Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 oktober 2021, 10:31   #21
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat is wel erg vreemd.

Er is sprake dat vaccins je natuurlijke immuniteit tegen Covid terug resetten en vervangen door vaccin immuniteit die minder goed is. Mijn idee is dat de extreem hoge antistoffen van het vaccin deze van je besmetting overspoelen en neutraliseren.
Ja, en het strafste is dat ze verleden jaar gewoon thuis heeft kunnen uitzieken en nu, na vaccinatie, wel is moeten gehospitaliseerd worden om extra zuurstof toegediend te krijgen.
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 10:55   #22
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Victor Magnus Bekijk bericht
Perfect verwoord!
Citaat:
Google eens Chester Southam: Amerikaans topviroloog die in de jaren vijftig opzettelijk 600 kerngezonde mensen inspoot met dodelijke kankercellen (zonder hen daarover te informeren) om te zien hoe snel ze zouden sterven... Het bewijs dat dit soort schepselen hetzelfde denken: Hij kwam nadien aan het hoofd te staan van medische verenigingen... (slachtoffers waren merendeel Afro-Amerikanen in gevangenschap)
Da's nog niks vergeleken met 3M in Zwijndrecht. Na bloedonderzoek blijkt dat slechts 1 op de 10 mensen in de ruime omgeving GEEN gevolgen gaat hebben van de blootstelling.

Er zijn in Vlaanderen nog tientallen sites waar mensen al decennia aan dat spul worden blootgesteld.

Het lijkt wel of mensen vol gif pompen en dan zien hoeveel schade het aanricht gewoon het business model is van de chemische industrie.

https://www.hln.be/in-de-buurt/helft...loed~ab976e75/
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 11:01   #23
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Anderhalf jaar in de zgn "crisis" en blijkt dat ons "systeem" NOG ALTIJD niet om kan met dagelijks een paar honderd gevallen in intensieve ....Een paar honderd op een bevolking van 11 miljoen....
Het is heus niet dat ons systeem het niet aankan hoor. Als men het zou behandelen als griep en niet als ebola dan was er nooit een probleem geweest.

Het zijn de idiote maatregel die voor alle problemen hebben gezorgd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Ja, en het strafste is dat ze verleden jaar gewoon thuis heeft kunnen uitzieken en nu, na vaccinatie, wel is moeten gehospitaliseerd worden om extra zuurstof toegediend te krijgen.
Dat is toch ook wat ik steeds meer opmerk. Mensen die het vorig jaar gehad hebben met weinig tot geen last, maar nu na vaccinatie er plots wel ziek van worden.

Maar goed, dat is natuurlijk maar mijn irrelevante steekproef. Moest dat werkelijk algemeen zo zijn dan zou de overheid ons dat wel vertellen toch? Toch?
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 11:09   #24
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat is wel erg vreemd.

Er is sprake dat vaccins je natuurlijke immuniteit tegen Covid terug resetten en vervangen door vaccin immuniteit die minder goed is. Mijn idee is dat de extreem hoge antistoffen van het vaccin deze van je besmetting overspoelen en neutraliseren.
Ik dacht dat pve al naar een studie heeft verwezen waaruit zou blijken dat dat zo niet is maw , een vaccinatie gaat die immuniteit niet terugvoeren naar het wuhan stadium (dus een eventuele 'update' ongedaan maken).
Dat zou erg zijn, mocht dat niet het geval zijn en dan zouden we al vele zo een gevallen gehad hebben, vermoed ik.

Laatst gewijzigd door stab : 26 oktober 2021 om 11:20.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 11:16   #25
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

"Dringend tijd om nog eens de speeltuintjes voor kinderen af te sluiten, want ons bomma loopt gevaar vermits die koters niet zijn gevaccinneerd"

Terwijl de gevaccineerden na een paar maand (nu dus) terug even besmettelijk zijn...
Oud 26 oktober 2021, 11:36   #26
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Het is heus niet dat ons systeem het niet aankan hoor. Als men het zou behandelen als griep en niet als ebola dan was er nooit een probleem geweest.

Het zijn de idiote maatregel die voor alle problemen hebben gezorgd.

Dat is toch ook wat ik steeds meer opmerk. Mensen die het vorig jaar gehad hebben met weinig tot geen last, maar nu na vaccinatie er plots wel ziek van worden.

Maar goed, dat is natuurlijk maar mijn irrelevante steekproef. Moest dat werkelijk algemeen zo zijn dan zou de overheid ons dat wel vertellen toch? Toch?
Nee.
Oud 26 oktober 2021, 11:55   #27
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard

Nieuwe maatregelen nadat iedereen die dat wenste gevaccineerd is. Dat is niet wat er belooft werd!

Ze moeten het ook niet op de stijgende coronacijfers steken, vandaag in Het Nieuwsblad: "Tijdens de tweede golf in 2020 lagen op het hoogtepunt 7200 mensen in het ziekenhuis, van wie bijna 1500 op de afdeling intensieve zorgen. Dankzij de vaccinaties wordt vandaag rekening gehouden met hoogstens 500 tot 600 mensen op intensieve belanden".
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 12:56   #28
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, natuurlijke immuniteit geeft dan ook geen 100% bescherming he. Er zullen gevallen zijn van (zware) herbesmetting. Ik dacht dat natuurlijke immuniteit na een jaar rond de 80% draaide of zo.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 12:59   #29
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA Bekijk bericht
Dankzij de vaccinaties wordt vandaag rekening gehouden met hoogstens 500 tot 600 mensen op intensieve belanden".
Dat is ver voorbij de comfort grens, dat is bijna even erg als tijdens een zwaar griep seizoen. Nu er een pandemie wet is, gaat dat veel gemakkelijker omgezet worden in maandenlang gemaatregel. Tot aan de volgende golf in maart.

Vergeet niet dat voor die 1700 plaatsen, men drastisch is gaan snijden in de normale zorg he.

En ik zou zo zeker niet zijn dat het zo laag gaat blijven, de vaccins hun efficientie valt gelijk een steen. De meeste bejaarden hebben al meer dan 8 maanden geleden hun spuitje gehad. Nee, ik denk dat wij naar vergelijkbare cijfertjes gaan, het gaat weer paniek zijn.
Oud 26 oktober 2021, 13:05   #30
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wel, natuurlijke immuniteit geeft dan ook geen 100% bescherming he. Er zullen gevallen zijn van (zware) herbesmetting. Ik dacht dat natuurlijke immuniteit na een jaar rond de 80% draaide of zo.
Dat maakt het juist zo frustrerend. Haar besmetting met Covid is zelfs nog geen jaar geleden. Toen gewoon thuis uitzieken, en nu, MET natuurlijke immuniteit en MET dubbele vaccinatie ligt ze wel in het hospitaal.
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 13:45   #31
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is ver voorbij de comfort grens, dat is bijna even erg als tijdens een zwaar griep seizoen. Nu er een pandemie wet is, gaat dat veel gemakkelijker omgezet worden in maandenlang gemaatregel. Tot aan de volgende golf in maart.

Vergeet niet dat voor die 1700 plaatsen, men drastisch is gaan snijden in de normale zorg he.

En ik zou zo zeker niet zijn dat het zo laag gaat blijven, de vaccins hun efficientie valt gelijk een steen. De meeste bejaarden hebben al meer dan 8 maanden geleden hun spuitje gehad. Nee, ik denk dat wij naar vergelijkbare cijfertjes gaan, het gaat weer paniek zijn.
Hebben de meeste bejaarden niet reeds hun 3e spuit gekregen, een of 2 maanden geleden?
Oud 26 oktober 2021, 13:50   #32
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat maakt het juist zo frustrerend. Haar besmetting met Covid is zelfs nog geen jaar geleden. Toen gewoon thuis uitzieken, en nu, MET natuurlijke immuniteit en MET dubbele vaccinatie ligt ze wel in het hospitaal.
Andere variant, andere gevolgen ofzo...

Stop nu eens met uit 1 voorbeeld conclusies te willen trekken voor een populatie. Dat is volledig onzinnig.
Oud 26 oktober 2021, 13:52   #33
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Hebben de meeste bejaarden niet reeds hun 3e spuit gekregen, een of 2 maanden geleden?
Ze zijn volop bezig, maar voorlopig vooralartsen. Ik ken artsen van 68 jaar die hun booster reeds gehad hebben en mensen tegen de 80 die er nog op wachten.
Oud 26 oktober 2021, 14:30   #34
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mm. 4% van de bevolking.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  coronavirus-data-explorer(7).png‎
Bekeken: 38
Grootte:  229,8 KB
ID: 115049  

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 oktober 2021 om 14:34.
Oud 26 oktober 2021, 15:32   #35
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard

Kijk, opnieuw zo een leugen: Vandenbroucke: “Coronavirus kent geen verschil tussen Frans en Nederlands, deze epidemie maakt overal slachtoffers”

Dat het virus het verschil tussen talen niet kent wil ik nog geloven maar het verschil tussen Vlaanderen en Wallonië is de vaccinatiegraad! Bij een voldoende hoge vaccinatiegraad waren maatregelen niet meer nodig werd tot voor kort nog beweerd maar nu telt dat blijkbaar niet meer!

Politici zijn leugenaars en bedriegers (maar dat wisten we al)!
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 15:34   #36
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik denk wel de bewoners van zorgcentra. Maar ik ken 80+ die thuis wonen, en nog geen uitnodiging ontvangen hebben.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 15:44   #37
edwinp
Banneling

Standaard

95% effectiviteit is geen 100%, wil zeggen dat per 100 gevaccineerden 5 mensen nog ernstig ziek kunnen worden,

voorlopig geen weet van uitbraken in wzc's, vaccineren helpt zeker en vast

op het journaal zie je alweer dozijnen brusselse dwazen zich bezig houden in vlaamse fitnesscentra's, fitnessen is gezond weet je wel...
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 15:55   #38
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
95% effectiviteit is geen 100%, wil zeggen dat per 100 gevaccineerden 5 mensen nog ernstig ziek kunnen worden,

op het journaal zie je alweer dozijnen brusselse dwazen zich bezig houden in vlaamse fitnesscentra's, fitnessen is gezond weet je wel...
Dat is erger als zonder vaccin?? Geen wonder dat jullie alles geloven.

En bijna alle WCZs zijn vorig jaar al aan de beurt geweest. Misschien daar uit concluderen dat de natuurlijke immuniteit beter is dan de die van de vaccins.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 16:08   #39
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:

Fantastisch he, 95%.

Leuk zeg dat rijk van de vrijheid dat we door dit fantastische vaccin verkregen hebben. Geen besmettingen meer, geen ziekenhuisonames, geen doden. Wat een wondermiddel.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 16:13   #40
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat wil zeggen dat het aantal zwaar zieken/doden door 20 wordt gedeeld ten aanzien van zonder vaccin. De vraag is of dat het aantal doden onder de drempel brengt waar we vinden dat het prima is.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be