![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Europees Commissaris
|
![]() Artsen hebben de eed van Hypocrates gezworen, dus moeten ze en leven redden niet nemen of is de betekenis van die eed alleen maar een noodzaak om een diploma te halen. De dag dat ik hoor dan onze huisdokter zoiets doet vliegt hij buiten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vanaf waar begint het menselijke leven in de baarmoeder? Los van jouw en mijn overtuiging bekeken. Volgens de wetenschappelijke consensus dus. U spant wel 500 vrouwen voor uw kar, maar ik zag ze niet tot uw partij ze voor hun karrertje spande en las hun motieven in het plus artikel. Walgelijk gewoon. Maar ik wacht af te vernemen waar het menselijke leven begint om daar dan verder op te bouwen.
![]() |
![]() |
#283 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dat is dus 24 weken. Eigenlijk nog een paar weken later als je een redelijke kans op een gezond kind wil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vanaf wanneer spreken we over menselijk leven? Ik zou zeggen bij een hartslag. Jan wees je al op het feit dat baby's ook niet echt levensvatbaar zijn. Dus even niet religieus, ideologisch kijken maar door de feiten. Wijziging: dus de vraag is niet wanneer het ongeboren kind levensvatbaar is, maar vanaf wanneer we over een mens spreken? Bij geboorte, bij conceptie of bij een hartslag of... ?
I'll never run Laatst gewijzigd door CUFI : 11 december 2020 om 13:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
leven draait niet enkel om zo lang mogelijk blijven ademen, vanaf wanneer mens? we weten dat er aan 1001 randvoorwaarden meot voldoen zijn vooraleer zo'n cel (ei of spermacel-en mens kan worden. is de eigenaar vd eicel lesbisch dan hebben al die eicellen al brute pech en is aan de 1e voorwaarden al neit meer voldaan (juiste partner vinden) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() in een niet zo ver verleden kregen doodgeboren maar voldragen kindjes geen geboorteakte, mochten ze niet begraven worden in gewijde grond, en gingen linea recta naar het voorgeborgte wegens erfzonde. Maar het Leven is wel Heilig, en geldt vanaf de conceptie
bende hypocrieten
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij euthanasie wordt het lijden ingekort en beslist de mens die het moet ondergaan. Bij infanticide krijgt de vrouw als enige het recht dat kind weg te laten wegnemen. De man heeft niets inspraak behalve betalen als het toch ter wereld komt. De zelfbeschikking van het kind wordt ontnomen en bij een euthanasie niet. Zag je de film over wat pizzagate werkelijk was trouwens? Die mensen zijn degene die telkens de termijn opdrijven voor hun duistere doeleinden. Citaat:
Ieder geaborteerd kind verdient trouwens een volwaardige begrafenis. De termijn zal dan wel drastisch zakken omdat ze dan hun duistere doeleinden er niet meer mee kunnen dienen. Het leven is heilig en abortus is volgens wetenschappelijke consensus moord als het menselijke leven bij de conceptie begint. Gaan we die termen verbloemen, dan zien minder mensen er de ernst van in en kunnnen “politiek correcten” verder met hun onmenselijk beleid.
I'll never run Laatst gewijzigd door CUFI : 11 december 2020 om 13:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() nogal wat mensen gaan daar niet mee akkoord, en dat in beide richtingen
dit is gewoon een persoonlijke subjectieve keuze en overtuiging. de conceptie is gewoon 1 vd 1001 randvoorwaarden moet aan voldaan zijn zodat een eicel ooit een 90 jarige gepensioneerde in een rusthuis zou kunne worden. Waarom is die voorwaarde belangrijker als andere randvoorwaarden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Artsen zeiden ooit eens bij deze 12 weken: als de regering het nu nog wilt verhogen moeten ze het eens zelf komen doen. Alabama besloot ook niet over een nacht ijs abortussen niet meer uit te voeren na een hartslag, maar daar ging een proces aan vooraf waar vooral artsen het woord hadden. Artsen en geen “liberalen”.
![]() |
![]() |
#290 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet dat mensen graag goochelen met woorden, maar ik noem dat ondemocratisch. Als ze zo werkt noem het dan geen democratie meer. Laat ons ook niet over zelfbeschikking spreken waar het over pertinente moord gaat. Amen.
![]() |
![]() |
#292 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() maakt niet uit.
1 verkozene volstaat om wetsvoorstellen in te dienen. vindt ge een meerderheid dan komt die wet er. Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Open VLD spant wel 500 vrouwen die jaarlijks een laattijdige abortus laten uitvoeren voor hun kar, maar ze negeren medisch advies en een grotere meerderheid daar tegenover. Dat andere partijen dan voor het postje kiezen, dat goedkeuren terwijl het in geen enkel partijprogramma voor de verkiezingen stond; is dat niet democratisch te noemen. Het systeem staat geen democratie meer toe.
![]() |
![]() |
#294 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat valt in dovemansoren bij die liberalen die 500 vrouwen voor hun kar spannen om gewoon hun lobbygedrag te verbergen. Democratisch was het dus niet. Het stond ook niet in partijprogramma’s voor de verkiezingen. Zonder referenda is democratie dus een hol begrip. Letterlijk gekeken. Trek dit door uw google: artsen tegen verhoging abortustermijn En vergelijk dat met getuigenissen van die paar 500 vrouwen en onderzoek hun motief. Ik herinner mij 1 die direct na haar bevalling zwanger werd en geen tijd had voor een tweede kind. Ja ok? Moet voor zo iemand de termijn omhoog? Wat is zo iemand tegen ethische artsen in onze democratie?
I'll never run Laatst gewijzigd door CUFI : 11 december 2020 om 19:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() en daarstraks zie je dat de vld verkozenen neits te zeggen hebben omdat ze de verkiezing verloren hebben
Citaat:
Citaat:
geen verschil tussen van peel of de Vld zij kiest wetenschappers die haar visie volgen en de vld zoekt wetenschappers die haar visie volgt. Citaat:
Trek dit door uw google: artsen tegen verhoging abortustermijn en zoek artsen voor verlenging abortustermijn. Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een lobbyist staat gekend drogredenen te gebruiken omdat er lui achter staan die daar belang bij hebben. In dit geval meer stamceloogsten wellicht. Deze regering is ondemocratisch en ze zijn niet door de Vlaming gekozen. Toen de liberalen het verlies moesten incasseren duwde ze alsnog dit wetsvoorstel door om de termijn te verhogen. Leg me trouwens eens uit hoe de verliezer die geen premier meer kon worden dan als “verkozene” naar de EU wordt gestuurd? Wij stemden daar toch niet op? We kunnen niet eens op Charles Michel stemmen. Noch kunnen wij op de partijen stemmen die Open VLD in deze regering opnamen. Jij kan dat democratisch noemen, ik noem het de draak spelen met onze stem. Referenda hebben er alles mee te maken omdat wetsvoorstellen vooral door de burger moeten goedgekeurd worden in een democratie. Niet na de verkiezingen allerlei bijbreien waarvoor hun stemmers niet kozen. Een ethische arts is iemand die eerlijk is over de ingreep en trouw is aan de wet van Hippocrates.
I'll never run Laatst gewijzigd door CUFI : 11 december 2020 om 21:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door TREBRON : 12 december 2020 om 09:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is allemaal poepsimpel.
GIJ ZULT NIET DODEN;;;;;;;;;;;;; Een bevruchte eicel IS LEVEN........... Ik ben zelf in de jaren 60 in Congo geweest en heb veel meegemaakt maar vraag me niet om een foetus , (onschuldiger kun je toch al niet zijn???) in de schoot van zijn moeder, wat de veiligste plaats op aarde zou moeten zijn , te doden. Van KOELE MOORDENAARS (om het geld dan nog) die DAT kunnen komt mijn nekhaar omhoog.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo simpel is dat niet bij mensen die het leven als een samengeklonterd hoopje cellen zien. Het hele probleem is dat mensen niet meer voor zichzelf denken, teksten naroepen die hun politiek dicteert en die dan op anderen toepassen. Wat gaan zo’n mensen stil staan bij de procedure van laattijdige abortussen? Alsof 12 weken niet voldoende was? En als je naar argumenten vraagt breken ze uw persoon af omdat je ergens voor staat waar zij niet voor staan. Alsof ze die betogen van artsen lazen of een opgebouwde rechtszaak van 5h willen bekijken? Laat die mensen doen en de termijn zal enkele jaren/decennia later opnieuw verhoogd worden. Ze moeten al hele generaties naar beneden duwen hun sinistere plannen verder te duwen in de toekomst. Ik teken daar bezwaar tegen aan en ik ben gelukkig niet alleen.
![]() |