Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2005, 16:41   #181
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto
Hoort u mij niet zeggen; dat maakt u ervan. Prima, als dat is wat u van de feiten wilt maken. Het enige wat ik zeg, is dat van de 4 landen die 'winst' boekten, alleen Noorwegen de moeite van het vernoemen waard is. De rest is meer "pappen & nathouden".
Dat hoor ik u wel zeggen, u zegt dat het sociale systeem daar aan een grondige overhaul toe is, en precies niet volgens het plan Bush, i.e. u insinueert het tegendeel.

Citaat:
Precies. Wat koop je voor 1 euro, in vergelijking tot 1 dollar? Ik heb geen flauw idee.
Ik vind niet onmiddellijk een studie terug, but think about it: In 1999 was het net het omgekeerde en was de dollar sterker dan de Euro. Inflatie, die uiteindelijk de verandering in koopkracht meet, was sinds die periode quasi gelijklopend in beide regios. Kwa olieprijs, die niet in de inflatieindex zit, is er natuurlijk wel het een het ander veranderd voor de zwakkere dollar. (20% increase aan de pomp in Florida). Dit doet me besluiten dat de uiteindelijke binnenlandse totale koopkracht tussen Euro en Dollar zeer vergelijkbaar is. De binnenlandse totale koopkracht is het enige dat van belang is voor een arme, aangezien die buiten misschien een of ander electronicaproduct enkel Amerikaanse producten koopt en zeker niet naar het buitenland zal gaan. De enige uitzondering op die regel zijn de Latinos, maar daar maakt de zwakke dollar helemaal geen reet uit, omdat hij relatief tov de zuid amerikaanse munten nog steeds sterker is, die bevolkingsgroep heeft dus een positief dollar-effect. Verder zijn er, net als in de EU, nogal serieuze verschillen tussen de verschillende deelstaten. (vergelijk Polen maar eens met Luxemburg, dat is ongeveer hetzelfde als W Virginia met New Jersey vergelijken)

Als je je wat meer wenst te verdiepen in de armoede situatie van de VS zelf, is er veel meer data voorhanden dan dat nogal gekleurde rapport van Unicef. Hier zijn de cijfers van hun bureau voor statistiek.

http://www.census.gov/prod/2004pubs/p60-226.pdf

Uiteindelijk daalde op lange termijn de armoede gestaag in de VS, met uiteraard logische schommelingen up and down die de economische cycli volgen. Ergens rond het midden van de jaren 70, bereikt de armoede een historisch minimum en sindsdien zijn de cijfers quasi constant. Het inkomen steeg echter veel zwaarder dan de inflatie, wat inhoudt dat het median income sterker gestegen is dan de inflatie, wat op zijn beurt wil zeggen dat de uiteindelijke koopkracht van de armen gestegen is. Relatief zijn er dus evenveel armen, maar absoluut hebben ze het beter. Ook opmerkelijk is dat het aantal sociale voorzieningen voor die armen in de periode 70-nu jaar na jaar is aangegroeid, zodat ze het niet alleen beter hebben kwa inkomen, maar ook kwa hulp van de overheid.

Het is ook opmerkelijk dat de metingen aanduiden dat kinderen (-18) veel zwaarder vertegenwoordigd zijn in die low income bracket. Now think: de totale armoede is quasi constant, en -18 is constant zwaarder vertegenwoordigd. Wat wil dit zeggen? Dat die mensen allemaal sterven eens ze 18 zijn? Uiteraard niet, ze beginnen met niets, en een overgrote meerderheid werkt zich op uit die relatieve armoede tov de ouderen. Dat is een cultureel gegeven in de VS, waar je jong start met weinig inkomen en je dan opwerkt.

Ik wil er u verder nog op wijzen dat deze discussie op gang kwam in vergelijking met Cuba. De landen vallen niet te vergelijken kwa armoede. Als de gemiddelde Belg morgen in Monaco gaat wonen verdient hij plots minder dan 40% van de mediaan, maakt dat van hem van de ene dag op de andere arm? Uiteraard niet, maar statistisch wel. Ik neem dan nog aan dat de Castro Junta eerlijke cijfers publiceert in de census, iets wat ik na een bezoek aan Cuba eerder in twijfel zou moeten trekken, maar bon, je moet van ergens vertrekken. Uiteindelijk is er een reden waarom mensen in Cuba op een binnenband de zee in springen in hoop dat de stroming hen tot in US waters brengt, het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze dat doen om te ontsnappen aan het aards paradijs omdat ze liever arm zijn in de VS.

Ik ben het gewoon beu dat men stereotypes hanteert over zogenaamde legioenen van armen in de VS die helemaal aan hun lot worden overgelaten door de medemens. Dat zijn Moresiaanse taferelen die de werkelijkheid tarten. Objectief bekeken kan je je in deze post een totaalbeeld vormen.
Oud 15 maart 2005, 17:50   #182
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

Kijk, misschien begrijp je het verkeerd.

Ik beweer hier niet dat ik liever in Cuba zou geboren worden dan in de VS [tenzij bij echt arme mensen, maar soit]: de VS is een land dat een veel grotere mogelijkheid biedt om 'op te klimmen'.

Wat ik wel wil zeggen, is:
  • hoewel de gemiddelde Cubaan veel armer is dan de gemiddelde VS'er, hebben de Cubanen het -qua onderwijs, gezondheidszorg- erg goe [cijfers hierboven gegeven]
  • landen qua rijkdom vergelijkbaar met Cuba doen het lang niet zo goed als Cuba. Ik deduceer daaruit, dat een mogelijke oplossing voor de derdewereldlanden, het meer-communistisch worden is. [dit is een gewaagde uitspraak - maar geef toe dat het kapitalisme die landen niet noodzakelijk veel goeds heeft gebracht]
rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 18:21   #183
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
Kijk, misschien begrijp je het verkeerd.

Ik beweer hier niet dat ik liever in Cuba zou geboren worden dan in de VS [tenzij bij echt arme mensen, maar soit]: de VS is een land dat een veel grotere mogelijkheid biedt om 'op te klimmen'.

Wat ik wel wil zeggen, is:
  • hoewel de gemiddelde Cubaan veel armer is dan de gemiddelde VS'er, hebben de Cubanen het -qua onderwijs, gezondheidszorg- erg goe [cijfers hierboven gegeven]
  • landen qua rijkdom vergelijkbaar met Cuba doen het lang niet zo goed als Cuba. Ik deduceer daaruit, dat een mogelijke oplossing voor de derdewereldlanden, het meer-communistisch worden is. [dit is een gewaagde uitspraak - maar geef toe dat het kapitalisme die landen niet noodzakelijk veel goeds heeft gebracht]
Het klopt dat Cuba volgens eigen cijfers, kwa literacy en gezondheidszorg beter scoort dan andere ontwikkelingslanden.

De vraag is echter wat het alternatief is. Een pro Amerikaans, stabiel beleid zou dat land in een mum van tijd kunnen omvormen in een toeristisch centrum van het kaliber van de Bahamas, de Keys, de Virgin islands etc.

Wat links graag doet is Cuba vergelijken met Haiti, waar al tientallen jaren een quaisi burgeroorlog woedt. Het is niet dezelfde situatie.

Het is verkeerd om uit te gaan van het feit dat dat land nu eenmaal een ontwikkelingsland is, dat land heeft een veel groter potentieel dan dat.
Oud 15 maart 2005, 19:48   #184
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Precies. Laat Cuba maar voor wat het is. Ik houd zelf niet zo van dat massatoerisme.
Laat me raden; het toppunt van Amerikaans Cultuur Imperialisme:
Platvloerheid ten top en dikbuiken op het strand zeker?

Wat de rest van je commentaar betreft, TomB, hierboven: Ik denk dat je aardig in de buurt zit. Ik begrijp in elk geval wat beter dat de USA nog steeds bezig is om een sociaal systeem op te zetten. Unicef beweert vervolgens dat de armoedebestrijding niet noemenswaardig is in de USA, dus dat neem ik aan.

De rest zouden politieke discussies worden die deze draad ver te buiten zouden gaan. Dus dat doe ik maar niet..

Laatst gewijzigd door Mephisto : 15 maart 2005 om 19:53.
Mephisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 22:14   #185
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Precies. Laat Cuba maar voor wat het is. Ik houd zelf niet zo van dat massatoerisme.
Van stereotypes heeft u blijkbaar geen last. Ik heb het over economische groei, u heeft het over persoonlijke smaken.

Citaat:
Wat de rest van je commentaar betreft, TomB, hierboven: Ik denk dat je aardig in de buurt zit. Ik begrijp in elk geval wat beter dat de USA nog steeds bezig is om een sociaal systeem op te zetten. Unicef beweert vervolgens dat de armoedebestrijding niet noemenswaardig is in de USA, dus dat neem ik aan.
Elke democratie is voortdurend bezig zijn sociaal systeem te herwerken naar de noden van de kiezers. Ik vind uw commentaar maar mager. In de VS is men eerlijk over de sociale zekerheid en zijn kost en stelt men aan de kiezer de vraag om te kiezen tussen meer belastingen en meer sociale zekerheid of minder van die twee. De keuze wordt dan ook maatschappelijk door het amalgaam aan Amerikanen gemaakt. Ik heb 20 man op de werkvloer staan (en sta er zelf ook nog regelmatig tussen), daar is geen enkele van die graag meer belastingen zou betalen voor meer zekerheid. Dat is mijn persoonlijke ervaring, die ook gereflecteerd werd in de electorale resultaten.

Citaat:
De rest zouden politieke discussies worden die deze draad ver te buiten zouden gaan. Dus dat doe ik maar niet..
Ik vind van niet, er gingen stereotypes rond over hopen arme Amerikanen en hoe het steeds erger werd, terwijl dit helemaal niet zo is. Dat is geen politieke discussie, dat is met de neus op de feiten gedrukt worden die de stereotypes weerleggen.
Oud 16 maart 2005, 00:56   #186
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door =Mephisto
Tja, lees eens het volgende artikel over:
"De Duitse mannen zijn dikker dan de Amerikanen en de Griekse vrouwen dikker dan de Amerikaanse dames "

http://forum.politics.be/showpost.ph...10&postcount=1

Laatst gewijzigd door Chipie : 16 maart 2005 om 00:57.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2005, 01:21   #187
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Italianen verlaten in september Irak

http://planet.nl/planet/show/id=8510...9199/sc=9f5aa9

En daarmee verliest Bush zijn laatste (en grootste) bondgenoot van het Europese vasteland in Irak. (na de terugtrekking van eerder al Spanje en Nederland) Dat is natuurlijk goed nieuws voor de Italiaanse militairen en hun familie.
Oud 16 maart 2005, 01:25   #188
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Italianen verlaten in september Irak

http://planet.nl/planet/show/id=8510...9199/sc=9f5aa9

En daarmee verliest Bush zijn laatste (en grootste) bondgenoot van het Europese vasteland in Irak. (na de terugtrekking van eerder al Spanje en Nederland) Dat is natuurlijk goed nieuws voor de Italiaanse militairen en hun familie.
Vermoedelijk ook voor de overgrote meerderheid van Irakezen die smeken om rust, een een toekomst in een heropgebouwd land...
Maar die Irakezen dat zal U natuurlijk worst wezen...

Misschien toch nog vlug vermelden dat ik lees dat de Italianen juist beslist hebben hun verlbijf in Irak met een halg jaar te verlengen en dat ze vanaf september zich geleidelijk terugtrekken, na overleg met de Iraakse overheid...

Citaat:
'We zullen ons contingent al voor het eind van het jaar verminderen, beginnend in september, met instemming van onze bondgenoten', zei Berlusconi in een interview met de Italiaanse televisiezender RAI. Volgens Berlusconi hangt de snelheid van de terugtocht af van de mate waarin de Iraakse regering op dat moment in staat is zelf voor de veiligheid te zorgen.
(www.volkskrant.nl)

Laatst gewijzigd door Chipie : 16 maart 2005 om 01:29.
Oud 16 maart 2005, 01:45   #189
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Vermoedelijk ook voor de overgrote meerderheid van Irakezen die smeken om rust, een een toekomst in een heropgebouwd land...
Jij gebruikt nooit je objectieve denkvermogen maar probeert alles pro-Amerika te lullen. Moet je eens mee ophouden, gaat er een wereld voor je open. VS heeft heel Irak verneukt en beter zal het niet worden dan dit. Ze zouden Afghanistan ook ''bevrijden'' maar dat is nog een groter drugsparadijs geworden dan Amsterdam.
Oud 16 maart 2005, 06:40   #190
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij gebruikt nooit je objectieve denkvermogen maar probeert alles pro-Amerika te lullen. Moet je eens mee ophouden, gaat er een wereld voor je open. VS heeft heel Irak verneukt en beter zal het niet worden dan dit. Ze zouden Afghanistan ook ''bevrijden'' maar dat is nog een groter drugsparadijs geworden dan Amsterdam.
Onzin, Saddam verneukte irak en nu zijn het enkel de moslim terroristen die het zoals op vele plaatsen in de wereld het ook in irak aan het verneuken zijn. Jij gebruikt nooit je denkvermogen en probeert alles anti-amerika te lullen.
Drugsparadijs is nog altijd beter dan het moordparadijs dat het was.

Laatst gewijzigd door illwill : 16 maart 2005 om 06:41.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2005, 09:14   #191
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, Andere maar niet Betere Media, over objectief denkvermogen gesproken... Herlees eens uw objectieve postings over de paus e.d.
Zieeeeeeeeeeeeeeeeeelig.. en dat voro iemand zonder ziel!.
Oud 16 maart 2005, 10:41   #192
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, Andere maar niet Betere Media, over objectief denkvermogen gesproken... Herlees eens uw objectieve postings over de paus e.d.
Zieeeeeeeeeeeeeeeeeelig.. en dat voro iemand zonder ziel!.
Leuke ontwijkings manoeuvre.

Het gaat hier niet over het doodsgereutel van een, in een witte jurk, rondstuntelende kerkviool.
Oud 16 maart 2005, 10:51   #193
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Onzin, Saddam verneukte irak en nu zijn het enkel de moslim terroristen die het zoals op vele plaatsen in de wereld het ook in irak aan het verneuken zijn.
Maar wat jij eens zou moeten doen is wat kritischer zijn op de propagandamachine van Amerika. jij steekt gewoon je kop in het zand en blijft achter Bush zn kont aanlopen. Irak is gewoon zwaar verneukt, er sterven dagelijks nog tientallen onschuldige mensen door verscheidene aanslagen. Er is onder Saddam's bewind nog nooit zoveel instabiliteit geweest als het nu is in Irak. Saddam was zeker geen lieverdje dat zeker niet. En er zullen nu vast wel kinderen buiten spelen ja, alleen je vergeet erbij te vermelden dat er dan steeds meer rouwende moeders bijkomen.
Oud 16 maart 2005, 12:38   #194
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Leuke ontwijkings manoeuvre.

Het gaat hier niet over het doodsgereutel van een, in een witte jurk, rondstuntelende kerkviool.
Dat is dus 'objectief' denkvermogen volgens onze Andromedia1968!
Oud 16 maart 2005, 13:04   #195
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is dus 'objectief' denkvermogen volgens onze Andromedia1968!
Inderdaad, CHIPIE!
Oud 16 maart 2005, 13:57   #196
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

http://www.prisonplanet.com/articles...5bushnazis.htm

In bovenenstaande videoclip wordt er door John Buchanan kort uitgelegd hoe de Bushes gelieerd zijn aan de Nazi's! Dit zou elke Antoon zeker moeten bekijken...
Oud 16 maart 2005, 15:52   #197
spaz322
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Waar haal je dat? Dat heb ik nog niemand zien zeggen. De Irakezen zijn de grote slachtoffers van de "Amerikaanse Helden".

"Others are engaging even in an eco type of terrorism, whereby they can alter the climate, set off earthquakes or volcanos remotely, through the use of electromagnetic waves." American Secretary of Defense William S. Cohen, April 1997.
spaz322 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2005, 16:59   #198
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spaz322
Waar haal je dat? Dat heb ik nog niemand zien zeggen. De Irakezen zijn de grote slachtoffers van de "Amerikaanse Helden".
Juist, het moest 'frikadel' ipv 'worst' zijn...
Oud 18 maart 2005, 12:28   #199
spaz322
Burgemeester

Standaard

Om op de Topic Title terug te komen hier een door een amerikaan geschreven artikel die de hypocrisy van Bush duidelijk aan het licht stelt, mbt tot zijn binnen en buitenlands beleid.

http://www.alternet.org/columnists/story/21513/

"Others are engaging even in an eco type of terrorism, whereby they can alter the climate, set off earthquakes or volcanos remotely, through the use of electromagnetic waves." American Secretary of Defense William S. Cohen, April 1997.
spaz322 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2005, 12:52   #200
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spaz322
Om op de Topic Title terug te komen hier een door een amerikaan geschreven artikel die de hypocrisy van Bush duidelijk aan het licht stelt, mbt tot zijn binnen en buitenlands beleid.
http://www.alternet.org/columnists/story/21513/
Online Vertaald:
Citaat:
Het probleem voor V.S. presidenten die op hun moreel hoog paard en galop rond de wereld springen die luid van een voordracht andere naties leiders de over vrijheid en democratie houdt, is dat hun presidentieel gebruik hier in Amerika steunt, zijn dikwijls het tegendeel waarvan zij preken naar anderen.

George W., onze huidige predikant-in-leider, ging onlangs verder een zeer-gepubliceerde dat missie naar Rusland moraliseert, waar hij openbaar President Putin voor het opleggen antidemocratische maatregelen op dat land schold. Fijn – de autocratische neigingen van Putin zijn afschuwelijk. Maar dan werd George op in handhaven zijn eigen morele zuiverheid gevangen, en hebbend aankondigen: "ik ben perfect aangenaam in het vertellen van u dat ons land een is die mensenrechten beveiligt".

Goed ja hebben Amerikanen zeker een sterk geloof in dat en wij heeft nagestreefd dat ideaal voor twee eeuwen – tot Bushcheneyrumsfeld & het Bedrijf kwam aan. Zij hebben energiek Amerika achteruit op mensenrechten geduwd en zijn van te aandringen dat het Witte Huis een recht heeft om oorlogsgevangenen naar gebruik federale politie te folteren en het leger te sluiten uit en variëren te sluiten op Amerikanen die het beleid van Struik protesteren.

Gevulde met morele vroomheid, nochtans, ging George verder zijn democratie lezing en zei: "ik leef in een land waar beslissing door regering maakten, zijn wijd open". Wat een absurd onhandig ding voor hem te zeggen, aangezien Bush & het Bedrijf is berucht voor het duwen van een gevaarlijke nieuwe cultuur van regeringsgeheim in Amerika. Zij zijn gegaan opnieuw en opnieuw te vleien om "verantwoordelijke privilege" te handhaven, dat aandringt dat zij het autocratische recht hebben om alle informaties over hun beslissing te verbergen. Zij handhaven ook geheim "geen vlieg" lijsten, hebben zij unilateraal de gebruik van onze recht-naar-voorspellen wetten van het publiek voor het geval dat na geval, zij uitgesteld hebben verdubbeld het nummer van regeringsdocumenten classificeerde als geheim en zij hebben in enkele gevallen beweerd dat niet zelfs Congres of de rechtbank hun beslissing kunnen onderzoeken.

Natuurlijk, zelfs onder Bush, is Amerika geen waar nabij als slecht als het Rusland van Putin... nog.

Jim Hightower is de populaire auteur van Verhuur Ons Stoppen Slaan Rond de Bush van Viking Pers. Voor meer informatie bezoek jimhightower.com.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be