![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
Bekijk resultaten enquête: De verantwoordelijken voor het coronabeleid moeten gestraft worden! | |||
Yup, geen proces nodig, lynchen die handel |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,38% |
Een speciaal volkstribunaal is op z'n plaats en zal een gepaste straf vinden, mogelijks de doodstraf |
![]() ![]() ![]() |
22 | 46,81% |
Het gerecht moet tenminste een onderzoek voeren naar strafrechtelijke vervolging |
![]() ![]() ![]() |
7 | 14,89% |
Niet via het gerecht, maar straffen in het stemhokje! |
![]() ![]() ![]() |
7 | 14,89% |
Het beleid was (grosso modo) wel ok; waarom straffen?! |
![]() ![]() ![]() |
5 | 10,64% |
Iets anders (specifieer) |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,38% |
Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Tot daar "de scheiding der machten."
![]() |
![]() |
#143 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik dacht bvb. een "free enterprise", het recht te ondernemen wat je wilt. Ik moet niet toelichten dat dat grondrecht (al dan niet terecht) beteugeld wordt (los van covid), in naam van het algemene belang?
![]() |
![]() |
#144 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat is dan ook wat ik stelde, je hebt geen flauw benul van wat fundamentele burgervrijheden zijn. Het is 100 keer intiemer en dus een veel sterker fundamentele burgervrijheid om uw pispot ter beschikking te stellen van de mensen in uw tuin, dan om levensgevaarlijk speelgoed aan de man te brengen (wat jij hierboven dus suggereert). Laatst gewijzigd door patrickve : 8 februari 2022 om 14:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook een avondklok was totaal onverantwoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
|
![]() Citaat:
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 8 februari 2022 om 17:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Gij zit de term “grondrecht” maar te buigen zodat het zou aantonen alsof er nu gigantische inbreuken zijn die er pre-corona niet waren. Dat is bullshit. Gij begrijpt de notie “grondrecht” niet. Dat is sowieso abstract. Merk op dat we deze definite louter voeren om duidelijk te maken dat het een gangbare praktijk is dat een overheid individuele grondrechten schaadt, in het algemeen belang”. Ik zit dat gegeven niet per se te verdedigen. Het is nogal ironisch dat pleitbezorgers van proportionaliteit in de corona maatregelen nu buiten alle proportie straffen zitten te propageren voor schending van hun individuele grondrechten, blind voor de grovere schendingen die pre-corona ook gebeurden.
![]() |
![]() |
#149 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mijn stelling is dat individuele grondrechten continu geschonden worden door de overheid “voor het algemeen belang”. Ik ben het daar meestal niet mee eens overigens. Ik zie gewoon niet waarom deze inbreuk een galg vereist en de anderen zomaar passeren. Ik wil nog een vb geven hoor, waar ik het iets moeilijker mee heb: het recht om te werken voor sans-papiers (da’s ne vervelende wsk…)
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 8 februari 2022 om 18:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat wordt het nu met jullie “volkstribunalen”? Zo een beetje zoals tijdens de culturele revolutie in China of in Noord-Vietnam tijdens de eerste jaren van het Vietcong bewind? Kinderen die met kijvend gezwaai van vingertjes hun ouders staan te beschuldigen en te verwijten?
![]()
![]() |
#151 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben akkoord met u dat het weinig hoopvol stemt
![]() |
![]() |
#152 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Het berechten van de covid kwakzalvers kan perfect gebeuren met het bestaande gerechtelijke apparaat. En met de bestaande wetgeving in de hand. Gebaseerd op de Nuremberg Code en de Verklaring van Helsinki. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Op zich een bloederige periode, maar een die gedurende een tijdje het oude kwaad (de aristocratie) kan beteugelen. Zo nu en dan moet er eens een grote kuis komen he. Dat is een beetje zoals een grote extinctie in de biologische geschiedenis. Ik denk dat een deftige fractie van de bevolking zou moeten uitgemoord worden eerlijk gezegd. Dat zou schot in de zaak brengen. Laatst gewijzigd door patrickve : 8 februari 2022 om 20:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tactiek jvdb: En waarom zou die niet opgaan?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tactiek van JvdB. Ook het antwoord geven:
Daarom gaat de vergelijking niet op. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens u zijn er mensen die in België strafrechterlijk vervolgd werden omdat ze zich niet lieten vaccineren? Geef eens een voorbeeld.
![]() |
#157 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb eerlijk gezegd altijd gedacht dat “gaan kiezen” dé manier was om de politiek en de elite de wacht aan te zeggen. Dat was pré corona. Nu moeten ze gestraft worden. Zonder discussie. We gaan niet meer de fout maken die bij de abolitie van vorige totalitaire en tyrannieke systemen werden gemaakt, en de verantwoordelijken een vrijgeleide geven om zich gewoon terug in te passen in een maatschappij, die ze ei zo na compleet aan het verwoesten zijn.
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|