Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 maart 2005, 21:24   #21
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Als jij vindt dat ik een communist ben omdat ik ervan uitga dat er zoiets is als natuurlijk erfdeel dan kan ik jouw net zo goed een anarchist noemen omdat je alleen je vrijheidsrechten kent. Mensen zoals jij maken jammerlijk van het liberalisme een systeem dat vrijheid oplevert voor enkelen en slavernij voor velen. Dat is een verkrachting = een daad van anarchisme - van het authentiek liberalisme want dat voorziet de vrijheid van iedereen en dit door de toegang te verzekeren tot ieders natuurlijk erfdeel ipv hem ervan af te snijden. Neo=cons en rechts liberalen zitten psychologisch eigenlijk nog in de middeleeuwen. Zij moeten nog leren begrijpen dat het niet perse nodig is om anderen van je afhankelijk te maken om in de wereld vooruit te komen. Zij zijn psychologisch gezien zelfs geen mensen. Ze hebben tot nogtoe een evolutionaire stap gemist. Ik zou ze dus ook kunnen vergelijken met barbaren of zo.
Als u eens een voldoende grote greep uit de door mij gestarte onderwerpen zou lezen, dan zou u toch wel vlug merken dat ik niet bepaald een liberaal ben.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 21:34   #22
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mezelf
De eigenaar mag beslissen
over kopen of niet verkopen
niet over de prijs
hieruit leidde u toch af dat ik een communist ben. Ik weet niet wat u bent en heb nog minder dan u tijd om dat allemaal te gaan lezen. Maar weet u in Amerika daar vinden ze je al een communist als je iemand een lift geeft. En misschien is het culturele indoctrinatie he misschien hebt u niet door dat u een paar rechts liberale trekjes heeft. U schijnt in ieder geval niet akkoord te gaan met enige vorm van beperking van eigendomsrecht en vind dat zelfs communistisch. Of niet ?
I rest my case.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 6 maart 2005 om 21:41.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 21:56   #23
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Als u eens een voldoende grote greep uit de door mij gestarte onderwerpen zou lezen, dan zou u toch wel vlug merken dat ik niet bepaald een liberaal ben.
Zelfkennis is het begin van wijsheid ...
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 22:46   #24
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Een wagen van 5 jaar oud zal meestal geen 50% meer halen van de aankoopprijs.
Een huis van 5 jaar oud zal meestal bijna verdubbeld zijn tegenwoordig.
Niet gezond, u prijs uzelf er uit! (maar ach u hebt een woning en hoopt er op te gaan rentenieren)
Ziet u, parasieten als u moeten er op termijn van tussen!
U schaadt de gezondheid!
Als uw lening afbetaald is zal u een meerwaarde voor de verkoop van uw huis ook wel vragen denk ik,een huis van 150.000 euro zal er u dan ongeveer 250.000 euro gekost hebben!

Laatst gewijzigd door doornroosje : 6 maart 2005 om 22:51.
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 00:33   #25
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Als uw lening afbetaald is zal u een meerwaarde voor de verkoop van uw huis ook wel vragen denk ik,een huis van 150.000 euro zal er u dan ongeveer 250.000 euro gekost hebben!
Moet ik toch uw lening niet weerbetalen?
En die welke dan niet lenen? Gaan die dat dan aan 150.000€ zetten als jij daarnaast aan 250.000€ zit?
Straffe gast maar zo doen ze het wel natuurlijk. En daar moeten we vanaf.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 13:41   #26

Standaard

En intussen is het ook de bank die de rol van ne grote smeerlap speelt he.
Ofwel hebt ge ne huisbaas die van u mag profiteren of anders is het de bank die u twintig jaar lang mag leegmelken. Juist hetzelfde als lijfeigenen in de middeleeuwen. Wij moeten ons eigen vrijkopen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 7 maart 2005, 16:22   #27
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En die welke dan niet lenen? Gaan die dat dan aan 150.000€ zetten als jij daarnaast aan 250.000€ zit?
Mss moet ge ook eens proberen van 20 jaar af te betalen,en het dan voor een aalmoes te verkopen,denkte gij da wij zot zijn jongen?
Oud 7 maart 2005, 16:32   #28

Standaard

Citaat:
Mss moet ge ook eens proberen van 20 jaar af te betalen,en het dan voor een aalmoes te verkopen,denkte gij da wij zot zijn jongen?
Als ge bereid zijt om twintig jaar te betalen voor een eigen huisje dan zijt ge zowieso al knettergek. Maar als ge huur betaald elke maand zijt ge in feite nog gekker. Tenzij ge niet anders kunt. En als ge toch niet anders kunt dan zijt ge natuurlijk beter dat ge t afbetaald
maar verstaat ge dan niet waar het over gaat ? blijkbaar niet ?
Oud 7 maart 2005, 18:49   #29
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Gij moet mijn lening niet bijbetalen,maar wel de som die ge zelf moet lenen om de juiste prijs te betalen,en daar moet ge natuurlijk intrest op betalen.
Dus is het inderdaad een dure aangelegendheid.

Ik heb voor een lening van 1.750.000 aan 10% op 20 jaar 18.000 per maand moeten betalen reken zelf uit,tegenwoordig zijn de leningen gezakt tot 4 a 5 %
Als je al zoveel moet betalen om te huren kan je beter kopen,natuurlijk en dat geef ik toe is niet iedereen tegenwoordig in staat om deze sommmen gedurende 20 jaar te betalen ,men maakt het altijd juist te moeilijk voor de gewone mens om toe te komen.
Oud 7 maart 2005, 18:56   #30
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Als ge bereid zijt om twintig jaar te betalen voor een eigen huisje dan zijt ge zowieso al knettergek. Maar als ge huur betaald elke maand zijt ge in feite nog gekker. Tenzij ge niet anders kunt. En als ge toch niet anders kunt dan zijt ge natuurlijk beter dat ge t afbetaald
maar verstaat ge dan niet waar het over gaat ? blijkbaar niet ?
Toch wel,maar je mag ook niet vergeten dat een eigenaar na verloop van tijd ook kosten heeft,nieuwe chauffageketel ,nieuw bad ,nieuw dak,nieuw dit en dat,omdat alles verslijt.
Tel daar nog eens het risico van een slechte huurder bij, slechte betalers of huurders die uw huis half afbreken,een juiste verhouding tussen prijs en gedegen huurders zou ideaal zijn, maar is een fabeltje.
Oud 7 maart 2005, 19:06   #31

Standaard

Citaat:
Toch wel,maar je mag ook niet vergeten dat een eigenaar na verloop van tijd ook kosten heeft,nieuwe chauffageketel ,nieuw bad ,nieuw dak,nieuw dit en dat,omdat alles verslijt.
Tel daar nog eens het risico van een slechte huurder bij, slechte betalers of huurders die uw huis half afbreken,een juiste verhouding tussen prijs en gedegen huurders zou ideaal zijn, maar is een fabeltje.
Sorry maar wij gaan alleen maar uit van ons eigen grondwettelijk recht op huisvesting - de problemen van huiseigenaars zullen mij om eerlijk te zijn worst wezen. Zij hebben geld genoeg voor psychiaters ed. Ge moet ook een onderscheid maken tss een enkeling die 1 of 2 huiskes verhuurt en iemand die er 300 verhuurd. En dan is er ook nog het marktmechanisme waar jij je nogal koeltjes bij neer legt. Begrijpelijk maar vanuit mijn positie ligt dat wel ff anders.
Oud 7 maart 2005, 20:41   #32
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
De eigenaar mag beslissen
over kopen of niet verkopen
niet over de prijs
nope , eigenaar beslist over de prijs , alles staat te koop , als je er ( koper ) genoeg voor biedt , en of iets genoeg is beslist enkel de eigenaar , de koper kan enkel een bod doen
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 20:48   #33
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En de rest dan , als je 150 000 leent betaal je zeker 300 000 terug , plus nog wat veranderingen ( = kosten ) trek daar dan nog u bedrag af da ge nodig hebt om te wonen , dan komt ge over die 300 000 uit , En verkopen met verlies , nee bedankt !!!!!!!
Oud 7 maart 2005, 20:49   #34

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo®
nope , eigenaar beslist over de prijs , alles staat te koop , als je er ( koper ) genoeg voor biedt , en of iets genoeg is beslist enkel de eigenaar , de koper kan enkel een bod doen
Stel dat ik al de lucht in de wereld heb gekocht en ik vraag er een prijs voor die jij niet kunt betalen. Mag ik jouw dan verbieden om te ademen ?
Oud 7 maart 2005, 20:51   #35

Standaard

Citaat:
En de rest dan , als je 150 000 leent betaal je zeker 300 000 terug , plus nog wat veranderingen ( = kosten ) trek daar dan nog u bedrag af da ge nodig hebt om te wonen , dan komt ge over die 300 000 uit , En verkopen met verlies , nee bedankt !!!!!!!
Maar gij voelt u weer onterecht aangesproken zulle. want wij willen alleen de echte pandjesmelkers aanpakken. Niet de brave werkende mensen.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 maart 2005 om 20:51.
Oud 7 maart 2005, 22:15   #36
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nu staat de rente laag, binnen enkele weken gaat hij alweer stijgen. Wij die een tweedehandshuis wensen te kopen moeten toch uw rente niet bijrekenen?
Eigenaars zijn ietwat te simpel. Ze denken "ha we gaan een huis kopen, brengen de aftrek in onze belastingen en als we verkopen rekenen we alles terug er bij + nog wat winst " en zo hebben ze 5 of 10 of 20 jaar voor niks gewoond.

Sorry hé mannen, het kost geld om te wonen en het is alweer eens vastgesteld feit dat wie geld heeft in onze maatschappij dus bij deze aangetoond, gratis woonst heeft en wie geen geld heeft zijn inkomen eigenlijk moet gaan afgeven.
Oud 7 maart 2005, 22:32   #37
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu staat de rente laag, binnen enkele weken gaat hij alweer stijgen. Wij die een tweedehandshuis wensen te kopen moeten toch uw rente niet bijrekenen?
Eigenaars zijn ietwat te simpel. Ze denken "ha we gaan een huis kopen, brengen de aftrek in onze belastingen en als we verkopen rekenen we alles terug er bij + nog wat winst " en zo hebben ze 5 of 10 of 20 jaar voor niks gewoond.

Sorry hé mannen, het kost geld om te wonen en het is alweer eens vastgesteld feit dat wie geld heeft in onze maatschappij dus bij deze aangetoond, gratis woonst heeft en wie geen geld heeft zijn inkomen eigenlijk moet gaan afgeven.
als ik mijn huis zou verkopen , is dit nu met verlies , maar ja , wat ik wel terug zou willen is de aankoopprijs , de veranderingen en zeker ook het beschrijf ... (de rente en andere kosten ( verzekeringen enz) zal ik niet rekenen)
Oud 7 maart 2005, 22:35   #38
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
als ik mijn huis zou verkopen , is dit nu met verlies , maar ja , wat ik wel terug zou willen is de aankoopprijs , de veranderingen en zeker ook het beschrijf ... (de rente en andere kosten ( verzekeringen enz) zal ik niet rekenen)
Er is nog hoop!
Dank u.
Oud 7 maart 2005, 22:35   #39

Standaard

Niet meer dan logisch dat ge geen verlies wilt doen. Ik vindt dat alle belastingen op een eerste huis moeten afgeschaft en de notaris dat beroep moet ook afgeschaft. Ge kunt dat werk net zogoed door nen gewone gemeenteambtenaar laten doen en voor een gewoon uurloon.
Oud 7 maart 2005, 22:37   #40
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vind ik ook, weg met de notaris!
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be