Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2020, 20:39   #601
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ach Tavek, er zelf een tekenen of een reeds bestaande cartoon tonen, what's the difference?

Sorry, maar nu ben je echt een balorige kleuter.
Ik quote het zodat er geen bp volgen.

Ik begrijp nu eenmaal niet hoe jullie zo in angst leven voor "de moslim". Misschien heb ik "geluk" in mijn ongeving. Dat kan. Kom nochtans uit de Cité. Misschien is de situatie in centrum Belgie totaal anders.

Maar ik weiger terrorisme mijn leven te laten beinvloeden.

PS: Voor mij is "de moslim" een man zoals KeNan.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2020, 20:39   #602
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En de wereld is zwart-wit.

Quod non.
Je begint moet te worden he?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2020, 20:40   #603
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Je begint moet te worden he?
Pffff ik moet nog werken vanavond. Thermisch modelleke staat klaar om eens gerund te worden.

Ja dus.
Oud 19 oktober 2020, 20:40   #604
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik quote het zodat er geen bp volgen.

Ik begrijp nu eenmaal niet hoe jullie zo in angst leven voor "de moslim". Misschien heb ik "geluk" in mijn ongeving. Dat kan. Kom nochtans uit de Cité. Misschien is de situatie in centrum Belgie totaal anders.

Kun je Ke Nan in een grafiek gieten? Anders is het te anekdotisch.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2020, 20:42   #605
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Terecht dat Tavek dat niet zou durven. Ik durf het ook niet. En dat is nu net het erge, dat wij geen van allen het nog aandurven om een tekeningetje te maken. Dat zou alle alarmbellen moeten doen afgaan. Maar nee, de linkerzijde bestempelt mensen die deze situatie aanklagen als racisten. Hypocrieten, nogmaals.
Het gaat veel verder dan een cartoon maken of delen.
Als er een moslimterrorist iets doet, dan zijn velen er als de kippen bij om "alle daden van geweld te veroordelen, maar vooral te waarschuwen voor de backlash".
Wie durft mopjes zoals je over pastoors of de Kerk vertelt over islam, moslims of imams vertellen?
Men heeft schrik om nog de zaken bij naam te noemen, de veroordeling moet verzacht worden, en verdronken in een zo algemeen mogelijke veroordeling, en een prijzen van de moslims als potentiële slachtoffers van een eventuele backlash.
Men gedraagt zich al helemaal als onderworpenen.
Oud 19 oktober 2020, 20:43   #606
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Kun je Ke Nan in een grafiek gieten? Anders is het te anekdotisch.
Oud 19 oktober 2020, 20:44   #607
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Ja, dat is ook een manier om je geweten te zuiveren. Jezelf wijsmaken dat je wint door toegevingen te doen. Wat de terrorist wil is dat iedereen leeft volgens de wetten van Allah. Daaraan kan je gewoon niet toegeven. Zelfs niet een beetje. Je onderhandelt niet met religieuze fanaten. Mensen zoals jij passen in het verhaal van de kikker in de kookpan.
...ergens heeft ie een punt hé
Ik zal het nog eens verduidelijken...
Wat gij bv toegevingen noemt valt onder rekenschap houden met gevoeligheden iets wat altijd gedaan werd maar voor deze groep blijkbaar taboo is
Nu is het wel _steeds geweest_ dat dat een zaak van evenwicht is dat altijd voor problemen heeft gezorgd

En anderzijds kan men terecht stellen dat 'Jullie' (? sic) toe geven aan die terroristen omdat 'jullie' bereid zijn de eigen fundamentele Westerse waarden even opzij te zetten vanwege die angst
Er zijn er genoeg _ook hier op het forum_ die pleiten voor het buiten wet stellen van de islam of het invoeren van segregatie wetten
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2020, 20:45   #608
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Tuurlijk dat.
In Frankrijk was er zelfs zo'n leraar die dat zijn lessen niet wou laten beïnvloeden.
Oud 19 oktober 2020, 20:45   #609
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
...ergens heeft ie een punt hé
Ik zal het nog eens verduidelijken...
Wat gij bv toegevingen noemt valt onder rekenschap houden met gevoeligheden iets wat altijd gedaan werd maar voor deze groep blijkbaar taboo is
Nu is het wel _steeds geweest_ dat dat een zaak van evenwicht is dat altijd voor problemen heeft gezorgd

En anderzijds kan men terecht stellen dat 'Jullie' (? sic) toe geven aan die terroristen omdat 'jullie' bereid zijn de eigen fundamentele Westerse waarden even opzij te zetten vanwege die angst
Er zijn er genoeg _ook hier op het forum_ die pleiten voor het buiten wet stellen van de islam of het invoeren van segregatie wetten
Dank om het tegoei te verwoorden, ik was blijkbaar niet in staat dit zo beknopt en netjes neer te schrijven.
Oud 19 oktober 2020, 20:46   #610
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als puntje bij paaltje komt, zal "de moslim" de kaart trekken van Allah, kwestie van niet als 'afvallige' beschouwt te worden door z'n extremere geloofsbroeders.
Nee jong, als je logische ingenieursbrein alles op een rijtje heeft is maar één oplossing voor de islam, maar die zie je wsl niet zo zitten en uw aangehaalde referentie nog minder, vermoed ik:

https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=410

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 19 oktober 2020 om 20:46.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2020, 20:47   #611
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Als puntje bij paaltje komt, zal "de moslim" de kaart trekken van Allah, kwestie van niet als 'afvallige' beschouwt te worden door z'n extremere geloofsbroeders.
Nee jong, als je logische ingenieursbrein alles op een rijtje heeft is maar één oplossing voor de islam, maar die zie je wsl niet zo zitten en uw aangehaalde referentie nog minder, vermoed ik:

https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=410
Ja kijk, vrijheid van godsdienst wil je dus alvast opofferen. Zoek die 2/3 maar !
Oud 19 oktober 2020, 20:48   #612
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Ach so, dus als zij morgen eisen dat tijdens de ramadan de niet-gelovigen eveneens moeten vasten, dan doe jij dat toch eventjes gewoon?
Gewoon "om rekening te houden met de gevoeligheden"?

Als iedereen zo laf geweest was, dan zou de slavernij (waar moslims kampioen in waren) nooit afgeschaft zijn, dan zouden vrouwen nog altijd geen stemrecht hebben.
Vrijheid van meningsuiting heeft geen zin als je met ieders gevoeligheden moet rekening houden.
Oud 19 oktober 2020, 20:50   #613
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Ja kijk, vrijheid van godsdienst wil je dus alvast opofferen. Zoek die 2/3 maar !
En waar is onze vrijheid van godsdienst?
Ik ben atheïst, dus mijn 'god' zegt mij dat ik wél cartoons mag tekenen, ook van die massamoordenaar genaamd Mohammed.
Oud 19 oktober 2020, 20:50   #614
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ach so, dus als zij morgen eisen dat tijdens de ramadan de niet-gelovigen eveneens moeten vasten, dan doe jij dat toch eventjes gewoon?
Gewoon "om rekening te houden met de gevoeligheden"?
Broodje aap verhaal.

Citaat:
Als iedereen zo laf geweest was, dan zou de slavernij (waar moslims kampioen in waren) nooit afgeschaft zijn, dan zouden vrouwen nog altijd geen stemrecht hebben.
Vrijheid van meningsuiting heeft geen zin als je met ieders gevoeligheden moet rekening houden.
Als ik de VB mandatarissen bezig zie op twitter, hebben die daar alvast geen moeite mee. Maar op een gegeven moment draait het niet meer om vrijheid van meningsuiting, maar louter provoceren en een reactie uitlokken.
Oud 19 oktober 2020, 20:51   #615
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
En waar is onze vrijheid van godsdienst?
Ik ben atheïst, dus mijn 'god' zegt mij dat ik wél cartoons mag tekenen, ook van die massamoordenaar genaamd Mohammed.
Ga uw gang.
Oud 19 oktober 2020, 20:53   #616
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Broodje aap verhaal.
Het gaat over het principe, en het is niet omdat iets nu nog niet is, dat het er niet kan komen.
Wie had 20 jaar geleden gedacht dat men niet meer van kerstmarkten zou spreken?
De vraag is: als de ander met een idiote beperking komt, die hij moet volgen van zijn godsdienst, waarom zou ik als ongelovige mij bij die barbarij moeten aansluiten?

Citaat:
Als ik de VB mandatarissen bezig zie op twitter, hebben die daar alvast geen moeite mee.
De waarheid is dat islam een heel hoofdstuk in de koran heeft hoe je met je slaaf als bezit moet omgaan...
En slavernij heeft langst van al bestaan in islamitische landen.
Maar roep maar over het VB, dat is het makkelijkste.
Oud 19 oktober 2020, 20:54   #617
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Ga uw gang.
Maar lui als u verdedigen die vrijheid van meningsuiting niet.
U laat de dapperen over aan de terreur van de islam.
Dat is wat wraakroepend is.
Lafheid wordt opgedrongen als norm.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 19 oktober 2020 om 20:54.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2020, 20:56   #618
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat over het principe, en het is niet omdat iets nu nog niet is, dat het er niet kan komen.
Wie had 20 jaar geleden gedacht dat men niet meer van kerstmarkten zou spreken?
De vraag is: als de ander met een idiote beperking komt, die hij moet volgen van zijn godsdienst, waarom zou ik als ongelovige mij bij die barbarij moeten aansluiten?
Het had waar kunnen zijn dus.....

Citaat:
De waarheid is dat islam een heel hoofdstuk in de koran heeft hoe je met je slaaf als bezit moet omgaan...
En slavernij heeft langst van al bestaan in islamitische landen.
Maar roep maar over het VB, dat is het makkelijkste.
Wat heeft dit er nu weer mee te maken ?
Oud 19 oktober 2020, 21:03   #619
Tavek
Banneling

Standaard

Bon, ik maak me niet populair door niet mee te gaan in de "aaggh moslims, run for the hill" mentaliteit van onze vlaamse vrienden.

Terrorisme is erg. Terrorisme moet bestreden worden. In al zijn vormen.

Maar ik zie niet in hoe een moslim op cité iets te maken heeft met een 18jarige die in Parijs iemand de kop afsnijdt en hoe die man uit de cité daar verantwoordelijk voor is. De enigste die daar voor verantwoordelijk voor zijn, is de dader, degene die het filmpje heeft gemaakt en de pipos die het hebben gedeeld.

Laatst gewijzigd door Tavek : 19 oktober 2020 om 21:03.
Oud 19 oktober 2020, 21:10   #620
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Het had waar kunnen zijn dus.....
Ik heb niet beweerd dat het nu al zo is, maar het is wel een evolutie die we zien.
Steeds meer stapjes achteruit vanuit de maatschappij, en die ruimte wordt stap voor stap ingenomen door de moslims.

Het ergste is dat onze machtshebbers de democratie onze waarden niet verdedigen.
Ze staan altijd klaar om te boel te verdoezelen, en jij doet daar duchtig aan mee.
En als iemand vermoord wordt vanwege de vrijheid van meningsuiting, dan geven ze de slachtoffers de schuld.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 19 oktober 2020 om 21:14.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be