![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#721 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben geen intimus van Henri dus ik weet niet waar hij woont in België en kan dus geen zinvolle uitspraak doen over de vraag of hij Vlaming of Waal is, sorry.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#722 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommigen zeggen dat je waal of vlaming bent als je in dat gewest bent geboren. Andere zeggen dat je waal of vlaming bent naargelang het gewest waarin je woont. Niemand hier heeft er zaken mee wat op mij van toepassing is (kl*ten van de Schoof). Ik ben Belg en voel me goed overal in België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#723 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() 't zal wel zijn ! Niemand verplicht je om je persoonlijke gegevens publiek te maken, en de doxing die men hier al jaren op jouw persoon toepast is laag bij de grond. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#724 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#725 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Rare jongens, die vendeliers... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#726 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
nou, dat is ook al wat he
![]() |
![]() |
#727 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ook kleine bedrijven zoeken dergelijke zaken uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#728 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk niet, maar soms doen ze alsof. Dat kun je ook op dit forum regelmatig vaststellen.
![]() |
#729 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw laatste zin is inhoudelijk dezelfde als de steeds terugkerende mantra van Everytime: negeren. Een comical Ali reactie. Maar het zal niet zo gek lang duren eer jullie met de neus op de harde realiteit zullen gedrukt worden. Vivaldi is een regering van Franstaligen aangevuld met wat Vlaamse bange dwergjes. ‘t Zal leuk worden.
![]() |
#730 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vlamin...%20grondgebied. Of geef jij maar eens een juridische verwijzing naar uw definitie. En dan nog houdt het geen steek. Als ik als Vlaming naar Wallonie verhuis dan ben ik geen Waal geworden. Dan kan ik wellicht niet meer op een Vlaamse partij stemmen, maar dat is een totaal andere zaak. Hoe de stemming georganiseerd wordt heeft met uw Vlaming zijn niets van doen. Uw insteek om dat folklore te noemen is zelfs beledigend en denigrerend, en wellicht is dat zelfs uw wansmakelijke bedoeling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#731 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een autochtone Belg bestaat niet.
Belgie is een kunstmatige diplomatieke staat, die bestaat uit twee grote bevolkingsgroepen, autochtone Walen en autochtone Vlamingen, daarnaast heb je nog een zeer kleine groep autochtone Oost-Kantoners, zij vormen dan ook de verzameling autochtone Belgen Al de rest zijn inwijkelingen. Maar tussen de Vlamingen heb je de Nederlandstalige en de Franstalige Vlamingen. De meeste Franstalige Vlamingen willen geen Vlaming genoemt worden en kunnen geen autochtone Waal worden, dus noemen zij zich Belg. Ook zij die een Waalse en een Vlaamse ouder hebben en in de omgeving van Brussel leven, noemen zich vaak Belg, omdat ze vis noch vlees zijn. Autochtoon wil immers zeggen dat je voorouders al meerdere generaties daar geboren en getogen zijn en men zelf niet eens meer weet of uit welke streek de voorouders ooit gekomen zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#732 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zei het al eerder : folklore is niet illegaal hee, niemand wil dat verbieden hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#733 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#734 |
|
![]() wie in het vliegtuig geboren is, is een vogel
![]() |
#735 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#736 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij is dus een Vlaming. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#737 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1 van zijn ouders kan van Nederlandse of Waalse afkomst zijn en dan is hij geen autochtone Vlaming. Dan hoort hij eigenlijk nergens bij en dus kiest hij ervoor om bij de groep Belgen te horen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#738 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hij houdt van de Waalse folklore maar heeft een hekel aan de Vlaamse en zelfs aan de plaatselijke Ronsense folklore. Tekort gedaan in zijn Waalse behoeften richt hij zich nu tegen elk teken van Vlaamse volksverheffing. Het kan 'verkeren" zei Brederode.
![]() |
![]() |
#739 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#740 | ||