![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het begint toch wel met wat kwakkels: Citaat:
Als je "hoopte" en het is niet gelukt, dan heb je de zaken onderschat. En het is overduidelijk een feit dat het virus zich zo goed als even goed verspreidt onder gevaccineerden als anderen als die vaccinatie enkele maanden oud is. Citaat:
Maar ik begrijp WEL wat hij zegt: we gaan wel iets dat lijkt op vorige winter, meemaken, en dan gaat het evident duidelijk worden dat die vaccins niet zo mirakuleus zijn als waar wij nu al anderhalf jaar "nog even voor volgehouden" hebben. Met alle opgebouwde natuurlijke immuniteit, en de weliswaar aflopende vaccinale immuniteit gaat het echter deze winter niet erger zijn dan de vorige, en dat was prima. Dus waar hij het over heeft mag joost weten, tenzij het gaat om zijn schrik voor de vaststelling dat die vaccins niet "definitief" zijn. Merk trouwens op dat hij zichzelf op twee vlakken tegenspreekt: Citaat:
Ten tweede: als het juist is dat men beschermd is van zware ziekte, is er helemaal geen nood aan "boosten". Nu spelen op het kleine verschil tussen 3 en 6 weken tussentijd is een beetje eigenaardig, want hoewel dat effect bestaat, verandert dat niks aan de algemene evolutie, dat hoge titers afnemen. Dan komen zeggen: Citaat:
Denken dat hoge antilichamen titers heel lang zullen blijven, is idioot. Iedereen weet dat hoge titers van een acute reactie komen, en afnemen om over te gaan op de langdurige geheugen waarde. Als men moet boosten om hoge titers te halen, moet men BLIJVEN BOOSTEN. Als het niet werkt op geheugen, dan gaat het na een derde prik dat ook niet doen. En andersom, als men beweert dat de geheugenreactie voldoende is om een flinke fractie zwaar zieken te verminderen, dan is een booster nergens nodig voor. Kortom, ze dansen daar als beren rond tussen 3 verschillende scenario's: A) immuniteit verdwijnt TOTAAL na 2 spuiten als men lang genoeg wacht. Dan gaat dat OOK het geval zijn na een derde spuit. We zitten dus in een noodzaak om blijven om de paar maanden te spuiten. B) hoge titers die besmetting tegengaan verdwijnen snel, maar bescherming tegen lange ziekte is een lange-termijn effect. Dan zijn geen boosters nodig voor lange termijn, en gaan boosters enkel een paar maanden weer besmettingsimmuniteit veroorzaken. Oftewel aanvaarden we dat infectie rond gaat en natuurlijke immuniteit toeneemt terwijl mensen niet veel zwaar ziek worden (waarom niet he !) oftewel moeten we om de paar maanden bijspuiten om besmettingen te blijven beletten. C) eigenlijk werken die vaccins goed genoeg. Waarom zouden we dan bijspuiten en waar komt die "nog 60 dagen" vandaan ? ALS we moeten boosten in een politiek van besmettingen tegengaan, moeten we om de paar maanden boosten en dat blijven doen. ALS we moeten boosten omdat de bescherming tegen zware ziekte verdwijnt, dan gaan we dat ook moeten blijven doen. En als de vaccins goed werken bij zware ziekte, is er geen REDEN om de "epidemie onder controle te houden" noch om te boosten. Maw, als we nu moeten boosten, gaan we moeten blijven boosten aan hetzelfde tempo. En als zware ziekte vermindert, is er geen enkele reden om covid "onder controle" te houden, vooral nu we weten dat natuurlijke immuniteit veel beter is dan vaccinale. Laatst gewijzigd door patrickve : 15 september 2021 om 13:53. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het gevoel dat er aan 100 per uur zal woorden geboost. Dat maakt mij ongerust. Er zal toch een moment komen dat je niet meer automatisch wordt uitgenodigd, en het zal zijn op aanvraag. Dat belooft. Wat ik wilde duidelijk maken is dat er toch kort op de bal wordt gespeeld. Momenteel is een vaccin dus NIET voor een jaar safe. De uitnodigingen tot een derde vaccin tonen dit aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu denk ik aan iets, naar aanleiding van het interview dat Panda postte, en de schrik slaat mij om het hart:
er wordt daar geen woord meer gerept over updates !! Nochtans waren ze daar maanden mee bezig. Is dat vierkant mislukt ?? Normaal moesten die op de markt komen begin oktober... Of is dit een promotie stunt om de oude stocks als soldekes op 60 dagen de deur uit te krijgen, voor de nieuwe aangekondigd worden ? Laatst gewijzigd door patrickve : 16 september 2021 om 04:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een vriendin van mij, ze heeft een peacemaker, heeft corona gehad, is 2 maal ingeënt en kreeg gisteren een uitnodiging voor een boost. Zelfs haar huisarts snapt niet waarom of hoe de keuze word gemaakt. Volgens het bloedonderzoek vorige week heeft ze voldoende antistoffen, verkondigde haar huisarts. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mensen wijs maken dat ze gevaar lopen ernstig ziek te worden en dood te gaan, ook al zijn ze verder volledig gezond en hebben ze van nature een goede sterke weerstand. De politici en hun virologen moeten de heersende maatregelen toch kunnen blijven rechtvaardigen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar zijn die bedriegers mee bezig? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Interessante studie uit Schotland.
https://www.medrxiv.org/content/10.1....12.21263448v1 Citaat:
De langdurige bescherming tegen zware ziekte door vaccinatie zou constant blijven en een factor 5 of 6 zijn (dalende van een factor van meer dan 20 kort na vaccinatie, komende van de acute reactie). De halfwaarde tijd van de acute reactie is 17 dagen, wat inderdaad van de orde is van wat men verwacht (het is zelfs nogal rap !). Als je dus de "acute" bescherming wil behouden moet je om de paar maanden (zeg, 4 of 5 keer 17 dagen) bijprikken. En zoniet lijkt de langdurige bescherming (die niet spectaculair is maar toch niet te versmaden), wel, langdurig te zijn en daar moet niet voor bijgeprikt worden. Het enige probleem dat ik heb met die studie is dat ze niet tot voorbij 6 maanden of zo gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat schetst mijn verbazing. Ik ben verdomme een risicopatiënt. Ik heb mijn lieve huisarts opgebeld en wat zegt ze "niks van aantrekken Rudy, ga die spuit halen" Amen. Komt da tegen. Hoe dan ook, ik protesteer niet en volgende week ga ik, 60 jaar zijnde, mijn spuit halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |