![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de overheid kan dan wel reizen naar een bepaald land "afraden". In dat geval verlies je bijvoorbeeld je reisbijstand als je er toch naartoe gaat. Edit : bijvoorbeeld als een skiër zijn been breekt, neem ik aan dat hij zelf zal moeten opdraaien voor alle repatrieringskosten of plaatselijke hospitalisaties. Zou me verbazen als de reisverzekering zou tussenkomen in dit geval.
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 2 februari 2021 om 16:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat mag niet, er zijn vaste boetes. Zelfs deze zijn betwistbaar want volgens mij is het land mogen verlaten een basis mensenrecht en een grondwettelijk recht. Anders zijn we niet beter dan de Stazi en de muur in Berlijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dan moeten die boetes maar wat minder vast worden he. Sowieso ben ik daarvoor: boetes volgens inkomen. Ik ben an sich tegen die maatregel overigens, maar als men ze toch invoert, dient er rechtsgelijkheid te zijn (een dronken man mag ook niet verder rijden en als hij dat toch doet, is dat een bijkomend misdrijf) en proportionele bestraffing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een Belgische flik of minister heeft niet te bepalen wat er wel of niet mag op het grondgebied van een ander land. De fransen kunnen een boete geven, maar de Belgische overheid heeft niets meer te beslissen eenmaal je de grens over bent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar om terug te komen op het draadje,we ZIEN dus hoe "onhandig" we als maatschappij geworden zijn.Regeltjes zijn er voor diegenen die ze willen volgen en anderen komen er van af met een boete.... geheel legaal...uiteraard... Daar en dan gaat gans de "coronabestrijding" (een geheel nutteloze oefening,maar kijk,het is wat het is) de mist in natuurlijk. Onderwijl begint het verkeer bij Rekkem,hier wat verderop,te stroppen omdat de Fransen bezig zijn met "coronacontrol" op het inkomend verkeer.....meestal van WERKMENSEN.... Laatst gewijzigd door kelt : 2 februari 2021 om 18:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de andere voorstellen die je doet: ik ben al voor veel minder een communist en fascist genoemd. Hoe kan de regering dat in ‘s hemelsnaam doen?
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat heeft dan bepaalde repercussies op reisverzekeringen voor wie er wel naartoe gaat. Ook in de goeie richting trouwens, want annuleringen die niet terugbetaald worden, kunnen door zo een negatief reisadvies wel teruggevorderd worden door de reiziger.
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet een ervaren rot als ambtenaar zijn, om dit direct te snappen. Als je als ambtenaar die reiziger echt verhindert om zijn reis verder te zetten, maar achteraf voor de rechtbank haalt die zijn gelijk, dan volgt er een schadevergoeding en veel miserie en gekwaak. De regering had de specifieke maatregel moeten voorzien, expliciet in de wetgeving. Met duidelijke criteria. Maar ja ... er is geen pandemiewet. Hun spel staat op drijfzand.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het lijkt mij gewoon een incompetente politieoverheid die een duidelijke overheidsbeslissing niet in duidelijke interne richtlijnen wil/durft omzetten. Moet de regering dan de taak van de politieoverheid overnemen en zelf de interne politierichtlijnen gaan schrijven soms?
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus ja,de Minister van Binnenlandse Zaken kan perfect een paar officieren hun haar afdoen over zulke zaken.....Vergeten we niet dat een Minister van Binnenlandse Zaken,zelfs als hij eigenlijk al lang EX minister is,nog lastig gevallen kan worden als de polies weer eens iets misdaan bleek te hebben.... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 2 februari 2021 om 19:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al dat reisverbod is totaal idioot en even symbolisch als al de rest. Wat zouden we willen tegenhouden met dat reisverbod, dat nog altijd vol gaten zit want "essentiele" reizen mogen wel ?
Een virus kiest niet om enkel met stoute vakantiereizigers mee te gaan en zakenlui gerust te laten he. Als je iets wil buitenhouden moet de sluiting TOTAAL zijn. Zoniet is ze zinloos. Dan komt NIEMAND erin, zelfs geen dier. En dat houdt natuurlijk niet de minste steek voor een virus dat al binnen zit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Sommigen willen wel maar ze kunnen het doodeenvoudig niet. België, het land waar je tussen de lijnen moet lezen. Het wordt tijd dat we terug eens één regering trachten bijeen te scharrelen. Zelfs daar vinden we niet genoeg competente mensen voor, laat staan voor 5 regeringen ... Als ze zo verder doen eindigen we nog met een aparte regering voor ieder dialect. .......
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp niet waarom je nu echt de grens over wil langs de autostrade. Pak toch gewoon de laatste afrit en ga via een kleinere weg de grens over.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zit mij eigenlijk wat te amuseren (want huilen heeft geen zin) met onze "bstuurders" die zelfs hun eigen uitgestippelde plannetjes niet KUNNEN ten uitvoer leggen.Ongeacht de "urgentie".Daarvoor is niet eens onwil van de mensen nodig,want de eigen wettelijke strukturen en "gestelde lichamen" maken efficiency onmogelijk en vele van die maatregelen bijna hilarisch omzeilbaar... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar een vliegtuigticket en hotelreservering .... Neen jong, een oude aap moet ge geen smoelen leren trekken, en een oude ambtenaar zeker niet.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat helpen kaars en bril, ..?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In welke mate heeft het zin om buiten willen te houden wat al binnen zit, en, zoals we nu hoe langer hoe meer merken, van mutaties willen buiten te houden die een beetje overal opnieuw spontaan ontstaan ?
|
![]() |
![]() |