![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
a) Het bepalen van de snelheidsbeperkingen op de openbare weg, behalve op de autosnelwegen b) De reglementering inzake het plaatsen en het toezicht op de verkeerstekens, met uitzondering van de verkeerstekens met betrekking tot douanestroken, aan overwegen en kruisingen met spoorwegen en op de militaire wegen c) De regelgeving inzake maximaal toegelaten massa's, massa's over de assen van de voertuigen die gebruik maken van de openbare wegen, ladingzekering d) de regelgeving met betrekking tot het gevaarlijk en uitzonderlijk vervoer e) De handhaving van de geregionaliseerde politieregels voor het wegverkeer, met inbegrip van het bepalen van administratieve en strafrechtelijke sancties
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 7 augustus 2021 om 16:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij de regeringsvorming gaf Lachaert al aan dat O-VLD alleen nog kan bestaan als satelliet van MR. Logisch dus dat hij meer macht voor de federale wil.
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
probleem is dat in Vlaanderen veel meer boetes worden uitgeschreven waardoor er een bijkomende indirecte transfer is. dat vinden onze Belgo-cysten normaal |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 7 augustus 2021 om 16:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is het probleem. Als je uitdrukkelijk kiest voor euthanasie, dan wil je maar één ding : dat men dat ook respecteert op het moment dat je het nodig hebt. ( = wanneer je het zelf niet meer KUNT vragen ) . Net daar zit het verraderlijke aan de huidige regeling. Eigenlijk is er maar één ding van tel : wat wil de betrokken persoon ? En dan zijn er twee mogelijke antwoorden : ofwel heeft hij/zij dat op voorhand schriftelijk vastgelegd, ofwel niet. In dat laatste geval, is expliciete vraagstelling door betrokkene uiteraard de enige basis tot euthanasie. In het eerste geval is die vraagstelling reeds formeel gedaan, en is de enige vraag nog medisch : is de patiënt inderdaad in de toestand (bv : dement) die hijzelf in zijn euthanasie aanvraag beoogde als zijnde ondraaglijk voor hem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Vrijdenkers vinden dat de enige persoon die over een individu zijn keuzes voor 'het einde' mag beslissen net datzelfde individu is. Al wat derden daarover menen te moeten/mogen/willen zeggen wat afwijkt van die vastgelegde keuze is irrelevant. Inbegrepen de mening van de familie, van tante nonneke en van de lokale Davidsfonds kring of mijnheer Pastoor. Je blijkt de essentie niet te begrijpen : enkel een individu kan voorafgaandelijke keuzes maken over zijn einde. Nooit derden. Die hun rol beperkt zich tot uitvoering van de reeds gemaakte keuze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat Claus betreft, is dat zuivere zelfmoord o.dat hij nog geen medische reden had om zijn leven te beëindigen. Dat hij dat propertjes deed en zichzelf niet voor het hoofd schoot, verandert daar niks aan.
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Misschien kan dat wettelijk zo zijn, maar menselijk gezien niet. Nuja, zo denk ik daarover. Wetten die niet met de mens in kwestie op dat speciale moment in het leven willen rekening houden, hoeven voor mij niet. Erfgenamen gaan van zulke wetten gretig gebruikmaken. Ik wens het de voorstanders ervan zelf toe.
Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 7 augustus 2021 om 16:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is nog ingewikkelder dan ik dacht.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die in coma ligt, dat is zowat het prototype van de persoon waarover deze wetgeving gaat : iemand die jaren geleden duidelijk maakte dat in de eventualiteit dat hij in zulke situatie terecht zou komen dat die dan wil/vraagt/eist dat men zijn wens respecteert om hem euthanasie te geven. Citaat:
Citaat:
Citaat:
In realiteit gaan artsen en verplegend personeel de patiënt als hij/zij dat wil via palliatieve sedatie uiteindelijk geven wat ze willen : een zacht inslapen. Het blijft echter een massale omzeiling van de wetgeving, die net de bedoeling had om de patiënt en enkel hijzelf het RECHT op euthanasie toe te kennen. Citaat:
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat mij stoort, is dat "anderen" mij beletten mijn persoonlijke keuze te kunnen uitvoeren. Die tjeefse reflex van zelfmoord is foei. Ik herinner me de vraag van Lutgard Simoens: (niet letterlijk) laat me, het is voltooid, ik ben op, ik heb het goed gehad en 't is genoeg zo.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lol !!
Het ging over het einde van la belziek, en nu gaat het over euthanasie. Wel, ik vind dat ik mijn actueel opgedrongen land moet kunnen euthanaseren. Waalse vrienden, laat ons scheiden.
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#60 | ||
Minister-President
|