![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zal het dus maar doen.
Eventjes melden dat Demir reeds een actieplan PFAS neergelegd heeft in februari 2020 https://omgeving.vlaanderen.be/pfas-actieplan Waarvan zij de voortgang omstandig heeft uitgelegd als antwoord op de parlementaire vraag van Freya Perdaens (N-VA) https://docs.vlaamsparlement.be/pfile?id=1582851 Allemaal heel positief ! Maar waarom dan nog een jaar wachten om de vervuiling van de grond op de Oosterweelwerf in het daglicht te brengen ?
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 23 juni 2021 om 11:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
Mocht u lezen wat ik hierboven heb gepost, kan Demir (maar ook alle voorgangers) niets meer verweten worden. Het is alleen jammer dat het Jambon enkele weken heeft gekost om met dit naar boven te komen. Met wat in mijn posting staat, worden niet alle politici vrijgepleit (De Weyts dading blijft één groot vraagteken), maar wordt toch een (belangrijk) deel van de verantwoordelijkheid een beetje verlegd, weg van de politiek. Merk ik enige rancune omdat nuv rechts zelf niet met de feitelijke verdediging van Demir op de proppen kon komen, maar bleef steken in wat persoonlijke aanvallen op de boodschapper ?
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Indien wel, ruikt dat eer naar ongegronde politieke recuperatie. "Kijk eens hoe goed wij dat opgelost hebben." terwijl het Lantis is die dat probleem op de Oosterweelwerf opgelost heeft. Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 23 juni 2021 om 11:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Wat is een gebrak ?
Linkiewinkies vinden elke dag nieuwe woorden uit. Meestal ontstaan die woorden uit blinde nva haat. Laatst gewijzigd door stuyckp : 23 juni 2021 om 12:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb zoveel vertrouwen in mevr Demir dat ze wel weet wat ze antwoordde en dat ze begreep wat ze antwoordde. Ik denk niet dat de N-VA een Willem van een obscuur forum nodig heeft om zich te verdedigen. Alleen jammer dat ene zekere Jambon, vlaams premier en N-VAer er enkele weken over deed om in de buurt van een verdediging te komen. Heel zwak van die man.
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 23 juni 2021 om 13:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Dat was Groen in 2004
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de vervuiling buiten de Oosterweelwerf was niet opgelost. Die werd stil gehouden. En het is die vervuiling die Demir naar boven heeft gehaald. En kijk, plots zijn er in heel Vlaanderen met PFAS vervuild. Vervuilingen die voor de demarche van Demir zelfs niet eens onderzocht waren of in een nog diepere doofpot waren gestoken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Idd
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De dading van de toenmalig bevoegde minister is toch ook al voldoende uitgelegd in de kranten.
Voor mij blijft er dan maar één vraag over: wat was voor Zwijndrecht de meerwaarde van de groene burgemeester? Ik spreek niet van een minwaarde; ik wil hem niet neerhalen. Hij maakte ook maar een overweging tussen real en fundi (veronderstel ik).
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Zonet bij de schitterende tussenkomst van de ' onverdachte ' Frederik Schiltz in het VP is mijn visie op de dading bevestigd: het is een overeenkomst van een bedrijf dat de werken moet uitvoeren , Lantis, en de vervuiler, 3M, over het verplaatsen van vervuilde grond en de veilige opslag ervan op de terreinen van 3M in afwachting van de sanering door 3M zelf. Geen enkel openbaar bestuur is daar, nog steeds volgens Schiltz, daarbij betrokken geweest. Daarmee heeft liberaal Schiltz de 'Weyts-dading' voorgoed begraven. Tenzij de liberale Belgisch-nationalisten hier ook nog eens even gaa lachen met Frédéric Schilz natuurlijk, 8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
![]() Citaat:
Hierdoor kan de vervuilde grond van de Oosterweelwerf doodsimpel op de 3M site worden gestockeerd. Hiervoor betaalt, dank zij die Weyts dading de Vlaamse belastingsbetaler 63 miljoen eur. Niets opgelost dus maar u hebt gelijk, de vervuiler betaalt niet of nauwelijks. Citaat:
Citaat:
Al vanin 2000 zijn er acties omtrent de PFOS / PFAS vervuiling in Zwijndrecht In het fetisjjaar 2004 heeft Groen parlementaire vragen gesteld. Niemand bleek geïnteresseerd om in het verhaal mee te gaan 2006 :3M breng tde Vlaamse overheid zelf op de hoogte van vervuiling in de Palingbeek in Zwijndrecht 2012 : UIA maakt rapport PFOS voor de FEDERALE overheid 2016 Lantis of BAM waren op de hoogte volgens Lydia Peeters (O-VLD) 2019 : verschijnt er ook een alarmerend en internationaal besproken breder rapport over PFAS van een aantal noordelijke landen waarin de site van Zwijndrecht gelinkt wordt aan vervuiling. Dus vele politici hebben vele kansen gehad om in te grijpen. Ook Demir heeft op drie momenten in haar ministerzijn de alarmbel aan zich laten voorbijgaan. De vraag blijft waarom zij net nu een onderzoekscommissie forceerde als antwoord op de vraag van Groen parlementslid Mieke Schauvliege
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 23 juni 2021 om 14:32. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Ze hadden veel harder kunnen roepen, zoveel is zeker.
![]() |