![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#22461 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tom Boonen!
#22462 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoop dat dit niet off topic is, maar jaren geleden kreeg ik eens een waarschuwing. Geen banpunten maar alleen een waarschuwing.
Dat was van een mod met een hééééééééééééééééééééél lange naam; ik weet niet of die hier nog modereert. Evenwel kreeg ik die waarschuwing in het Engels. Ik heb het toen 'hard' gespeeld en aan de-mod-met-de-laaaaaaaaange-naam een bericht weergestuurd dat ik geen Engels verstond. Hetgeen niet waar is. Aai spiek Inglish verri well ![]() Ik kreeg heel rap een bericht terug van 'langenaam' met een hele uitleg waarom die waarschuwing in het Engels was. + De vertaling van die waarschuwing. Ik stuurde terug dat Politics.be een Nederlandstalig forum is en dat ik niet verplicht ben om Engels te begrijpen. Daarna kreeg ik opnieuw een bericht van langenaam met excuses maar dat het ECHT niet mogelijk was om die waarschuwing in het Nederlands te posten. Enfin, ik heb het die man echt wel moeilijk gemaakt ![]() |
![]() |
![]() |
#22463 |
Banneling
|
![]() Hoe noem je een vrouwelijke mod? Een mode!
|
![]() |
![]() |
#22464 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22465 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22466 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou mod uitsluitend voor mannen kunnen worden gebruikt?
Ik snap echt niet waarom men telkens elk woord moet "vervrouwelijken" ook al is het oorspronkelijke woord neutraal. Waarom zou "dokter" enkel mannelijk zijn? Waarom is er dan nood aan dokteres? Waarom zou "agent" enkel mannelijk zijn? Waarom is er dan nood aan "agente"? Sommige woorden zijn duidelijk mannelijk zodat deze wel een vrouwelijke versie verdienen. 'Politieman' of 'brandweerman' kan uiteraard niet voor vrouwen worden gebruikt. Daar zijn vrouwelijke alternatieven voor nodig. |
![]() |
![]() |
#22467 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#22468 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een model.
![]() |
![]() |
#22469 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een modame.
#22470 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tegen een mod blijf je beleefd en zeg je niets, hoogstens een vraag stellen.
Laatst gewijzigd door Rudy : 9 september 2020 om 16:09. |
![]() |
![]() |
#22471 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar er trouwens echt nog geen alternatief voor bestaat, is het begrip 'raadsheer'. Rechters bij een hof (van beroep, van Cassatie,...) worden altijd 'raadsheren' genoemd, ongeacht of het mannen of vrouwen zijn. Men spreekt een vrouwelijke raadsheer bij bijvoorbeeld het hof van beroep dus aan met: "mevrouw de raadsheer" Absurd natuurlijk. Dit zou dringend moeten worden aangepast. |
|
![]() |
![]() |
#22472 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22473 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22474 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22475 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22476 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22477 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22478 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#22479 |
Banneling
|
![]() Taxichauffeur ---> taxichauffeuse
|
![]() |
![]() |
#22480 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou een moderator enkel mannelijk kunnen zijn? Er is toch niets in het volledig neutrale woord "moderator" dat verwijst naar het mannelijk geslacht? Idem met arts, dokter, agent, advocaat,... allemaal woorden die helemaal niet verwijzen naar een man. Om één of andere reden probeert men daar toch een puur mannelijk woord van te maken en een kunstmatig onderscheid te creëren met dokteres, agente, advocate,... terwijl dat helemaal niet hoeft! Het woord dokter is zoals het woord mens. Geslachsneutraal. Het is niet nodig dokter te gaan vervrouwelijken naar 'dokteres' (met als gevolg dat dokters enkel mannen zijn). Het is evenmin nodig om het woord 'mens' te gaan vervrouwelijken naar 'mense', 'menses', 'mensin',... wanneer het over een vrouwelijke mens gaat. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 9 september 2020 om 16:27. |
|
![]() |