![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan evengoed zeggen dat het een bende willekeurige apen is die daar zitten en moeten oordelen over zaken waar zij helemaal niet voor verkozen werden. Dat is niet wat men "democratisch" zou noemen. Ik zou zelfs zeggen dat het raken aan fundamentele burgerrechten nog dieper gaat dan een grondwetsherziening. Zonder een volksstemming daarover kan men uiteraard niet zeggen dat een beslissing op dat vlak enige democratische legitimiteit kan hebben he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zelfs vandaag is het parlement geschorst, er kunnen dus geen debatten of stemmingen gehouden worden. Citaat:
Ik raad de voorstanders van de maatregelen aan om eerst het hele artiekel te lezen voor ze een reactie posten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is helaas eigen aan de mens en met ziet het meer en meer. Mensen die in de fout ingaan, weigeren hun verantwoordelijkheid te erkennen. Sterker nog, arrogant en als volwaardige psychopaten of narcisten gaan ze nog even een grote mond open trekken en de zaken volledig omdraaien en daarbij anderen in diskrediet brengen. De pers springt erop als vliegen op stront om het breed uit de smeren in de media. De wereld op zijn kop dus.
We zagen het al met de eigenaar van de hond die zijn hond liet loslopen, die vervolgens een loper aanviel, waarna deze de hond stak met een voorwerp en de hond kwam te overlijden. Aan de oorzaak van dit feit, namelijk de eigenaar die in overtreding met de wet zijn hond liet loslopen, gaat men doodleuk voorbij en enkel de loper wordt bestraft. Of recentelijk de scooter die in Anderlecht op de vlucht gaat voor een politiecontrole en zich bij zijn vlucht te pletter rijdt tegen een andere combi. De politie is hier de grote boeman. Hier nog zo'n voorbeeld van kinderen van 14 jaar; https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/10...ngen-15-puurs/
Ignorance is bliss Laatst gewijzigd door Blue Sky : 18 februari 2021 om 09:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bekijk de link 'ns.
![]() |
![]() |
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men probeert hier het harde optreden tegenover de 14-jarigen waar in het dit topic over gaat (en die zich perfect normaal gedroegen) te vergoelijken door aan te tonen dat sommige 14-jarigen echt krapuul zijn. Ik wil daar niet in meegaan. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 18 februari 2021 om 09:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar als er nu beslist is dat dat niet kan/mag, dan hebben ze zich daar ook aan te houden, of de "gevolgen" te dragen.
![]() |
#249 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar dat ga jij niet beslissen...maar uw afgevaardigden in de regering.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 18 februari 2021 om 09:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer vrijheden op disproportionele wijze worden ingeperkt, is burgerlijke ongehoorzaamheid uw ethische plicht. Zie het als een vorm van staken, maar dan over een ander onderwerp dan arbeidsrelaties. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 18 februari 2021 om 09:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat hier om klasgenoten, die 8 uur per dag 5 dagen van de week in dezelfde klas zitten. Ze gingen niet naar hun grootouders, ze gingen niet naar hun tantes, ze trokken niet op met neven of nichten. Nee, ze zaten enkel waren met andere op een andere plaats en een ander uur dan waar de politici, virologen en corona-panikeurs willen. Daarnaast zijn ze op een veel brutalere manier behandeld geworden dan meerderjarigen die net hetzelfde doen. Gisteren nog gezien. twee bejaarde koppels die met hun mobiel-home naar Nederland wilde rijden. Ze werden tegengehouden, kregen elk 250€ boete en mochten daarna gewoon naar huis. Dat naar huis rijden deden ze niet, ze zijn gewoon langst een sluipweg naar Nederland gereden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo veel als mogelijk de regels genegeerd. Mij niets aangetrokken van dingen als "één knuffelcontact" en dergelijke.
Een overheid hoort zich niet op algemene wijze te mengen met wie we thuis afspreken. Van de avondklok trek ik me ook niets aan. Wegens de sluiting van de horeca zijn er natuurlijk weinig dingen te doen na 12u. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 18 februari 2021 om 09:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat zou dan toch wel leep zijn van betr poster. Soit.
![]() |
![]() |
#257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zwem graag in mijn blootje....Ik gebruik eigenlijk liever cannabis dan Alcohol...Ik rijd graag sneller dan 120....en nog een paar 100 dingen die ik liever anders zou zien. Maar me daartegen verzetten zal me alleen maar problemen en boetes opbrengen. Het enige dat je kan doen is een wet aanvechten. Hetgeen jij voorstelt is een vorm van anarchisme. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 februari 2021 om 09:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meerderheid van de federale regering heeft zelfs nooit op een kieslijst gestaan in Vlaanderen. De kiezers van het VB en de PVDA hun afgevaardigden mochten zelfs niet eens meedoen aan de regeringsgespreken en vorming. De Vlamingen hebben gewoon een regering gekregen die hun door de strot is gejaagd en waarvoor de meerderheid aan Vlamingen niet hebben gekozen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ging mij inderdaad hoofdzakelijk over het feit dat tal van mensen blijkbaar zitten te juichen dat er zo drastisch wordt gereageerd op iets wat eigenlijk een klein akkefietje was. Dat is wat echt zorgwekkend is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat nu gebeurt is echter totaal uniek. Nog nooit eerder heeft een overheid zo'n vanzelfsprekende dingen als gewoon gezellig thuis met enkele vrienden of familieleden verboden. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 18 februari 2021 om 09:53. |
|
![]() |
![]() |