je weer een hoop paniek en druk om de scholen te sluiten.
Dat houden ze met wat boekhoudfraude niet tegen, hoor. Kijk naar Australië, de VS en Duitsland nu.

Toen men enkele maanden geleden Oost-europese seizoensarbeiders - zoals al decennia de gewoonte is - als Untermenschen bleef behandelden, en zonder te testen of maatregelen binnenliet, woekerde het virus daar verder. Dat viel niet zo op want die hadden toch weinig contact met de omgeving.

Dat leerkrachten en personeel van het lager onderwijs nu op dezelfde manier - letterlijk en figuurlijk - als beesten behandeld worden, en op het vlak van volksgezondheid minder rechten hebben dan bijvoorbeeld fabrieksarbeiders, is erg zorgwekkend. Het kan jou misschien niet schelen, maar de meeste gezinnen hebben wel contact met iemand in die situatie.

Ik stel nog maar eens de vraag die ik al eerder stelde. Is het oké om, aangezien dat de globale markten niet kunnen omgaan met 10% reductie in vraag, steeds meer groepen in de samenleving hun fundamentele mensenrechten te ontzeggen?

Als we nu al hele steden in lock-down moeten leggen omdat bedrijfsleiders daar gevestigd (en nu ook het onderwijs) mensen als beesten behandelen, dan ziet dat er niet zo goed uit voor de toekomst, toch?

De lijst met mensen die de moderne economie om winstgevend te blijven als beesten moet behandelen, wordt natuurlijk altijd langer op deze manier. Als je dat soort totalitaire logica hanteert, is daar geen ontsnappen aan. Waar staat de teller nu? Ouderen, zorgpersoneel, seizoenarbeiders en werknemers in zogezegd 'essentiële' bedrijven, kinderen en onderwijzend personeel in creches en lagere scholen, na-schoolse opvang, muziekscholen, sport- en jeugdverenigingen, ...

Dat is al een flinke groep. Tel daar de familieleden en vrienden bij en je zit denk ik makkelijk aan een meerderheid van de bevolking. Als niemand er een probleem mee heeft om als vee behandeld te worden enkel en alleen om een hele kleine groep stinkend rijke mensen nog rijker te maken, prima hoor.

Ik vind dat toch wel de menselijkheid mijlenver voorbij. Schaf dat verdrag uit 1948 dan maar af, dat was blijkbaar een vergissing. Economie blijkt niet compatibel met mensenrechten.

Laatst gewijzigd door discuz : 16 augustus 2020 om 09:43.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2020, 09:42   #58
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zeg ik helemaal niet, de voorspellingen van Bill en het pandemie werkplan zijn genoegzaam bekend. Ik zeg helemaal niet dat het virus gepland was, de reactie erop wel.

https://www.mercurynews.com/2020/03/...demic-in-2015/

Citaat:
De Pandemie is nog niet achter de rug, we zitten nu ergens tussen golf 1 en 2 wellicht.
Het is al voorbij, er komt geen 2de dodengolf van betekenis. Het zijn nu vooral jonge mensen die besmet worden.

Citaat:
Bovendien kunnen virologen perfect hun advies bijstellen, dat zijn wetenschappers, die kunnen dus morgen perfect zeggen dat ze zich vorige maand vergist hebben.
Natuurlijk, maar het blijven ook mensen. Er zijn trouwens virologen/wetenschappers die net het tegenovergestelde zeggen dan Van Ranst en Co, waarom worden die adviezen niet gevolgd? Wetenschap is niet zo perfect als je denkt dat het is.

Citaat:
Bij de politici ligt dat helemaal anders, zij zijn het probleem omdat zij uiteindelijk ook de verantwoordelijkheid dragen en zo weinig mogelijk risico willen nemen en dragen.
Tja, zij worden verantwoordelijk gesteld voor welke wetenschapper ze willen volgen qua advies en voorspellende modellen.

Citaat:
Helaas is de prijs van dit risico-vermijdend gedrag torenhoog en momenteel nog grotendeels onzichtbaar.
Pas tegen volgend jaar zullen we de schade -beter- zien....
Dat weten we maar al te goed, hoe zwaarder de lockdown, hoe zwaarder de gevolgen.
Oud 16 augustus 2020, 09:45   #59
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat wil dat zeggen?
Dat wil zeggen dat ze een poging gaan doen om de gekte te stoppen, al weet ik niet of het gaat lukken. Bij elke snotneus gaan ze toch weer tilt slaan.
Oud 16 augustus 2020, 09:46   #60
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat houden ze met wat boekhoudfraude niet tegen, hoor. Kijk naar Australië, de VS en Duitsland nu.

Toen men enkele maanden geleden seizoensarbeiders als Untermenschen behandelde, en zonder te testen of maatregelen binnenliet, woekerde het virus daar verder. Dat viel niet zo op want die hadden toch weinig contact met de omgeving.

Dat leerkrachten en personeel van het lager onderwijs nu op dezelfde manier - letterlijk en figuurlijk - als beesten behandeld worden, en op het vlak van volksgezondheid minder rechten hebben dan bijvoorbeeld fabrieksarbeiders, is erg zorgwekkend. Het kan jou misschien niet schelen, maar de meeste gezinnen hebben wel contact met iemand in die situatie.

Ik stel nog maar eens de vraag die ik al eerder stelde. Is het oké om, aangezien dat de globale markten niet kunnen omgaan met 10% reductie in vraag, steeds meer groepen in de samenleving hun fundamentele mensenrechten te ontzeggen?

Als we nu al hele steden in lock-down moeten leggen omdat bedrijfsleiders (en nu ook het onderwijs) daar gevestigd mensen als beesten behandelen, dan ziet dat er niet zo goed uit voor de toekomst, toch?

De lijst met mensen die de moderne economie als beesten moet behandelen om winstgevend te blijven, wordt natuurlijk altijd langer op deze manier. Als je dat soort totalitaire logica hanteert, is daar geen ontsnappen aan. Waar staat de teller nu? Ouderen, zorgpersoneel, seizoenarbeiders en werknemers in zogezegd 'essentiële' bedrijven, kinderen en onderwijzend personeel in creches en lagere scholen, na-schoolse opvang, muziekscholen, sport- en jeugdverenigingen, ...

Dat is al een flinke groep. Tel daar de familieleden en vrienden bij en je zit denk ik makkelijk aan een meerderheid van de bevolking. Als niemand er een probleem mee heeft om als vee behandeld te worden enkel en alleen om een hele kleine groep stinkend rijke mensen nog rijker te maken, prima hoor.

Ik vind dat toch wel de menselijkheid mijlenver voorbij. Schaf dat verdrag uit 1948 dan maar af, dat was blijkbaar een vergissing. Economie blijkt niet compatibel te zijn met mensenrechten.
Over die lockdown hoeven we het niet te hebben: nergens is aangetoond dat die een effect gehad heeft op het aantal doden.

Verder is het de vraag wat je doel is he: je kan toch niet een epidemie willen 'stoppen', dat gaat gewoon niet. Tenzij bij Ebola of zo, dat weinig besmettelijk is en dus te isoleren valt. Dat corona-virus willen stoppen is als de verkoudheid willen afschaffen, onbegonnen werk. Het enige verschil met verkoudheid of griep is dat we er nog geen weerstand tegen hebben en dat sommigen zwaar zieken worden (vooral ouderen en zwakkeren, maar soms ook gezonde mensen) of sterven. Maar daar is op zich weinig aan te doen, zelfs een vaccin werkt nooit volledig (denk aan griep: daar worden mensen nog altijd zwaar ziek van, en er sterven nog altijd mensen aan).

Ondertussen stort de economie wel zwaarder in dan die 10 procent, wat een hele hoop andere problemen veroorzaakt (fysiek en mentaal) en een daling in welvaart impliceert waardoor ook de staat minder ruimte zal hebben om te investeren in bv. de zorg zelve (tenzij we de maatschappij als geheel drastisch hervormen, maar dat zou al een soort revolutie vergen).

Het probleem is vooral dat men de verkeerde verwachting geschapen heeft dat je de ziekte zou kunnen vermijden of wegtoveren. Vooral voor oudere en zwakkere mensen is het zinvol om zich te isoleren tot er een vaccin is dat de kans dat ze besmet rakenverkleint (zonder haar weg te nemen). Maar we zullen het virus moeten aanvaarden als een deel van het leven...

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 16 augustus 2020 om 09:48.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be