![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#781 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zo een naieve mensen zijn ongelofelijk gevaarlijk want zij denken te weten wat gij plezant vindt. Terwijl het plezier hem juist zit in dat zelf te bepalen. En dan liefst nog op een manier dat een ander dat niet kan. DAN is het pas echt plezant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#782 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 25 april 2021 om 06:53. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#783 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#784 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het willen overstijgen van uw eigenbelang is precies wat het leven de moeite niet meer maakt om geleefd te worden. Dat JIJ dat niet snapt, is JOUW prive kwestie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#785 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik laat even de compleet ahistorische projecties die hierna komen terzijde. Typisch voor mythisch denken trouwens: de 'tijdloosheid'. Los daarvan: dit is natuurlijk gewoon een formulering van je dogmatiek. Het is helemaal niet zo dat mensen per se 'geen zin hebben in een wereld waarin het peis en vree' is. Ten eerste is dat een karikatuur want ook synergie laat emulatie toe in een goede atmosfeer: zoals je gestimuleerd kan worden door anderen bij een bepaalde taak, en toch genereus kan zijn en aan beide, ook aan die generositeit en de goede relaties waar die uiting aan geeft, vreugde beleven. Dat is een kwestie van opvoeding of - breder bekeken - culturele evolutie (die uiteraard nog volop aan de gang is en vandaag helaas in een fase van regressie zit, net doordat dat contractuele individualisme steeds meer met zijn eigen naïviteit geconfronteerd wordt naarmate minder overeind blijft van eerdere cultuurstadia waar nog lang half op geparasiteerd kon worden).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#786 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
- Ik doe nergens voorspellingen: ik zeg dat de oplossing in theorie bestaat en ook in de praktijk mogelijk is zonder 'deux ex machina', want construeerbaar vanuit dezelfde 'wetmatigheden' die ik bij de analyse van het probleem gebruik (behalve dan dat de oplossing zelf een nieuwe laag in de talige codering constitueert en zo een echte vervanging biedt voor de religie, hetgeen de illusies van de 'verlichting' niet konden zijn). - Ik zeg niet dat men het eigenbelang moet overstijgen, dat zou absurd zijn, maar dat het eigenbelang via accurate opvoeding juist gevonden en ervaren zal worden. - Wat jou persoonlijk betreft: ik denk dat mijn visie inderdaad een grote weerstand bij je oproept omdat ze ingaat tegen een axioma in je leven. Anderzijds ben je wel rationeel, maar rationaliteit kan ook ten dienste staan van het niet grondig gereflecteerde eigenbelang. Een ander nadeel van niet-integrale rationaliteit is dat je maximaal zal proberen om op de smalle basis van je axiomatiek je denken als 'sluitend' te willen voorstellen, bv. door hele reeksen gegevens desnoods 'irrelevant' te vinden op een louter deductieve basis. Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 25 april 2021 om 07:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#787 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Problemen "kanaliseer" je niet, je verwijdert de oorzaak. Als mensen dwingelandij door "derde kanaliseerders" als erger ervaren dan virusdreiging, dan impliceert dat dat niet dat virus probleem is, maar die "derde kanaliseerders", waar jij dus mee collaboreert. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Die hebben tot doel niet welzijn van de ondergaanden, wel van dwingelanden en met andermans afgepakt das kapital gekochte aanhang. Niet het dure "visie", maar het ordinaire "motief". En jouw motief, wekt weerstand bij me op. Ik heb iets tegen deserteurs, die willen kunnen kopen zonder genoopt te zijn te helpen maken, die prestatie willen zonder tegenprestatie, die met geweld OPEISEN. Ik vind dat asociaal tuig, waar een samenleving zichzelf asap zou moeten van verlossen, en zichzelf het recht geven om dat gepast, dus met dito geweld, te doen. Waarom: omdat dergelijk gedrag lijnrecht staat tegen het fundament van samenleven zijnde samenwerken met anderen om een betere eigen situatie te verkrijgen. Dergelijk gedrag leidt enkel tot conflict en oorlog zijnde het omgekeerde: slechtere eigen situatie, en daar de mate van parasiteren recht evenredig is met het aantal gedupeerden, een slechtere eigen situatie voor het overgrootste bevolkingsdeel.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#788 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb u al gezegd dat de discussie hierover geen zin heeft en dat je niet verder kan komen dan ahistorische formalismen als je de achtergrond niet kent waar de discussie een verderzetting van is. Ik zal als ik tijd te veel heb wel eens in mijn archief zien of ik ergens een samenvatting vind maar anders raad ik u, als inleiding om te snappen wat cultuur is, "La violence et le sacré" of "Des choses cachées depuis la fondation du monde" aan van René Girard.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#789 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe zit het nu met de jongeren ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#790 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#791 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#792 |
Burger
|
![]() Ik hoop dat er dit weekend wat te beleven valt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#793 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ja, er is een deel daarvan dat onafhankelijk is van anderen. Een pint pakken is misschien fun op zich, zonder aan hen te denken die er geen kunnen pakken, of er een minder goeie pakken. Maar dat laatste verhoogt toch enorm de geneugte. Iets realiseren geeft toch voor een groot deel voldoening omdat anderen dat niet (kunnen) realiseren. Merk trouwens op dat dat niet eens symmetrisch moet zijn. Als je iets realiseert, geeft het fun om te weten dat er zijn die dat niet kunnen. Maar als je zelf iets niet realiseert, en daardoor fun veroorzaakt aan iemand die U op dat vlak verslaat, wil dat niet eens zeggen dat je daar zelf noodzakelijk slecht van wordt. Je kan gemakkelijk relativeren dat er zijn die het beter hebben. Je hebt wel anderen nodig die het slechter hebben (en die dat misschien ten aanzien van jou kunnen relativeren, dat op zich heeft minder belang). Laatst gewijzigd door patrickve : 26 april 2021 om 06:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#794 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen paarden deze keer geen waterkannonnen. Misschien kunnen die jongeren volgende keer een voetbal sjaal omdoen dat schijnt te helpen tegen politie optredens ![]() https://www.hln.be/belgisch-voetbal/...huis~a01e6285/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#795 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet veel verschil dan met voetbal supporters die doen ook wat ze willen en met hoeveel.
https://www.hln.be/belgisch-voetbal/...huis~a01e6285/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#796 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De lokale politie was aanwezig, maar hield afstand en stond vooral opgesteld in zijstraatjes. Ingrijpen deden ze niet. (HLN) Laatst gewijzigd door Rudy : 26 april 2021 om 07:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#797 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 26 april 2021 om 09:37. |
||
![]() |