![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Aan de genetische code kunnen ze zien of ik van mijn ouders afstam, aan de sequentie of ik mens ben. Hoe zien ze dan in de genetische code dat ge verwant aan quasi alle soorten zijt?
![]() |
![]() |
#462 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is quasi ondenkbaar dat dingen die niet van dezelfde origine zijn, dezelfde "taal" hebben ontwikkeld he. Zoals het ondenkbaar is dat Indianen zonder ooit contact gehad te hebben met Fransen, zelf een taal zouden ontwikkeld hebben die uiteindelijk identiek is aan vloeiend Frans he. Als 2 personen dezelfde taal leren, is er een "gemeenschappelijke oorsprong" aan hun taal he. Hun leraar/ouders, of die hun leraar/ouders of zo voort, moesten ooit uit dezelfde groep komen die de taal heeft bedacht he. Omdat er, zelfs binnen het al redelijk merkwaardige gegeven dat alle RNA (of DNA) uit 4 dezelfde letters bestaat, en we proteinen maken met 20 gekende aminozuren, 10^84 arbitrair mogelijke vertaal tabellen zijn. Er zijn dus net zoveel "talen" waarin DNA "spreekt". En toch spreken alle levende wezens op aarde identiek dezelfde. Leg eens uit hoe al die levende wezens, als ze niet verwant zijn, exact dezelfde van die 10^84 mogelijke tabellen zouden gebruiken. Zonder dat van een voorouder geleerd te hebben. Als ze verwant zijn, is dat daarentegen noodzakelijk natuurlijk. Laatst gewijzigd door patrickve : 10 januari 2022 om 16:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#463 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het verschil met chimpansees is vooral zichtbaar in de chromosomen, zij hebben er meer omdat wij -zogezegd- een fusie hadden. Dat is zo omdat het zo ontworpen/ontstaan is. De aarde bracht ieder wezen naar eigen soort verder.
![]() |
![]() |
#464 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#465 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is toch een expliciet bewijs dat Indianen ooit van een Fransman Frans geleerd hebben (of dat de Fransen ooit van een Indiaan Frans geleerd hebben, of dat Fransen en Indianen ooit van een andere Frans geleerd hebben) he. Het is gewoon niet mogelijk dat Indianen en Fransen ONAFHANKELIJK VAN ELKAAR identiek dezelfde taal hebben uitgevonden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#466 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#467 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus nog eens: hoe is dat ontstaan, dat die allemaal dezelfde code hebben ? "het is zo", is dat uw "bewijs" ? Laatst gewijzigd door patrickve : 10 januari 2022 om 16:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#468 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men kan zeer goed in genetische code zien dat ik van mijn voorouders afstam, maar hoe lezen ze daar dan verwantschap met andere soorten in? Geen hypothetisch voorbeeld, iets peer reviewed liever.
![]() |
![]() |
#469 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#470 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je in de subtielere dingen wil graven, hier: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3293468/ Laatst gewijzigd door patrickve : 10 januari 2022 om 16:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#471 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of is uw attitude gewoon "gelijk wat je mij toont, ik zal altijd zeggen dat dat niet voldoende bewijs is, ik moet niks bewijzen, ik beweer enkel maar dat jullie fout zijn, meer niet" ? Laatst gewijzigd door patrickve : 10 januari 2022 om 16:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#472 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
JIJ ZEI dat ze in de genetische code verwantschappen zien. Ik zei dat ze dat idd kunnen, maar het geen vissen aan land zet. Dus Patrick, er is geen bewijs er zijn veronderstellingen .
![]() |
![]() |
#473 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want alle leven komt uit de aarde en alleen de mens heeft de levensadem van God in zich. Dat er dus gelijkenissen zijn (en verschillen) is dus perfect in lijn met Genesis.
![]() |
![]() |
#474 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel.
Citaat:
Aangezien het niet denkbaar is dat 2 levende wezens die dezelfde code hebben, die onafhankelijk van elkaar hebben ontwikkeld, moeten ze dus verwant zijn. Welnu, ALLE levende wezens op aarde hebben dezelfde code. Ze zijn dus allemaal verwant. voila, dat is het simpele en harde bewijs. Meer moet dat niet zijn. Een harder bewijs van verwantschap is bijna niet te bedenken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#475 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want het lijkt mij een verhaaltje uit een zot boekje anders, he ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 10 januari 2022 om 16:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#476 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je gaf zelf al aan dat leven onder verschillende omstandigheden ontstaan kon zijn met een andere genetische diversiteit, maar nu is dat plots niet meer mogelijk volgens jou? Het is niet omdat alle boeken dezelfde letters gebruiken ze dezelfde schrijver delen he. Ik vind het dus eerder simpel te veronderstellen dat alle leven 1 gemeenschappelijke oercel delen.
![]() |
![]() |
#477 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#478 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat kan enkel maar verklaard worden door een gemeenschappelijke oorsprong. Nu kan jij zeggen dat die gemeenschappelijke oorsprong een ander systeem is, uw god, maar dan moet je zeggen hoe die god ontstaan is. Oftewel zeg je dat al dat leven van een gemeenschappelijke simpele voorouder geevolueerd is, en dan moet je NIET uitleggen hoe die god ontstaan is. Kortom, ja, het is niet ondenkbaar dat er voor het leven op aarde ontstond, een god ontstaan is, op een andere planeet of zo. Maar dan moet je uitleggen hoe DIE ontstaan is he. Of je kan ook doen zonder. En dan zijn we klaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#479 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
DAT is precies mijn voorbeeld van die Indianen. Stel dat die Indianen Griekse letters gebruikten. Zou dat niet bewijzen dat ze ooit contact gehad hebben met Grieken, of dat Grieken ooit iets van die Indianen hebben geleerd, of dat een nog eerder volk dat zowel aan die Indianen als aan die Grieken heeft geleerd ? Je kan toch niet indenken dat die Indianen Griekse letters kennen, en er nooit een band van gemene origine is geweest van de Griekse letters van die Indianen, en van die Grieken ? Laatst gewijzigd door patrickve : 10 januari 2022 om 16:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#480 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En daarvoor andere zoogdieren, die al wat minder op de mens lijken, maar toch nog een beetje. Ook op een andere manier geschapen. En daarvoor andere klassen van gewervelde landdieren. Die hebben nog wat gemeenschappelijk met de mens, maar weer minder. Alweer op een andere manier geschapen. En dan vissen, al heel verschillend van de mens. Uiteraard op een andere manier geschapen. En nog eerder (of later), ongewervelde dieren, fungi, planten, vanzelfsprekend op een andere manier geschapen. Maar wel met dezelfde genetische code, ah ja, waarom niet? We hebben het tenslotte over een heel schalkse god.
![]() |