![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat is het plan nu eigenlijk?
Want ik lees altijd maar online "we moeten dit" en "we zouden zus of zo", maar nooit iets concreet. Wat is concreet het plan van aanpak?
vBulletin software 4.2.2 en 4.2.3 had een data breach in 2015. Er wordt aanbevolen een hogere versie te gebruiken om zo e-mails en wachtwoorden te beschermen. Dit forum draait versie 3.6.8 uit 2007, gebruik dus een uniek en veilig (lang) paswoord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "nog even volhouden".
![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 17 februari 2021 om 16:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het aantal nieuwe besmettingen blijft gewoonweg laag omdat er maatregelen zijn. In Frankrijk & Nederland zijn de maatregelen nog strenger omdat ze daar maar niet echt willen dalen. Niet meer dan dat. ![]()
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Besmettingen blijven op een laag pitje, sinds november is er een constante daling van zieken en doden niettegenstaande de maatschappij steeds meer open gaat. Alle winkels zijn terug open, scholen gingen open en toe zonder effect op de ballans en nu zijn de kappers weer aan het werk en we gaan opnieuw niets merken aan de cijfers. In Frankrijk & Nederland vertsrengen ze de maatregelen en wil het maar niet dalen, hoe vreemd allemaal. ![]() . Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 17 februari 2021 om 18:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die eerste maand begreep ik daarom nog wel, ze moesten het proberen. Maar dan probeerde ze in de zomer het virus uit te roeien met een debiel "crush the curve" en zo is het helemaal verkeerd gelopen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en jij blijft hier, met het karakter van de Geldverbrander, hautain het vingertje volledig onterecht wijzen, met een aantal gefingeerde geleerde woorden. U mag dat doen, maar besef dat tegen anderen hun kloten sjotten leuk is voor één keer, maar op den duur en bij herhaling toch te ambetant gaat zijn.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Oei 80% voelt helemaal niets. Oei 19% wordt een beetje ziek en is 2 weken later op de been. Oei, 1% wordt zwaarder ziek waarvan 1% sterft. Dikke rampen hier. 1 maand later iedereen ziek geweest. 5 brandweermannen en politieagenten minder op de wereld. Heel de wereld stort in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar als je in dergelijke doemfabels gelooft, dan slik je natuurlijk al rapper dergelijke dictatoriale maatregelen. Nog even en het voortbestaan van de mensheid is in gevaar.
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro. Laatst gewijzigd door Rapture : 17 februari 2021 om 19:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is dus bewust kiezen om onwetend te blijven. Vreemd. Edit: ik herinner mij plots weer waaraan het mij doet denken. Aan mijn oma na haar trombose. Toen kon je haar ook iets vertellen dat ze leek te beseffen/geloven, om dan 2 minuten later toch weer het tegenovergestelde te beweren. Toen werd informatie die binnenkwam blijkbaar ook niet verwerkt of opgeslagen. Laatst gewijzigd door denkimi : 17 februari 2021 om 19:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De groepsimmuniteit is nog bijlange niet bereikt, laat staan in zicht.
Misschien binnen een half jaar of zo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarnaast is er een medicijn die ziekenhuisopnames drastisch kan doen dalen. Misschien heb je er al van gehoord (en het weer verdrongen). Vertel ons eens uw parameters wanneer de onwettige maatregelen mogen gelost worden. Oops, de pseudovirologen hebben je nog niets voorgekauwd, wat nu geantwoord? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat allemaal tegen een grote kost aan levens door de maatregelen, ik betwijfel sterk of we door minder triage meer levens gered hebben dan die we dood gemaakt hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat er nog meer om dat je niet mag gaan werken als je in contact gekomen zou kunnen zijn met een besmette. Dat je niet mag gaan werken omdat je over de grens bent geweest. Kijk hoe een burgemeester zomaar 5000 man mag laten opsluiten omdat er 1 besmetting is ontdekt. Zonder test had niemand thuis hoeven te blijven en was er 0 uitval geweest. Het zijn al de hele tijd de maatregelen die alle problemen veroorzaken. Zelfs de overbelasting van het zorgpersoneel en het vollopen van de ziekenhuizen is bijna volledig toe te schrijven aan de waanzin van de overheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hef alle maatregelen op en de cijfers zullen de goede kant opgaan. Is het dat wat je wenst te zeggen ? ![]()
![]() |
![]() |
#39 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze maatregelen, begin oktober, hadden ervoor gezorgd dat het zou stijgen. Het is omdat er veel besmetting en dus immuniteit is bijgekomen in oktober/november, dat met diezelfde maatregelen het nu constant blijft. Dat is trouwens gemakkelijk te zien. Wij hadden met lossere maatregelen reeds een R van minder dan 1.5. Volgens het SIR model hoort daarbij een groepsimmuniteit van 33%. Maar iedereen weet dat het SIR model enkel maar geldig is voor een homogene groep, en dat heterogeniteit de nodige groepsimmuniteit flink laat dalen. We weten dat de immuniteit in Belgie ergens rond de 15-20% zit. Het is dan evident dat we een normaal te verwachten percentage hebben voor groepsimmuniteit EN we stellen vast dat R gelijk aan 1 blijft gedurende 3 maanden. Meer bewijs voor groepsimmuniteit kan je moeilijk hebben. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) voorzie meer plaats voor zuurstof toediening. 2) beperk de corona afdeling tot de corona afdeling, en vreet de rest niet op. Vol is vol. Al de rest is natuurlijk zever. Tijdens een zwaar griepseizoen vallen ook vele mensen uit. Corona is niet erger, in tegendeel, een GROTERE fractie zieken komt er LICHTER vanaf dan bij griep. De helft is asymptomatisch en kan dus normaal doorwerken. Bij griep is dat zo niet. Met andere woorden die doemscenario's zijn gewoon fantasie. Die heeft men uitgevonden om een ramp te veroorzaken. "als ge niet allemaal uwe groten teen afsnijdt, komt de grote Boeman uw twee oren afkappen". NERGENS waar men die maatregelen NIET genomen heeft, is uw doemscenario uitgekomen. In Zweden ook niet. Laatst gewijzigd door patrickve : 17 februari 2021 om 20:16. |
|
![]() |
![]() |