![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat aanwerven zal enorm tegenvallen.
We zijn zelf hard op zoek om aan te werven en het is quasi onmogelijk. Degenen welke werkloos zijn en in de vdab lijst zitten negeren alle oproepen of uitnodigingen. Sterker nog, ze weigeren massaal te antwoorden of zelfs hun opgegeven tele nmr te beantwoorden. Mocht er toch nog iemand wel werken moet je er terug een massa tijd en kosten insteken om ze op het volle niveau te krijgen. Slaagkans minder dan 1% trouwens. Dus vergeet het maar.
![]() |
#243 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is vooral massapsychologie : mensen ZIEN, in grote meerderheid, een uitweg in Vaccinatie, hoe hoger de vaccinatiegraad, hoe veiliger mensen zich gaan voelen en daar het allemaal om : het veiligheidsgevoel terug op een normaal peil brengen. Of die vaccins nu echt goed werken (Wat ze wel degelijk doen als je naar de aantallen op de IC's kijkt) , dat maakt eigenlijk niet zoveel uit. Dat mensen geloven dat ze werken, dat is het belangrijkste. Eenmaal dat in orde is, gaat de paniekgolf hopelijk liggen en de hysterie en kan Corona stilaan endemisch worden net als Griep. En dan is het business as usual en kan het Covid Safe Ticket in de vuilbak. Laatst gewijzigd door parcifal : 30 september 2021 om 10:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 30 september 2021 om 10:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niets belet een bedrijf om enkel gevaccineerden aan te nemen. Wie het daar niet mee eens is, moet maar ergens anders gaan proberen een job te vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn bedrijven die dat moeten natuurlijk. Maar wat u wel niet weet is dat recruiters reeds opdracht hebben om nu al voor iedere gevaccineerde vervanging te zoeken. Ze staan allen afgevinkt.
![]() |
![]() |
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij spreekt in algemene termen, hier gaat het om een heel specifieke groep : cabinepersoneel. Die kunnen enkel bij andere luchtvaartmaatschappijen aan de slag. En het lijkt me extreem onwaarschijnlijk dat er nog 1 airline is die ZO zot is om bewust een niet gevaccineerde in dienst te nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En door nu de druk op te voeren op die disfunctionele anti-vaxxers om zich alsnog te laten inspuiten kan er hopelijk wat sneller een normalisatie bekomen worden in heel de maatschappij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Recruteren, opleiden, proefperiode.... Afwachten en herbeginnen. Je hebt 100 sollicitanten nodig voor 1 geschikte. Dat kost een vermogen om den duur.
![]() |
![]() |
#250 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() quid anti-discriminatiewetgeving? Of belet ook niets een bedrijf alleen maar niet-moslims aan te nemen?
![]() |
#251 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Maar ik denk dat je niet goed hebt opgelet en de actualiteit de laatste tijd een beetje gevolgd hebt ? Want de meeste beleidsmakers, regeringsleiders van, toch wel zeer veel en belangrijke, westerse landen en eveneens hooggeplaatste personen van belangrijke globale organisaties, vertellen ons vlakaf dat het oude normaal niet meer terugkomt en dat we moeten leren omgaan met het nieuwe normaal. Dat covid-19 niet zal weggaan en sommige namen zelfs letterlijk de woorden "in the new world order" in hun mond (Australië). Of "To build back better" van de sociale economische puinhoop die de covid-pandemie (momenteel nog altijd volgens hun) veroorzaakt.... Dus ik begrijp niet dat men zo naïef kan zijn door te denken dat men naar een "back to business as usual" scenario zal gaan als uitspraken duidelijk het tegenovergestelde zeggen. Laatst gewijzigd door StV : 30 september 2021 om 11:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niets belet een bedrijf om enkel niet moslims aan te nemen. Wie het daar niet mee eens is, moet maar ergens anders gaan proberen een job te vinden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk niet dat er veel probleem zijn voor een buiten gesjotte moslim om tot inkeer te komen en dan terug te gaan solliciteren voor zijn oude job hoor.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het wordt groot tijd dat men er met de grove borstel doorgaat. Wie weigert de regels te volgen moet maar een andere job kiezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vermoed dat de arbeidsrechtbank heel wat dossiers gaan binnenkrijgen.
![]() |
#256 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kus van de juffrouw en een bank naar voor, Fox!
![]() |
![]() |
#257 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een werkgever zou kunnen beslissen om de toegang tot de werkvloer te ontzeggen te aan werknemers die niet gevaccineerd zijn. ‘Dat kan in principe niet’, zegt Eline De Ryck. ‘Dit zou kunnen worden beschouwd als een discriminatie op grond van de gezondheidstoestand met mogelijk een schadevergoeding gelijk aan 6 maanden brutoloon.
Een uitzondering hierop zijn de transportbedrijven of luchtvaartmaatschappijen die landen aandoen waar mensen wel verplicht gevaccineerd moeten zijn. ‘In dat geval kan een werknemer die niet gevaccineerd is niet worden ingezet en is er een onmogelijkheid de overeengekomen functie uit te voeren. Maar het gaat hier echt wel om uitzonderlijke gevallen’, beklemtoont advocate Eline De Ryck. Moet een werkgever zijn werknemers vrij geven voor de vaccinatie? De werkgever is niet verplicht om werknemers vrij te geven als ze naar het vaccinatiecentrum moeten. In principe dient dat net als andere medische onderzoeken te gebeuren tijdens de vrije tijd. Maar het staat de werkgever natuurlijk vrij om intern een vaccinantiecampagne te starten en bijvoorbeeld ruimte binnen de werkuren te creëren en op die manier de bereidheid om zich te laten vaccineren te stimuleren. Bedrijven die liefst zoveel mogelijk werknemers gevaccineerd willen zien, kunnen eventueel nog een stuk verder gaan in hun stimulatie. De terbeschikkingstelling van het vaccin door de werkgever is op zich een vrijgesteld voordeel voor de werknemer. ‘Een werkgever zou met zijn werknemers ook kunnen afspreken dat een parafiscaal gunstige bonus met toepassing van de CAO nr. 90 wordt gegeven als bijvoorbeeld 80 procent van alle werknemers zich heeft laten vaccineren,’ zegt Kris De Schutter, advocaat bij Loyens & Loeff. ‘Een aantal bedrijven onderzoekt momenteel die mogelijkheid.’
![]() |
#258 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Gevaccinneerden kunnen evengoed even besmettelijk zijn als ongevaccineerden. Dus het enige voordeel van gevaccineerd te zijn is mildere klachten en minder kans op ziekenhuisopname maar ook maar voor max. 6 maand na vaccinatie. En, niet te vergeten, vaccineer je het dus enkel voor JEZELF ! Follow nu eens eindelijk the science zou'k zeggen ! morte-vivante heeft nog net een post gedaan naar (nog maar eens) een studie die dit aantoont: https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=238 https://www.medrxiv.org/content/10.1....28.21264262v1 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men heeft een tijdje de theorie geloofd van het willen bereiken van vaccinale groepsimmuniteit, maar nu weten we dat zoiets niet mogelijk is, dan wel enkel maar heel tijdelijk zal zijn. Qua PROPAGATIE kunt ge het effect van die vaccins dus eigenlijk vergeten, en zou het zelfs nadelig zijn mochten die vaccins NU goed remmen, want het wil zeggen dat we weer een patat gaan krijgen binnen enkele maanden. Mijn grote probleem met gans dat gedoe is dat het op kwakzalverij berust (ttz, beweringen die wetenschappelijk ongegrond zijn). MOCHT het zo zijn dat die vaccins heel langdurig besmettingen tegen houden, dan zou ik VOORSTANDER zijn van een algemene verplichte vaccinatie. Want dan, en enkel dan, heeft dat een collectieve zin. En MOCHT dat zo zijn, dan zou men HEEL TIJDELIJK tijdens de verplichte vaccinatie campagne, eventueel zij die al geprikt zijn, een pasje kunnen geven. Omdat het dan ZINVOL is om te zeggen: dat zijn mensen die niet meer besmettelijk zijn, omdat ze oftewel in afwachting van geprikt te worden, een test hebben ondergaan, oftewel nog wat natuurlijke immuniteit hebben. ALS het zou zou geweest zijn dat zo een groepsimmuniteit mogelijk was, DAN zou ik zelfs niet inzien waarom men moeite zou doen met campagnes, pasjes, en gans die schijnheilige reutemeteut. Een verplichting is dan even normaal als gelijk welke andere verplichting omdat het een overduidelijk voordeel heeft voor gans de maatschappij. Maar mocht men om een of andere manier die totaal onbegrijpelijk is NIET tot een vaccinatie verplichting over gaan, dan zouden die pasjes ZINVOL zijn, omdat zij dan inderdaad de besmettingen "voorgoed" tegengaan. Maar gans het punt is dat het bovenstaande NIET WAAR IS. En op iets dat niet waar is, kan je geen aanvaardbaar systeem baseren. Als het niet waar is dat die vaccins langdurig en stevig besmettingen tegen houden, dan moeten mensen niet gevaccineerd worden om besmettingen tegen te gaan WANT DAN WERKT DAT NIET. Dan moeten enkel die mensen die gemakkelijk zwaar ziek worden, gevaccineerd worden, en dat is het dan ook. Dan heeft alle VERDERE vaccinatie geen enkel sanitair nut - in tegendeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |