Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2021, 09:10   #101
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
45000 Euro boete en 1 jaar gevangenis voor de winkelier als iemand zonder certificaat aanwezig is.

Het volstaat dus van er een paar honderdtal te pakken, willekeurig, en te veroordelen, he.
Dan stoppen alle winkels en bedrijven tot de zever voorbij is, het is nu al op het randje voor een winkel om open te blijven als ze de huidige 3500 euro boetes hard zouden doorvoeren.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2021, 17:25   #102
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/12...december-2021/

De Chinese autoriteiten hebben Xi'an (in het noorden) in lockdown geplaatst wegens een opstoot van COVID-19-gevallen in de stad van 13 miljoen inwoners. Over ruim een maand vinden de Olympische Winterspelen van Peking plaats.

De stad, bekend van haar leger in terra cotta, had verplaatsingen al sterk aan banden gelegd om een haard van COVID-19 in te dammen. Voortaan moeten de inwoners "thuis blijven, behalve als ze een dwingende reden" hebben om hun woning te verlaten, zo deelden de lokale autoriteiten mee. Per gezin mag één persoon "om de twee dagen" het huis uit om inkopen te doen.

China past sinds vorig jaar een "zerocovidstrategie" toe, waarbij alles in het werk wordt gesteld om nieuwe coronagevallen maximaal te beperken. Over het algemeen zijn de nieuwe gevallen beperkt tot slechts enkele tientallen per dag. Het land meldde woensdag 52 nieuwe ziektegevallen in Xi'an, wat het aantal geregistreerde patiënten sinds 9 december in de stad op 143 brengt.

https://www.france24.com/en/live-new...vid-cases-rise

https://www.ndtv.com/world-news/coro...tbreak-2665333

https://www.rtbf.be/info/monde/detai...ts?id=10902124

Gisteren zijn de Chinezen al begonnen met het testen van de 13 miljoen burgers die nu in lockdown zitten.

In China hebben reeds 85% van hun miljardenbevolking minstens 2 vaccinatiedosissen gekregen.

Hier laten ze toe dat zorgpersoneel betoogt, ... tegen verplichte vaccinatie.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 22 december 2021 om 17:34.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2021, 17:32   #103
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/12...december-2021/

De Chinese autoriteiten hebben Xi'an (in het noorden) in lockdown geplaatst wegens een opstoot van COVID-19-gevallen in de stad van 13 miljoen inwoners. Over ruim een maand vinden de Olympische Winterspelen van Peking plaats.

De stad, bekend van haar leger in terra cotta, had verplaatsingen al sterk aan banden gelegd om een haard van COVID-19 in te dammen. Voortaan moeten de inwoners "thuis blijven, behalve als ze een dwingende reden" hebben om hun woning te verlaten, zo deelden de lokale autoriteiten mee. Per gezin mag één persoon "om de twee dagen" het huis uit om inkopen te doen.

China past sinds vorig jaar een "zerocovidstrategie" toe, waarbij alles in het werk wordt gesteld om nieuwe coronagevallen maximaal te beperken. Over het algemeen zijn de nieuwe gevallen beperkt tot slechts enkele tientallen per dag. Het land meldde woensdag 52 nieuwe ziektegevallen in Xi'an, wat het aantal geregistreerde patiënten sinds 9 december in de stad op 143 brengt.

https://www.france24.com/en/live-new...vid-cases-rise

https://www.ndtv.com/world-news/coro...tbreak-2665333

https://www.rtbf.be/info/monde/detai...ts?id=10902124

Gisteren zijn de Chinezen al begonnen met het testen van de 13 miljoen burgers die nu in lockdown zitten.

In China hebben reeds 85% van hun miljardenbevolking minsten 2 vaccinatiedosissen gekregen.

Hier laten ze toe dat zorgpersoneel betoogt, ... tegen verplichte vaccinatie.
Viva les chinois

Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 22 december 2021 om 17:33.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2021, 08:44   #104
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard OP is nog steeds actueel eind 2K21!

Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/06...n-we-tot-nu-t/

China neemt de opflakkering van het virus in Peking bijzonder ernstig. Meteen na het opduiken van de eerste besmettingen eind vorige week is de Xinfadi-markt gesloten en startte de overheid met een grootschalig test-, opsporings- en isolatieprogramma. De capaciteit werd in sneltreinvaart opgevoerd om de 10.000 werknemers op de Xinfadi-markt te testen.

Afgelopen weekend plaatste Peking het district Fentai, waar de Xinfadi-markt ligt, in quarantaine. Het wordt bestempeld als een hoogrisicogebied, net als een wijk in het naburige district Fangshan. Mensen mogen er hun huis niet uit en alle economische activiteit is er stilgelegd. Ook wie in dat hoogrisicogebied woont, moet een coronatest ondergaan. En al wie na 30 mei op de Xinfadi-markt geweest is, of contact heeft gehad met iemand die er geweest is, krijgt een sms en brief om zich te melden voor een test.

Hier in Europa blijft men maar palaveren over een app en vermoede schendingen van privacy. In China gebruikt men alle mogelijk data, onder meer van Alipay en Wechat, zonder toestemming van de gebruiker voor contact tracing. Volksgezondheid en openbare veiligheid primeren in China op individuele rechten.

Chinezen die de vraag stellen hoe hun overheden weten dat zij na 30 mei op de Xinfadi-markt waren kunnen niet terecht bij een Raad van State, een gerechtshof of een privacycommissie.

China heeft kunnen voorkomen dat de lokale epidemie in Wuhan zich verspreidde over mainland China. China probeert alle risico uit te sluiten dat de pandemie hun vasteland binnensluipt om hun bevolking van 1.43 biljoen Chinezen van covid19 te vrijwaren.
Wij ondervinden hier slechts minimaal ongemak in een maatschappij die geen probleem heeft o.a. om maskers te dragen en zich te schikken naar een basishouding met gebruik van gezond verstand.
De HK overheid heeft vanaf het begin gekozen voor een zero tolerance policy t.o.v. besmetting en reageert dus zonder zeveren om de kleinste uitbraak direct in te dijken. Tot heden (poervu ke sa duure!) met succes blijkbaar.

Resultaat voor de overgrote meerderheid: beperkte minimale restricties in realiteit, die echter wel zonder morren strikt worden nageleefd.
Het uitgaansleven in Lan Kwai Fong, SoHo en Wan Chai op HK island blijft lekker actief vibrant.
De BCBG en werkende bevolking heeft centjes en ze spenderen lokaal i.p.v. op reis. Ook goede (ook met de meer en meer high-end Chinese/Italiaanse/Franse/Japanse keuken) restaurants en de barscene blijven spetterend actief tot 's avonds laat.
Dus: we weigeren te klagen. Er zijn minder leuke regio's in Euroland denk ik dan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Het toffe van de Europalanders is dat ze op hun rechten staan... tot om te creveren in alle vrijheid.
"Wat je zelf doet doe je beter."
Oud 25 december 2021, 08:56   #105
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het uitgaansleven in Lan Kwai Fong, SoHo en Wan Chai op HK island blijft lekker actief vibrant.
Wat moeten we ons voorstellen met een lekker actief vibrant uitgaansleven waar de maatregelen worden nageleefd ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2021, 09:00   #106
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat moeten we ons voorstellen met een lekker actief vibrant uitgaansleven waar de maatregelen worden nageleefd ?
Goed eten en drinken tot een kot in de nacht, tiens!

Plus in Wan Chai is jouw lievelingsgezelschap vlot beschikbaar, Fredje -voor een prijske-.
Oud 25 december 2021, 09:53   #107
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus: we weigeren te klagen. Er zijn minder leuke regio's in Euroland denk ik dan.
Uiteraard. Het volstaat te zeggen dat er gene covid is, en geregeld eens te tonen wat er gebeurt als er ne zot wel durft zeggen dat er covid was he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2021, 10:09   #108
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard. Het volstaat te zeggen dat er gene covid is, en geregeld eens te tonen wat er gebeurt als er ne zot wel durft zeggen dat er covid was he
Een paar dagen geleden hebben we hier met een aantal maten goed gelachen met jouw geposte elucubraties allerhande op Pol.be
Waarvoor ik je moest bedanken, Patrick.

Dus bij deze -> merci pour ces beaux moments, de la part d' une bande de copains expats.
Oud 25 december 2021, 10:21   #109
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een paar dagen geleden hebben we hier met een aantal maten goed gelachen met jouw geposte elucubraties allerhande op Pol.be

Dus bij deze -> merci pour ces beaux moments, de la part d' une bande de copains expats.
Zoals ik al zegde: lachen maar geen feiten he

Hoeveel van jullie maten wisten ook dat er covid was in november 2019 bij jullie ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 december 2021 om 10:22.
Oud 25 december 2021, 10:24   #110
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zegde: lachen maar geen feiten he
Hoeveel van jullie maten wisten ook dat er covid was in november 2019 bij jullie ?
Covid??? Wasda?
Oud 25 december 2021, 10:25   #111
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Covid??? Wasda?
Voila. Zo is dat opgelost in China sinds het begin he
Oud 25 december 2021, 10:28   #112
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voila. Zo is dat opgelost in China sinds het begin he
Voila. Zoals eerder gezegd: aan jou kan een denkend mens echt van alles wijsmaken hé!
Sans rancune, Patrick.
Oud 25 december 2021, 10:55   #113
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voila. Zoals eerder gezegd: aan jou kan een denkend mens echt van alles wijsmaken hé!
Die denkende mens ben ik dan zelf neem ik aan
Oud 25 december 2021, 14:58   #114
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Niemand van mijn vrienden weet dat ik op dit forum actief ben. En dat is best ok. En ik denk niet dat niet actief zijnde mensen op dit forum interesse zouden hebben in wat Patrick hier post.

Stel je voor ik mijn maten zou beginnen ambeteren met uw posts voor te lezen Dat zou pas een actief vibrant uitgaansleven zijn

Dus dat jij aan uw maten de posts van Patrick laat lezen zou me heel sterk verwonderen maw ik geloof U niet.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 december 2021 om 15:04.
Oud 25 december 2021, 15:14   #115
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand van mijn vrienden weet dat ik op dit forum actief ben. En dat is best ok. En ik denk niet dat niet actief zijnde mensen op dit forum interesse zouden hebben in wat Patrick hier post.

Stel je voor ik mijn maten zou beginnen ambeteren met uw posts voor te lezen Dat zou pas een actief vibrant uitgaansleven zijn

Dus dat jij aan uw maten de posts van Patrick laat lezen zou me heel sterk verwonderen maw ik geloof U niet.
Het is een discussiestrategie om de tegenstander met een geisoleerd gevoel op te zadelen, in de trant van allen tegen 1, zo van iedereen is tegen je, wij tegen jou.
Op de man spelen ipv op de bal, het typische vaantje wapperende boven de argumentlozen.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2021, 15:24   #116
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niemand van mijn vrienden weet dat ik op dit forum actief ben. En dat is best ok. En ik denk niet dat niet actief zijnde mensen op dit forum interesse zouden hebben in wat Patrick hier post. Stel je voor ik mijn maten zou beginnen ambeteren met uw posts voor te lezen Dat zou pas een actief vibrant uitgaansleven zijn

Moei d' u ni, schat .
En een zalig kerstmis gewenst, dawel

Oh ja, en alle begrip voor je persoonlijke conclusie hierboven. Zou ik in jouw plaats ook niet doen...

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 25 december 2021 om 15:37.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2021, 16:01   #117
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De HK overheid heeft vanaf het begin gekozen voor een zero tolerance policy t.o.v. besmetting en reageert dus zonder zeveren om de kleinste uitbraak direct in te dijken. Tot heden (poervu ke sa duure!) met succes blijkbaar.
Vraag blijft natuurlijk tot wanneer je dit gaat moeten volhouden ? Gaat Hong Kong zich eeuwig blijven isoleren van de rest van de wereld ? Zero tolerance is dat mogelijk als het over een besmettelijke ziekte gaat ?

Australië speelt het ook zo. Nu ik heb heel wat Australische vrienden en echt gelukkig worden die daar ook niet (meer) van. Het begint ze ferm de strot uit te hangen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 december 2021 om 16:04.
Oud 25 december 2021, 16:08   #118
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/06...n-we-tot-nu-t/

China neemt de opflakkering van het virus in Peking bijzonder ernstig. Meteen na het opduiken van de eerste besmettingen eind vorige week is de Xinfadi-markt gesloten en startte de overheid met een grootschalig test-, opsporings- en isolatieprogramma. De capaciteit werd in sneltreinvaart opgevoerd om de 10.000 werknemers op de Xinfadi-markt te testen.

Afgelopen weekend plaatste Peking het district Fentai, waar de Xinfadi-markt ligt, in quarantaine. Het wordt bestempeld als een hoogrisicogebied, net als een wijk in het naburige district Fangshan. Mensen mogen er hun huis niet uit en alle economische activiteit is er stilgelegd. Ook wie in dat hoogrisicogebied woont, moet een coronatest ondergaan. En al wie na 30 mei op de Xinfadi-markt geweest is, of contact heeft gehad met iemand die er geweest is, krijgt een sms en brief om zich te melden voor een test.

Hier in Europa blijft men maar palaveren over een app en vermoede schendingen van privacy. In China gebruikt men alle mogelijk data, onder meer van Alipay en Wechat, zonder toestemming van de gebruiker voor contact tracing. Volksgezondheid en openbare veiligheid primeren in China op individuele rechten.

Chinezen die de vraag stellen hoe hun overheden weten dat zij na 30 mei op de Xinfadi-markt waren kunnen niet terecht bij een Raad van State, een gerechtshof of een privacycommissie.

China heeft kunnen voorkomen dat de lokale epidemie in Wuhan zich verspreidde over mainland China. China probeert alle risico uit te sluiten dat de pandemie hun vasteland binnensluipt om hun bevolking van 1.43 biljoen Chinezen van covid19 te vrijwaren.
Blijkbaar is daar alles beter? Wat blijf je dan hier op dit forum zitten zeuren? Emigreer naar China en wees gelukkig.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2021, 16:33   #119
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Een lockdown Chinese stijl is echt geen pretje. Wekenlang je appartement niet uit mogen: boodschappen en maaltijden worden aan de deur geleverd en zo zit je een maand of twee thuis. Het zal mijn zwakheid zijn, maar doe me dan maar onze softere aanpak.

ja in de chinese cultuur en hele geloof ben je als individu verplicht om te kiezen voor het belang van de GROEP en je onverwijld aan te passen en te onderwerpen aan de wil van de meerderheid. Individuele Wil en rechten bestaan niet, en er is geen ruimte tot overleg of praten of klagen. JOuw individuele problemen en gebreken zijn irrelevant.

Zo werkt Chinese Fascisme, precies zo was het in Blanke Nazi Duitsland, The Weak Must Perish and Die.
Zwakke, luie, gehandicapte en minder intelligente chinezen worden zonder pardon voortijdig of direct afgespietst, spuitje klaar. Geen rouw geen sorry.

Wie niet keihard wil werken en niet genoeg presteert in China krijgt ook een spuitje en wordt opgeruimd.

Survival of fittest, zo is India nu ook. Hindoeisme is ook darwinistisch, en alles is karma, je zoekt het uit, ga maar dood en pleeg zelfmoord, is je karma Waldo.

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2021, 02:18   #120
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 26 december 2021 om 02:19.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be