Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2021, 19:56   #281
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Mensen zijn vies van hun afkomst geworden en projecteren dat af op degene die willen vasthouden.
Dit klopt. Dit kunnen we alle dagen horen en zien. Je hoeft maar heel even te luisteren naar wat de kopstukken van de gruwelijke VLD te zeggen hebben.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2021, 19:58   #282
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Er worden nu verpleegsters aangeworven in India om in onze ziekenhuizen te werken...
India? Zijn er hier in Vlaanderen geen migranten genoeg dan? Over autochtonen zal ik maar zwijgen.
Oud 9 april 2021, 20:04   #283
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Je ontheemd voelen in je eigen land is nu ook niet direct een prettig gevoel.
Neen. Ik probeer daar rustig bij te blijven, maar ja, ik hoor en zie veel zorgwekkend nieuws. Soms lijken die journalisten wel échte paniekzaaiers. Daar kan je je vragen bij stellen, maar ik vind dat ik moet weten wat er in de wereld gebeurt.
Oud 9 april 2021, 20:07   #284
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Meeste eerbare politici stapten er al uit, met goede redenen.
Er is dat moreel verval, er is dat schandaal met die subsidies, naar 't schijnt is de senaat overbodig...
Oud 9 april 2021, 20:14   #285
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Die nog geloven in hun zaak en de positie krijgen omdat ze daar de nodige dossierkennis in hebben.
Nu krijgen ze positie om mee te lopen en akkoorden na te komen die ze zelf niet goedkeuren; maar toch maar uitvoeren omdat het zo besloten is.
Sig heil corona.

Dossierkennis? Ze houden kinderen dom op school en ik las dat sommige leerkrachten niet apart kunnen gaan wonen omdat dat financieel niet mogelijk is. Zij blijven dus om financiële redenen in hotel mama wonen, heb ik 'n tijd gelezen op de website van de VRT. Als je leerkrachten op die manier behandelt... Dat belooft voor de toekomst. Dossierkennis is dus inderdaad noodzakelijk als je goed bestuur wil. En als je bekwame dokters wil in de ziekenhuizen, dan is degelijk onderwijs noodzakelijk, hee? In de politiek is visie natuurlijk ook heel belangrijk.
Oud 9 april 2021, 20:45   #286
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Die nog geloven in hun zaak en de positie krijgen omdat ze daar de nodige dossierkennis in hebben.
Nu krijgen ze positie om mee te lopen en akkoorden na te komen die ze zelf niet goedkeuren; maar toch maar uitvoeren omdat het zo besloten is.
Sig heil corona.

Ik ga het niet meer uitleggen want mijn tekst verdwijnt toch. Er zijn hier moderators die graag met de vlag van hun partij rond zwaaien. In het geniep natuurlijk. Zolang er arbiters zijn die strafschoppen fluiten die er niet zijn moet dat kunnen.
Ik probeer nu heel kort een tipje van de sluier op te lichten.
Wij echte Vlamingen hadden destijds een volledig uitgebouwde kieslijst.
Tot er onnozelaars van de partij met twee overlopers uitpakten.
En buiten de politieke raad om bekokstoofden om zelfs een van dezen te laten deelnemen aan de debatavond tussen alle politieke partijen.
Op die debatavond was die overloper echter bewust afwezig.
Het affront kon niet erger zijn! Toen de moderator van die avond de vraag stelde aan alle aanwezigen waar de vertegenwoordiger van de N-VA zat ontstond er hilariteit in de zaal en heeft ondergetekende de plaats van de afwezige ingenomen. Met succes trouwens.
Het opgezette plannetje mislukte dus.
De haat van een politieker was achteraf zo groot dat hij zijn macht heeft gebruikt om mijn gronden via Stedenbouw tot pattatenvelden te laten omvormen. Dat is hoe sommige politiekers graag hun macht gebruiken.
Rillaar-centrum beschikt sindsdien over niet meer bebouwbare gronden.
En mijnheer de politieker heeft zijn macht getoond. Als het niet kon via een debat met de nodige argumenten dan zijn er dus andere middelen om de macht te misbruiken. En dat noemt die bende meelopers hier een vorm van democratie. En de enige vorm van hun democratisch gehalte is pretenderen
dat die gronden er niet zijn. Kop wegdraaien dus. Ook dergelijke manier van handelen wordt hier graag toegepast.
Benieuwd of mijn proza hier opnieuw zal verdwijnen?
En ja; ook ik wantrouw sindsdien onze democraten. Leugenaars!

Laatst gewijzigd door werkman : 9 april 2021 om 20:59.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2021, 22:08   #287
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Dossierkennis? Ze houden kinderen dom op school en ik las dat sommige leerkrachten niet apart kunnen gaan wonen omdat dat financieel niet mogelijk is. Zij blijven dus om financiële redenen in hotel mama wonen, heb ik 'n tijd gelezen op de website van de VRT. Als je leerkrachten op die manier behandelt... Dat belooft voor de toekomst. Dossierkennis is dus inderdaad noodzakelijk als je goed bestuur wil. En als je bekwame dokters wil in de ziekenhuizen, dan is degelijk onderwijs noodzakelijk, hee? In de politiek is visie natuurlijk ook heel belangrijk.
Dát is de clou: visie hebben (zoals in de bedrijfswereld)
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2021, 23:30   #288
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
India? Zijn er hier in Vlaanderen geen migranten genoeg dan? Over autochtonen zal ik maar zwijgen.
Er zijn meer dan genoeg migranten maar die leveren geen maatschappelijke bijdrage daarom zijn er nog meer migranten nodig (met medische kennis) om de nutteloze migranten te verzorgen.
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2021, 06:34   #289
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt. Daarom dat ik hier bij ons aan het overtuigen ben om voor thuisonderwijs te kiezen. Ze hebben niet eens een diploma nodig omdat je beter leert hoe de vork hier in de steel zit er zelf voordeel uit te halen, voor ge zelf slachtoffer wordt.

Leerkrachten zijn niveau bachelor en hebben minder dan een groot werkloos gezin.

Laatst gewijzigd door CUFI : 10 april 2021 om 06:36.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2021, 06:44   #290
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Ik ga het niet meer uitleggen want mijn tekst verdwijnt toch. Er zijn hier moderators die graag met de vlag van hun partij rond zwaaien. In het geniep natuurlijk. Zolang er arbiters zijn die strafschoppen fluiten die er niet zijn moet dat kunnen.
Ik probeer nu heel kort een tipje van de sluier op te lichten.
Wij echte Vlamingen hadden destijds een volledig uitgebouwde kieslijst.
Tot er onnozelaars van de partij met twee overlopers uitpakten.
En buiten de politieke raad om bekokstoofden om zelfs een van dezen te laten deelnemen aan de debatavond tussen alle politieke partijen.
Op die debatavond was die overloper echter bewust afwezig.
Het affront kon niet erger zijn! Toen de moderator van die avond de vraag stelde aan alle aanwezigen waar de vertegenwoordiger van de N-VA zat ontstond er hilariteit in de zaal en heeft ondergetekende de plaats van de afwezige ingenomen. Met succes trouwens.
Het opgezette plannetje mislukte dus.
De haat van een politieker was achteraf zo groot dat hij zijn macht heeft gebruikt om mijn gronden via Stedenbouw tot pattatenvelden te laten omvormen. Dat is hoe sommige politiekers graag hun macht gebruiken.
Rillaar-centrum beschikt sindsdien over niet meer bebouwbare gronden.
En mijnheer de politieker heeft zijn macht getoond. Als het niet kon via een debat met de nodige argumenten dan zijn er dus andere middelen om de macht te misbruiken. En dat noemt die bende meelopers hier een vorm van democratie. En de enige vorm van hun democratisch gehalte is pretenderen
dat die gronden er niet zijn. Kop wegdraaien dus. Ook dergelijke manier van handelen wordt hier graag toegepast.
Benieuwd of mijn proza hier opnieuw zal verdwijnen?
En ja; ook ik wantrouw sindsdien onze democraten. Leugenaars!
Niet goed duidelijk wie u als de overloper ziet?
Volgens mij waren dat de nationalisten door nazi Duitsland te volgen in het verhaal. En hoppa, al wat gematigd was op 1 jaar afgebroken en de opmars van salafisme. Salafisten werden zelfs gehaald terwijl eerlijke vluchtelingen achter tralies belandden en de illegale mensensmokkel alzo gevoed werd.

De nationalisten leerde mij dat ze geen oplossing hebben maar alles erger maken. Hun kiesvee is ook geen goede reclame imho.
Oud 10 april 2021, 06:44   #291
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt. Daarom dat ik hier bij ons aan het overtuigen ben om voor thuisonderwijs te kiezen. Ze hebben niet eens een diploma nodig omdat je beter leert hoe de vork hier in de steel zit er zelf voordeel uit te halen, voor ge zelf slachtoffer wordt.

Leerkrachten zijn niveau bachelor en hebben minder dan een groot werkloos gezin.
Tja ... elke dag hoopt de mens dat het dieptepunt bereikt is. Elke dag wordt diezelfde mens ontgoocheld omdat nog diepere laagte worden aangeboord.

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 10 april 2021 om 06:45.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2021, 06:50   #292
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Tja ... elke dag hoopt de mens dat het dieptepunt bereikt is. Elke dag wordt diezelfde mens ontgoocheld omdat nog diepere laagte worden aangeboord.
Als een burger zo laag zakt, kunt ge u evengoed afvragen hoeveel lager het niveau van de school zakte.
Dat ik geen compromis meer maak, toont eerder hoe diep dit land gezakt is.
Alsof scholen een middel zijn om aan politieke massavorming te doen.
Wetenschap moet zich niet op beleid aanpassen, beleid moet zich op de wetenschap aanpassen. Hoe ongemakkelijk die realiteit ook is, ze negeren maakt alles erger en lost niets op.

Laatst gewijzigd door CUFI : 10 april 2021 om 06:51.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2021, 10:22   #293
werkman
Europees Commissaris

Standaard

[quote=CUFI;9652329][color="Red"]Niet goed duidelijk wie u als de overloper ziet.

Wie zoekt die vindt. Leer begrijpend lezen. De overlopers hadden kids die tijdelijk aan de stad gewerkt hebben voor ze ook buiten vlogen.
Maar de echt reden waarom weet ik ook niet.
Ik moei mij niet meer met de N-VA.
Ze kunnen opnieuw starten van nul.
Ik wil er niks meer mee te maken hebben.
Ge kunt niet blijven samen werken met een partij die zelf niet weet wat ze wil.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2021, 17:57   #294
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

https://www.hln.be/binnenland/louis-...ntie~a1c1ac7f/

Met andere woorden, om hier in de politiek te aarden moet je dom zijn?
Dat wordt steeds duidelijker iedere dag weer en bij elke nieuwe coalitie meer.
Oud 10 april 2021, 18:00   #295
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard

[quote=werkman;9652467]
Citaat:
[color="Red"]Niet goed duidelijk wie u als de overloper ziet.

Wie zoekt die vindt. Leer begrijpend lezen. De overlopers hadden kids die tijdelijk aan de stad gewerkt hebben voor ze ook buiten vlogen.
Maar de echt reden waarom weet ik ook niet.
Ik moei mij niet meer met de N-VA.
Ze kunnen opnieuw starten van nul.
Ik wil er niks meer mee te maken hebben.

Ge kunt niet blijven samen werken met een partij die zelf niet weet wat ze wil.
Het is niet omdat jij niets meer met de N-VA te maken wil hebben dat de partij opnieuw van nul moeten starten.
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2021, 18:01   #296
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Eén van de 5 pijlers van de Islam is: Geloof in één God. Wat dan met de humanisten of goddelozen? Wat met vrije meningsuiting voor de humanisten of goddelozen?
Zolang ze blank zijn zijn het vijanden.
Oud 10 april 2021, 18:03   #297
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=N-VA;9652876]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht

Het is niet omdat jij niets meer met de N-VA te maken wil hebben dat de partij opnieuw van nul moeten starten.

Ze zullen wel iets nieuws moeten "uitvinden" dan Vlaanderen onafhankelijk om aan de bak te blijven.
Oud 10 april 2021, 18:06   #298
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Er is dat moreel verval, er is dat schandaal met die subsidies, naar 't schijnt is de senaat overbodig...
Zoals meer dan de helft van wat vandaag bij de overheid zit.
Oud 10 april 2021, 18:16   #299
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Neen. Ik probeer daar rustig bij te blijven, maar ja, ik hoor en zie veel zorgwekkend nieuws. Soms lijken die journalisten wel échte paniekzaaiers. Daar kan je je vragen bij stellen, maar ik vind dat ik moet weten wat er in de wereld gebeurt.
Ik zat 12 jaar in Molenbeek, ik weet wat daar en in Brussel gebeurt.
Ik deed voorheen in Brussel mijn legerdienst, toen was het nog een leuke leefbare stad.
Ik had meer dan 20 jaar garageboxen in Borgerhout, ook Antwerpen heb ik zien verloederen.
Journalisten durven daar amper met buiten komen of ze komen op de zwarte lijst te staan.

Laatst gewijzigd door lamenielachen : 10 april 2021 om 18:17.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2021, 18:23   #300
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA

Ik raad je aan om niet meer te reageren op "holderde bolder de berg af", en "van nul opnieuw moeten beginnen" zever.

ALLE traditionele partijen gingen de N-VA holder de bolder voor de berg af.
Allemaal zitten ze eens zo dicht bij NUL als de twee Vlaams-nationalistische partijen.
En het ziet er niet naar uit dat Vivaldi, waar alle traditionele partijen deel van uitmaken, een grote electorale boost zal opleveren.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 10 april 2021 om 18:25.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be